- عضویت
- 2016/12/22
- ارسالی ها
- 2,377
- امتیاز واکنش
- 12,176
- امتیاز
- 838
كارگردان فيلم «اخراجيها» گفت: مشكل اصلي سينماي ايران «فقر تئوريك» در مراكز آموزشي و آكادميك آن است و تا زماني كه حكمت و سينماي ديني، مبناي تئوريك نداشته باشد، تعريف از سينماي ديني شعاريترين شكل آن خواهد بود.
نشست «نقدي بر سينماي ايران» با حضور مسعود دهنمكي و پخش مستند «كدام استقلال؟ كدام پيروزي؟» از ساختههاي اين كارگردان، در سالن شهيد مطهري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
دهنمكي در اين نشست كه با استقبال گسترده دانشجويان همراه بود، گفت: اين مستند براي شصتويكمين بار است كه در دانشگاههاي كشور به نمايش در ميآيد.
وي در مورد مستند «كدام استقلال؟ كدام پيروزي؟» گفت: كدام استقلال، كدام پيروزي» يك فيلم استعاري است كه در سطحيترين لايه خود به جامعهشناسي فوتبال و حواشي آن ميپردازد.
دهنمكي افزود: مهمترين موضوع اين فليم، طرح دغدغه عدالت و فقر در حاشيه دستهبنديهاي سياسي موجود جامعه است كه اولويت را براي مردم و نخبگان تغيير ميدهد.
كارگردان فيلم موفق «اخراجيها» در ادامه جلسه به تحليل سينماي ايران پس از انقلاب پرداخت و گفت: مشكل اصلي سينماي ايران «فقر تئوريك» در مراكز آموزشي و آكادميك آن است و تا زماني كه حكمت و سينماي ديني، يك مبناي تئوريك نداشته باشد، تعريف از سينماي ديني و خروجي آن، شعاريترين شكل آن خواهد بود.
وي ادامه داد: با مكانيزمهاي موجود، نيروهاي جديد و چه بسا متعهد نيز چارهاي جز استحاله نخواهند داشت. آن چيزي كه در طول سه دهه گذشته دامن بسياري از هنرمنداني را كه بر بر سفره انقلاب نشستهاند را گرفته است.
به گزارش فارس، مسعود دهنمكي در پايان اين جلسه به پرسشهاي دانشجويان پاسخ گفت.
نشست «نقدي بر سينماي ايران» با حضور مسعود دهنمكي و پخش مستند «كدام استقلال؟ كدام پيروزي؟» از ساختههاي اين كارگردان، در سالن شهيد مطهري دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد.
دهنمكي در اين نشست كه با استقبال گسترده دانشجويان همراه بود، گفت: اين مستند براي شصتويكمين بار است كه در دانشگاههاي كشور به نمايش در ميآيد.
وي در مورد مستند «كدام استقلال؟ كدام پيروزي؟» گفت: كدام استقلال، كدام پيروزي» يك فيلم استعاري است كه در سطحيترين لايه خود به جامعهشناسي فوتبال و حواشي آن ميپردازد.
دهنمكي افزود: مهمترين موضوع اين فليم، طرح دغدغه عدالت و فقر در حاشيه دستهبنديهاي سياسي موجود جامعه است كه اولويت را براي مردم و نخبگان تغيير ميدهد.
كارگردان فيلم موفق «اخراجيها» در ادامه جلسه به تحليل سينماي ايران پس از انقلاب پرداخت و گفت: مشكل اصلي سينماي ايران «فقر تئوريك» در مراكز آموزشي و آكادميك آن است و تا زماني كه حكمت و سينماي ديني، يك مبناي تئوريك نداشته باشد، تعريف از سينماي ديني و خروجي آن، شعاريترين شكل آن خواهد بود.
وي ادامه داد: با مكانيزمهاي موجود، نيروهاي جديد و چه بسا متعهد نيز چارهاي جز استحاله نخواهند داشت. آن چيزي كه در طول سه دهه گذشته دامن بسياري از هنرمنداني را كه بر بر سفره انقلاب نشستهاند را گرفته است.
به گزارش فارس، مسعود دهنمكي در پايان اين جلسه به پرسشهاي دانشجويان پاسخ گفت.