طبق پیش بینی این مؤسسه گوگل میتواند با یک روند صعودی تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۵ میلیارد دلار درآمد از Maps به دست بیاورد. البته این شرکت به همین راحتی حاضر نیست اطلاعات محرمانه اش را رو کند و هیچ گزارشی مبنی بر این که واقعا چه مقدار از این اپلیکیشن درآمد کسب می کند؛ منتشر نکرده است. اما بهنظر می رسد که کل درآمد Maps برابر با مجموع درآمد از وبسایت هایی مانند Search و یوتیوب است.
در کل؛ این رقم چیزی حدود ۸۰ درصد از درآمد تبلیغاتی گوگل را شکل میدهد یعنی رقمی معادل ۱۹٫۸۲ میلیارد دلار تنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.
اما طبق تحلیل های جدیدی که صورت گرفته Maps پتانسیلهای بسیار زیادی دارد: مؤسسه «مورگان استنلی» پیش بینی می کند که این کسب و کار می تواند در سال ۲۰۱۷ حدود ۱٫۵ میلیارد دلار برای گوگل پول سازی کند.
شاید دلیل این موفقیت تلاش بی وقفه گوگل برای قرار دادن تبلیغات در داخل Maps است. ماه ژوئن گذشته؛ این شرکت ویژگیهای جدیدی را در خصوص تبلیغات در داخل اپ Maps معرفی کرد که Promoted Pins ads نامیده میشود. این امکان رانندگان را تشویق می کند تا سری به کسب و کارهایی مانند رستوران ها و پمپ بنزین هایی که در مسیر حرکت آنها قرار دارد؛ بزنند. یکی دیگر از امکانات جدید برای جستجوی محلی کمک به تبلیغکنندگان است تا بتوانند لیستی از آفرهای ویژه یا محصولات محلی خود را برای ساکنان آن منطقه ارائه دهند.
«جن فیتزپاتریک» که از سال ۲۰۱۴ هدایت Maps را به عهده دارد میگوید: Maps یک محصول بی نظیر است. ما همواره به این مسئله فکر می کنیم که چگونه می توان از تمام ویژگیها و قابلیتهای مثبتی که در داخل این اپلیکیشن وجود دارد؛ به بهترین شکل منفعت برد. ما قصد داریم بهترین ابزار ممکن را در لحظه ای که برای شما مناسب است؛ رو کنیم.
کارشناسان معتقدند که گوگل پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته و به زودی قادر است تا با تمام رقبای خود در فضای تبلیغات محلی رقابت کند.
“از آن جایی که گوگل در حال رهاسازی پتانسیل های بی حدوحصر Maps است؛ ناگزیر تداخلهایی با سرویس دهندگان محلی پیدا میکند.” این جمله را Baird به سرمایهگذاران خاطر نشان می کند. “بهخصوص این که؛ گوگل تصمیم دارد تا میزان اطلاعات محلی ایجاد شده توسط کاربر را با سرویس های بیشتر در زمینه تبلیغات و تراکنش توسعه دهد. پس از همین حالا میتوان به وضوح دید که تهدیدات جدی متوجه Yelp؛ TripAdvisor؛ Groupon؛ Angie’s List و Grubhub خواهد شد.”
گوگل مدتی است که از برخی از این سرویس ها برای قدرت دادن به آفرهای محلی خود استفاده می کند. این شرکت سرویس های تحویل طرف های سوم را با اطلاعات رستورانها در Maps در داخل پلتفرم iOS این اپلیکیشن یک پارچه کرده است. این کار باعث می شود تا کاربران به جای این که از دیگر اپ های سرویس تحویل استفاده کنند؛
در کل؛ این رقم چیزی حدود ۸۰ درصد از درآمد تبلیغاتی گوگل را شکل میدهد یعنی رقمی معادل ۱۹٫۸۲ میلیارد دلار تنها در سه ماهه سوم سال جاری میلادی که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است.
اما طبق تحلیل های جدیدی که صورت گرفته Maps پتانسیلهای بسیار زیادی دارد: مؤسسه «مورگان استنلی» پیش بینی می کند که این کسب و کار می تواند در سال ۲۰۱۷ حدود ۱٫۵ میلیارد دلار برای گوگل پول سازی کند.
شاید دلیل این موفقیت تلاش بی وقفه گوگل برای قرار دادن تبلیغات در داخل Maps است. ماه ژوئن گذشته؛ این شرکت ویژگیهای جدیدی را در خصوص تبلیغات در داخل اپ Maps معرفی کرد که Promoted Pins ads نامیده میشود. این امکان رانندگان را تشویق می کند تا سری به کسب و کارهایی مانند رستوران ها و پمپ بنزین هایی که در مسیر حرکت آنها قرار دارد؛ بزنند. یکی دیگر از امکانات جدید برای جستجوی محلی کمک به تبلیغکنندگان است تا بتوانند لیستی از آفرهای ویژه یا محصولات محلی خود را برای ساکنان آن منطقه ارائه دهند.
«جن فیتزپاتریک» که از سال ۲۰۱۴ هدایت Maps را به عهده دارد میگوید: Maps یک محصول بی نظیر است. ما همواره به این مسئله فکر می کنیم که چگونه می توان از تمام ویژگیها و قابلیتهای مثبتی که در داخل این اپلیکیشن وجود دارد؛ به بهترین شکل منفعت برد. ما قصد داریم بهترین ابزار ممکن را در لحظه ای که برای شما مناسب است؛ رو کنیم.
کارشناسان معتقدند که گوگل پیشرفت های زیادی در این زمینه داشته و به زودی قادر است تا با تمام رقبای خود در فضای تبلیغات محلی رقابت کند.
“از آن جایی که گوگل در حال رهاسازی پتانسیل های بی حدوحصر Maps است؛ ناگزیر تداخلهایی با سرویس دهندگان محلی پیدا میکند.” این جمله را Baird به سرمایهگذاران خاطر نشان می کند. “بهخصوص این که؛ گوگل تصمیم دارد تا میزان اطلاعات محلی ایجاد شده توسط کاربر را با سرویس های بیشتر در زمینه تبلیغات و تراکنش توسعه دهد. پس از همین حالا میتوان به وضوح دید که تهدیدات جدی متوجه Yelp؛ TripAdvisor؛ Groupon؛ Angie’s List و Grubhub خواهد شد.”
گوگل مدتی است که از برخی از این سرویس ها برای قدرت دادن به آفرهای محلی خود استفاده می کند. این شرکت سرویس های تحویل طرف های سوم را با اطلاعات رستورانها در Maps در داخل پلتفرم iOS این اپلیکیشن یک پارچه کرده است. این کار باعث می شود تا کاربران به جای این که از دیگر اپ های سرویس تحویل استفاده کنند؛