- عضویت
- 2016/09/09
- ارسالی ها
- 2,059
- امتیاز واکنش
- 16,497
- امتیاز
- 696
در واقع، این صحنهها را شما فقط در میدانهای گاوبازی دیدهاید، ولی ما اینبار قصد رام کردن سه قلچماق اصیل آمریکایی را در این میدان داریم. حال که گویا دوج چلنجر از این خبر مطلع شده، خود را به صحنه رسانده و در برابر رقبا عرضاندام کرده است؛ در ادامه به بررسی کامل این سه اسب وحشی میپردازیم.
به این خودروها، پونیکار “ponycar” نیز گفته میشود؛ تعریف دقیقی کلمهٔ پونیکار برای خودرو دشوار است ولی، با جوش دادن چند ویژگی منحصربهفرد به این خودروها میتوانید مفهوم این کلمه را دریابید. یکی این که آنها خودروهایی پرهیاهو و آمریکایی هستند. یکی دیگر اینکه از کاپوت بلند و صندوق عقب کوتاهی بهره میبرند. بسیار پرقدرت هستند و پیشرانهٔ آنها معمولاً بیش از 400 اسب بخار نیرو تولید میکند. آخرین مورد هم این است که اتومبیلهای اسپرت خالص نیستند و پلتفرم آنها مبتنی بر خودروهای سدان است. مثلاً دوج چلنجر بر پلتفرم کرایسلر LX سوار شده است. شورلت کامارو نیز در واقع یک هولدن کومودور است و فورد موستانگ هم با وجود جدید بودنش میتوانید ردپاهای لینکلن LS که مهمترین آنها Floorpan است را ببینید.
همچنین اسبهای نر گروه، ساده و منظم نیستند و هرکدام پسوندی دارند؛ 1LE، Performance Pack، Scat Pack.
برای اینکه بفهمیم کدام اسب نر، برتر از همه است، یک چالش برای آنها در نظر گرفتیم، حدود 45 مایل جادهٔ پر پیچوخم، 10 مایل در کنار ساحل اقیانوس آرام، صعود از یک تپه با سرعت بالا، 5 مایل حرکت در بزرگراه 101، که چیزهایی مانند کیفیت سواری، کروز کنترل، تجهیزات رفاهی را تست کردیم و در نهایت حدود 3 کیلومتر از خیابانهای شهری را طی کردیم که در آن عملکرد خودروها را حتی در ترافیک اندازهگیری میکنیم.
جایگاه سوم: دوج چلنجر R/T 6.4 ، Scat Pack
عضلاتی بزرگ و بسیار قدرتمند، قیمت متوسط
اگر در طول زندگی، تمام جادههای پیش روی شما، خطوط مستقیم بود، بیشک، با چلنجر Scat Pack شما برندهٔ میدان خواهید بود. این در صورتی است که شما فقط، 485 اسب بخار قدرت دارد. حال فکر کنید که این خودرو میتواند با پیشرانهٔ دوج هلکت قدرت 707 اسب بخار را در اختیارتان بگذارد. مطمئن هستیم زمانی که لامبورگینی کانتاش 5000 S تولید شده بود با قدرت 449 اسب بخار برایتان قابل هضم نبود، و حس میکردید که قدرتمندترین خودروی جهان خواهد ماند، ولی در اینجا نشان دوج را با 707 اسب بخار میبینید. همچنین قیمت کمتر از 40.000 دلار برای این خودرو بسیار مناسب به نظر میرسد.
وزن زیاد پکیج Scat Pack برای چلنجر مشکلساز شده است، بهطوریکه بیش از 180 کیلوگرم نسبت به رقبا سنگینتر است. مشکل دیگر اینکه ابعاد خودرو نسبت به رقبا بزرگتر بوده و کنترل خودرو را تا حدی مشکلساز نموده است. با این حال وزن کلی چلنجر 1920 کیلوگرم، کامارو 1762 کیلوگرم و فورد 1730 کیلوگرم میباشد. چلنجر با یک سیستم انتقال قدرت 1400 دلاری هشت سرعتهٔ اتوماتیک روانهٔ بازار میشود. مطمئناً با گیربکس دستی میتوان به وزن کمتری دست یافت و قیمت کامل شدهٔ آن به 39.490 دلار خواهد رسید.
چلنجر با خشم هرچه بیشتر به خط مستقیم جاده بازمیگردد: قدرت و گشتاور چلنجر نسبت به دو رقیب دیگر بیشتر است، به عبارت دیگر، چلنجر 485 اسب و 644 نیوتن متر، کامارو 426 اسب و 570 نیوتن متر و موستانگ 435 اسب و 542 نیوتن متر قدرت و گشتاور دارند. همچنین، چلنجر با پکیج Scat Pack درگ 60 مایل را تنها در 4.2 ثانیه و مسافت 400 متر را در زمان 12.6 ثانیه با سرعت 180.73 کیلومتر در ساعت موفق به رکورد بالاترین عملکرد شد. موستانگ GT بهسختی در جایگاه دوم قرار گرفت، چراکه 60 مایل را در 4.4 ثانیه و مسافت 400 متر را در 12.8 ثانیه و با سرعت 180.57 کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشت. کامارو نیز در 4.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید و مسافت 400 متر را در 12.9 ثانیه و با سرعت 177.83 کیلومتر در ساعت طی کرد. در نهایت چلنجر در پیست 1.55 مایل توانست زمان 1:25:77 ثانیه را به ثبت برساند.
اما مکان تست ما، برای دقیقترین رکورد خودروها زیاد مناسب نیست، چراکه سطح زمین، نیروی اصطکاک کافی را برای چرخها مهیا نمیکرد. برخلاف نسخهٔ SRT که مجهز به سیستم کنترل کشش و نیروی قابل تنظیم چرخها است، چلنجر Scat pack به این سیستم مجهز نیست و همین امر باعث میشد مقدار زیادی هرزگردی و عدم کنترل نیروی چرخها مشاهده شود. همچنین عملکرد ترمزها نسبت به رقبا آنچنان رضایتبخش نبود. علیرغم اینکه هرزگردی در چرخهای عقب مشاهده میشود، باز هم حس لـ*ـذت خاصی به شما میدهد و عقب خودرو را طوری به شناور میسازد که گویی وزن ندارد و بر روی یک تخت سوار بر آب نشستهاید. با این حال تمام مدلهای V8 چلنجر دوستداشتنی هستند ولی نسخهٔ Scat Pack آن چنان که باید نظر تیم ما را جلب نکرد. به همین خاطر مقام سوم به دوج چلنجر تعلق میگیرد. البته شاید از نظر آمریکاییها این خودرو چنین جایگاهی داشته باشد، ولی از نظر فرانسویها این خودرو زندگیست.
جایگاه دوم: فورد موستانگ GT، Performance Pack
رئیس کجاست؟
موستانگ جدید در طراحی ضعیفتر شده است. چراغهای جلو اشتباه طراحی شدهاند. در دماغهٔ خودرو برآمدگی زیادی وجود دارد. همچنین فرم بدنه از حالت زمخت و مردانه بودن دور شده است که این یکپارچهسازی بدنه به ضرر موستانگ تمام میشود. موستانگ ها همیشه از بدنهٔ بزرگ، زمخت و عضلانی بهره بـردهاند جز این مورد. مردم همیشه موستانگ را با کامارو مقایسه میکردند که هم اکنون طراحی آن نسبت به کامارو ضعیفتر شده است. فاصلهٔ دو محور از هم نسبت به کامارو 5 اینچ کوتاهتر شده است و در طول 2 اینچ کوتاهتر است.
به هر حال نسل جدید موستانگ در این زمینه موفق نشده است. ما از این موضوع ناراحت هستیم چراکه فورد برای موستانگ راهی را در پیش گرفته بود که شورلت برای کوروت Z06 استینگری در پیش گرفته بود. به هر روی این موضوع برای ما ناامیدکننده است و با اینکه مانند فورد F-150 از بدنهٔ آلومینیومی استفاده میکند ولی با این حال موستانگ GT تست ما، به طور خالص 89 کیلوگرم نسبت به موستانگ GT اصلی سنگینتر است که بسیار قابلتوجه است.
بدون شک احتمالاً با خود فکر میکنید با اینکه 30 کیلوگرم از کامارو سبکتر است و باید موستانگ GT برنده شود، ولی سخت در اشتباه هستید چراکه وزن، یک بُعد قضیه است. موستانگ جدید به سیستم IRS یا همان محور عقب یکپارچه، ارائه مجهز است که UnderSteer کمتری را باعث میشود، اما در پیچها کمی OverSteer احساس میشود. تیم موتور ترند یک پیست کوتاه به شکل عدد 8 دارد که تمامی خودروهای تست شده را در این مسیر به چالش میکشد. عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم، موستانگ جدید در این شکل 8، سریعتر از موستانگ قبلی عمل کرد و رکورد 24.7 ثانیه را به ثبت رساند که معادل زمان آلفارومئو 4C است. موستانگ در این مسیر از چلنجر سریعتر و از کامارو کندتر بود. چلنجر زمان 25.5 و کامارو زمان 24.5 را ثبت کردهاند. به گفتهٔ کارشناسان تیم موتور ترند، شورلت کامارو 1LE برای این مسیر یک خودروی فوقالعاده است. چراکه پیست شکل 8، هیچ مسیر مستقیمی ندارد و خودرویی که پایداری و هندلینگ بهتری داشته باشد موفقتر است. در پیست 1.55 مایل، موستانگ در مدت زمان 1:24:32 ثانیه موفق به عبور از خط پایان شد.
به این خودروها، پونیکار “ponycar” نیز گفته میشود؛ تعریف دقیقی کلمهٔ پونیکار برای خودرو دشوار است ولی، با جوش دادن چند ویژگی منحصربهفرد به این خودروها میتوانید مفهوم این کلمه را دریابید. یکی این که آنها خودروهایی پرهیاهو و آمریکایی هستند. یکی دیگر اینکه از کاپوت بلند و صندوق عقب کوتاهی بهره میبرند. بسیار پرقدرت هستند و پیشرانهٔ آنها معمولاً بیش از 400 اسب بخار نیرو تولید میکند. آخرین مورد هم این است که اتومبیلهای اسپرت خالص نیستند و پلتفرم آنها مبتنی بر خودروهای سدان است. مثلاً دوج چلنجر بر پلتفرم کرایسلر LX سوار شده است. شورلت کامارو نیز در واقع یک هولدن کومودور است و فورد موستانگ هم با وجود جدید بودنش میتوانید ردپاهای لینکلن LS که مهمترین آنها Floorpan است را ببینید.
همچنین اسبهای نر گروه، ساده و منظم نیستند و هرکدام پسوندی دارند؛ 1LE، Performance Pack، Scat Pack.
برای اینکه بفهمیم کدام اسب نر، برتر از همه است، یک چالش برای آنها در نظر گرفتیم، حدود 45 مایل جادهٔ پر پیچوخم، 10 مایل در کنار ساحل اقیانوس آرام، صعود از یک تپه با سرعت بالا، 5 مایل حرکت در بزرگراه 101، که چیزهایی مانند کیفیت سواری، کروز کنترل، تجهیزات رفاهی را تست کردیم و در نهایت حدود 3 کیلومتر از خیابانهای شهری را طی کردیم که در آن عملکرد خودروها را حتی در ترافیک اندازهگیری میکنیم.
جایگاه سوم: دوج چلنجر R/T 6.4 ، Scat Pack
عضلاتی بزرگ و بسیار قدرتمند، قیمت متوسط
اگر در طول زندگی، تمام جادههای پیش روی شما، خطوط مستقیم بود، بیشک، با چلنجر Scat Pack شما برندهٔ میدان خواهید بود. این در صورتی است که شما فقط، 485 اسب بخار قدرت دارد. حال فکر کنید که این خودرو میتواند با پیشرانهٔ دوج هلکت قدرت 707 اسب بخار را در اختیارتان بگذارد. مطمئن هستیم زمانی که لامبورگینی کانتاش 5000 S تولید شده بود با قدرت 449 اسب بخار برایتان قابل هضم نبود، و حس میکردید که قدرتمندترین خودروی جهان خواهد ماند، ولی در اینجا نشان دوج را با 707 اسب بخار میبینید. همچنین قیمت کمتر از 40.000 دلار برای این خودرو بسیار مناسب به نظر میرسد.
وزن زیاد پکیج Scat Pack برای چلنجر مشکلساز شده است، بهطوریکه بیش از 180 کیلوگرم نسبت به رقبا سنگینتر است. مشکل دیگر اینکه ابعاد خودرو نسبت به رقبا بزرگتر بوده و کنترل خودرو را تا حدی مشکلساز نموده است. با این حال وزن کلی چلنجر 1920 کیلوگرم، کامارو 1762 کیلوگرم و فورد 1730 کیلوگرم میباشد. چلنجر با یک سیستم انتقال قدرت 1400 دلاری هشت سرعتهٔ اتوماتیک روانهٔ بازار میشود. مطمئناً با گیربکس دستی میتوان به وزن کمتری دست یافت و قیمت کامل شدهٔ آن به 39.490 دلار خواهد رسید.
چلنجر با خشم هرچه بیشتر به خط مستقیم جاده بازمیگردد: قدرت و گشتاور چلنجر نسبت به دو رقیب دیگر بیشتر است، به عبارت دیگر، چلنجر 485 اسب و 644 نیوتن متر، کامارو 426 اسب و 570 نیوتن متر و موستانگ 435 اسب و 542 نیوتن متر قدرت و گشتاور دارند. همچنین، چلنجر با پکیج Scat Pack درگ 60 مایل را تنها در 4.2 ثانیه و مسافت 400 متر را در زمان 12.6 ثانیه با سرعت 180.73 کیلومتر در ساعت موفق به رکورد بالاترین عملکرد شد. موستانگ GT بهسختی در جایگاه دوم قرار گرفت، چراکه 60 مایل را در 4.4 ثانیه و مسافت 400 متر را در 12.8 ثانیه و با سرعت 180.57 کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشت. کامارو نیز در 4.4 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت رسید و مسافت 400 متر را در 12.9 ثانیه و با سرعت 177.83 کیلومتر در ساعت طی کرد. در نهایت چلنجر در پیست 1.55 مایل توانست زمان 1:25:77 ثانیه را به ثبت برساند.
اما مکان تست ما، برای دقیقترین رکورد خودروها زیاد مناسب نیست، چراکه سطح زمین، نیروی اصطکاک کافی را برای چرخها مهیا نمیکرد. برخلاف نسخهٔ SRT که مجهز به سیستم کنترل کشش و نیروی قابل تنظیم چرخها است، چلنجر Scat pack به این سیستم مجهز نیست و همین امر باعث میشد مقدار زیادی هرزگردی و عدم کنترل نیروی چرخها مشاهده شود. همچنین عملکرد ترمزها نسبت به رقبا آنچنان رضایتبخش نبود. علیرغم اینکه هرزگردی در چرخهای عقب مشاهده میشود، باز هم حس لـ*ـذت خاصی به شما میدهد و عقب خودرو را طوری به شناور میسازد که گویی وزن ندارد و بر روی یک تخت سوار بر آب نشستهاید. با این حال تمام مدلهای V8 چلنجر دوستداشتنی هستند ولی نسخهٔ Scat Pack آن چنان که باید نظر تیم ما را جلب نکرد. به همین خاطر مقام سوم به دوج چلنجر تعلق میگیرد. البته شاید از نظر آمریکاییها این خودرو چنین جایگاهی داشته باشد، ولی از نظر فرانسویها این خودرو زندگیست.
جایگاه دوم: فورد موستانگ GT، Performance Pack
رئیس کجاست؟
موستانگ جدید در طراحی ضعیفتر شده است. چراغهای جلو اشتباه طراحی شدهاند. در دماغهٔ خودرو برآمدگی زیادی وجود دارد. همچنین فرم بدنه از حالت زمخت و مردانه بودن دور شده است که این یکپارچهسازی بدنه به ضرر موستانگ تمام میشود. موستانگ ها همیشه از بدنهٔ بزرگ، زمخت و عضلانی بهره بـردهاند جز این مورد. مردم همیشه موستانگ را با کامارو مقایسه میکردند که هم اکنون طراحی آن نسبت به کامارو ضعیفتر شده است. فاصلهٔ دو محور از هم نسبت به کامارو 5 اینچ کوتاهتر شده است و در طول 2 اینچ کوتاهتر است.
به هر حال نسل جدید موستانگ در این زمینه موفق نشده است. ما از این موضوع ناراحت هستیم چراکه فورد برای موستانگ راهی را در پیش گرفته بود که شورلت برای کوروت Z06 استینگری در پیش گرفته بود. به هر روی این موضوع برای ما ناامیدکننده است و با اینکه مانند فورد F-150 از بدنهٔ آلومینیومی استفاده میکند ولی با این حال موستانگ GT تست ما، به طور خالص 89 کیلوگرم نسبت به موستانگ GT اصلی سنگینتر است که بسیار قابلتوجه است.
بدون شک احتمالاً با خود فکر میکنید با اینکه 30 کیلوگرم از کامارو سبکتر است و باید موستانگ GT برنده شود، ولی سخت در اشتباه هستید چراکه وزن، یک بُعد قضیه است. موستانگ جدید به سیستم IRS یا همان محور عقب یکپارچه، ارائه مجهز است که UnderSteer کمتری را باعث میشود، اما در پیچها کمی OverSteer احساس میشود. تیم موتور ترند یک پیست کوتاه به شکل عدد 8 دارد که تمامی خودروهای تست شده را در این مسیر به چالش میکشد. عادلانه بخواهیم قضاوت کنیم، موستانگ جدید در این شکل 8، سریعتر از موستانگ قبلی عمل کرد و رکورد 24.7 ثانیه را به ثبت رساند که معادل زمان آلفارومئو 4C است. موستانگ در این مسیر از چلنجر سریعتر و از کامارو کندتر بود. چلنجر زمان 25.5 و کامارو زمان 24.5 را ثبت کردهاند. به گفتهٔ کارشناسان تیم موتور ترند، شورلت کامارو 1LE برای این مسیر یک خودروی فوقالعاده است. چراکه پیست شکل 8، هیچ مسیر مستقیمی ندارد و خودرویی که پایداری و هندلینگ بهتری داشته باشد موفقتر است. در پیست 1.55 مایل، موستانگ در مدت زمان 1:24:32 ثانیه موفق به عبور از خط پایان شد.