اتومبیل و موتور نگاهي به آلفا رومئو 4C مدل 2015

  • شروع کننده موضوع MILAD_A
  • بازدیدها 235
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

MILAD_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
1970/01/01
ارسالی ها
27,940
امتیاز واکنش
17,247
امتیاز
995
محل سکونت
تجریش
[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۳۰ خرداد ۹۳ ساعت ۲۳:۳۸ ۰

2015-alfa-romeo-4c.jpg
آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ یک خودروی اسپرت دوستداشتنی است که با وجود حفظ شخصیت قدیمی و کلاسیک، از تکنولوژیهای جدید بهره بـرده است. این خودرو تابستان امسال در ۵۰۰ نسخه محدود با قیمت ۶۹۶۹۵ دلار عرضه شده است.

آلفا رومئو 4C مدل 2015قیمت پایه: ۵۵۱۹۵ دلار
پیشرانه

  • موتور: ۱/۷ لیتری توربو DOHC I4.
  • قدرت: ۲۳۷ اسببخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه.
  • گشتاور: ۳۴۹/۸ نیوتنمتر در دور موتور ۲۲۰۰ تا ۴۲۵۰.
  • گیربکس: ۶ دنده اتوماتیک دوکلاجه.
  • انتقال قدرت: دیفرانسیل عقب.
ابعاد
  • طول × عرض × ارتفاع: ۴ × ۱/۸۸ × ۱/۱۸ متر.
  • فاصله محوری: ۲/۳۸ متر.
  • وزن کلی: ۱۱۱۸ کیلوگرم.
  • ظرفیت حمل وسایل: ۱۰۴/۷ لیتر.
عملکرد
  • صفر تا ۹۶/۶: ۴/۵ ثانیه.
  • سرعت نهایی: ۲۵۷/۵ کیلومتر بر ساعت.
  • مصرف سوخت: ۹/۸ لیتر در شهر، ۶/۹۲ لیتر در جاده و ۸/۴ لیتر به صورت ترکیبی.
در این خودرو تجهیزات کاملی به کار گرفته شده که همه در جهت بهبود عملکرد عمل میکنند. این در حالی است که نمونههای بعدی آلفا رومئو 4C که در پاییز امسال به بازار میآیند، قیمتی برابر ۵۵۱۹۵ دلار خواهند داشت. مقامات کرایسلر، اصرار دارند که مدل 4C با هفت مدل دیگر از آلفا رومئو تا سال ۲۰۱۸ همراه گردد. آلفا در نظر دارد تا سال ۲۰۱۸ به فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاه برسد و از بازار آمریکا انتظار دارد که ۱۵۰ هزار دستگاه از این فروش را به خود اختصاص دهند. این رقم با فروش کلی آلفا در سال گذشته مقایسه کنید که ۷۰ هزار دستگاه بوده است.
2015-alfa-romeo-4c-1.jpg
مشابهت ظاهری با دیگر مارکهای شمال ایتالیا چندان تعجببرانگیز نیست؛ چرا که لورنزو راماچیوتی، رئیس استودیوی طراحی فیات کرایسلر، قبلاً با کمپانیهایی مانند فراری، مازراتی و پینین فارینا کار میکرده است. راماچیوتی برای طراحی این مدل از آلفا رومئوی 33 استرادال سال ۱۹۶۷ الهام گرفته و یک بدنه فریبنده با ساختمان فیبرکربنی ارائه داده است. در نهایت کار با عنصر مخصوص آلفا رومئو در طراحی جلو پنجره V شکل خاتمه یافته است تا جلوهای منحصر به فرد برای خودرو ایجاد کند.
2015-alfa-romeo-4c-2.jpg
این خودرو با وسواس زیاد توسط گروه «آدلر» در ایتالیا مونتاژ شده است. پیشرانه 4C از یک موتور توربوی چهار سیلندر با انژکتور مستقیم و ظرفیت ۱۷۴۲ سیسی تأمین میشود که ۲۳۷ اسببخار قدرت دارد. تنها گیربکس ارائه شده نیز یک دوکلاچه ۶ دنده اتوماتیک است.
2015-alfa-romeo-4c-3.jpg
برای دوام بیشتر، کلاچ خشک اتوماتیک بهگونهای طراحی شده که از استارتهای ناشیانه و سخت جلوگیری کند. این عملکرد حتی در هنگام درگیر کردن سیستم کنترل شروع حرکت نیز برقرار خواهد بود. در همین حال، با نزدیک به ۱/۴۹ اتمسفر فشار در بوست و گشتاور خروجی ۳۵۰ نیوتنمتر، آلفا رومئو 4C میتواند در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مرز ۱۱۰ مایل بر ساعت (۱۷۷ کیلومتر بر ساعت) را در دنده چهارم رد کند. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت است. البته صدای موتور این آلفا اصلاً شبیه به ملودی V8 فراری نیست، ولی باز هم صدای گوشنوازی دارد و با یک آپشن اگزوز مسابقهای (۵۰۰ دلار) بهتر از این هم میشود.
2015-alfa-romeo-4c-12.jpg










  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید



View the embedded image gallery online at:


gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac


یک صفحه نمایش کوچک TFT به ابعاد ۷ اینچ در مقابل راننده قرار گرفته که یک کیلومترشمار و سرعتسنج دیجیتالی را در خود دارد. همچنین میتوان حالت DNA خودرو را انتخاب کرد؛ دینامیک، طبیعی (Natural) و تمامفصل (All-Weather). این حالتهای رانندگی وضعیت مصرف سوخت، گیربکس و سیستم کنترل پایداری را تغییر میدهد. در همین حال یک حالت مسابقهای نیز میتواند از طریق سیستم کنترل پایداری فعال شود. نکته دیگر زاویه داشبورد که به صورتی هنرمندانه به طرف راننده کشیده شده است.
2015-alfa-romeo-4c-4.jpg
همچنین یک سیستم صوتی به سبک ۱۹۸۰ استفاده شده که مسافر میتواند آن را کنترل کند. اگر استفاده از آن برای مسافرتان ناخوشایند بود، بگذارید با اتوبوس برود!، چون اینجا واقعاً یک خودروی راحت مسافری نیست. بهعلاوه، خبری از تکیهگاه دست برای صندلی نیست و مسافر باید برای تکیهگاه به دنبال دسته درها بگردد. البته حداقل به لطف قوانین فدرال، صندلیهای مسافری این خودرو میتوانند به جلو و عقب خم شوند.
2015-alfa-romeo-4c-5.jpg
آلفا میگوید که پلاستیک مشکی و مات که به عنوان استاندارد در کابین استفاده شده، «آسفالت» نام دارد؛ یک عنوان عجیب برای شرایط ناراحت کابین آلفا رومئو 4C. با این حال، یک پکیج چرم ۲۷۵۰ دلاری نیز ارائه شده که میتواند شرایطی نزدیک فراری را در داخل کابین شبیهسازی کند.
2015-alfa-romeo-4c-1.jpg










  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید





  • transparent.gif

    کلیک کنید



View the embedded image gallery online at:


gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac


آلفا رومئو 4C مدل ۲۰۱۵ دارای وزن کلی ۱۱۱۸ کیلوگرم در بازار امریکاست که حدود ۱۳۶ کیلوگرم نسبت به نسخه اروپایی آن سنگینتر است. البته این وزن، هنوز هم نمیتواند چندان زیاد باشد. سیستم فرمان جدید، حس کنترل بهتری را منتقل میکند و علیرغم سرعت کم در واکنش، راضیکننده است. ترمزهای برمبوی 4C از کالیپرهای چهار پیستونه در جلو استفاده کرده که نیروی ترمز کافی برای متوقف کردن آلفا ایجاد میکنند. لاستیکهای چسبان نیز نیروی متوقفکننده 1.25g را فراهم میکنند. آلفا اعلام کرده که به صورت استاندارد از تایرهای 205/45ZR-17 در جلو و 235/40ZR-18 پیرلی PZero AR استفاده میکند که باعث چسبندگی جانبی 1.1g خواهند شد.
2015-alfa-romeo-4c-6.jpg
از لحاظ قیمت، آلفا رومئو خودرویی است که باید خودروهای سطح بالایی مانند آئودی TT RS، پورشه کایمن و حتی شورولت کوروت استینگری مقایسه شود؛ ولی 4C شبیه هیچکدام از این خودروها نیست. وقتی لوتوس الیزه و لوتوس اگزیج از بازار امریکا رفته باشند، یک جایگاه ویژه برای آلفا 4C باقی میماند.
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
183
پاسخ ها
0
بازدیدها
237
بالا