آمریکای لاتین
نوشتار اصلی: رپ لاتین
در پورتوریکو، ویکو سی به عنوان اولین خواننده رپ اسپانیایی زبان پا به عرصه گذاشت و کارهای ضبط شده او سرآغاز همان چیزی بود که بعدها با نام رگائتون شناخته شد. در سال ۱۹۸۹ وقتی ویکو سی با آلبوم فوق موفق خود یعنی «آخرین قسمت» وارد جدول خوانندههای محبوب شد و شهرتی جهانی بدست آورد، رپ در پورتوریکو به اوج محبوبیت خود رسید.
در طی متنوع شدن جریان رپ در دهه نود، سانتی وای سوس دوندس و لیسا ام مشترکاً آلبومی (به نام «سوی چیکیتو») منتشر کردند که به تولد مرنرپ که تلفیقی از هیپهاپ و مرنگو بود، منجر شد.
در مکزیک، محبوبیت هیپهاپ با موفقیت کالو در اوایل دهه نود آغاز شد. بعدها در طی همین دهه با حضور گروههای رپ لاتینی همچون تپه سرو در جدول گروههای موسیقی آمریکا، گروههای رپراک مکزیکی همچون کنترل ماچته در سرزمین مادری خود به اوج رسیدند.
و بدینترتیب با موفقیت گروههایی همچون تپه سرو، فرهنگ هیپهاپ و رپ در آمریکای جنوبی محبوبیت یافت. گروههایی همچون تیرودیگارسیای شیلیایی که زمانی محبوبیتشان نه تنها در شیلی بلکه در پرو، کلمبیا، مکزیک و پورتوریکو کشیده شده بود، کمکم از دور خارج شدند.
برگزاری یک کنسرت سالانه هیپهاپ در آلمار هاوانا در سال ۱۹۹۵، به محبوب شدن هیپهاپ کوبایی منجر شد. به دلیل حمایت رسمی دولت از موسیقیدانها، محبوبیت هیپهاپ اندک اندک در کوبا افزایش یافت.
در ۲۰ سال اخیر، هیپهاپ در برزیل محبوبیت روزافزونی پیدا کرده و در آنجا به "هیپیهاپی لقب گرفتهاست. پسرها و دخترها، دیجیها، رپیها و نویسندگان مطالب رودیواری، بطور سنتی در قالب آنچه که به بطور سنتی به آن دسته میگویند خود را ساماندهی کردهاند. این گروهها همچنین خدمات اجتماعی انجام میدهند و در تلاشند تا با جذب جوانان محلههای خود، آنها را به انجام فعالیتهای هنری و بیداری اجتماعی ترغیب کنند.
نوشتار اصلی: رپ لاتین
در پورتوریکو، ویکو سی به عنوان اولین خواننده رپ اسپانیایی زبان پا به عرصه گذاشت و کارهای ضبط شده او سرآغاز همان چیزی بود که بعدها با نام رگائتون شناخته شد. در سال ۱۹۸۹ وقتی ویکو سی با آلبوم فوق موفق خود یعنی «آخرین قسمت» وارد جدول خوانندههای محبوب شد و شهرتی جهانی بدست آورد، رپ در پورتوریکو به اوج محبوبیت خود رسید.
در طی متنوع شدن جریان رپ در دهه نود، سانتی وای سوس دوندس و لیسا ام مشترکاً آلبومی (به نام «سوی چیکیتو») منتشر کردند که به تولد مرنرپ که تلفیقی از هیپهاپ و مرنگو بود، منجر شد.
در مکزیک، محبوبیت هیپهاپ با موفقیت کالو در اوایل دهه نود آغاز شد. بعدها در طی همین دهه با حضور گروههای رپ لاتینی همچون تپه سرو در جدول گروههای موسیقی آمریکا، گروههای رپراک مکزیکی همچون کنترل ماچته در سرزمین مادری خود به اوج رسیدند.
و بدینترتیب با موفقیت گروههایی همچون تپه سرو، فرهنگ هیپهاپ و رپ در آمریکای جنوبی محبوبیت یافت. گروههایی همچون تیرودیگارسیای شیلیایی که زمانی محبوبیتشان نه تنها در شیلی بلکه در پرو، کلمبیا، مکزیک و پورتوریکو کشیده شده بود، کمکم از دور خارج شدند.
برگزاری یک کنسرت سالانه هیپهاپ در آلمار هاوانا در سال ۱۹۹۵، به محبوب شدن هیپهاپ کوبایی منجر شد. به دلیل حمایت رسمی دولت از موسیقیدانها، محبوبیت هیپهاپ اندک اندک در کوبا افزایش یافت.
در ۲۰ سال اخیر، هیپهاپ در برزیل محبوبیت روزافزونی پیدا کرده و در آنجا به "هیپیهاپی لقب گرفتهاست. پسرها و دخترها، دیجیها، رپیها و نویسندگان مطالب رودیواری، بطور سنتی در قالب آنچه که به بطور سنتی به آن دسته میگویند خود را ساماندهی کردهاند. این گروهها همچنین خدمات اجتماعی انجام میدهند و در تلاشند تا با جذب جوانان محلههای خود، آنها را به انجام فعالیتهای هنری و بیداری اجتماعی ترغیب کنند.