[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۳۰ خرداد ۹۳ ساعت ۲۳:۳۸ ۰
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ یک خودروی اسپرت دوستداشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژیهای جدید بهره بـرده است. این خودرو تابستان امسال در ۵۰۰ نسخه محدود با قیمت ۶۹۶۹۵ دلار عرضه شده است.
آلفا رومئو 4C مدل 2015قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار
پیشرانه
مشابهت ظاهری با دیگر مارکهای شمال ایتالیا چندان تعجببرانگیز نیست؛ چرا که لورنزو راماچیوتی، رئیس استودیوی طراحی فیات کرایسلر، قبلاً با کمپانیهایی مانند فراری، مازراتی و پینین فارینا کار میکرده است. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی 33 استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوهای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند.
این خودرو با وسواس زیاد توسط گروه «آدلر» در ایتالیا مونتاژ شده است. پیشرانه 4C از یک موتور توربوی چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و ظرفیت ۱۷۴۲ سیسی تأمین میشود که ۲۳۷ اسببخار قدرت دارد. تنها گیربکس ارائه شده نیز یک دوکلاچه ۶ دنده اتوماتیک است.
برای دوام بیشتر، کلاچ خشک اتوماتیک بهگونهای طراحی شده که از استارتهای ناشیانه و سخت جلوگیری کند. این عملکرد حتی در هنگام درگیر کردن سیستم کنترل شروع حرکت نیز برقرار خواهد بود. در همین حال، با نزدیک به ۱/۴۹ اتمسفر فشار در بوست و گشتاور خروجی ۳۵۰ نیوتنمتر، آلفا رومئو 4C میتواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مرز ۱۱۰ مایل بر ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) را در دنده چهارم رد کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. البته صدای موتور این آلفا اصلاً شبیه به ملودی V8 فراری نیست، ولی باز هم صدای گوشنوازی دارد و با یک آپشن اگزوز مسابقهای (۵۰۰ دلار) بهتر از این هم میشود.
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعتسنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین میتوان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمامفصل (All-Weather). این حالتهای رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر میدهد. در همین حال یک حالت مسابقهای نیز میتواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.
همچنین یک سیستم صوتی به سبک ۱۹۸۰ استفاده شده که مسافر میتواند آن را کنترل کند. اگر استفاده از آن برای مسافرتان ناخوشایند بود، بگذارید با اتوبوس برود!، چون اینجا واقعاً یک خودروی راحت مسافری نیست. بهعلاوه، خبری از تکیهگاه دست برای صندلی نیست و مسافر باید برای تکیهگاه به دنبال دسته درها بگردد. البته حداقل به لطف قوانین فدرال، صندلیهای مسافری این خودرو میتوانند به جلو و عقب خم شوند.
آلفا میگوید که پلاستیک مشکی و مات که به عنوان استاندارد در کابین استفاده شده، «آسفالت» نام دارد؛ یک عنوان عجیب برای شرایط ناراحت کابین آلفا رومئو 4C. با این حال، یک پکیج چرم ۲۷۵۰ دلاری نیز ارائه شده که میتواند شرایطی نزدیک فراری را در داخل کابین شبیهسازی کند.
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگینتر است. البته این وزن، هنوز هم نمیتواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل میکند و علیرغم سرعت کم در واکنش، راضیکننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد میکنند. لاستیکهای چسبان نیز نیروی متوقفکننده 1.25g را فراهم میکنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای 205/45ZR-17 در جلو و 235/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده میکند که باعث چسبندگی جانبی 1.1g خواهند شد.
از لحاظ قیمت، آلفا رومئو خودرویی است که باید خودروهای سطح بالایی مانند آئودی TT RS، پورشه کایمن و حتی شورولت کوروت استینگری مقایسه شود؛ ولی 4C شبیه هیچکدام از این خودروها نیست. وقتی لوتوس الیزه و لوتوس اگزیج از بازار امریکا رفته باشند، یک جایگاه ویژه برای آلفا 4C باقی میماند.
![2015-alfa-romeo-4c.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c.jpg)
آلفا رومئو 4C مدل 2015قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار
پیشرانه
- موتور: ۱/۷ لیتری توربو DOHC I4.
- قدرت: ۲۳۷ اسببخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۵۰.
- گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه.
- انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب.
- طول × عرض × ارتفاع: ۴ × ۱/۸۸ × ۱/۱۸ متر.
- فاصله محوری: ۲/۳۸ متر.
- وزن کلی: ۱۱۱۸ کیلوگرم.
- ظرفیت حمل وسایل: ۱۰۴/۷ لیتر.
- صفر تا ۹۶/۶: ۴/۵ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت.
- مصرف سوخت: ۹/۸ لیتر در شهر، ۶/۹۲ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی.
![2015-alfa-romeo-4c-1.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-1.jpg)
![2015-alfa-romeo-4c-2.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-2.jpg)
![2015-alfa-romeo-4c-3.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-3.jpg)
![2015-alfa-romeo-4c-12.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-1/2015-alfa-romeo-4c-12.jpg)
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعتسنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین میتوان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمامفصل (All-Weather). این حالتهای رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر میدهد. در همین حال یک حالت مسابقهای نیز میتواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.
![2015-alfa-romeo-4c-4.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-4.jpg)
![2015-alfa-romeo-4c-5.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-5.jpg)
![2015-alfa-romeo-4c-1.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-2/2015-alfa-romeo-4c-1.jpg)
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگینتر است. البته این وزن، هنوز هم نمیتواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل میکند و علیرغم سرعت کم در واکنش، راضیکننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد میکنند. لاستیکهای چسبان نیز نیروی متوقفکننده 1.25g را فراهم میکنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای 205/45ZR-17 در جلو و 235/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده میکند که باعث چسبندگی جانبی 1.1g خواهند شد.
![2015-alfa-romeo-4c-6.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/03/30/2015-alfa-romeo-4c-6.jpg)