- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
حماسهی ایربگ های تاکاتا ادامه داشته و به تازگی سازمان ملی ایمنی بزرگراهها NHTSA ملحق شدن بیش از 20 سوپرکار به بزرگترین فراخوان تاریخ صنعت خودرو را اعلام کرده است. جالب اینکه بسیاری از خودروهای جدید مشمول این فراخوان شده است. معنی سخنمان این است که شرکتها فراخوان این خودروها را نادیده گرفته و از کیسههای هوای تاکاتا استفاده کردهاند.
فراری سوپراسپورت سازی است که بیش از همه درگیر این فراخوان شده چراکه کل خودروهای 2017-2016 شرکت از کیتهای تنظیم باد کیسههای هوای تاکاتا استفاده کردهاند. این محصولات به 2800 خودرویی که پیش از این فراری فراخوان کرده بود ملحق خواهند شد.
دیگر سوپرکارهای تحت تاثیر این قضیه عبارتاند از آئودی R8 2017، مک لارن 570S مدل 2017-2016، فیسکر کارما 2012 و لکسوس LFA. حتی مک لارن P1 نیز از این ایربگ ها استفاده کرده و فراخوان شدهاند. تسلا نیز برای اولین بار به این فراخوان پیوسته و مجبور خواهد بود کیتهای تنظیم باد کیسههای هوای تمامی سدانهای مدل S ساخته شده بین سالهای 2012 تا 2016 را تعویض کند.
تقریباً 12.5 میلیون کیسهی هوا پیش از این تعمیر شدهاند که 6.7 میلیون آنها کیسههای هوای طرف راننده و 5.8 میلیون نیز کیسههای هوای طرف سرنشینان بودهاند. طبق دادههای NHTSA، هوندا بیش از 8.2 میلیون از کیسههای هوای معیوب خود را فراخوان کرده است. بعد از هوندا دیگر شرکت ژاپنی یعنی تویوتا با 1.47 میلیون و فیات کرایسلر با 1.46 میلیون کیسه هوای فراخوان شده قرار دارند. هرچند جنرال موتورز و مرسدس بنز به ترتیب تنها 671 و 3434 کیسه هوای معیوب را فراخوان کردهاند که کمتر از 1 درصد ساختههای این دو شرکت باید تعمیر شوند.
12.5 میلیون خودروی تحت تأثیر اگرچه عدد بزرگی بوده اما تنها کمتر از 20 درصد کل خودروهای تحت تأثیر را در برمیگیرد. به همین دلیل است که دپارتمان حملونقل خواستار شتاب گرفتن این فراخوان است.
فراری سوپراسپورت سازی است که بیش از همه درگیر این فراخوان شده چراکه کل خودروهای 2017-2016 شرکت از کیتهای تنظیم باد کیسههای هوای تاکاتا استفاده کردهاند. این محصولات به 2800 خودرویی که پیش از این فراری فراخوان کرده بود ملحق خواهند شد.
دیگر سوپرکارهای تحت تاثیر این قضیه عبارتاند از آئودی R8 2017، مک لارن 570S مدل 2017-2016، فیسکر کارما 2012 و لکسوس LFA. حتی مک لارن P1 نیز از این ایربگ ها استفاده کرده و فراخوان شدهاند. تسلا نیز برای اولین بار به این فراخوان پیوسته و مجبور خواهد بود کیتهای تنظیم باد کیسههای هوای تمامی سدانهای مدل S ساخته شده بین سالهای 2012 تا 2016 را تعویض کند.
تقریباً 12.5 میلیون کیسهی هوا پیش از این تعمیر شدهاند که 6.7 میلیون آنها کیسههای هوای طرف راننده و 5.8 میلیون نیز کیسههای هوای طرف سرنشینان بودهاند. طبق دادههای NHTSA، هوندا بیش از 8.2 میلیون از کیسههای هوای معیوب خود را فراخوان کرده است. بعد از هوندا دیگر شرکت ژاپنی یعنی تویوتا با 1.47 میلیون و فیات کرایسلر با 1.46 میلیون کیسه هوای فراخوان شده قرار دارند. هرچند جنرال موتورز و مرسدس بنز به ترتیب تنها 671 و 3434 کیسه هوای معیوب را فراخوان کردهاند که کمتر از 1 درصد ساختههای این دو شرکت باید تعمیر شوند.
12.5 میلیون خودروی تحت تأثیر اگرچه عدد بزرگی بوده اما تنها کمتر از 20 درصد کل خودروهای تحت تأثیر را در برمیگیرد. به همین دلیل است که دپارتمان حملونقل خواستار شتاب گرفتن این فراخوان است.