در سال 2016 اگر خودرویی ادعا کند میتواند به سرعت 160 کیلومتر در ساعت دست یابد چندان چشمگیر نیست اما خودرویی که بتواند در مسیر آفرود به چنین سرعتی دست پیدا کند بسیار قابلتوجه خواهد بود. این ادعای بزرگی است که دوج با کانسپت جدیدی از وانت رم خود با نام رِبِل RTX مطرح کرده است. یک تراک بسیار قدرتمند با عملکردی دیوانهوار که به نظر میرسد برای جنگ با فورد F150 رپتور کاملاً آماده است.
پایه و اساس کانسپت TRX بر پایهٔ رم 1500 ربل شکل گرفته است اما تقریباً همهچیز آن تقویت شده است. این وانت غولپیکر آمریکایی مجهز به یک نیروگاه عظیم 6.2 لیتری V8 شده که 575 اسب بخار قدرت تولید میکند. پیشرانهای که در اصل متعلق به دوج هلکت است. جلوپنجره و کاپوت خودرو نیز جهت رساندن هوای بیشتر به این موتور تغییر کرده است. گازهای اگزوز موتور از طریق یک لولهٔ 5 اینچی به بیرون هدایت میشوند که به طرز زیبایی با ریلهای رکاب خودرو یکپارچه شده است.
گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک جهت آفرود سریع مجدداً تنظیم شده و محور عقب نیز به یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی شده است. جهت تطابق با تعلیق جدید، محور جلو اصلاح شده و همچنین فاصلهٔ عرضی چرخها نیز بیشتر شده است. به لطف استفاده از تعلیق جدید و سفارشی، فاصلهٔ خودرو از سطح زمین به بیش از 33 سانتیمتر رسیده است درحالیکه این عدد در رم ربل معمولی 22 سانتیمتر است.
ارتقاء سیستم تعلیق بدون استفاده از تایرهای جدید بیفایده است بنابراین رم ربل TRX کانسپت مجهز به لاستیکهای ویژهٔ آفرود 37 اینچی و رینگهای beadLock شده است. همچنین دو چرخ زاپاس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده و جک و دیگر ابزار تعویض لاستیک نیز در محفظهٔ قابل قفل شدن قرار گرفته است. برای ترمزها نیز از دیسکهای 15 اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و از دیسکهای 14 اینچی در عقب استفاده شده است.
بسیاری از ارتقائات ظاهری خودرو کاملاً کاربردی هستند. بهعنوانمثال جلوپنجرهٔ جدید امکان تنفس بیشتری را برای موتور فراهم میکند. گلگیرها نیز گشادتر شدهاند که موجب افزایش 15 سانتیمتری عرض خودرو شده است. یک دسته لامپ LED روی سقف خودرو نصب شده که دید بیشتری را در شب برای راننده فراهم میکند و به جهت وجود سوپرشارژ در موتور، ارتفاع کاپوت بیشتر شده است. یک محافظ بزرگ نقرهایرنگ هم در قسمت زیرین جلوی خودرو نصب شده که از آن در مسیرهای ناهموار محافظت میکند.
در داخل خودرو، هر دو ردیف صندلیها نیز جهت حفظ سرنشینان هنگام حرکت سریع در مسیرهای ناهموار و خارج جادهای، مجهز به کمربندهای ایمنی شش نقطهای شدهاند. از دیگر ویژگیهای جدید ربل TRX نیز میتوان به استفاده از فرمان متعلق به وایپر، تریم جدید قرمزرنگ، یک دوربین نصب شده GoPro روی آینهٔ داخلی و استفاده از دستگیرههای نایلونی بجای دستگیرههای سنتی برای درها اشاره کرد.
اما آیا این وانت فوقالعاده به تولید انبوه خواهد رسید؟ احتمالاً بله بهزودی! زیرا دوج وعدهٔ تولید انبوه این کانسپت را بهعنوان یک وانت نیم تن با عملکرد فوقالعاده داده است؛ بنابراین به نظر میرسد بهزودی قادر خواهیم بود با دوج رم ربل TXR در مسیرهای آفرود با سرعتی بالا حرکت کنیم. این درحالیکه است که رقیب اصلی و مستقیم این خودرو F150 رپتور است که البته رم هم برای رقابت با آن کاملاً آماده شده است.
پایه و اساس کانسپت TRX بر پایهٔ رم 1500 ربل شکل گرفته است اما تقریباً همهچیز آن تقویت شده است. این وانت غولپیکر آمریکایی مجهز به یک نیروگاه عظیم 6.2 لیتری V8 شده که 575 اسب بخار قدرت تولید میکند. پیشرانهای که در اصل متعلق به دوج هلکت است. جلوپنجره و کاپوت خودرو نیز جهت رساندن هوای بیشتر به این موتور تغییر کرده است. گازهای اگزوز موتور از طریق یک لولهٔ 5 اینچی به بیرون هدایت میشوند که به طرز زیبایی با ریلهای رکاب خودرو یکپارچه شده است.
گیربکس 8 سرعتهٔ اتوماتیک جهت آفرود سریع مجدداً تنظیم شده و محور عقب نیز به یک قفل دیفرانسیل الکترونیکی شده است. جهت تطابق با تعلیق جدید، محور جلو اصلاح شده و همچنین فاصلهٔ عرضی چرخها نیز بیشتر شده است. به لطف استفاده از تعلیق جدید و سفارشی، فاصلهٔ خودرو از سطح زمین به بیش از 33 سانتیمتر رسیده است درحالیکه این عدد در رم ربل معمولی 22 سانتیمتر است.
ارتقاء سیستم تعلیق بدون استفاده از تایرهای جدید بیفایده است بنابراین رم ربل TRX کانسپت مجهز به لاستیکهای ویژهٔ آفرود 37 اینچی و رینگهای beadLock شده است. همچنین دو چرخ زاپاس هم در قسمت عقبی خودرو نصب شده و جک و دیگر ابزار تعویض لاستیک نیز در محفظهٔ قابل قفل شدن قرار گرفته است. برای ترمزها نیز از دیسکهای 15 اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و از دیسکهای 14 اینچی در عقب استفاده شده است.
بسیاری از ارتقائات ظاهری خودرو کاملاً کاربردی هستند. بهعنوانمثال جلوپنجرهٔ جدید امکان تنفس بیشتری را برای موتور فراهم میکند. گلگیرها نیز گشادتر شدهاند که موجب افزایش 15 سانتیمتری عرض خودرو شده است. یک دسته لامپ LED روی سقف خودرو نصب شده که دید بیشتری را در شب برای راننده فراهم میکند و به جهت وجود سوپرشارژ در موتور، ارتفاع کاپوت بیشتر شده است. یک محافظ بزرگ نقرهایرنگ هم در قسمت زیرین جلوی خودرو نصب شده که از آن در مسیرهای ناهموار محافظت میکند.
در داخل خودرو، هر دو ردیف صندلیها نیز جهت حفظ سرنشینان هنگام حرکت سریع در مسیرهای ناهموار و خارج جادهای، مجهز به کمربندهای ایمنی شش نقطهای شدهاند. از دیگر ویژگیهای جدید ربل TRX نیز میتوان به استفاده از فرمان متعلق به وایپر، تریم جدید قرمزرنگ، یک دوربین نصب شده GoPro روی آینهٔ داخلی و استفاده از دستگیرههای نایلونی بجای دستگیرههای سنتی برای درها اشاره کرد.
اما آیا این وانت فوقالعاده به تولید انبوه خواهد رسید؟ احتمالاً بله بهزودی! زیرا دوج وعدهٔ تولید انبوه این کانسپت را بهعنوان یک وانت نیم تن با عملکرد فوقالعاده داده است؛ بنابراین به نظر میرسد بهزودی قادر خواهیم بود با دوج رم ربل TXR در مسیرهای آفرود با سرعتی بالا حرکت کنیم. این درحالیکه است که رقیب اصلی و مستقیم این خودرو F150 رپتور است که البته رم هم برای رقابت با آن کاملاً آماده شده است.