آموزش چگونه برند شخصی در فضای مجازی بسازیم؟

فاطمه سادات:)

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/06/04
ارسالی ها
2,063
امتیاز واکنش
8,679
امتیاز
606
سن
22
محل سکونت
| єѕƒαнαη |
برند شخصی در فضای مجازی باعث می شود تا آدم ها شما و محتوای حرف هایتان را در فضای مجازی بشناسند. برند انتظاری است که مردم در مطالب بعدی از شما خواهند داشت.

بعد از خواندن این مقاله، با مفهوم برند شخصی آشنا خواهید شد و متوجه می شوید که چه کارهایی باید انجام دهید تا یک برند شخصی موفق داشته باشید.

%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%85%D8%9F.jpg


در هر جایی خودتان را نشان ندهید
احتمالا وبلاگ ها یا وب سایت هایی را دیده اید که عکس مدیر سایت در همه جای آن پیدا می شود. اینکه عکستان را همه جا بگذارید به این معنی نیست که شما برند دارید و یا این را نمی رساند که شما صاحب یک برند شخصی هستید. گوگل برای مدتی از سرویس Google Authorship استفاده می کرد که به همراه نتایج جستجو عکس آدم ها را هم می آورد، اما بعد از مدتی افراد از این قابلیت جدید خسته شدند و این سرویس کنار گذاشته شد.

پایبند به یک ایده و یا اصل برای برند خود باشید
داشتن یک برند شخصی در فضای مجازی به این معنی است که احتمالا شما معتقد و پایبند به اصلی برای خودتان هستید. این اصل و یا شعار به شما می گوید که در واقع هویت برند اصلا چیست و راجه به چه چیزی قرار است صحبت کند. مثلا امنیت از اصول اساسی شرکت Volvo است یا گوگل اساسش بر این است که “اشتباه نکند” و یا BMW با “ماشین های رانندگی همیشگی و نهایی” رو به جلو حرکت می کند.

مثلا آیا قرار است محتوایتان خنده دار باشد؟ یا قرار است اصلتان بر این باشد که حرف ها همه صادقانه و با صراحت تمام گفته شوند؟

به استنداپ کمدین ها فکر کنید
اگر واقعا برایتان مهم است که یک اصل و رویه مشخص داشته باشید و با آن شناخته شوید، به این فکر کنید که استنداپ کمدین ها چطور این کار را انجام می دهند؟ وقتی یک کمدین را می بینید چه می بینید و چه انتظاری از او دارید. به عنوان مثال: کریس راک همیشه راجع به مسائل مهم زندگی با لحنی تند صحبت می کند یا جوآن ریورز تحلیل های دقیقی از زندگی مدرن دارد یا مثلا بیل بر داستان هایی صادقانه از زندگی خودش تعریف می کند.

حالا فکر کنید که این کمدین ها و برندهایشان را نمی شناختید. آن وقت چه تصوری از آن ها ممکن بود داشته باشید؟ و چقدر ناخوشایند بود که اگر هر کدام از این ها به قواعد و برندی که تعریف می کردند پایبند نبودند.

رنگ ها مهم هستند
ممکن است دوست داشته باشید به طیف برند شخصی در فضای مجازی رنگ ها را اضافه کنید. ایده بدی به نظر نمی آید. چون ممکن است در آینده آدم ها به محض دیدن آن رنگ ها به یاد برندتان بیفتند. هیچ قانون و قاعده مشخصی برای استفاده از رنگ ها وجود ندارد اما توجه به این نکته که چگونه و چرا اضافه کردن رنگ ها به ما کمک می کند، بسیار مفید خواهد بود.

حوزه تخصصتان را بشناسید
صبر کنید. به سرعت راجع به واژه آشنای “تخصص” تصمیم نگیرید و قضاوت نکنید. هر کسی در چیزی تخصص دارد. حتی اگر تخصصتان این باشد که بررسی کنید کدام جوک ها در اپیزود جدید Big Bang Theory خنده دار نبوده اند، باز هم شما یک متخصصید.

شاید وقتش رسیده باشد که کمی بیشتر برای برند شخصی در فضای مجازی تحقیق و بررسی کنید. چه محتوایی تولید کرده اید که توجه بیشتری را به سمت شما روانه کرده است؟ مردم چه چیزی را در شما بیشتر دوست دارند؟ آیا می توانید از این دست محتوا باز هم تولید کنید و ویژگی های مثبتتان را تقویت کنید؟

آیا نیازی است که تخصص و اصول برند شخصی شما با هم همخوانی داشته باشند؟
در یک دنیای ایده آل البته این ویژگی بسیار ارزشمند است، اما معمولا نیازی نیست که این اتفاق بیفتد. مثلا George Carlin مهارت بسیاری در شوخ طبعی دارد، اما همزمان ایده ها و سرسختی های چپ گرایانه اش احمقانه و بچگانه به نظر می رسد. Carlin می تواند این دو ویژگی را با هم مدیریت کند. اگر او شوخ طبعی اش را کنار بگذارد، طرفداران زیادی نخواهد داشت و از آن جاییکه برند او هم یعنی ایده های چپ گرایانه اش بسیار شناخته شده است، این قسمت را هم نمی تواند از دست بدهد.
حتی اگر تمایل نداشته باشید که از ترفند شوخ طبعی در کارتان استفاده کنید، به هر حال حیطه کمدی را به طور کامل کنار نگذارید که بسیار می تواند در مسیر پیش رویتان کمک کننده باشد.

لحنتان را ثابت نگه دارید
همان طور که تا الان متوجه شدید، پایبندی به اصول برند بسیار با ارزش است. اگر مثلا Jeff Foxworthy یک استنداپ کمدی معمولی و روزانه به عنوان یک فرد مشهور و ثروتمند ارائه می کرد، طرفداران زیادی را از دست می داد. اما همزمان با این باید سعی کنید که لحنتان را هم ثابت نگه دارید.

اگر فرد مهمی در شبکه های اجتماعی به این معروف باشد که نظرات صریح و بی پروا درباره مسائل سیـاس*ـی ابراز می کند، همان شخص با دادن نظرات محافظه کارانه بخش زیادی از توجهات را از سمت خود دور خواهد کرد. همین طور اگر لوئیس بلک استندآپ کمدی را با صدای بلند و لحن تندش اجرا نمی کرد، تا این میزان محبوب نمی شد.

محتوایتان را ارتقا دهید
برای ساختن برند شخصی در فضای مجازی به اصول خود پایبند باشید، اما خودتان را برای تجربه راه های جدید آماده کنید.

اگر به عنوان مثال بر اساس اصولتان از حقوق حیوانات حمایت می کنید، به این معنی نخواهد بود که تصاویری خشن از بدرفتاری با حیوانات نشان دهید. ممکن است از راه های دیگری مثل اینکه چقدر آدم ها با حیوانات مهربان هستند یا اینکه خودتان چه کارهایی برای آن ها انجام داده اید و یا نشان دادن اینکه حیوانات چقدر به جامعه کمک کرده اند، استفاده کنید.
 

برخی موضوعات مشابه

بالا