- عضویت
- 2016/04/18
- ارسالی ها
- 4,852
- امتیاز واکنش
- 29,849
- امتیاز
- 1,120
رجاع صحیح به منابع رسانه های اجتماعی :
در نتیجه پیشرفت تکنولوژیکی و افزایش اهمیت معیارهای سطح مقاله، پایان نامه و رساله، رسانههای اجتماعی تبدیل به منبع اطلاعاتی معتبری شدهاند. به طور کلی سه روش برای استناد به منابع رسانههای اجتماعی وجود دارد:
• با URL
• به عنوان ارتباط شخصی
• به عنوان یک مدخل منبع با استناد درون متنی
در زیر شکل و نحوه استفاده از این نوع استناد را شرح خواهیم داد:
URL: به جای استفاده از بخشی از محتوای موجود روی وب، میتوان از یک URL برای اشاره به وبسایت رسانه اجتماعی مربوطه به صورت کلی استفاده کرد. به عنوان مثال، در اشاره به توییتر یا فیس بوک به جای آوردن توییت یا پست مربوط از سایتهای اشاره شده، میتوانید به سادگی URL وبسایتهای گفته شده را در داخل پرانتز در متن پایان نامه یا قسمت منابع بیاورید.
به عنوان مثال: «مجله پزشکی PLOS یک حساب کاربری فعال توییتر دارد که در آن آخرین اطلاعات در ارتباط با مجله درج میشود.»
ارتباطات شخصی: محتوای وبسایت رسانههای اجتماعی را میتوان در صورتی که خواننده امکان دسترسی به آن محتوا را ندارد، به سبک ارتباط شخصی مورد استناد قرار داد. این اتفاق در صورتی می افتد که نویسنده محتوای ذکر شده دسترسی به مطالب فوق را از طریق تنظیمات حریم خصوصی خود محدود کرده یا در صورتی که اگر ارتباط روی وبسایتهای شبکههای اجتماعی از طریق پیامهای خصوصی رد و بدل میگردد.
به عنوان مثال: «جی. آی. پارک (ارتباطات شخصی، 24 مارس 2014) اظهار داشت که سیستم آموزش و پرورش حال حاضر ژاپن مزایای خاصی ارائه میدهد.»
مدخل فهرست منبع: محتوای منابع رسانههای اجتماعی را میتوان همراه با شمارهای متناظر که در داخل متن مورد اشاره قرار گرفته و محتوای مزبور را به صورت نقل قول یا به شکل بازنویسی شده درج کرده است، به عنوان مدخلی در فهرست منابع آورده و بدین صورت به آن استناد کرد.
در نتیجه پیشرفت تکنولوژیکی و افزایش اهمیت معیارهای سطح مقاله، پایان نامه و رساله، رسانههای اجتماعی تبدیل به منبع اطلاعاتی معتبری شدهاند. به طور کلی سه روش برای استناد به منابع رسانههای اجتماعی وجود دارد:
• با URL
• به عنوان ارتباط شخصی
• به عنوان یک مدخل منبع با استناد درون متنی
در زیر شکل و نحوه استفاده از این نوع استناد را شرح خواهیم داد:
URL: به جای استفاده از بخشی از محتوای موجود روی وب، میتوان از یک URL برای اشاره به وبسایت رسانه اجتماعی مربوطه به صورت کلی استفاده کرد. به عنوان مثال، در اشاره به توییتر یا فیس بوک به جای آوردن توییت یا پست مربوط از سایتهای اشاره شده، میتوانید به سادگی URL وبسایتهای گفته شده را در داخل پرانتز در متن پایان نامه یا قسمت منابع بیاورید.
به عنوان مثال: «مجله پزشکی PLOS یک حساب کاربری فعال توییتر دارد که در آن آخرین اطلاعات در ارتباط با مجله درج میشود.»
ارتباطات شخصی: محتوای وبسایت رسانههای اجتماعی را میتوان در صورتی که خواننده امکان دسترسی به آن محتوا را ندارد، به سبک ارتباط شخصی مورد استناد قرار داد. این اتفاق در صورتی می افتد که نویسنده محتوای ذکر شده دسترسی به مطالب فوق را از طریق تنظیمات حریم خصوصی خود محدود کرده یا در صورتی که اگر ارتباط روی وبسایتهای شبکههای اجتماعی از طریق پیامهای خصوصی رد و بدل میگردد.
به عنوان مثال: «جی. آی. پارک (ارتباطات شخصی، 24 مارس 2014) اظهار داشت که سیستم آموزش و پرورش حال حاضر ژاپن مزایای خاصی ارائه میدهد.»
مدخل فهرست منبع: محتوای منابع رسانههای اجتماعی را میتوان همراه با شمارهای متناظر که در داخل متن مورد اشاره قرار گرفته و محتوای مزبور را به صورت نقل قول یا به شکل بازنویسی شده درج کرده است، به عنوان مدخلی در فهرست منابع آورده و بدین صورت به آن استناد کرد.