در بازار امروزی شورولت کامارو یکی از هیجانانگیزترین خودروها است. این خودرو شیک و درگیر کننده بوده و هنوز هم از بهایی مناسب برخوردار است.
هماکنون نسخههای 6 سیلندر و SS این خودرو طرفداران زیادی داشته و البته بررسیهای زیادی نیز دربارهی آنها صورت گرفته اما گزینهی سومی نیز وجود دارد که کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر را پیشنهاد میدهد.
برای رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت میدهند جنرال موتورز تصمیم گرفته تا پیشرانه ی 4 سیلندر را نیز در این خودرو بکار بگیرد. این خودرو چیزی بیش از آنچه که انتظار دارید را تحویلتان میدهد. پس از سپری کردن یک هفته با کامارو 1LT با پکیج سفارشی RS این 7 نکته توجه ما را به خود جلب کرد.
متأسفانه حداکثر گشتاور تا دور پیشرانهی 3 هزار حاصل نمیشود. پیشرانه طوری تنظیم شده که در دورهای بالا بهطور قوی عمل کند و واقعاً در دور بالای 4 هزار سرزنده و چالاک نشان میدهد. ردلاین پیشرانه نیز از دور 7 هزار شروع میشود.
این پیشرانه نرم، آرام و عضلانی است. طبق گفتههای جنرال موتورز، کامارو با این پیشرانه در مدت کمتر از 6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت میرسد.
در مقام مقایسه، مدلهای SS با پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری بهطور آنی و در هر سرعت و دندهای واکنش نشان میدهند. با تغییر کمی در پدال گاز دماغهی خودرو به جلو میپرد. پیشرانهی 4 سیلندر برای اثبات خود به زمان نیاز دارد.
متأسفانه پس از بیدار شدن پیشرانه از خواب نیز صدای آن غیر جذاب بوده و شبیه جیغی است که از مطب دندانپزشک به گوش میرسد. کاماروهای 8 سیلندر صدای گیرایی دارند اما این دربارهی کاماروی مورد بحث ما صدق نمیکند.
گیربکس در مجموع رضایتبخش نیست. هر تعویض دنده این احساس را دارد که انگار آسیبی جبرانناپذیر را به اجزای داخلی گیربکس وارد میکنید. برای تعویض دنده تلاشی زیاد لازم است. گیربکس استفاده شده در نسخههای SS و دیگر خودروهای پرفورمنس قطعاً تعویضهای راضیکنندهتری دارند.
به خاطر تلاشی که باید برای تعویض دنده صورت بگیرد، این بار از معدود دفعاتی است که ما استفاده از گیربکس اتوماتیک را توصیه میکنیم.
کامارو بهطور شگفتانگیزی کممصرف نیز هست. طبق رتبهبندی EPA در رانندگی شهری/بزرگراهی، این خودرو مصرف 11.2/7.8 لیتری دارد. البته در حالت واقعی ما به مصرف متوسط بسیار بهتر 8.7 لیتری دست یافتیم. باور کنید که این مصرف در حالی به دست آمد که دور پیشرانه به در موارد متعددی به ردلاین میرسید.
سیستم تعلیق خودرو کاملاً سفت است. خودرو هر دستانداز و ناهمواری را با پایداری خوب پشت سر گذاشته و البته سواری را از حالت ایده آل دور میکند. کامارو همانند کودک گرسنهای که به کیکهای خوشمزه حمله میکند از پس پیچها برمیآید.
ارتباط سیستم فرمان با راننده خوب است و تغییر جهت خودرو به آسانی صورت میگیرد اما در این مورد هم نسخههای SS دلچسبتر هستند.
هماکنون نسخههای 6 سیلندر و SS این خودرو طرفداران زیادی داشته و البته بررسیهای زیادی نیز دربارهی آنها صورت گرفته اما گزینهی سومی نیز وجود دارد که کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر را پیشنهاد میدهد.
برای رانندگانی که به مصرف سوخت اهمیت میدهند جنرال موتورز تصمیم گرفته تا پیشرانه ی 4 سیلندر را نیز در این خودرو بکار بگیرد. این خودرو چیزی بیش از آنچه که انتظار دارید را تحویلتان میدهد. پس از سپری کردن یک هفته با کامارو 1LT با پکیج سفارشی RS این 7 نکته توجه ما را به خود جلب کرد.
- پیشرانه برنده است
متأسفانه حداکثر گشتاور تا دور پیشرانهی 3 هزار حاصل نمیشود. پیشرانه طوری تنظیم شده که در دورهای بالا بهطور قوی عمل کند و واقعاً در دور بالای 4 هزار سرزنده و چالاک نشان میدهد. ردلاین پیشرانه نیز از دور 7 هزار شروع میشود.
این پیشرانه نرم، آرام و عضلانی است. طبق گفتههای جنرال موتورز، کامارو با این پیشرانه در مدت کمتر از 6 ثانیه به تندی 96 کیلومتر در ساعت میرسد.
- اما پیشرانه فاقد نیروی درنده و حیوانی است
در مقام مقایسه، مدلهای SS با پیشرانهی 8 سیلندر 6.2 لیتری بهطور آنی و در هر سرعت و دندهای واکنش نشان میدهند. با تغییر کمی در پدال گاز دماغهی خودرو به جلو میپرد. پیشرانهی 4 سیلندر برای اثبات خود به زمان نیاز دارد.
متأسفانه پس از بیدار شدن پیشرانه از خواب نیز صدای آن غیر جذاب بوده و شبیه جیغی است که از مطب دندانپزشک به گوش میرسد. کاماروهای 8 سیلندر صدای گیرایی دارند اما این دربارهی کاماروی مورد بحث ما صدق نمیکند.
- مشکلات گیربکس
گیربکس در مجموع رضایتبخش نیست. هر تعویض دنده این احساس را دارد که انگار آسیبی جبرانناپذیر را به اجزای داخلی گیربکس وارد میکنید. برای تعویض دنده تلاشی زیاد لازم است. گیربکس استفاده شده در نسخههای SS و دیگر خودروهای پرفورمنس قطعاً تعویضهای راضیکنندهتری دارند.
به خاطر تلاشی که باید برای تعویض دنده صورت بگیرد، این بار از معدود دفعاتی است که ما استفاده از گیربکس اتوماتیک را توصیه میکنیم.
- نگاه به نیمه پر لیوان
کامارو بهطور شگفتانگیزی کممصرف نیز هست. طبق رتبهبندی EPA در رانندگی شهری/بزرگراهی، این خودرو مصرف 11.2/7.8 لیتری دارد. البته در حالت واقعی ما به مصرف متوسط بسیار بهتر 8.7 لیتری دست یافتیم. باور کنید که این مصرف در حالی به دست آمد که دور پیشرانه به در موارد متعددی به ردلاین میرسید.
- هنوز هم دید خودرو چندان جالب نیست
- جادوی شاسی
سیستم تعلیق خودرو کاملاً سفت است. خودرو هر دستانداز و ناهمواری را با پایداری خوب پشت سر گذاشته و البته سواری را از حالت ایده آل دور میکند. کامارو همانند کودک گرسنهای که به کیکهای خوشمزه حمله میکند از پس پیچها برمیآید.
ارتباط سیستم فرمان با راننده خوب است و تغییر جهت خودرو به آسانی صورت میگیرد اما در این مورد هم نسخههای SS دلچسبتر هستند.
- آینده، امروز