اینشوشینک همواره بعد از نپیریشه و در مقام دوم ذکر میشود؛ حتی وقتی کیریریشه، زوجهٔ نپیریشه حضور داشت، اینشوشینک در مقام سوم میآمد.
بدین ترتیب، تقدم جزء ایلامی بر جزء شوشی در ترتیب خدایان نیز منعکس گردید.
اما موقعیت حتی پیچیدهتر از این بود.
در داخل سه دیوار متحدالمرکز چغازنبیل، معابدی برای خدایان مختلف پانتئون جدید شوشی-ایلامی ساخته شدهبود و بهنظر میرسد که تمامی خدایان اصلی کنفدراسیون ایلامی حضور داشتند.
برای مثال، پینیکیر، هومبان، کیرمشیر و نهونته، احتمالاً متعلق به مجمع خدایان اوان بودند؛ در صورتی که روهوراتر و هیشمتیک، خاستگاه سیماشکی داشتند.
از بین خدایان انشان، میتوان به زوجنپیریشا و کیریرشه، به علاوه کیلخ شوپیر و منزت اشاره کرد. خدایان دیگر شوشی- میانرودانی، مانند اینشوشینک، ایشمکرب، نبو،شمش و ادد، بین قدرت ایلام و شوش تعادل برقرار میکردند.
بدین ترتیب، تقدم جزء ایلامی بر جزء شوشی در ترتیب خدایان نیز منعکس گردید.
اما موقعیت حتی پیچیدهتر از این بود.
در داخل سه دیوار متحدالمرکز چغازنبیل، معابدی برای خدایان مختلف پانتئون جدید شوشی-ایلامی ساخته شدهبود و بهنظر میرسد که تمامی خدایان اصلی کنفدراسیون ایلامی حضور داشتند.
برای مثال، پینیکیر، هومبان، کیرمشیر و نهونته، احتمالاً متعلق به مجمع خدایان اوان بودند؛ در صورتی که روهوراتر و هیشمتیک، خاستگاه سیماشکی داشتند.
از بین خدایان انشان، میتوان به زوجنپیریشا و کیریرشه، به علاوه کیلخ شوپیر و منزت اشاره کرد. خدایان دیگر شوشی- میانرودانی، مانند اینشوشینک، ایشمکرب، نبو،شمش و ادد، بین قدرت ایلام و شوش تعادل برقرار میکردند.