کونامی Metal Gear را به کدام سمت می تواند ببرد؟

  • شروع کننده موضوع Maedeh.z
  • بازدیدها 375
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Maedeh.z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
605
امتیاز واکنش
1,150
امتیاز
391
محل سکونت
تهران
5923147177981923430_600.jpg

Metal Gear Solid v: Phantom Pain وداع تلخ مرد بزرگ صنعت بازی های ویدئویی با فرنچایز دوست داشتنی بود که خودش آن را ساخته و ترو خشک کرده است. بحث وجدل فراوانی بازی فرا گرفته بود، از جمله میتوان از مشکلات تبلیغ محصول در واپسین روز های منتهی به انتشار و جدایی کوجیما (Kojima) از شرکت کونامی برای دنبال کردن ایده های نو در استودیوی شخصی خود را نام برد. با این حال قبل از انتشار بازی فانتوم پین شرکت کونامی (Konami) در بیانیه ای اعلام کرد که قصد ادامه ی این سری حتی بعد از کوجیما را دارد.

در ابتدای این تابستان کونامی تریلری از بازی متال گیر 3 (Metal Gear Solid 3: Snake Eater) بر روی پلتفرم بازی پاچینکو (Pachinko)* منتشر کرد که واکنش منفی طرفدار جان بر کف بازی را به همراه داشت، با این مضمون که این تریلرآینده ای که برای بازی محبوبشان می خواستند نیست. یکی از کارکنان کونامی بعد از این واکنش شدیدبه بازی متال گیر برروی پاچینکو در مصاحبه ای با ردیت به هواداران این بازی اطمینان داد که متال گیر آینده از کنسول ها پشتیبانی می کند. ما به تازگی جدیدترین تریلر بازی متال گیر بعد از کوجیما را شاهد بودیم به نام Metal Gear Survive. در حالی که سبک بقا هیچ گاه مورد انتظار نبود اما هنوز هم تعدادی ایده جذاب برای نسخه های فرعی این سری در دل نسخه های قبلی قرار دارد. در اینجا فقط تعداد کمی از این ایده ها آورده شده است.

1) لـ*ـذت (The joy)

بازی متال گیر 3 که برروی دستگاه پاچینکو بازسازی شده بود بسیاری از طرفداران این بازی را غمگین نمود، زیرا کونامی یکی از بهترین بازی های این سری را به صورت تاسف باری بازسازی (وصله و پینه )کرده بود. در حالی که گرافیک و صحنه های سینماتیک بازی به روز شده بود اما دلیلی برای اینکه این بازی آینده سری باشد وجود نداشت. خیره کننده ترین داستانی که می توان از بازی متال گیر3 الهام گرفت، جست وجو در زندگی باس (The Boss) با نام مستعار لـ*ـذت (The joy) است. کارهای او در بازی اسنیک ایتر (Snake Eater) بر خط داستانی کل سری تاثیر گذاشت اما رفتار و کردار او در طول جنگ جهانی دوم از او در میدان های نبرد اسطوره ساخته است.

گیمرها باس را از دید Naked Snake در جریان بازی متال گیر 3 دیدند. او در ارتش به عنوان یک فرمانده و رهبر برای سرباز های جوان خدمت می کرد. توانایی های خاص او در انجام حرکات CQC و تاکتیک های جنگی اختصاصی خودش از او یک فرمانده بی نظیر ساخته بود. در جریان جنگ جهانی دوم او واحد کبرا (Cobra Unit) را در سواحل نورماندی فرماندهی می کرد، ساخت بازی از اتفاقات آن روزهای واحد کبرا دید پایه به جنگ را در سری متال گیر به طور کلی می تواند تغییر دهد و داستان شخصی باس می تواند به اینکه او چگونه تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین شخصیت های این سری شده است را بیان نماید.

2) سگ های جواهر نشان (Diamond Dogs)

جنگ یکی از ارکان ثابت سری متال گیر بوده است، و یکی از بهترین تجربه بازی های جنگی در دنیای بازی ها نبرد به صورت اول شخص می باشد. یک نسخه شوتر اول شخص فرضی می تواند باوقایع بازی فانتوم پین به صورت موازی پیش برود. در جریان داستان این بازی، گیمرها بتوانند یک ارتش خصوصی همانند سگ های جواهر نشان را ساخته و مدیریت کنند. در ماموریت ها شرکت و منابع جمع آوری کنند و به گسترش پایگاه اصلی کمک کنند. یک بازی بر اساس ادامه حیات سگ های جواهرنشان می تواند بهتر و به مذاق هواداران خوشایندتر باشد و دید واقعی گرایانه نسبت به جنگ را در این سری زنده نگه دارد.

به وسیله این ایده وقابلیت های آنلاین بازی Metal Gear Solid V می توان این بازی را به یک بازی تیم محور بدل کرد. این بازی میتواند مانند ماموریت های سرقت Heist) GTAV) یا حمله های (Raids) بازی Destiny باشد که در آن یازیکن ها با یکدیگر همکاری کنند و با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در این بازی بازیکن ها خواهند توانست تا کنترل بازیکن های معمولی را در دنیای نانو ماشین ها و غول های مکانیکی برعهده بگیرند.

18580147178215328773_mgspw-mother-base.jpg


3)عملیات های تاکتیکی – استراتژی

در گذشته شاهد عرضه بازی متال گیر بر روی کنسول های دستی بوده ایم. هر دو بازی Portable Ops و Peace Walker به خوبی توانستند سرگرمی و جذابیت عنوان متال گیر را دریافت و بر روی پلتفرم های مختص خودشان ارائه دهند. حتی بازی موفق اسنیک ایتر با موفقیت بر روی دستگاه 3DS پورت شد. همزمان با رشد روز افزون بازی های موبایلی و اینکه کونامی تایید کرده است که تمرکز خود را برروی بازی های موبایلی قرار داده است، انتقال به گوشی های هوشمند می تواند مقصد بعدی این فرنچایز در آینده نزدیک باشد. این ایده ممکن است در ابتدا یک مرگ ناگهانی برای طرفداران سرسخت این فرنچایز باشد اما می تواند یک شروع خوب برای آغاز بازی متال گیر برروی پلتفرم موبایلی باشد.

بازی هایی مانند Clash of Clans بر دنیای بازی های موبایلی حکمرانی می کنند و چرخه مدیریتی و دریافت جوایز بازیکنان را ترغیب می کند تا به ادامه این گونه بازی ها بپردازند.این گونه سیستم بازی و امتیاز دهی در بازی Metal Gear Solid V موجود است و به نظر می رسد می تواند ایده جالبی بر روی پلتفرم موبایل باشد. میتوان در این بازی یک پایگاه احداث کرد و جایگاه های متعددی به آن اضافه نمود و سربازان را برای نبرد آموزش داد و به جمع آوری منابع پرداخت. ساخت اینگونه بازی ها به طرفداران این قابلیت را می دهد که به صورت روزانه به انجام بازی ترغیب شوند و به نبرد با یکدیگر پرداخته و منابع مورد نیاز خود را بدست آورند. همچنین بازی می تواند شخصیت هایی از قبیل Snake و Ocelot را به صورت جوایز در بازی قرار دهد.

3200014717815813513_Metal-Gear-Rising-Revengeance-Logo.jpg


4) Metal Gear Rising 2

بازی Metal Gear Rising: Revengeance بازیکن ها را در نقش یک نینجا سایبورگی به نام رایدن (Raiden) قرار می داد و شاخه ای از بازی متال گیر بود. تمرکز برجسته پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) بر روی گیمپلی، داستان زیبا و دیالوگ های تاثیر گذار از نقاط قوت این نسخه فرعی بود. در کنار تمام این مشخصه ها، موسیقی بی نظیر بازی تجربه ای بی عیب و نقص را به ارمغان می آورد که بسیاری امیدوار بودند این بازی در آینده سری متال گیر نقشی داشته باشد.

وقایع بازی خیزش متال گیر نزدیک ترین زمان را نسبت به خط زمانی سری دارا می باشد که بعد از اتمام وقایع Metal Gear Solid 4 در سال 2018 آغاز می شود.تکنولوژی سایبورگ و ارتش های خصوصی سراسر جهان را فرا گرفته است، اقتصاد جنگی دوباره برروی پاهای خود قد علم کرده است. اگرچه پایان بازی انتقام برای یک بازی مستقل کافی بود اما بازهم بازگشت این بازی دور از انتظار نیست. در بازی بدن سایبورگی – روباتی رایدن قابل اصلاح و بروز رسانی است تا بتوان قابلیت های بیشتر برای نبرد های تن به تن و حرکات به بازی اضافه کرد. بازی انتقام عالی نبود اما با طرفداران متال گیر رابـ ـطه برقرار کرد وموجب شرمساری است که هرگز این بازی به سری برنگردد.

23528147178151910959_600px-MGSV_URAGAN_Ocelot_1.jpg


5)ماجراهای آسلات (Ocelot)

یکی از شخصیت های برجسته در تمام سری آسلات است. او در این فرنچایز چندین بار راه و روش خود را تغییر داده و به جهت های گوناگونی وفادار بوده است. شاید نام مستعار (Revolver)*این شخصیت برگرفته از نوع سلاح مورد استفاده او نباشد. در طول خط زمانی سری، آسلات هم با بازیکن همکاری داشته و هم برضد او بوده است چه در نقش بیگ باس (Big Boss) چه در نقش سولید اسنیک (Solid Snake). تا لحظه های اوج بازی Metal Gear Solid 4:Guns of Patriots شخصیت او هنوز یک راز باقی مانده بود. او در اکثر صحنه های اصلی فرنچایز ظاهر می شود و به یکی از محبوب ترین شخصیت ها در نزد هواداران باقی می ماند. یک بازی براساس انتخاب دیالوگ و تصمیم گیری در نقش یکی از حیله گرترین جاسوسان در تاریخ متال گیر، می تواند تبدیل به آرزوی طرفداران قدیمی این بازی شود.

آموختن از تجربه Telltale، و ساخت یک مجموعه اپیزودیک از روزهای اول حضور آسلات در سازمان KGB می تواند سرگرم کننده وجذاب باشد. انتخاب دیالوگ ها یا تصمیم گیری سریع بازیکن ها را وادار به تفکر و خلاقیت در نقش آسلات می کند. یکی از جذاب ترین بخش های این بازی می تواند به تصویر کشیدن گذشته آسلات و رابـ ـطه او با والدینش باشد.

متال گیر هرگز مایل نبوده است تا گیمرها با شخصیت های پیچیده سری به طور کامل آشنا شوند، و آسلات یکی از این شخصیت ها است که خیلی از جنبه های شخصیتی او پنهان مانده است.

با کدوم یکی از این ایده ها برای آینده سری متال گیر موافق هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

*پاچینکو (Pachinko): دستگاهی برای انجام بازی های رایانه ای در امکان عمومی در کشور ژاپن

*Revolver: نام اسلحه ای است. فعل Revolve به کسانی تلقی می شوند که از جناهی به جناح دیگر یا تفکری به تفکر دیگر روی می گردانند
 
بالا