سامسونگ در بازار چین به رده پنجم سقوط کرد

  • شروع کننده موضوع !ANA!
  • بازدیدها 91
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

!ANA!

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/02
ارسالی ها
324
امتیاز واکنش
329
امتیاز
231
سامسونگ شاید بزرگترین کمپانی تولیدکننده اسمارت فون در دنیا باشد که توانسته شرکت هایی همچون اپل، سونی، ال جی و بسیاری دیگر را پشت سر بگذارد، ولی فروش این کمپانی با افتی مداوم در بزرگترین بازار اسمارت فون دنیا یعنی کشور چین همراه است. با وجودیکه این غول دنیای فناوری از کره جنوبی همچنان رتبه نخست را در دنیا داراست، در بازار کشور چین به دلیل رقابت تنگاتنگی که وجود دارد با مشکلاتی مواجه شده است. سامسونگ چندین سال است که در این کشور در زمره بزرگترین برندهای تولیدکننده اسمارت فون قرار ندارد، اما گزارش های اخیر از این حکایت دارد که سامسونگ در بازار چین فاصله بیشتری با برندهای محلی پیدا کرده است. بنا بر آخرین گزارش که روز یکشنبه توسط سامسونگ منتشر شد، این کمپانی در حال حاضر در مقام پنجم کمپانی های تامین کننده اسمارت فون در چین قرار دارد

در این گزارش جزییات اطلاعات مربوط به فعالیت های CSR (مسئولیت اجتماعی شرکتی) شامل موارد اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی ذکر شده است. در این گزارش آمده است که فروش این کمپانی در چین در سومین سال پیاپی کاهش داشته که منجر به کاهش سهم سامسونگ از بازار شده است. سامسونگ علاوه بر از دست دادن سهم بازار در چین با رشد درآمد کل نیز روبرو بوده است. درآمد این شرکت از 28.7 میلیارد دلار در سال 2014 به 27 میلیارد دلار در سال گذشته کاهش یافت. اگر به درآمد این کمپانی در سال 2013 که معادل 34.9 میلیارد دلار بود نگاهی داشته باشیم، وخامت اوضاع بیشتر حس می شود. سال گذشته بازار کشور چین 15% کل تجارت کمپانی سامسونگ را به خود اختصاص داد، در حالیکه این میزان در سال 2014 برابر با 16% و در سال 2013 معادل 18% بود.


سامسونگ با فروش گوشی های گلکسی اس 7 و اس 7 اج خود عملکرد بهتری در حوزه گوشی های بالا رده دارد و در ماه مارس موفق به ثبت ده میلیون پیش خرید شد. سامسونگ به دنبال راهی است تا بتواند بخشی از سهم از دست داده از بازار چین را دوباره به چنگ آورد و به همین دلیل با معرفی سری گلکسی C که بازار هدف آن کشور چین است سعی دارد در بخش اسمارت فون های پایین و میان رده فعال تر شود. هنوز برای قضاوت در خصوص موفقیت این اقدامات زود است، اما واضح است که سامسونگ قصد ندارد به این سادگی ها سهم خود را از بزرگترین بازار اسمارت فون ها به هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو واگذار کند.







منبع:ANDROIDHEADLINES
 

برخی موضوعات مشابه

بالا