مهم ترین فناوری‌ها در سوپراسپرت هیبریدی فراری SF90

✵BlackShadow✵

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2019/08/05
ارسالی ها
271
امتیاز واکنش
2,712
امتیاز
505
mqjj_ferrari-sf90-stradale-australia-introduction-news.png

سوپراسپرت فراری SF90 استراداله یکی از خاص‌ترین خودروهای هیبریدی دنیا است که از سیستم محرکه 1000 اسب بخاری در کنار فناوری‌‌های روز دنیا بهره می‌برد.
درست است که فراری
SF90 استراداله (SF90 Stradale) که قدرتمندترین مدل جاده‌ای این شرکت می‌باشد، اولین خودرو هیبریدی فراری نیست؛ ولی از نظر فنی میان این سوپراسپرت و تمام خودروهای تولید شده در «مارانلو» تفاوت‌های چشم‌گیری وجود دارد. این خودرو از سیستم محرکه هیبردی با هزار اسب بخار قدرت بهره می‌برد که ناگفته نماند این سیستم علاوه بر قدرت بسیار بالا، تطبیق‌پذیر نیز هست.
هیبریدی‌کردن پیشرانه خورجینی هشت سیلندر بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده است. برخلاف خودروی مفهومی
599 HY-KERS که در سال 2010 معرفی شد و در آن موتور ژنراتور (MGU) در عقب جعبه دنده بود، در SF90 استراداله موتور شار محوری که ضخامتی برابر 72 میلی‌متر که به شکل قوطی کبریت طراحی شده را داراست که به شکل هوشمندانه‌ای میان پیشرانه و سیستم روغن‌کاری خشک، جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار فشرده می‌شود. برخلاف HY-KERS، که در آن موتور الکتریکی می‌تواند از طریق جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه روی دنده‌های «یک، سه، پنج و هفت» حرکت کند، این یکی (SF90) نمی‌تواند؛ بلکه مستقیماً توسط میل‌لنگ پیشرانه به حرکت درمی‌آید.
ilmu_ferrari-sf90-stradale-sketch.png

رانندگی کاملاً برقی در فراری
SF90 استراداله توسط موتورهای شار شعاعی (شکل استوانه‌ای) آب‌خنک روی محور جلو RAC-e (که در ایتالیایی به «تنظیم‌کننده الکترونیکی پیچیدن» ترجمه می‌شود.) امکان‌پذیر است. این مزیت باعث می‌شود که امکان رانندگی چهار چرخ محرک و درنتیجه قابلیت توزیع گشتاور برای چرخ‌های جلو فراهم شود.
هر کدام از موتورهای الکتریکی برای کنترل جریان و تبدیل انرژی الکتریکی بین AC و DC و اتصال به باتری، اینورتر اختصاصی خود را دارد. گفته می‌شود که باتری ۳۵۰ ولت و ۸ کیلووات ساعت شامل یک ماژول واحد (به‌جای چند تا) با ۸۴ سلول داخلی است. این ماژول واحد از ۱۴ ماژول فرعی ساخته شده است که هر کدام ۶ سلول دارند.
zhs9_new-2020-ferrari-sf90-stradale.png

سیستم محرکه هیبریدی
SF90 استراداله فاقد هرگونه قطعه پیچ‌شدنی است. این برنامه که از سال ۲۰۰۷ با خودروی مفهومی سبک‌وزن Millechili شروع شد و هدف آن دستیابی به وزن خالص کمتر از یک تُن است. افزودن سیستم محرکه هیبریدی تنها پس از آن صورت گرفت كه مهندسان فراری در مارانلو راضی شدند كه به راحت‌ترین و بهترین فناوری ممکن دست یافته‌اند و SF90 استراداله اوج این تلاش‌ها است.
2h3g_60003d629ef66db019dabed07122651b.png

پیشرانه خورجینی هشت سیلندر فراری
SF90 استراداله نسخه‌ای به‌روزرسانی شده از سیستم محرکه F154 است که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد است. علاوه‌بر افزایش حجم جابه‌جایی پیشرانه از ۳۹۰۲ به ۳۹۹۰ سی‌سی، فراری دوباره سرسیلندر را بازطراحی کرده و به انژکتور مرکزی (به‌جای انژکتور جانبی) با درگاه‌های ورودی کوتاه‌تر تجهیز کرد تا تلاطم بیشتری ایجاد کند و امکان فشار تزریق سوخت ۳۵۰ بار فراهم شود.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا