معرفی رشته‌ها قوه الرمی

  • شروع کننده موضوع !!!!F!!!!
  • بازدیدها 167
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

!!!!F!!!!

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/01/01
ارسالی ها
6,626
امتیاز واکنش
24,157
امتیاز
891
- زبان رسمی

عربی زبان رسمی است که در قوت الرمی استفاده می شود اگرچه ممکن است انگلیسی نیز تنها به منظور فهم بین المللی استایل ها استفاده شود .

2- رینگ و تجهیزات

نبرد در یک محیط مربع شکل با ابعاد حداکثر از 6 متر در 6 متر و حداقل 5 متر در 5 متر که از زمین به ارتفاع 90 تا 120 سانتی متر فاصله دارد اتفاق می افتد .

محیط باید با یک تشک مناسب که تا اطراف طنابها امتداد می یابد پوشیده شده باشد که 50 سانتی متر از هر طرف امتداد می یابد .

محیط رینگ باید با 4 لایه از خط طناب احاطه و محکم به تیره های آهنگی بسته شده باشد طناب هایی که استفاده می شود باید با این ارتفاعات از سطح رینگ قرار بگیرند .

طناب هایی که استفاده می شوند باید به قطر 3 تا 5 سانتی متر باشد و فاصله بین آنها باید به وسیله یک نوار چسبناک محکم در هر گوشه رینگ بسته شده باشد که موجب می شود که بازیکنان به صورت اتفاقی از سوی رینگ سر نخورند .

تیرهای چوبی یا آهنی گوشه زمین باید با مواد رنگی نرم پوشیده شده باشد که این مسئله کمک می کند تا بین بازیکنان تفاوت قائل شد یا تفاوت بین آنها مشخص باشد .

تجهیزات زیر باید در دسترس باشد .

2 عدد نیمکت و 2 عدد صندلی تک نفره دو عدد نردبان (یکی برای هر گوشه هر بازیکنی ) آب و نیروی کمک های اولیه و تجهیزات آن برای هر بازیکن .

میزها و صندلی هایی که اطراف رینگ توزیع و پخش می شود یک میز رسمی برای سوپر وایزر یا مسئول ناظر ، 4 میز برای هئیت داوران و یکی برای پزشک به علاوه یک زنگ چکشی یا زنگ و عدد زمان سنج برای زمان دادن و پرینت داده شده از قوانین داورها و رق های کشیدن ، یک عدد speaker وصل شده به یک میکروفون ، یک نردبان که در یک گوشه بی طرفانه بازی نصب شده باشد (به نام گوشه سفید ) برای استفاده پزشک و داور



Costume & Protectors

لباس و محافظت کننده :

1 – لباس : یک لباس طراحی شده برای استایل قویت الرمی وجود دارد که برگرفته از لباس سنتی عرب بوده است .

طراح در طرح این لباس شرایط گوناگون و نیازهای نبرد کننده را در نظر داشته است .

2- شرکت کنندگان موظف هستند که از محافظت کننده های زیر استفاده کنند .

حفاظت کننده دهان : این یک وسیله اجباری برای حفاظت دندان و لثه ها می باشد .

دستکش نبرد : شرکت کنندگان در یک نبرد باید دستکش های هم وزن هم را که (کمتر از 10 انس نمی باشد ) را بپوشند دستکش های طراحی شده برای استایل قویت الرمی بی انگشت می باشند که دست به یقه شدن و کلنجار رفتن در هنگام بازی را ممکن می سازد . قسمت آستری دستکش ها فقط برای پوشاندن مچ دست می باشد .



Grohl Protector

محافظ کشاله ران :

این وسیله نیز اجباری می باشد هیچ نبردی شروع نمی شود مگر اینکه خاطر جمع شویم که شرکت کنندگان محافظ کشاله ران را زیر لباس خود پوشیده اند . داور اختیار و مجوز این را دارد که اگر بازیکنی که در نبرد شرکت کرده محافظ کشاله ران خود را نپوشیده بود در زمانیکه برای انجام این کار به او اختصاص داده شده بازیکن را از بازی اخراج نماید.

Feet Protector

محافظ پاها :

باید تمامی پا را پوشش دهد بویژه استخوان های کف پا و پاشنه ها . محافظت کننده پاها باید به طور ثابت بسته و ایمن از سر خوردن و یا باز شدن در طول نبرد باشد محافظت کننده پا نباید دارای مواد سفت و یا قسمت های سفت و سخت باشد و در ضمن موردی اجباری است که باید در طول نبرد پوشیده شود .



Shin Guard

گارد یا محافظ کننده ساق پا:

پوشیدن محافظ ساق پا ضروری می باشد اما نباید از مواد سفت ساخته شده باشد .

موارد اضافی محافظ زانو و بازو اختیاری می باشد .

داور باید تمامی موارد مربوط به لباس های شرکت کنندگان را بررسی نموده و مطمئن شود که آنها در شرایط خوب و برابر بدنی قرار دارند .



Championships Reynlafion System

مقررات مسابقات قهرمانی :

مقررات راندها یا دوره و مراحل بازی : نبردهای قویت الرمی در 3 راند که هر کدام 2 دقیقه می باشند برگزار می شود ، که هر کدام از اینها باید تنفس یک دقیقه ای از هم جدا شوند .

قسمت های پزشکی :

تمامی شرکت کنندگان باید مورد قسمت های پزشکی قرار گرفته باشند که توانایی و شایستگی و استحقاق آنان برای شرکت در نبرد مشخص شده باشد . قسمت های فشار خون و قسمت های مربوط به دستگاه تنفسی باید در نظر گرفته شوند وقتی که شرکت کنندگان مورد تست و آزمایش واقع می شوند .

حضور یک دکتر معتبر که کاملاً مجهز به کمکهای پزشکی و تمامی تجهیزات پزشکی می باشد ضروری می باشد .



Partiapation Rejdations

The Moon Rankاحتیاج هست که این اجازه به او داده شود که در نبرد قوت الرمی شرکت گزیند.

کسانی که که در قسمت پزشکی مورد قبول نبوده اند ، به هیچ وجه اجازه شرکت در نبرد را ندارند .

ورزشکارانی که در آخرین نبرد خود به یک مشت زنی یا ناک اوت باخته اند اجازه ندارد که در هیچ نبردی تا گذشت 1 ماه از شکستشان شرکت کنند .

ورزشکاران باید اجازه یک مربی تثبیت شده از طرف کمیته قویت الرمی اجازه بازی و شرکت در مسابقات قهرمانی را داشته باشند .

ورزشکاران با استایل های دیگری از هنرهای رزمی حق این را دارند که در نبرد قوت الرمی شرکت کنند اگر مورد تأیید کمیته فنی و سازماندهی مسابقات باشند .

وزن ورزشکاران و الگوهای مربوطه :

کوچکتر ها = (مذکر / مونث ) 8 تا 12 ساله ها

جوانان = (مذکر / مونث ) 13 تا 17 ساله ها

بزرگسالان = ( مذکر / مونث ) 17 تا 37 ساله ها

Methodology of Technical Arbitrator

روش شناسی از تکنیک های داوری :

نتایج نبرد مورد تأ یید قطعی و رسمی هیئت داوری رسمی قرار می گیرد . تصمیم آنها به عنوان تصمیم های نهایی و اجباری در نظر گرفته می شود . اگر یکی از شرایط زیر اتفاق بیفتد تا پایان نبرد یا برد یکی از طرفین اعلام می شود .

Knockout= یک نبرد برنده می شود اگر که یک شرکت کننده تکنیکی مؤثر را به اجرا در آورد که جنگجو دیگر را از بلند شدن از روی رینگ و ادامه بازی تا قبل از اینکه داور تا شماره 10 بشمارد ناتوان سازد.

Technical Knockoutناک اوت تکنیکی = داور تصمیم به ختم نبرد می کند اگر 1- یکی از شرکت کنندگان قادر به ادامه بازی نباشد. 2 – یکی از شرکت کنندگان بیشتر از سه مرتبه در طول یک راند یا نبرد به زمین بیفتد و بعد از اینکه در معرض Knockواقع شد که این واقع شدن داور را ملزم می سازد تا 8 بشمارد قبل از اینکه شرکت کننده بتواند بایستد . 3 – نا برابری 2 شرکت کننده در یک نبرد .

Point Warningامتیاز های برد به وسیله هیئت داوری رسمی اعلام و تثبیت می شود امتیازهای بر حسب مستقیم محاسبه امتیازات که به وسیله استایل قوت الرمی طراحی و مورد گواهی قرار گرفته محاسبه می شوند شرکت کننده با محاسبه امتیازات بالاتر مسابقه را می برد.

Withdrawal: اگر یکی از بازیکنان مسابقه را ترک کند یا با مسئولیت مربی گوشه ای بازی را ترک یا اگر یکی از شرکت کنندگان به سختی آسیب دیده باشد بنابراین دکتر همراه پیشنهاد به ختم بازی می کند تا از سلامت ورزشکارر مطمئن شود.

Expulsionاخراج: داور اختیار دارد تا شرکت کننده ای را که مرتکب انجام یک حرکت ممنوع شده را از بازی اخراج کند البته در ابتدا باید با مقامات رسمی و هیئت داوری مشورت کرد.

Immobilization

عدم تحرک ، بی حرکتی. در صورت هر گونه بی حرکتی :

1) شرکت کننده ای که با یک تکنیک مجاز به زمین افتاده و نا توان از حرکت باز میماند برای 30ثانیه.

امتیازات در صورت پرتاب و بی حرکتی اینگونه محاسبه میشوند : 1امتیاز برای تکنیک مجاز و مؤثر پرتاب کردن که اضافه میشود به یک امتیاز برای 10 ثانیه بی حرکتی ، یا 12 امتیاز برای 20ثانیه بی حرکتی یا 3 امتیاز برای 30 ثانیه بی حرکتی و سکون .

2) جنگجوهایی که قادر به ادامه حرکت هستند به وسیله یک تکنیک فشاری روی مفصل ها چه ایستاده و چه روی زمین امتیازات آنها به همان روشی که قبلا توضیح داده شده محاسبه میشود .

3) تسلیم شدن به خاطر تکنیک فشاری دردناک روی مفصل ها . تسلیم اتفاق می افتد وقتی یکی از شرکت کنندگان کلماتی میگوید که اظهار میدارد بازی را واگذار میکند یا از زمین رینگ بیرون میکشد .


Points cultivation system

امتیازات به نفع شرکت کننده ای حساب میشود که از تکنیک مؤثر و مجاز چون تکنیکهای زیرین استفاده میکند .

1) مشت زدن مجاز و مؤثر روی صورت یا بدن ( 1امتیاز )

2) لگد زدن مجاز و مؤثر روی بدن ( 1امتیاز )

3) لگد زدن مجاز و مؤثر روی صورت یا ضربه با یک پرش روی سر ( 2امتیاز )

4) تکنیک پرتاب و عدم توازن

5) اعلام محاسبه زمانی برای زمان دارنده و تماشاچیان وقتی که عدم تحرک اتفاق می افتد . داور یکی از دستانش را بالا میبرد و یک انگشت را برای هر 10 ثانیه به حالت اشاره میگیرد وقتی شمارش ثانیه ها به 30 رسید داور دستانش را نگه میدارد و بعد به سمت بیرونی بدنش میکشد که پایان بازی را اعلام و یکی از شرکت کنندگان را برنده مینامد .

Allowed tecgmques in Kwat alrami combat

تکنیک های مجاز در نبردهای قوت الرمی :

مشتها ( حرکت مچ ) = حرکت مستقیم (JAB) : خم شدن مسیر () حرکت بالایی یا لگدها حرکت پاها (لگد به جلو) لگد قبل ؟ لگد به قلاب انداختن

ضربه هلالی تبر ضربه کمر حرکت پرشی حرکت چرخش کمری


Throwing Sweeping

حرکت های سریع مجاز هستند به منظور اینکه توازن طرف مقابل را برهم زنند کانجار رفتن دست به یقه شدن با استفاده از دستها و بدن همچنین تکنیک های فشار بر مفاصل مجاز می باشند.

7 ) هدف های مجاز : صورت (جلو / بقل ) ، بالا تنه ( جلو / بقل )، پاها در صورت حرکتی سریعی به منظور برهم زدن توازن حریف و بی حرکتی وی .

8 ) هدف های غیر مجاز : ناحیه کشاله ران پشت سر گلو و گردن ، ستون فقرات ، چشم ها و زانوها

Prohibited Techniques & Laws

· استفاده از آرنج

· استفاده از زانو برای هدف قرار دادن سر ، کمر و گردن

· استفاده از سر

· نگه داشتن حریف به منظور جلوگیری از حرکت وی

· گاز گرفتن ، تف کردن ، خمیازه کشیدن ، استفاده از لغات رکیک

· از پشت حمله کردن

· از روش های بی تکنیک به منظور پرتاب کردن حریف استفاده کردن .

· حمله کردن به جنگجو در حالی که روی زمین افتاده

· استفاده از لباس به منظور گلاویز شدن

· شروع نبرد با گلاویز شدن

· استفاده از حرکت های رو به پایین

· ضربه زدن به پشت باسـ ـن

· حمله به جنگجویی که بین طناب های دو رینگ گیر افتاده است

· استفاده از طناب های دور رینگ در حال ضربه زدن

· ترک کردن بازی بدون نفوذ

· ادامه دادن به حمله بعد از اینکه داور حکم پایان مسابقه را اعلام کرده یا بعد از پایان یک راند

· احترام نگذاشتن به قوانین و مقررات منجر می شود که به شرکت کننده هشدار داده شود و یا حتی منجر به خروج او از نبرد و مسابقات قهرمانی می شود .

سیستم محاسبه امتیازات :

امتیازات به وسیله یک امتیاز شمار یا هر وسیله مناسب دیگری محاسبه می شوند . شرکت کنندگان با امتیازات بالاتر نبرد را می برند . امتیازات باید در هر راند محاسبه و ثبت شوند به وسیله هیئت رسمی داوری و در آخر 3 راند جمع شده . نتیجه محاسبه به وسیله اعلام کننده رسمی اعلام می شود که برنده مسابقه را اظهار نماید .


Winning a Round of a Combat

بردن یک راند در نبرد :

شرکت کننده ای که بالاترین امتیازات را آورده با پذیرش حداقل امتیازات TOMراند را می برد.

9) سیستم مقررات امتیازات

· وقتی امتیاز می دهیم موارد زیرین باید در نظر گرفته شوند .

· لگد زدن یا مشت زدن باید با تکنیک های مجاز در قوت الرمی استایل باشد .

· مؤثر بودن تکنیک ها و سبک های دفاعی

· کیفیت تکنیک های دست به یقه شدن ، کارایی و صحت و درستی آنها

حق تقدم در امتیاز دادن

· لگدهای مؤثر

· مشت های صحیح

· پرتاب های سریع

· تلاش هایی برای بی حرکتی و عدم تحرک طرف مقابل

برابری و تعادل :

بر اساس برابری یک تصمیم باید به نفع یکی از شرکت کنندگان گرفته شود بر طبق موارد زیر تصمیم گرفته می شود .

· تعداد لگدهای مؤثر

· مؤثر بودن تکنیک های حمله به کار بـرده شده

· مؤثر بودن تکنیک های دفاعی به کار بـرده شده

· دقت در به کار بردن تکنیک

· روحیه ورزشکارانه و اخلاق

· دقت در پرتاب و تکنیک های بی حرکت کردن

10 ) هیئت داوری :

داوران و هیئت حکمیت در فدراسیون به وسیله کمیته ای انجمنی مجاز قانونمند می شود این انجمن شامل 3 تا 5 عضو رسمی می باشد که بسیار واجد شرایط و با تجربه در رشته مربیگری می باشند .این بر عهده آنان می باشد که نظارت کنند و بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند و در سمینارها و دوره های تمرینی شرکت کنند .

11 ) لباس : لباس رسمی برای داوران و هیئت حکمه شامل ، شلوارهای خاکستری ، تی شرت مشکی و کفش های سیاه و روشن می باشد . داورزنگ زننده اجازه ندارد لباسی بپوشد که امکان صدمه وارد کردن به کسی را داشته باشد شامل ساعت ، عینک ، جواهرات و غیره ...

نبرد به وسیله ی یک داور که بوسیله ی فدراسیون این مسئولیت به او سپرده شده اجرا می شود امتیازها به وسیله سه نفر هیئت داوری که بغـ*ـل سه سمت رینگ نشسته اند محاسبه می شود ( جایگاه آنها سه متر دورتر از تماشاچیان )حکم هر مسابقه ای تشکیل می شود از :

ناظر داور رینگ ، داور اصلی ، سه نفر هیئت ژوری ، زمان دارنده و دکتر

11 ) حکمرانان : ناظر سوپر وایزر یک حکمران واجد شرایط و رسمی درجه یک با مدرک A که بالای 21 سال سن دارد .

یک ناظر کل مسئول تمامی داوران و هیئتهای ژوری در مسابقه و استخدام یک داور اصلی مرکزی در صورت وجود چندین رینک در رقابت می باشد .

هر اعتراضی در طول مسابقه به ناظر وارد می شود و تصمیم گیری در مورد اعتراضها به عهده ناظر می باشد .

12 ) وظایف ناظر :

1) استخدام تمامی داوران و هیئت های ژوری برای هر رینگ در مسابقه

2) نظارت بر اعمال و تصمیمات هیئت ژوری و داوران

3 ) دائماً یا موقتاً اخراج هر داور یا عضوی از هیئت که به قوانین سبک قوت الرمی احترام نمی گذارد .

4 ) تصمیم نهایی گرفتن راجع به هر اعتراض یا موقعیت های غیر قابل پیش بینی در طول نبرد

13 ) The Central Referee داور اصلی یا مرکزی :

داور اصلی به عنوان ریئس رینگ یا به اجرا در آورنده ی قوانین در نظر گرفته می شود .

The Duties of Central Refereeوظایف داور اصلی:

- بررسی لباسها و محافظت کننده های شرکت کنندگان

- دادن نوشته ها و اشارات و نصیحت ها راجع به قوانین برای شرکت کنندگان

- قبل از اینکه شروع مسابقه را اعلام کنید مطمئن باشید که داوران و هیئت ژوری و دارندگان زمان آماده هستند .

- مقدم قرار دادن سلامت شرکت کنندگان بر هر امر دیگر . به معنی پایان دادن مسابقه در صورت مشاهده هر نوع وضعیت نا مساعد در حال شرکت کننده

- اعمال کردن قوانین در طول یک نبرد و تضمین کردن یک نبرد سالم و عادلانه

- جمع آوری فرمها از هیئت ژوری و دادن آنها به ناظران و بعد داور مرکزی باید دست برنده مسابقه را بالا ببرد تا نتیجه نهایی نبرد را اعلام دارد و شرکت کنندگان را ملزم بدارد که برای حفظ روحیه ورزشکاری به هم دست بدهند .

- در صورت اخراج یکی از شرکت کنندگان رسمی ناظران و هیئت ژوری باید در ابتدا مشورت کتتد .

- داور مرکزی باید دلایل اخراج را واضح و روشن به ناظر توضیح داده تا او به اعلام کننده ی نتایج حکم اخراج را اعلام دارد .

دستوراتی که به وسیله داور مرکزی استفاده میشود .

· Fight=F B D A Aوقتی دستور میدهند مسابقه شروع یا از سر گرقته شود .

· Stop = K E F Fوقتی دستور داده میشود که نبرد متوقف شود و تا قبل از فرمان از سر گرفته نشود .

· Break = TARAJAوقتی دستور داده میشود .

· The Authorghty of Central Referee

· اختیارات داور مرکزی

· متوقف ساختن نبرد : اگر یکی از شرکت کنندگان حرکتی و یا تکنیکی ممنوعه استفاده میکند یا بدون هیچ دلیلی آسیب میبیند

· آگر دکتر عدم توانایی یکی از شرکت کنندگان را به دلیل آسیب دیدگی یا هر علت دیگری اعلام دارد .

· اخراج یک یا هر دو نبرد کننده به دلیل عدم توانایی . در این مورد داور مرکزی باید از هیأت داوری تأییدیه دریافت کند .

· اخراج یا هشدار

اگر هر کدام از مربیان یا دستیارانشان قوانین را زیر پا بگذارند ، داور اختیار این را دارد که هشدار دهد یا حتی آنها را از ناحیه نبرد بیرون بفرستد .

هشدار به شرکت کننده با بالا بردن یک کارت زرد روی صورتش ، در صورت انجام هر حرکت ممنوعه ای در طول نبرد .

· اخراج یک شرکت کننده که سه عدد کارت قرمز در طول بازی دریافت نموده باشد .

· اگر شرکت کننده دو دقیقه دیرتر به رینگ بازی برسد بعد از اینکه داور نام او را صدا زد ، داور به او یک کارت زرد برای هشدار میدهد .

· هشدار دوم به شرکت کننده داده می شود اگر سه دقیقه گذشت و او همچنان رینگ نرسیده بود .

· بعد از 4دقیقه اگر بازیکن همچنان به رینگ نیامد ، داور بدون مشاوره با هیأت ژوری غاجازه دارد که او را از بازی اخراج کند .

· داور اختیار این را دارد که پایان مسابقه را اعلام دارد اگر یکی از شرکت کنندگان سه بار ؟ در طول یک راند دریافت نماید .



اجرای یک نبرد

1) وقتی یک شرکت کننده به زمین می افتد ، داور به شرکت کننده دیگر دستور مدهد که دورتر در گوشه ای از رینگ بایستد . بعد از 1 تا 10 می شمارد تا از شمارش زمان دهنده اطمینان حاصل نماید.

2) اگر شرکت کننده فرمان به گوشه رینگ رفتن را اطاعت نکرد داور شمارش را متوقف می سازد تا فرمان اطاعت شود.

3) اگر شرکت کننده به زمین افتاده تا قبل از شمارش 8 از جا برخاست داور شمارش را تا 8 ادامه می دهد تا مطمئن شود که شرکت کننده توانایی ادامه بازی را دارد قبل از دادن فرمان از سر گرفتن .

4) از یکی از شرکت کنندگان قادر به ادامه نبرد نباشد ، شرکت کننده دیگر با یک () برنده نبرد می شود .

5) اگر شرکت کننده تا قبل از شمارش 10 بلند شد و بعد دوباره بدون تداخل شرکت کننده دیگر به زمین افتاد ، شمارش تا 10 دوباره از سر گرفته می شود.

6) اگر هر دوی شرکت کنندگان به زمین بیفتند و یکی از آنها بلند شود داور باید شمارش را ادامه دهد برای بازیکنی که هم چنان روی زمین قرار دارد ، در صورت رسیدن شماره به عدد 10 ، شرکت کننده که از زمین برخواسته در صورتی که داور اعلام دارد وی قادر به ادامه نبرد می باشد برنده اعلام می شود .

7) اگر هر دوی شرکت کنندگان به زمین بیفتند و زنگ زمان دهنده قبل از رسیدن به عدد 10 به صدا در بیاید داور شمارش را تا 10 ادامه خواهد داد.در صورتی که یکی از شرکت کنندگان قبل از شمارش بلند شد این شرکت کننده باید به گوشه رینگ برود .

8) اگر هر دوی شرکت کنندگان به زمین بیفتند و نتوانند قبل از شمارش 10 از جا بلند شوند داور اعلام معادل بودن بازی می نماید.

9) در صورت پرتاب شدن یا عدم تحرک داور یک اعلام به نگهدارنده زمان می دهد و خودش همزمان شمارش را شروع می کند داور می شمارد و هر 10 ثانیه یک انگشت را به حالت اشاره می گیرد.

10) داور باید مطمئن شود که هیچ فشاری روی ؟ وارد نشده است در طول نبرد . در صورت مشاهده این موارد داور باید به مبارز هشدارداده یا نبرد را متوقف ساخته و بعد در حال ایستاده آن را از سر گیرد .


The Referees Health Status

وضع سلامت جسمانی داور:

داور باید در معرض آزمایشات پزشکی قرار بگیرد تا تواناییش در دادن حکم در طول بازی مشخص شود .



Controlling Prohibited Behavior

کنترل رفتارهای ممنوعه:

شرکت کننده ای که عمداً قوانین را زیر پا می گذارد و از دستورها تبعیت نمی کند یک کارت زرد دریافت می دارد یا عدم شایستگی وی بر طبق نظر اکثریت در اعضای هیئت داوران اعلام می شود . حداکثر تعداد هشداری که به یک شرکت کننده داده می شود سه هشدار می باشد . که هشدار سوم به معنی عدم توانایی و شایستگی شرکت کننده بدون مشورت با هیئت ژوری در این مورد می باشد .

هر هشداری که به مربی و یا دستیار وی داده می شود خود به منزله ی هشداری به بازیکنانشان می باشد .

داور می تواند بدون متوقف ساختن زمان بازی به بازیکن هشدار دهد مگر اینکه برای توضیح مسئله نیاز به زمان باشد .

در صورت هشدار کارت زرد زمان باید متوقف شود و داور باید به شرکت کننده رفتار غیر اخلاقی وی را به طور صحیح و با دقت توضیح دهد .

Accidental Fouls

خطاهای تصادفی:

اگر نبرد برای یک خطای اتفاقی متوقف شود ، داور بعد از مشورت کردن با دکتری که شخص آسیب دیده را معاینه کرده باید برای امکان ادامه نبرد تصمیم بگیرد .هیئت داوران نیز با گفتن عبارت خطا یا عدم خطا مورد مشورت قرار می گیرند اگر داور تصمیم از سر گرفتن بازی گرفت مبارزی که مرتکب خطا شده بود باید آگاه باشد و هشدار دریافت نماید .

اگر بازی به علت خطای تصادفی و اتفاقی یک جنگجو متوقف شود و دکتر تصمیم بگیرد که نبرد کننده قادر به ادامه بازی نیست داور پایان نبرد را اعلام می دارد .در این صورت بر طبق فرم محاسبه امتیازات هیئت ژوری امتیازات هر جنگجویی را محاسبه می کند .

نبرد کننده با مجموع امتیازات بالاتر برنده بازی می شود . اگر موقعیت قبلی دو راند اول بازی اتفاق افتاد داور شرکت کننده آسیب ندیده را به عنوان برنده اعلام می دارد .

The Coaching Team

تیم مربیگری:

یک مربی و دستیارش اجازه دارند که در طول نبرد شرکت کننده را همراهی کنند . آنها باید در طول حضورشان یونیفرمی مناسب و تمییز بپوشند و باید از قوانین سبک قوت الرمی پیروی کنند .

مربی و دستیارش فقط اجازه دارند در زمان استراحت بین نیمه ها به روی رینگ بازی بروند اما فقط یکی از آنها اجازه دارد داخل رینگ شود و دیگری باید پشت طنابها بایستد. آنها اجازه ندارند که روی رینگ باشند در طول نبرد و قبل از شروع بازی باید تمامی تجهیزات خود را به کناری بگذارند .

مربی اجازه ندارد که در طول نبرد به شرکت کننده دستورالعملی و یا فرمانی دهد و در طول بازی اجازه ندارد که اطراف رینگ را نیز لمس کند .

مربی اختیار این را دارد که با دادن یک علامت عقب نشینی به شرکت کننده خود فرمان عقب نشینی دهد .

بدین گونه که یک حوله را به رینگ می اندازد مگر اینکه داور در حال شمارش به نفع شرکت کننده باشد .

هرگونه رفتار ممنوعه یا نقض قوانین موجب اعلام عدم شایستگی مربی ، یا دستیارش یا بازیکن می باشد .

Juror

هیئت داوران:

سه داور برای هر نبرد در نظر گرفته می شود ، آنها در کناری از رینگ می نشینند و آنها از فرمها ی رسمی حکم دهی برای نتیجه گیری در بازی استفاده می کنند . این فرمها به داور مرکزی در پایان هر راندی داده می شود تا وی امتیازات را ارزیابی کند .

15)Rules Violation نقض قوانین :

شرکت کننده ای که عمداً قوانین را نقض می کند یا حرکت غیر اخلاقی در طول نبرد مرتکب می شود ، بدون آزار و آسیب رساندن به شرکت کننده ای دیگر ، یک هشدار و کارت زرد دریافت می دارد . در این مورد شرکت کننده ی دیگر یک امتیاز در روی شمارشگر دریافت می دارد . اگر همان بازیکن دوباره مرتکب خطا شود و یا قانونی را نقض کند هشدار دوم به آن بازیکن داده می شود و شرکت کننده ی دیگر دو امتیاز روی شمارشگر دریافت می دارد .

اگر برای بار سوم هشداری برای حرکت ممنوعه داده شد این بازیکن به علت عدم صلاحیت اخراج و شرکت کننده ی دیگر به عنوان برنده ی نبرد در نظر گرفته می شود .

در صورت خطای تصادفی و غیر عمدی که فقط بازیکن را آگاه می سازند که اگر این خطا آسیبی به شرکت کننده ی دیگر نرسانده بود بازی را ادامه می دهند .

در صورت خطای تصادفی و غیر عمدی که توانایی شرکت کننده ی دیگر را که از ادامه بازی باز می دارد نبرد متوقف می شود و شرکت کننده با امتیازات بالاتر نبرد را می برد .

Filing Objection

1- فقط مدیر اجرایی حق پر کردن را دارا میباشد .

2- اعتراض فقط در پایان نبرد اجازهاعلام شدن را دارد .

3- اعتراض باید نوشته شود و هزینه ها وقتی اعتراضها گفته شد باید پرداخت شود .

Making Creation

تصمیم گیری:

ناظر اختیار این را دارد که اعتراضات را مطالعه کرده و راجع به آن تصمیم بگیرد .هیأت داوران و داور اصلی باید قبل از تصمیم نهایی مورد مشورت قرار بگیرند . هنگامیکه تصمیم گرفته شد این تصمیم نهایی و اجباری است .

16) The Official & Assistor مقامات اداری و دستیاران

وظایف کارمندان باید درباره تمامی نبرد نوشته شده و بعد مدارک بعد از پایان نبرد به مدیر اجرایی مسئول و کمیته فنی تحویل داده شود .


The Time Keeps

زمان دارنده:

زمان دارنده باید از دو ساعت زمان نگهدارنده استفاده کند . یکی برای محاسبه زمان نبرد و دیگری برای محاسبه زمان عدم تحرک و وقت اضافه ها در طول نبرد .

وظایف زمان گیرنده عبارت اند از:

· زمان بندی استراحت ها و راند ها

· دادن یک هشدار صوتی برای مربیان و دستیارانشان که رینگ را چند ثانیه قبل از شروع راند بعدی ترک کنند

· در صورتی که یکی از شرکت کنندگان به زمین افتاد گیرنده زمان باید محاسبه زمان را با داور مرکزی در یک زمان شروع کند .

· در صورت بی حرکتی نگه دارنده زمان ، زمان را با زمان سنج دیگری محاسبه کند .

· در صورت متوقف کردن زمان به هر دلیلی ، دارنده زمان باید وقت اضافی را بنا بر دستورالعمل داور اصلی محاسبه کند .



17) Notes & General Regulation نوشته ها و قوانین عمومی

وقتی که داور از استفاده میکند شرکت کننده باید نبرد را با یک تکنیک لگد یا مشت شروع کند . شرکت کننده اجازه ندارد که حمله را با حرکت پرتاب به منظور بی حرکت کردن حریف شروع کند و لگد و مشت بر مفاصل مجاز نمی باشند و فقط تکنیک فشار به منظور بی حرکت ساختن مجاز میباشد .اگر هر دو شرکت کننده در یک زمان اقدام به پرتاب دیگری کنند و هیچ یک موفق نشود که دیگری را به زمین بیاندازد ، داور مجبور است که نبرد را با گفتن لغت متوقف و بعد دوباره با ضربات لگد و مشت از سر بگیرد . مشت یا ضربه زدن وقتی بر روی زمین افتاده اند مجاز نمیباشد ، فقط تکنیک عدم تحرک مجاز میباشد وقتی یکی از شرکت کنندگان با موفقیت روی زمین افتاده اند .

در صورت عدم تحرک امتیازات اینگونه محاسبه میشوند .

بی حرکتی برای مدت (10ثانیه) 1امتیاز دریافت میدارد .

بی حرکتی برای مدت (20ثانیه) 2امتیاز دریافت میدارد .

بی حرکتی برای مدت (30ثانیه) پایان نبرد را میرساند .

شرکت کننده بی حرکت شده باید با تکنیک تلاش خود را رها سازد و اجازه ندارد هیچ تکنیکی را که آسیب به شرکت کننده دیگر برساند استفاده کند .

گلاویز شدن مبارز با یک دست و ضربه زدن با دست دیگر مجاز نمیباشد ، در هنگام گلاویز شدن تلاش عدم تحرک کردن طرف مقابل تکنیک مجاز می باشد .

هشدارها اینگونه داده میشوند :

· نقض قانون اول یا حرکت ممنوعه یک هشدار لفظی دریافت میدارد .

· نقض قانون دوم یا رفتار ممنوعه یک کارت زرد و یا هشدار دریافت می دارد و رزمنده دیگر یک امتیاز در شمارشگر دریافت میدارد .

· نقض قانون سوم یا رفتار ممنوعه یک کارت زرد یا هشدار دریافت می دارد و رزمنده دیگر دو انتیاز در شمارشگر دریافت می دارد .

· نقض قانون چهارم یا رفتار ممنوعه کارت قرمز و اخراج به دلیل عدم صلاحیت دریافت می دارد .

الگوهای وزنی در سبک قوت الرمی

الگوهای وزنی برای شرکت کنندگان 17تا35 ساله







وزن زنان

وزن مردان

الگوهای وزنی

NO



زیر 50 کیلو

مگس وزن

1

زیر 50 کیلو

زیر 55 کیلو

خروس وزن

2

زیر 55 کیلو

زیر 60 کیلو

پر وزن

3

زیر 60 کیلو

زیر 65 کیلو

سبک وزن

4

زیر 65 کیلو

زیر 70 کیلو

سبک میان وزن

5

زیر 70 کیلو

زیر 75 کیلو

میان وزن

6



زیر 80 کیلو

وزن میانی سبک

7

زیر 75 کیلو

زیر 85 کیلو

وزن متوسط

8



زیر 90 کیلو

نیمه سنگین وزن

9



زیر 95 کیلو

وزن کروزر

10

بالای 75 کیلو

بالای 95 کیلو

سنگین وزن

11


Light Compact Rules & Regulations

قوانین لایت کنتاکت و مقرراتش:

قوانین لایت کنتاکتمشابه به قوانین فول کنتاکت میباشد بجز در قسمت حرکت یا ضربه فنی .

بردن یک لایت کنتاکت فقط بستگی به تعداد امتیازها دارد .سبک لایتکنتاکت برای شرکت کنندگان زیر 17سال اجباری میباشد .

Weight &Age Categories for juniors & Youth





نوجوانان مؤنث

17-13



نوجوانان مذکر

ساله 17-13



خردسالان

8تا12ساله



الگوهای وزنی



NO



زیر 40 کیلو

زیر 25 کیلو

پر وزن

1

زیر 40 کیلو

زیر 45 کیلو

زیر 30 کیلو

سبک وزن

2



زیر 50 کیلو

زیر 35 کیلو

میان وزن سبک

3

زیر 45 گیلو

زیر 55 کیلو

زیر 40 کیلو

میان وزن

4

زیر 50 کیلو

زیر 60 کیلو

زیر 45 کیلو

میان وزن سبک

5

زیر 55 کیلو

زیر 65 کیلو

زیر 50 کیلو

میان وزن

6

زیر 60 کیلو

زیر 70 کیلو

زیر 55 کیلو

نیمه سنگین وزن

7

زیر 65 کیلو

زیر 75 کیلو



میان وزن

8


دستور العمل های کلی برای هیأت داوران :

هیأت حکمران باید با اخلاق و شرایط خاص مشخص شده باشند که قادر باشند با موفقیت نبرد را به اجرا در آورند و تصمیم صحیح بگیرند .

اینجا تصمیم های کلی مربوط به مطلب وجود دارد .

1- عدالت و برابری وقتی حکمی صادر میشود .

2- تمرکز و آگاهی در طول نبرد

3- تصمیم سریع نگرفتن قبل از دادن و گرفتن تصمیم ( عجولانه اقدام نکردن )

4- موقعیت حکمرانان باید طوری باشد که آسیب نبینند و هرگز تحت تأثیر فریادهای تماشاچیان در طول نبرد نباشند .

5- داوران باید بی طرف باشند و هرگز تبعیض بین تیم یا شرکت کننده خاص نگذارند .

6- حکمران و داوران باید سریع باشند .

7- داوران باید مطمئن و دقیق باشند وقتی که امتیازات را محاسبه میکنند یا هشداری میدهند .

8- حکمرانان باید مشتاق باشند که مرتبا تواناییهاشان را در حکمرانی توسعه بخشند ، آنها باید از تغییرات در قوانین و مقررات آگاه باشند .

نهایتا حکمرانان باید به خاطر داشته باشند که آنها حمل کننده بار عدالت و مساوات میباشند . از آنجایی که حکمرانان و داوران عامل های اصلی موفقیت این سبک میباشند ، آنها میتوانند برای جذب مردم به سبک قوت الرمی کمک کنند .
 
بالا