کشتی نوح و داستانهای حیرتآور کشف آن+تصاویر

  • شروع کننده موضوع *SAmirA
  • بازدیدها 1,273
  • پاسخ ها 3
  • تاریخ شروع

*SAmirA

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/01/09
ارسالی ها
30,107
امتیاز واکنش
64,738
امتیاز
1,304
به گزارش فارس، داستان کشتی نوح از جمله داستانهایی است که در کتابهای آسمانی در ادیان مختلف خصوصا اسلام و مسیحیت ذکر شده است در اینجا با نکات مهمی از جزییات کشف کشتی نوح بیشتر آشنا میشویم.

در ابتدا باید بگوییم قبل از هر چیز باید این نکات مهم را در نظر بگیرید.

1. کشتی نوح با جلویی قوس دار و کف به هم پیوسته است.

2. طول دقیق این کشتی حدود 515 فوت است.

3. این کشتی بر کوههای آرارات در شرق ترکیه قرار گرفته است.

4. جنس این کشتی چوبی و دارای فناوری بالا و از آلیاژهای فلزی مانند فلز آلومینیوم و فلز تیتانیوم با دست ساخته شده است.

تیرکهای عمودی ساخته شده با چوب در دو طرف این کشتی روساختهای اسکلتی آن را فرا میگیرد.

دکتر«بیل شی» باستانشناسی بود که ظروف سفالی باستانی را در 20 یاردی (36 اینچ یا 3 فوت) این کشتی کشف کرد؛ روی این ظروف تصاویر کندهکاری شده از پرنده، ماهی و مردی چکش به دست مشاهده میشد که دستمالی بر سر بسته و «نوح» نام داشت.

در دوران باستانی این آیتمها برای فروش به بازدیدکنندگان از کشتی توسط مردم محلی در این روستا ساخته شد. این کشتی به عنوان یکی از جاذبههای توریستی در دوران باستانی و امروزه محسوب میشود.

5. این کشتی توسط دولت ترکیه به عنوان پارک ملی کشتی نوح و گنج ملی شناخته شده است. اخبار رسمی از کشف این کشتی در بزرگترین روزنامه ترکیه در سال 1987 منتشر شد.

6. دولت ترکیه، مرکزی را برای بازدیدکنندگان و اجتماع توریستها درست کرده است که شمار بازدیدکنندگان حاکی از اهمیت این مکان است.

7. سنگهای باستانی بزرگی در نزدیکی کشتی و در روستای « قازان» 15 مایل دورتر که در عقب کشتی آویزان شده بودند، کشف شد.

8. این کشتی بر بالای کوه «کسناکیداگ» یا (کودی داگی) که به «روز قیامت» ترجمه شده است، قرار گرفته است.

9. دکتر «صالح بایراکتوتان» از دانشگاه «آتاتورک» اظهار داشت که این کشتی ساخته دست بشر است و مطمئناً همان کشتی نوح است.

در این مقاله همچنین آمده است که این مکان در زیر کوه «الجدی» که در کتاب قرآن در سوره «هود» نیز به عنوان مکان این کشتی نامگذاری شده، قرار گرفته است.

10. اسکنهای رادار یک الگوی منظمی را از الوارهای داخلی ساختار این کشتی، از صفحات آهنی ته کشتی، کالبد زیرین کشتی، لبه بالایی دیوار کشتی، دیواره عمودی، اتاقک حیوانات، سطح شیبدار درِ جلو سمت راست، در مقابل دو بشکه بزرگ 14 در 24 و منطقه باز مرکزی مخصوص جریان هوا به سه سطح را نشان میدهند.


9308-9m590.jpg



دولت ترکیه درستی آزمایشات آقای وایت را تایید کرد و مجوز اکتشاف به او داده شد. در 21 ژوئن سال 1987، این اطلاعیه در بزرگترین روزنامه ترکیه منتشر شد.

این منطقه در ابتدا به عنوان «پارک ملی» تعیین شد اما بعدها عنوان «گنجینه ملی» به آن داده شد. دولت محوطهای را برای بازدیدکنندگان در این محل ساخته است که از آنجا به محوطه سایت مشرف هستند و بروشورهای رسمی گردشگری را برای افرادی از تمامی نژادها که برای بازدید از کشتی میآیند، منتشر کرده است.


9308-9m591.jpg



«محل استقرار بازدیدکنندگان»، چشماندازی مشرف به محل کشتی که در سمت چپ واقع شده است.


9308-9m592.jpg



درون محل استقرار بازدیدکنندگان در پارک ملی کشتی نوح؛ سال 2009


9308-9m593.jpg



در سال 1960 هیأت اعزامی به منطقه کشتی دریافت که سطح انتهایی کشتی حتی همسطح با خاک هست و این در تصویر کاملاً مشهود است و این منطقه توسط «ران ویات» بررسی شده است.

18.2 مایلی جنوب کوههای آرارات و در ارتفاع 6524 پایی از کوههای آرارات واقع شده است.

ناخدای ترکیهای «لیهان دوروپینار» در حالیکه عکسهای جغرافیایی ناتو را در این منطقه در سال 1959 مرور میکرد متوجه یک شکل کشتی مانندی شد.

همچنین دیگران در آمریکا نظیر دکتر «آرتور» این تصاویر را بررسی کردند.
18 سال بعد در سال 1977 «ویات» بیست و چهارمین سفر خود را بین این منطقه انجام داد و واقعا تحت تاثیر بقایای باقی مانده از کشتی نوح قرار گرفت.

وی در تحقیقی که طی 15 سال انجام داد به طور موفقیتآمیزی از آزمایشات فلزیابی و زیر دریایی و نیز جستجوی راداری بر روی این سایت انجام داد و اثبات کرد که این سایت واقعا ترکیبی از گل و لای گدازه است که بقایای کشتی نوح را پوشانده است.

در سال 1977 «ران ویات» خواست تا از منطقه این کشتی بازدید کند اما هیچ کدام از اعضای تیمی که در سال 1960 با وی همراه بودند محل دقیق را نمیدانستند. تنها میگفتند در نزدیکی منطقه آرارات است.

ران سه روز در این منطقه بود که به همراه پسرش تاکسی اجاره کرده و در آن اطراف جستجو کرد و تاکسی در گل فرو رفت.

آنها متعجب شدند و فورا منطقه را علامتگذاری کردند، وقتی ماشین شروع به حرکت کرد سه بار در گل فرو رفتن ماشین تکرار شد.

روز دیگر ران به منطقهای که روز گذشته علامتگذاری کرده بود، رفت و در آنجا قدم زد؛ وی کشتی و بقایای خانه نوح را پیدا کرد.

خداوند معجزهای برای او و دوستانش در کشف این حیرتآور یاری رساند.


9308-9m594.jpg



بالاخره کشتی نوح در معرض دید گردشگران منطقه احاطه شده با خاکهایی شبیه به کشتی در نزدیک روستای «اوزونگیلی» قرار گرفت.

در سالهای اخیر ترکیه به یکی از کشورهای گردشگرپذیر در دنیا تبدیل شده است و این اطمینان برای گردشگران وجود دارد که بر اساس تعالیم قرآنی و کتابهای آسمانی دیگر که کشتی نوح در این مکان واقع شده است.

«کوین فیشر» در امتداد بزرگراه اصلی واقع در «دره هشت» ایستاده است، این تابلو دولتی مسیر شما را به سمت «کشتی بزرگ نوح» و جهت مخالف کوههای آرارات نشان می دهد.

کشتی در جهت علامت نشان داده شده در تابلو، 5 کیلومتر دورتر از «کوه رستاخیز»، با غرور و مباهات آرمیده است.


9308-9m595.jpg



عکس از روی جاده بالای دره با بزرگنمایی بالا گرفته شده است و در این عکس میتوانیم کشتی را در سمت چپ و سقف محل استقرار بازدیدکنندگان را در سمت راست مشاهده کنیم. در دورترین نقطه، برج نگهبانی کشور ایران قرار دارد. (عکس از کوین فیشر)


9308-9m597.jpg



کشتی نوح با طول 515 فوت در مقایسه با ناو هواپیمابر «U.S.S. Kitty Hawk»


9308-9m598.jpg



عکس قبل از زلزله

9308-9m599.jpg



در این عکس میتوانیم ببینیم که چگونه خاک اطراف کشتی فرو ریخته است


9308-9m600.jpg


9308-9m601.jpg



کشتی حاوی تعداد زیادی ادوات و لوازم فلزی است که در جهت حفظ ایمنی الوارهای بزرگ در کنار هم استفاده شدهاند.

دو تصویر زیر مربوط به سفر ما به این محل در اکتبر سال 2000 است. توجه کنید که چگونه دو میخ بزرگ به هم پرچ شده اند، اما در حال حاضر فقط یکی از آنها باقیمانده است.

یک صفحه فلزی بزرگ هم در پشت میخها قرار داشته بود. ما با عبور فلزیاب از روی میخ ها، سیگنال مثبت دریافت کردم.

ما نباید از یافتن آلیاژهای فلزی مورد استفاده در کشتی تعجب کنیم چرا که در آیات 4:22 تورات آماده است: «توبالکین، مربی تمام صنعتگران در کار با آهن و برنز است.»

«ران وایت» نمونهای زیبا از یکی از میخهای فلزی مورد استفاده در کشتی را یافته است. این میخ مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که حاوی آلیاژهای فلزی با تکنولوژی بالا، نظیر تیتانیوم، منیزیم و آلومنیوم است.
 
  • پیشنهادات
  • *SAmirA

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/01/09
    ارسالی ها
    30,107
    امتیاز واکنش
    64,738
    امتیاز
    1,304
    به گفته منتقدان، «ران» این نمونه منحصر به فرد را در کشتی نیافته است، بلکه فقط آن را ساخته است.

    اما همانطور که در پایین مشاهده میکنید، ما اشیای مشابهی یافته و همه آنها را آزمایش کردهایم. اثبات شد که آنها هم حاوی فلزات مشابه با درصدهای مشابه بودهاند! (عکس پایین) دو میخ در قسمت تحتانی تصویر.


    9308-9m602.jpg



    در زیر همان است که در بالا نشان داده میشود. به نظر میرسد بخشی از واشر بزرگی باشد که بر بالای میله قرار داشته و سپس برای ایمنسازی شفت، از طریق سوزاندن در قسمت انتهایی میله قرار داده شده است.

    ما دایرهای را بر روی تصویر رسم کردهایم تا حالت دایرهای شکل نمونه را اثبات نماییم.

    مواد پیرامونی در سمت کشتی در اطراف این شی دارای رنگ مایل به سبز است.

    با تصور شکل مدور، این نمونه به اندازه همان میخی است که توسط آقای وایت یافت شده بود. (عکس سمت راست میخی است که ما در کشتی یافتهایم.)


    9308-9m603.jpg



    در زیر قطعهای مشکوک به جرم فلزی است که ممکن است در زمانی که صنعتگران درحال شکل دادن به صفحات فلزی بودهاند به صورت بقایای فلزی بر ته کشتی افتاده باشند. به حالت مقعر هر طرف دقت کنید که در آنجا سایر قسمتهای جرم فلزی در زمان داغ شدن به آن قسمت پرس میشدند. من آن را کنار کشتی یافتم.


    9308-9m604.jpg


    9308-9m605.jpg



    به نظر میرسد جرم منگنزی باشد که در حالت مایع بر روی بدنه کشتی ریخته شده باشد، سپس سخت شده و شکل انحنای بدنه را به خود گرفته است. دارای روکشی در سمت محدب است، در حالی که به نظر میرسد سمت صاف از جنس فلز باشد. این قطعه چند فوت دورتر از کشتی پیدا شده است.

    9308-9m606.jpg



    نمونهای از جرم فلزی است که در بدنه کشتی یافت شده است.


    این جرم هم در اصل از جنس منگنز است که محصول جانبی منیزیمی است که در میخهای فلزی مورد استفاده واقع شده است.
    9308-9m626.jpg



    در قسمت غربی کشتی این شی مربعی شکل یافت شده است که دارای ظاهری فلزی در قسمت بالا و سه طرفش میباشد.


    همچنین اثری بر روی آن وجود دارد که بیشتر به نظر میرسد در زمانی که داغ بوده، بر روی آن زده شده است.

    این شیء در ارتفاع بالایی بود که من قادر به اندازهگیری آن نبودم. قطر آن ممکن است 8 اینچ باشد.


    9308-9m607.jpg



    در سمت چپ برخی از الوارهای شیاردار عمودی در بیرون کشتی مشاهده میشوند.


    9308-9m608.jpg



    نمای نزدیک از الوارهای سخت شده در قسمت غربی از سمت راست کشتی.


    ورودی یا قسمت شرقی کشتی، نزدیک به جلو، که توسط راب درحال ساییده شدن است تا مواد موجود در آن فرو ریزد.

    در این فرایند رنگ کمرنگ تر الواهای شیاردار به شیوهایی عمودی و منظم آشکار میشود. شما میتوانید الگوی منحنی شکل تیرهتر را در بالا مشاهده کنید که نشان دهنده بقایای الوارهای بزرگ است.


    9308-9m609.jpg



    در حالی که بر روی کشتی ایستادهایم میتوانیم سمت راست کشتی را از داخل ببینیم که این عرشه افقی در حمایت از تیر دکلها تا امتداد حالت ماتریسی در بخش های مرکز و سمت راست این عکس کشیده شده است.


    9308-9m610.jpg



    نمودار کشتی بر اساس تصاویر گرفته شده راداری


    9308-9m611.jpg



    شکل متقارنی از کشتی که از پشت و با تپه ماهوری در وسط قابل مشاهده است که در حقیقت این تپه ماهور قسمت عرشه کشتی است که تخریب شده است. پسری را میتوانید در قسمت پشت ببینید.


    9308-9m612.jpg



    این نمونهای از چوپ فسیل شده است که زوایای متمایزی را نشان میدهد. این نمونه توسط ران وایت یافت شده است.


    9308-9m613.jpg



    نمای بستهای از قطعهای به طول 18 اینچ از عرشه که از زیر خاک درآورده شده است.

    این قطعه دارای سه لایه متمایز از جنس چوپ با چسب سیمانی در قسمت انتها میباشد.

    این قطعه مورد آزمایش قرار گرفته و اثبات شده که چوب فسیل شده میباشد.

    در قسمت تحتانی سمت راست، میتوانید شاهد نقاط تیرهای باشد که میتواند منطبق با چوب درخت سرو باشد که در طوفان به این شکل درآمده است.
    9308-9m614.jpg



    در عکس بالا، قسمت تو رفتگی در مرکز و عقب است که کشتی در آن قرار داشته است. در قسمت دور دست مستقیم برج نگهبانی کشور ایران قرار دارد. در سمت چپ، برج نگهبانی ترکیه قرار دارد.


    9308-9m615.jpg


    9308-9m616.jpg



    منظرهایی از حفرهایی به قطر 6 اینچ که سالها قبل توسط ران وایت حفر شده است.


    9308-9m617.jpg



    قطعهایی از میوه فسیل شده یا هر شی دیگری که در کمان کشتی یافت شده است.


    9308-9m618.jpg



    دانههای سیاه در بالای میوه

    9308-9m619.jpg


    9308-9m620.jpg


    9308-9m621.jpg


    9308-9m622.jpg



    کشف تصاویر حک شده بر روی سفال توسط باستانشناسان

    9308-9m623.jpg



    سنگهای لنگر چه هستند؟ آنها از کشتیها به عنوان یک جرم اضافی آویزان میشدند یا به استقرار کمان کشتی در مسیر درست کمک میکردند. کوین فیشر در کنار یک سنگ معمولی لنگر در منطقه مدیترانه ایستاده است که مراتب کوچکتر از لنگرهای سنگی یافت شده در کشتی نوح است.


    9308-9m624.jpg



    لنگر بزرگ سنگی در منطقهای دور از کوه آرارات و دکتر رابرت میچلسون که در حال بررسی سنگ است. سنگها در این ناحیه بریده شدهاند و سپس کشتی به سمت تحتانی منطقه در حدود 12 مایل دورتر شناور شده است.


    9308-9m625.jpg



    سنگهایی که از کشتی برای ثابت نگه داشته شدن آن آویزان شدهاند


    قطعه سنگی با هشت صلیب بر روی ان در «دره هشت»، که به خاطر تعداد همین صلیبها این دره به این نام معروف است. صلیبها به خاطر هشت بازمانده از سیل بر روی سنگ حک شدهاند.

    بزرگترین صلیب نشاندهنده حضرت نوح، صلیب سمت چپ مربوط به همسر نوح و سه صلیب کوچکتر مربوط به فرزندان نوح، و سه صلیب که از همه کوچکتر هستند مربوط به زنان پسران نوح است.
     

    یاور همیشه مومن

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/04/06
    ارسالی ها
    2,276
    امتیاز واکنش
    733
    امتیاز
    0
    بقایای کشتی حضرت نوح

    [h=2]بقایای کشتی حضرت نوح[/h]
    R4KPu.jpg

    گروهی از باستانشناسان چینی و ترک ادعا کردهاند که بقایای کشتی عظیم نوح پیامبر را کشف کردهاند. اگر این ادعا درست باشد، مشهورترین کشتی تاریخ که در همه ادیان ذکر شده میزبان میلیونها جهانگرد از سراسر جهان خواهد شد.

    بقایای این سازه چوبی عظیم در در ارتفاع 12هزار پایی (4هزار متری) کوههای شرق ترکیه کشف شده و قدمت آنها به 4800 سال پیش میرسد.

    این گروه پانزدهنفری اعلام کردهاند با توجه به تخمین عمر این سازهها با روش رادیوکربن تا 99.9 درصد به یافته خود اطمینان دارند

    آنها در این سازه، اتاقهای متعددی یافتهاند که در برخی از آنها تیرهای چوبی وجود داشته که به نظر میرسد جایگاه حیوانات بوده است.

    به دلیل دمای بسیار پایین منطقه، بسیاری از بقایا مانند نخ، چوپ و طناب در شرایط خوبی حفظ شدهاند.

    قله آرارات، مرتفعترین قله در منطقه خاورمیانه است و از اینرو، بسیاری حدس میزنند کشتی نوح پیامبر روی آن به گل نشسته باشد. نخستین بار، ادعای یک خلبان ناتو که در ماموریت نقشهبرداری از منطقه گزارش داده بود بقایای جسمی شبیه به کشتی را دیده است، این گمانه را تقویت کرد.
    تصاویر ماهوارهای نیز وجود سازهای عظیم را در کوه آرارات تایید کرد.

    برخی کارشناسان با ذکر اینکه ممکن است این سازه مربوط به محل استقرار انسانها و مثلا یک روستای قدیمی باشد، این ادعا را رد کردند؛ هرچند که برخی دیگر اعلام کردهاند هرگز در طول تاریخ بشر، انسانها در ارتفاع بالاتر از 3500 متر سکنی نگزیدهاند.

    مقامات ترکیه تصمیم دارند پیشنهاد ثبت این اثر تاریخی را به عنوان میراث جهانی در یونسکو مطرح کنند و کاوشهای مفصلتر و رسمیتری را برای بررسی این منطقه انجام دهند. اما وضعیت جوی و ارتفاع بالای این کوه، این کار را با دشواری روبرو خواهد کرد.


    rAYPG.jpg
    8Nplr.jpg
     

    یاور همیشه مومن

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2015/04/06
    ارسالی ها
    2,276
    امتیاز واکنش
    733
    امتیاز
    0
    [h=2]بقایای کشتی نوح
    [/h]
    اخر متن منبع هست

    بقایای کشتی نوح :
    در سال 1959 ارتش ترکیه نقشه برداری هوایی از کوههای آرارات در مرز با ایران را آغاز کرد.در ارتفاع 6300 پا از زمین یک صطح صاف بروی یک سخره ناهموار مشاهده شد.این تصاویر به دکتر براندربرگ از دانشگاه ایالتی اوهایو و مسئول پایگاه موشکی کوبا در دوران کندی ارائه شد و او گفت من شکی ندارم که این تصویر
    ay9d6-ark1.gif
    متعلق به یک کشتی است.در سال 1960 مجله Life این تصویر را تحت عنوان کشتی نوح منتشر کرد که با مخالفت گسترده رسانه های آن زمان مواجه شد. در سال 1977 رون وایات با اخذ مجوز یک دوره تحقیقات چند ساله را بروی این کشتی آغاز کرد و با استفاده از ابزار اسکن رادار زیر سطحی خود تجزیه و تحلیل شیمیایی را آغاز کرد نتایج بطور غیر قابل انکاری می گفت که این تصویر متعلق به یک کشتی است.
    طول کشتی معادل 515 فوت یا 150 متر و عرض آن برابر 20 متر بود.کشتی در طول زمان در زیر گل و لای به خاک سپرده شده بود و چوب آن تبدیل به سنگ شده بود.
    در سال 1984 بر اثر وقوع یک زمین لرزه قسمتی از کشتی ترک خورد و به دانشمندان
    wyattark3.jpg

    این امکان را داد که به برسی بیشتر کشتی بپردازند.دانشمندان متوجه شدند که با ضربه زدن به گل و لای یک چیز جامد زیر آنها قرار دارد و با استفاده از مته سوراخ کردن کشتی را آغاز کردند و بعد از مدتی یک کود حیوانی سنگ شده و یک شاخ سنگ شده همراه با یک موی گربه را یافتند تجزیه و تحلیل های بیشتر نشان داد که کشتی دارای آهن (8.38٪)، آلومینیوم (8.35٪) و تیتانیوم (1.59٪) است.ما می دانیم که فلز آلومنیوم بصورت عادی در طبیعت یافت نمی شود چون مخلوطی از چند فلز دیگر است و ساخته دست انسان است.علاوه بر ان قسمت هایی از کشتی به وسیله تیتانیوم پرچ شده بود همچنین وجود قطعات آهن در فواصل نزدیک و در ساختار کشتی نیز تایید شد که نشان می داد اسکلت کشتی آهنی و بدنه آن فلزی است.[1]
    همچنین یک میخ آهنی باستانی نیز در کشتی پیدا شد.که در تصویر زیر قابل مشاهده است.
    kw7a9-ark10.jpg

    تنها کشتی که در طول تاریخ اشاره شده است که بروی کوه ایستاده است کشتی نوح است.اگر این کشتی که تمام ابعاد آن با ابعاد ذکر شده در کتب مقدس در باره کشتی نوح هم خوانی دارد و بقایای جانداران در آن کشف شده و در بالای کوه قرار دارد متعلق به کشتی نوح نیست متعلق به چه چیزی است؟!
    برخی از شواهد زمین شناسی طوفان نوح
    در سراسر جهان لایه های زمین شناسی و فسیل های زیادی وجود دارد که اثبات می کند که اقیانوس ها یک بار تمام خشکی ها را در نوردیده است
    باستان شناسان در سال 2000 شواهدی را از افرادی که در اثر یک سیل بزرگ که 7000 سال قبل رخ داده بود در دریای سیاه یافتند.مطالعات باستان شناسان دانشگاه پنسیلوانیا نشان می دهد که این افراد دچار آب گرفتگی شده اند.[2]بقایای یافت شده در چهار صد متری زیر دریای سیا قرار دارد که نشان می دهد حادثه متعل به یک سیل عادی نیست و یک طوفان بزرگ باعث شده تا منطقه تا به این سطح زیر آب برود.این حادثه نیز مانند حوادث مشابه 5000 سال قبل از میلاد مسیح رخ داده است.[3]
    در ایالت آریزونای آمریکا که فاصله زیادی از دریا دارد و در ارتفاع 96 متری سطح زمین قرار دارد دره ای بنام گراند کانیون قرار دارد که در این دره دانشمندان مقدار زیادی شن و ماسه که متعلق به دریاست و امکان وجود آن در مناطق خشکی مانند گراند کانیون وجود ندارد را یافته اند علاوه بر آن اجساد حیونات زیادی را که در زیر گل و لای مدفون شده اند نیز در این منطقه پیدا شده است.دانشمندان هیچ توضیح مناسبی برای توضیح دلیل وجود شن و ماسه در این منطقه ندارندو هیچ شواهدی وجود شن و ماسه سرگردان و حمل آنها به فاصله 300 مایل را در این منطه تایید نمی کند مگر آنکه این شن و ماسه توسط یک طوفان بزرگ به این منطقه حمل شده باشد.[4]
    در کوههای اورست و دامنه هیمالیا، همراه با رشته کوه های آلپ، رشته کوه های راکی​​، آپالاش، رشته کوه های آند، و بسیاری از دیگر کوه های جهان از رسوبات اقیانوسی که حاوی فسیل های حیوانات مختلف از جمله ماهی ها است یافت شده است.[5]
    محققان دانشگاه کلمبیا ویلیام رایان و والتر پیتمن گمان در سال 1977 در کتاب خود نوشتند"طوفان نوح" هنگامی که یخچال های طبیعی اروپا ذوب شد و به طرف دریای مدیترانه و سیاه سرازیر شد رخ داد.[6]
    در فلات تبت ارتفاعاتی وجود دارد که انسان ها به سختی می توانند به آنجا برسند ولی شواهد مختلفی از رسوب آب با فسیل های جانداران مختلف که متعلق به آن ناحیه نیستند در آنجا وجود دارد.[7]
    نظر قرآن کریم درباره کشتی نوح
    قرآن کریم به خوبی دلایل این اتفاقات و وجود رسوب و فسیل ها در کوهها را تشریح کرده است مثلا در آیه 44 سوره هود به امواجی همچون کوه ها اشاره شده است:
    «وَ هِىَ تجرِى بِهِمْ فىِ مَوْجٍ کاَلْجِبَالِ وَ نَادَى‏ نُوحٌ ابْنَهُ وَ کَانَ فىِ مَعْزِلٍ یَبُنىَ‏َّ ارْکَب مَّعَنَا وَ لَا تَکُن مَّعَ الْکَافِرِینَ»
    و آن کشتى، آنها را از میان امواجى همچون کوه ‏ها حرکت می داد (در این هنگام،) نوح فرزندش را که در گوشه ‏اى بود صدا زد: «پسرم! همراه ما سوار شو، و با کافران مباش!» (هود، 42)

    «وَ قِیلَ یَأَرْضُ ابْلَعِى مَاءَکِ وَ یَسَمَاءُ أَقْلِعِى وَ غِیضَ الْمَاءُ وَ قُضىِ‏َ الْأَمْرُ وَ اسْتَوَتْ عَلىَ الجودِىّ‏ِ وَ قِیلَ بُعْدًا لِّلْقَوْمِ الظَّلِمِینَ»
    و گفته شد: «اى زمین، آبت را فرو بر! و اى آسمان، خوددارى کن! و آب فرو نشست و کار پایان یافت و (کشتى) بر (دامنه کوه) جودى، پهلو گرفت و (در این هنگام،) گفته شد:» دور باد قوم ستمگر (از سعادت و نجات و رحمت خدا!)» (هود، 44)
    یک اشاره بسیار جالب دیگر در سوره قمر آیه 15 است که در آن قرآن کریم به بقایای کشتی نوح و الواحی که بعدا کشف شدند اشاره می کند:
    وَحَمَلْنَاهُ عَلَى ذَاتِ أَلْوَاحٍ وَدُسُرٍ ﴿۱۳﴾تَجْرِی بِأَعْیُنِنَا جَزَاء لِّمَن کَانَ کُفِرَ ﴿۱۴﴾وَلَقَد تَّرَکْنَاهَا آیَةً فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ ﴿۱۵﴾و او را بر مرکبی که از الواح و میخهائی ساخته شده بود سوار کردیم. زیر نظر ما روان بود [این] پاداش کسى بود که مورد انکار واقع شده بودو به راستى آن [سفینه] را بر جاى نهادیم [تا] عبرتى [باشد] پس آیا پندگیرنده‏اى هست
    حال این الواح که قرآن به آن اشاره کرد چه بودند؟
    بروی قسمتی از بدنه کشتی نوح یک لوحه سنگی یافت شد که به زبان سامی نوشته شده بود.این لوحه بیش از هشت ماه مورد برسی زبان شناسان روسی[8] قرار گرفت و متنی که در آن نوشته شده بود این بود:
    anchorstone.jpg

    1.JPG

    3.JPG

    "O my Lord, my helper! Keep my hand with mercy and with your Holy Bodies, Mohammed, Alia, Fatima, Shabbar (Hassan) , and Shabbir (Hussain). They are all biggest and honorable."The world established for them Help me by their names. You can return to right.
    ای خدای من! و ای یاور من! به رحمت و کرمت مرا یاری نما! و به پاس خاطر این نفوس مقدّسه: مُحمّد إیلیا (علیّ) شَبَر (حَسَن) شُبَیْر (حُسَین) فاطِمَه آنان که همه بزرگان و گرامیاند جهان به برکت آنها برپاست. به احترام نام آنها مرا یاری کن! تنها توئی که میتوانی مرا به راه راست هدایت کنی![9][10][11]
    ---------
    [1]Noah's Ark Has Been Found. Why Are They Keeping Us In The Dark?
    [2]Evidence found of Noah's ark flood victims
    [3]Evidence Noah's Biblical Flood Happened, Says Robert Ballard
    [4]Startling Evidence for Noah’s Flood
    [5]Did Noah's Flood Cover the Himalayan Mountains?
    [6]New Evidence of Noah’s Flood?
    [7]The ca. 4400 year old remains of Noah's Ark
    [8]اسامی مترجمین روس لوحه ها
    1. Prof Solonon Macow University.
    2. Prof Ifa Han Kheeno, Lu Lu Han College China.
    3. Mr. Mishaou Lu Farug, officer I/C fossils.
    4. Mr. Taumol Goru, teacher, Cafezud college.
    5. Prof De Pakan, Lenin Insititute.
    6. Mr. M. Ahmed Colad, Zitcomen research association
    7. Major Cottor, Stallin College.
    [9]DOCUMENTARY ON THE WOODEN PLATE FOUND IN NOAH'S ARK
    [10]The Sacred Wood Plate on Noah's (A.S.) Ark
    [11]ترجمه الواح در منابع زیر موجود است :
    ۱ ـ مجلّة هفتگی «ویکلی میرر» لندن، شمارة مربوط به ۲۸ دسامبر ۱۹۵۳ م.
    ۲ ـ مجلّة «استار انگلیسی» لندن، مربوط به کانون دوّم ۱۹۵۴ م.
    ۳ ـ روزنامة «سن لایت» منتشره از منچستر، شمارة مربوط به کانون دوّم ۱۹۵۴ م.
    ۴ ـ روزنامة «ویکلی میرر» تاریخ یکم شباط ۱۹۵۴ م.
    ۵ ـ روزنامة «الهدی» قاهره مصر، تاریخ ۳۰ مارس ۱۹۵۳ م.
    · Weekly - Mirror: U.K., December 28,1953.
    · Star of Britain: London, Manchester, January 23,1954.
    · Manchester Sunlight: January 23,1954.
    · London Weekly Mirror: February 01,1954.
    · Bathrah Najaf: Iraq, February 02,1954.
    · AI-Huda: Cairo, March 31,1954.
    ·
     
    بالا