نقد و بررسی Guilty Gear Xrd SIGN

  • شروع کننده موضوع Maedeh.z
  • بازدیدها 113
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Maedeh.z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
605
امتیاز واکنش
1,150
امتیاز
391
محل سکونت
تهران
"مخلوقات گناهکار"

بشریت از همان ابتدا میل و اشتیاق سیری ناپذیری به پیشرفت داشت، در نتیجه همواره مشغول ساخت و تکمیل تکنولوژی های جدید و یا تجزیه و تحلیل منابع و داده ها بود تا با استفاده از آنها بتواند، زندگی خود را بهبود ببخشد. نتیجه ی این تلاش ها گاهی مثبت بوده اند باعث پیشرفت شده اند و گاهی نیز با اشتباهی، عامل ایجاد فاجعه هایی جبران ناپذیر...

در یک بازه زمانی،سه دوستِ محقق، موفق می شوند به تکنولوژی Gear Cells دست پیدا کنند. تکنولوژی ای که بر اساس جادو بنا شده و با استفاده از آن دیگر مریضی و ناتوانی جایی در جامعه ندارد. تمام افرادی که توسط این تکنولوژی مورد تغییر قرار گرفتند و با موجوداتی که بر اساس آنها ساخته شدند با نام Gear شناخته می شدند. اوضاع به خوبی پیش می رفت تا این که یک Gear آزمایشی به نام Justice که توانایی کنترل سایر Gear ها را داشت، علیه بشریت و اربابان خود قیام می کند. انسانها و Gear ها در سالیان طولانی با هم به مبارزه پرداختند تا این که در نهایت مردی ناشناس به نام Sol Badguy بر Justice غلبه کرد و او را نابود ساخت.

5686145260245436969_1.jpg


جنگ به پایان می رسد و قوانین شدیدی برای کنترل Gear ها به وجود می آید. زندگی ادامه می یابد تا این که شخصی به نام Ramlethal Valentine علیه تمام جهان اعلان جنگ می کند، با هدفی نامشخص،پس هر کدام از کسانی که در مبارزات قدیمی جهان نقشی داشتند، بنابر دلایل خاص خودشان و برای پیدا کردن جواب سوالات، باری دیگر قدم به دنیای این مبارزات دیوانه وار می گذارند.

دیوانه وار واقعا لفظ مناسبی برای توصیف مبارزات است. هر کدام از مبارزان سبک دفاع و حمله خاصی دارند. آنها می توانند به صورت دوربرد، سرعتی و یا تاکتیکی مبارزه کنند و حریفشان را در زنجیره ای از حملات پی در پی گرفتار کنند. البته این تنها دلیل دیوانه وار بودن مبارزات نیست. تعداد زیادی از حرکات و مکانیک های دیگر وجود دارند که می توانند جریان مبارزه را به نفع طرفین تغییردهند.برای مثال، حرکت Dust حریف را به سمت بالا و یا جلو پرتاب کرده و زمینه را برای انجام زنجیره ای از حملات آماده می سازد، Burst این اجازه را می دهد تا بتوان از زنجیره حملات حریف رها شد،Danger Time سرعت و قدرت هر دو مبارز را برای لحظاتی به شدت افزایش داده و مبارزه را چندین برابر تهاجمی تر می کند ویا این که می توان با استفاده از یک Instant Kill، حریف را بلافاصله و حتی لحظاتی پس از شروع مبارزه، از صحنه روزگار محو کرد و همه ی اینها با یک جلوه ی گرافیکی فوق العاده چشم نواز انیمه مانند به شما ارائه می شود که محال است با دیدنشان توانایی سازندگان بازی را تحسین نکنید.

با کمی وقت گذاشتن در بازی و مواجهه با لحظات بعد از پیروزی نیز متوجه خواهید شد که بازی به هیچ عنوان دو بعدی نیست و در یک حالت تماما سه بعدی اجرا می شود. این موضوع حتی در مورد سکانس های سینمایی و ویدئو های بخش داستانی هم صدق می کند و تمام آنها بدون حتی لحظه ای استثنا،به همین صورت پخش می شوند که این موضوعات شدیدا لـ*ـذت تماشای بخش داستانی را (مخصوصا برای طرفداران انیمه های ژاپنی) دو چندان می کند.

15563145260246229240_2.jpg


صحنه های ورود مبارزان به زمین مبارزه و یا سکانس های انجام حرکات ویژه و Instant Kill ها بسیار خوب و جالب طراحی شده اند. حتی یک سری از نکاتی که ممکن است در بازیهای دیگر نبینید در این بازی وجود دارند. برای مثال می توانید در یک مرحله بارانی به مبارزه بپردازید و هر چقدر از زمان مبارزه بگذرد، هوا بهتر شده و بارش باران کمتر خواهد شد. حالا فقط یک مورد کم است تا این بازی به یک Guilty Gear تمام عیار تبدیل شود وآن چیزی نیست جز غرش های گیتار در موسیقی ها!

از همان ابتدای خلقت این سری، اصوات گیتار نقش مهمی در موسیقی آن ایفا می کردند و به شدت بر تنش و جذابیت مبارزات اضافه می کردند. این نسخه نیز از این قاعده مستثنی نیست و Daisuke Ishiwatari بار دیگر ثابت می کند که خوب می داند که چگونه موسیقی های زیبا بسازد، حال چه این موسیقی ها همانند موسیقی Sol's Dragon Install پر انرژی باشند و چه مانند موسیقی پایانی بخش آرکید، آرام باشند. تمام موسیقی های تم کارکتر های حاضر در بازی نیز از نو طراحی شده اند که تعدادی از آنها واقعا نسبت به قبل بهتر شده اند ولی تعدادی از آنها نیز هستند که آرام شروع شده و کمی از تنش مبارزه می کاهند.به ویژه موسیقی تم Ramlethal Valentine که لحظات آغازین آن، چندان به عنوان موسیقی باس نهایی قابل قبول نیست. همچنین سورپرایز خوبی برای طرفداران قدیمی ای که بتوانند یک کار خاص را انجام دهند وجود دارد که باعث می شود نسخه بازسازی شده یک موسیقی بسیار خاطره انگیز و قدیمی پخش شود. در کنار موسیقی ها، صداگذاری کارکتر ها به زبان ژاپنی نیز بسیار عالی کار شده و تمام صداپیشگان قدیمی سری دوباره بازگشته اند ولی صداگذاری آنها به زبان انگلیسی (مخصوصا صداگذاریKyKiske) کمی جای بحث دارد.

35933145260247241720_3.jpg


قاعدتا یک بازی Fighting باید تعداد مناسبی مود های قابل بازی نیز داشته باشد. خوشبختانه این بازی نیز در این زمینه خوب عمل کرده است. هفت بخش آرکید، داستانی، Mission، Challenge، M.O.M،Versus و آنلاین برای انجام دادن در اختیار شما قرار دارند. البته به دلیل سیستم جدید داستانی، بخش آرکید به عنوان جزئی از پروسه داستان گویی استفاده شده و ابتدا باید آنرا کامل به پایان برسانید تا در ادامه وارد بخش داستانی که به شکل یک انیمه چند ساعته طراحی شده و پر از اتفاقات شوکه کننده و سورپرایز های متعدد است، بشوید؛ به عبارت دیگر خبری از مسیر های شاخه ای قدیمی نیست.متاسفانه بر اثر یک اقدام عجیب، بخش آنلاین بازی بر روی پلتفرم PC دارای قفل منطقه ای است و این موضوع، یافتن مبارزات آنلاین را تا حد زیادی سخت می کند.

387145260261243612_3MJsT.jpg


نکات مثبت:

بخش آموزشی بسیار خوب

بخش داستانی جالب و با غافلگیری های متعدد

گیم پلی بسیار سریع و پیچیده

گرافیک وموسیقی های بسیار زیبا

INSTANT KILL!

نکات منفی:

تغییرات بخش داستانی باعث کم شدن پتانسیل انجام مجدد بخش آرکید شده است

قفل های منطقه ای برای بخش آنلاین

مشکلات فنی متعدد

سخن آخر:

Guilty Gear Xrd -SIGN- شاید در مقایسه با عناوین قبلی سری مخصوصا Guilty Gear XX Accent Core Plus R کمی در مرتبه پایین تری قرار بگیرد، ولی در مقایسه با سایر بازی های Fighting امروزی حرف های زیادی برای گفتن دارد و حتی در مواردی یک سر و گردن از تمام آنها بالاتر است. لـ*ـذت بردن از سبک خاص مبارزات این بازی کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد ولی اگر از طرفداران قدیمی سری هستید و یا از این سبک مبارزات خوشتان می آید، عنوان ارزشمندی به نام Guilty Gear Xrd را نباید از دست دهید.

ROCK IT OUT!
 

برخی موضوعات مشابه

بالا