فرهنگی و هنری دانش آشتیانی: آزادی عمل بیشتر معلمان زمینه ساز پرورش دانش آموزان خلاق است

  • شروع کننده موضوع ~*~havva~*~
  • بازدیدها 124
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

~*~havva~*~

مدیر بازنشسته
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/06
ارسالی ها
2,276
امتیاز واکنش
23,187
امتیاز
916


شیراز- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: برای ایجاد خلاقیت و مهارت آموزی در دانش آموزان، نیازمند معلم خلاق هستیم و برای ایجاد خلاقیت در معلمان نیز باید آزادی عمل بیشتری به آنها دهیم تا معلم بتواند در فرایند آموزشی ابتکار داشته باشد.


82348675-71252450.jpg


به گزارش ایرنا، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی شامگاه پنجشنبه در جمع فرهنگیان فارس در شیراز افزود: در آموزش و پرورش ابتدا باید به مغز افزار پرداخت و به دنبال آن سخت افزار و نرم افزار نیز به دست می آید.
او ادامه داد: آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد که رفع این مشکلات، نیازمند راه حل های خاص و مناسب است که با دلگرمی، کوشش و فعالیت فرهنگیان امکان دستیابی به این راه حل ها فراهم می شود.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم حفظ شأن و مقام معلم تصریح کرد: حفظ شأن و منزلت معلم تنها به تأمین حقوق و توجه به معیشت این قشر تلاشگر برنمی گردد و بخش مهمی از آن با فعالیت بیشتر خود فرهنگیان حاصل می شود.
دانش آشتیانی افزود: آموزش و پرورش یک دستگاه سرمایه ای است نه هزینه ای؛ و برای جامعه نیروی انسانی تربیت می کند و تحقق عملی این شعار نیز منوط به ایجاد این نگاه است که آموزش و پرورش مبداء و عامل اصلی توسعه است و در این صورت، همه به دنبال رفع مشکل آموزش و پرورش خواهند بود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در شرایط فعلی برای هر دانش آموز بیش از 20 میلیون ریال بودجه تعیین و هزینه می شود که این به معنای هزینه کرد 280 هزار میلیارد ریال اعتبار در سال 95 برای 13 و نیم میلیون دانش آموز است.
او اظهار کرد: حدود دو برابر این هزینه دولتی را مردم صرف تهیه کتب درسی، آموزشی و کلاس های آموزشی فرزندان خود می کنند.
وی افزود: وجود مشکلات موجود در نظام تعلیم و تربیت کشور با وجود هزینه کرد این مبالغ سنگین، بیانگر وجود اشکال ساختاری در آموزش و پرورش است که با صرف هزینه هایی بیشتر از این نیز قابل حل نیست.
دانش آشتیانی، ساختار آموزش و پرورش کشور را نیازمند تغییر دانست و گفت: رکن قرار دادن مدرسه و پرهیز از تمرکز گرایی مهمترین این تغییرات است.
وی، ظرفیت های موجود در آموزش و پرورش را در حل مشکلات این وزارتخانه مؤثر دانست و افزود: لازمه این مهم، استفاده از ظرفیت های موجود برای افزایش ارزش افزوده در آموزش و پرورش است.
وزیر آموزش و پرورش پنجشنبه در سفر به فارس در آیین آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع آموزشی خیرساز در شهرک گلستان شیراز شرکت کرد و در جلسه شورای آموزش و پرورش استان نیز حضور یافت.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا