- عضویت
- 2016/04/18
- ارسالی ها
- 4,852
- امتیاز واکنش
- 29,849
- امتیاز
- 1,120
نمره دهی و ارزشیابی
پس از پشت سر گذاشتن مراحل طولانی انجام پایان نامه نوبت به جلسه دفاع پایان نامه می رسد. پایه ارزیابی پایان نامه ارشد و رساله دکترا به یک شکل است. به طور کلی پس از پایان جلسه دفاع و طرح سوالات توسط اساتید، داوران و دانشجویان حاضر، نوبت به نمره دهی می رسد. مرحله ای که اگر چه در زمانی به کوتاهی 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامد ولی برای دانشجو بسیار سخت و دلهره آور است. در این زمان هیات داوران، اساتید راهنما و مشاور و نماینده تحصیلات تکمیلی در اتاق کنفرانس به ارزشیابی علمی پایان نامه می پردازند.
نکته مهم در اینجا این است که معیار نمره دهی چیست و چگونه می توان تمامی نکات کیفی را به کمی تبدیل و به آنها نمره اختصاص داد.
وجود معیار مناسب برای نمره دهی باعث می شود که سلائق شخصی و حب و بغض های حاکم میان افراد نقش کمرنگ تری در ارزشیابی علمی پایان نامه داشته باشد و اعتماد دانشجو به تیم داوران و گروه آموزشی دانشگاه نیز سلب نخواهد شد.
بهتر است نمرات توسط هرکدام از داوران به شکل مخفی داده شود تا در نهایت میانگینی از نمرات ارائه شده به دانشجو اعلام شود. در پاره ای از موارد ممکن است نظر یکی از داوران به دلیل کسوت بیشتر یا جایگاه علمی برتر بر دیگران تاثیر گذاشته و نمره واقعی را ارائه ندهند.
اماوچ و بریچ در 1989 جدول زیر را که توسط بسیاری از مشاوران و اساتید با تجربه مورد استفاده قرار گرفته، ارائه دادند.
جدول ارزیابی طرح پیشنهادی تحقیق و پایان نامه
نام ارزیاب:…………………….. عنوان پایان نامه و رساله:………………………… نام دانشجو:………………………..
پس از پشت سر گذاشتن مراحل طولانی انجام پایان نامه نوبت به جلسه دفاع پایان نامه می رسد. پایه ارزیابی پایان نامه ارشد و رساله دکترا به یک شکل است. به طور کلی پس از پایان جلسه دفاع و طرح سوالات توسط اساتید، داوران و دانشجویان حاضر، نوبت به نمره دهی می رسد. مرحله ای که اگر چه در زمانی به کوتاهی 15 تا 30 دقیقه به طول می انجامد ولی برای دانشجو بسیار سخت و دلهره آور است. در این زمان هیات داوران، اساتید راهنما و مشاور و نماینده تحصیلات تکمیلی در اتاق کنفرانس به ارزشیابی علمی پایان نامه می پردازند.
نکته مهم در اینجا این است که معیار نمره دهی چیست و چگونه می توان تمامی نکات کیفی را به کمی تبدیل و به آنها نمره اختصاص داد.
وجود معیار مناسب برای نمره دهی باعث می شود که سلائق شخصی و حب و بغض های حاکم میان افراد نقش کمرنگ تری در ارزشیابی علمی پایان نامه داشته باشد و اعتماد دانشجو به تیم داوران و گروه آموزشی دانشگاه نیز سلب نخواهد شد.
بهتر است نمرات توسط هرکدام از داوران به شکل مخفی داده شود تا در نهایت میانگینی از نمرات ارائه شده به دانشجو اعلام شود. در پاره ای از موارد ممکن است نظر یکی از داوران به دلیل کسوت بیشتر یا جایگاه علمی برتر بر دیگران تاثیر گذاشته و نمره واقعی را ارائه ندهند.
اماوچ و بریچ در 1989 جدول زیر را که توسط بسیاری از مشاوران و اساتید با تجربه مورد استفاده قرار گرفته، ارائه دادند.
جدول ارزیابی طرح پیشنهادی تحقیق و پایان نامه
نام ارزیاب:…………………….. عنوان پایان نامه و رساله:………………………… نام دانشجو:………………………..