اقتصادی عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: مدیریت شهری از حمایت دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی دل بکند

  • شروع کننده موضوع lifeloard
  • بازدیدها 175
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

lifeloard

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
1,481
امتیاز واکنش
2,145
امتیاز
638
محل سکونت
Under the blue sky
[BCOLOR=rgb(255, 255, 255)]
کد خبر: ۵۶۶۷۵۴
تاریخ انتشار:
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷​
-
09 February 2016​
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مدیریت شهری باید از حمایت مالی دولت در توسعه حمل و نقل عمومی دل بکند، گفت: به نظر می رسد دولت توجه به حمل و نقل عمومی را مد نظر قرار ندهد، همان طور که تا به این لحظه مد نظر قرار نداده و البته شهرداری تهران نیز این موضوع را درک کرده و خوشبختانه تا کنون به تنهایی توانسته موفق عمل کند.

به گزارش پایگاه خبری «تهران سما» به نقل از روابط عمومي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، علیرضا خسروی افزود: به عنوان نمونه، علی رغم این که از سوی دولت کمکی به مدیریت شهری صورت نگرفته، هم اکنون حدود 100 کیلومتر خطوط جدید مترو در بخش های مختلف شهر در حال ساخت است، در صورتی که اگر کمک دولت محقق شده بود، مطمئناً حدود 100 کیلومتر متروی در دست ساخت تهران به 200 کیلومتر رسیده بود و در هر صورت، دولت باید به شهر تهران و شهروندان تهرانی کمک کند.

وی با اشاره به لزوم ساخت سالانه 30 کیلومتر مترو در تهران، اظهار کرد: البته به جهت عدم اختصاص بودجه از سوی دولت به این بخش، ساخت مترو با کندی رو به روست، هر چند مدیریت شهری، مدیریت موفقی بوده و با وجود خلع کمک های دولت توانسته این مسأله را به تنهایی جبران کند و شهرداری تهران باید از کمک های دولتی دل بکند و با مدیریت درست خود، حمل و نقل عمومی را توسعه داده و به اهداف مورد انتظار دست پیدا کند.

خسروی با بیان این که آنچه در بحث مصرف سوخت مطرح است و می تواند موجب کاهش آن شود، ضعف موجود در بخش هایی از حمل و نقل عمومی در برخی مناطق تهران به دلیل عدم کمک دولت است، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین به تنهایی نمی تواند منجر به کاهش مصرف سوخت شود و چنانچه قیمت بنزین 3 هزار تومان نیز بشود اما حمل و نقل عمومی توسعه نیابد، مردم باز از آن استفاده خواهند کرد.

نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر این که آنچه دولت در افزایش قیمت سوخت به دنبال آن است، جبران کسری بودجه از محل هدفمندسازی یارانه هاست، خاطرنشان کرد: تا زمانی که نتوان جایگزینی برای خودروهای شخصی تعریف کرد، مسلماً مردم ناگزیر خواهند بود از این خودروها استفاده نمایند. ​
[/BCOLOR]
 

برخی موضوعات مشابه

بالا