دانستنی ها ❃❁همه چیز راجع به سفر و صنعت گردشگری❃❁

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری
درست است که سیستم عامل پرواز همه ی هواپیماهای جهان تقریبا واحد و شبیه به هم هستند و کسی که خلبان باشد می تواند هر وسیله ی پروازی را هدایت نماید اما، این امر باعث نمی شود که بگوییم همه ی خلبانان مثل هم هستند. در واقع تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری یکی از همین مواردی است که به آن اشاره کردیم. واقعیت این است که یک خلبان مسافری با خلبان هواپیمای باری از خیلی جهات فرق دارد و ما امروز در مطلبی می خواهیم به این تفاوت ها بپردازیم. در ادامه با ما در مطلب تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری همراه باشید.

خلبان کیست؟
مطالب مرتبط:
واقعیت هایی جالب درباره صنعت هواپیمایی
آشنایی با اولین ها در صنعت هواپیمایی
نگاهی بر تاریخچه ی صنعت هواپیمایی
قبل از این که به بررسی تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری بپردازیم بیایید تا مروری بر این داشته باشیم که خلبان کیست و چه وظایفی بر عهده دارد؟ خلبان یا پایلوت (The pilot) کسی است که به هدایت هواپیما یا دیگر وسایل پروازی می‌ پردازد. داشتن شغل خلبانی نیازمند آموزش‌ های منظم و داشتن گواهینامه ی خلبانی است. بسیاری به خلبانی به صورت آماتور و غیر حرفه ‌ای می ‌پردازند. خلبانی و هدایت کلیه ی وسایل پروازی حتی هواپیمای فوق سبک نیز نیازمند اخذ گواهینامه ی خلبانی و مجوز پرواز است. زندگی خلبانی با زندگی به طور مثال یک مهندس راه و ساختمان متفاوت است.
3453453-2.jpg
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سفرهای پی ‌در پی، خطرات پرواز، استرس مسئولیت حفظ جان مردم، پروازهای غیر منتظره، دوری از خانواده و بسیاری از مشکلات دیگر بخشی کوچک از مشکلاتی است که اگر فرد بدون آگاهی از آن ‌ها وارد این حرفه شود، ممکن است دچار مشکل شود. بالاترین فرد در سیستم هدایت، کنترل و نظارت هواپیما خلبان است که در واقع فرمانده ی هواپیمایی است که میلیون ‌ها دلار ارزش دارد. خلبان در طول پرواز مسئولیت جان صدها مسافر را که هزاران چشم به راه دارند، بر دوش می ‌کشد. داشتن توانایی مدیریت بحران و حفظ قوه ی تعقل و تفکر و خونسردی حتی تا دم مرگ توانایی‌ هایی است که یک خلبان به آن نیاز دارد.

    از سوی دیگر یک خلبان به لحاظ تنظیم ساعات پرواز در اوقات متفاوت نمی ‌تواند برنامه ‌ریزی دقیقی برای زندگی شخصی خود داشته باشد و بیشتر باید از یک برنامه ی شناور استفاده کند، چرا که هر هفته و یا هر ماه برنامه پروازها تغییر می ‌کند. خلبان هواپیما وظایف مختلفی دارد که شرحی بلند و بالا دارد اما از مهم ترین آن ها می توانیم از کارهایی همچون: بررسی اجزای هواپیما و سوخت آن قبل از پرواز و یا انتخاب بهترین مسیر با توجه به گزارشات هواشناسی و اطلاعات ترافیک هوایی را مثال بزنیم. یک خلبان به عنوان کسی که هدایت وسیله ای بسیار بزرگ را بر عهده دارد این است که مسافران و بارهای آنان را به سلامت به مقصد برساند.

    تفاوت خلبان مسافربری با باری
    حال که می دانید که خلبان کیست و چه وظایفی بر عهده دارد دیگر نوبت به آن رسیده است که تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری را مورد بررسی قرار دهیم. اولین تفاوتی که می توانیم از بین تفاوت های یک خلبان هواپیمای مسافربری با یک خلبان هواپیمای باری بیان کنیم این است که هر شخصی که تمایل دارد که خلبان شود باید قبل از هر چیزی یک گواهی پزشکی درجه ی یک از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا(European Aviation Safety Agency) احتیاج دارد.
    646464.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    • این گواهی سلامت برای تمامی خلبان ‌های هواپیماهایی با اهداف بازرگانی ضروری است.
    • گواهی پزشکی درجه ی یک از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا هم برای خلبان‌ های مسافربری و هم باری و هم علی الخصوص به صورت ویژه برای خلبانان هواپیماهای جنگی، اجباری است.
    • اجبار برای داشتن این گواهینامه برای خلبانان به این خاطر است که خلبان ‌ها باید به طور مرتب در جلسات ارزیابی و معاینه پزشکی حاضر شوند و باید حتما سبک زندگی خوب و سالمی داشته باشند تا بتوانند پروازهای خود را در نهایت کیفیت و امنیت انجام دهند و در نهایت، مدت زمان بیشتری در این شغل کار کنند.
    مورد بعدی که از انواع تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری می خواهیم بیان کنیم این است که، بدون شک نوع هواپیماهای آنان با یکدیگر متفاوت است و در نتیجه دسته ی کاریشان هم نیز متفاوت است. معمولا شرکت های هواپیمایی که در زمینه ی مسافربری و باری و جنگی استفاده می کنند، بسیار متفاوت است. برای این که بهتر این تفاوت را درک کنید مثالی برایتان می آوریم.

    شرکت های هواپیمایی که در حیطه ی حمل و نقل هم فعالیت می کنند، برای مثال بیشتر از معروف ‌ترین مدل‌ های هواپیمای بوئینگ و ایرباس برای پرواز استفاده می کنند. این هواپیماها معمولا هواپیماهایی هستند که قبل تر ‌ها برای جا به ‌جایی مسافر از آن ‌ها استفاده می ‌شده است. این هواپیماها بعد از طراحی مجدد برای استفاده ی باری، به گونه‌ ای تغییر پیدا می ‌کنند که بیشتر برای جا به‌ جایی محموله مناسب باشند تا مسافر و اصلا این ظرفیت در آن ها وجود ندارد که بخواهند مسافر را جا به جا نمایند. شرکت‌ های حمل و نقل متوسط در اروپا، برای مسیرهای کوتاه و متوسط بیشتر از هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ یا هواپیمای ایرباس A380 استفاده می ‌کنند.
    435-1.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    تفاوت دیگری که از انواع تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری این است که، خلبان ‌های هواپیماهای مسافربری و باری هر ۲ مأموریت و هدفی یکسان دارند که در نهایت آن ها سالم رساندن مسافر و بار به مقصد با موفقیت است. برای رسیدن به این هدف، هر دوی این خلبانانآموزش های خاصی می بینند و سعی بر به روز بودن باید داشته باشند. بعد از این که افراد تصمیم گرفتند به کدام نوع خلبانی علاقه‌ مند هستند، باید مجوز و گواهی ‌نامه‌ ی لازم آن را به دست بیاورند. از میان ۳ راهی که برای کسب این گواهی ‌نامه وجود دارد، شاید بتوان گفت که دانشجویی و کارآموزی در دانشکده‌ های افسری مربوط به نیروی هوایی، بهترین گزینه برای تمرین دیدن به حساب می ‌آید و موقعیت شغلی ‌تان با شرکت هواپیمایی مربوطه ضمانت می ‌شود.

    546456-1.jpg

    از جمله ی دیگر تفاوت ها از انواع تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری این است که بی شک تجربه و ساعت های پرواز این دو خلبانان با یکدیگر متفاوت است. هر شرکت هواپیمایی، پیش ‌نیازهای مخصوص به نوع فعالیت خود را دارد اما از لحاظ قانونی، حمل بارهای مهم به همان میزان تجربه‌ ای نیاز دارد که برای پروازهای مسافربری نیاز است. برای مثال یکی از بزرگ ‌ترین ارائه ‌دهنده‌ ی خدمات حمل و نقل هوایی در سراسر دنیا یعنی شرکت DHL، ترجیح می ‌دهد که داوطلبان کمک خلبان ارشد که حداقل هزار ساعت تجربه‌ ی پرواز حرفه ‌ای را در پرونده‌ ی خود داشته باشند را در ناوگان هوایی خود بپذیرد.

    لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این عدد کمترین ساعت با توجه به خطوط هوایی مختلف است که بیشتر تغییر می ‌کند. جالب است در این زمینه بدانید که ای ساعت ها برای خلبان های باری بیشتر از خلبانان مسافربری است.

    465.jpg

    دریافت لقب کاپیتان در هواپیمای باری به ۵ هزار ساعت زمان کلی پرواز و ۵۰۰ ساعت تجربه به عنوان خلبان یک هواپیما و یا همان کاپیتان نیاز دارد.

    6456-2.jpg

    تفاوت دیگری که از انواع تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری این است که، خلبان ‌های شرکت ‌های حمل و نقل نیز می ‌توانند برنامه‌ ی کاری متنوعی نسبت به دیگر همکاران خود داشته باشند.

    این برنامه، پروازهای داخلی و بین ‌المللی و همچنین پروازهای روزانه و شبانه را شامل می گردد. فرق اساسی بین دسته های آن ها و خلبان‌ های مسافربری این است که خلبان های باربری معمولاً شب ‌ها پرواز دارند.

    توجه داشته باشید که این موضوع می ‌تواند ساعت بیولوژیکی بدن را از حالت عادی خارج کند و به طبع آن نیز کنترل میزان خستگی در این شرایط، کار آسانی نخواهد بود. البته بعد از به پایان رساندن ماموریت، خلبان ها استراحت های یک هفته ای دارند که به آن ها اجازه ی تجدید قوا را می دهد.

    این را هم باید از تفاوت خلبان های هواپیماهای مسافری با باری بدانید که میزان درآمدهای این دو طیف مختلف پروازی با یکدیگر فرق می کند. این که درآمد خلبانان هواپیماهای باربری بیشتر است یا هواپیماهای باری، به عوامل مختلف و تاثیرگذاری ارتباط دارد.

    567575.jpg

    اصل بر این است که میزان درآمد خلبان‌ ها به میزان تجربه و درجه ‌ی آن‌ ها و نوع هواپیما و ساعت ‌های پرواز آنان بر می ‌گردد. کنترل هواپیماهای بزرگ‌ تری که از اقیانوس‌ ها عبور می‌ کنند، طبیعتاً سود بیشتری را برای خلبان ‌ها به همراه دارد. به طور مثال ممکن است که تفاوت اندکی بین خلبان‌ های مسافربری و باربری وجود داشته باشد که درآمدشان از ۷۲ هزار تا ۷۷ هزار یورو در سال متغیر باشد.

    هر شرکت هواپیمایی، قوانین مخصوص به خود را دارد و تجربه ی افراد در این شغل نیز نقش مهمی را در افزایش درآمد خلبان ایفا می‌ نماید.

    34535353.jpg

    در نهایت به آخرین مورد از تفاوت های خلبان مسافربری با باری می رسیم. خلبان‌ های مسافربری و اعضای خانواده‌ ی آن ها، امتیازات ویژه ‌ای همچون پرواز رایگان یا ارزان ‌تر تعلق می‌ گیرد و این در حالی است که فقط تعداد معدودی از به طور مثال خلبانان باری علاوه بر هواپیمای حمل و نقل، خلبانی شرکت‌ های مسافربری مختلفی همچون لوفتهانزا و امارات را نیز برعهده داشته باشد.

    در نهایت به آخرین مورد از تفاوت های خلبان مسافربری با باری می رسیم. خلبان‌ های مسافربری و اعضای خانواده‌ ی آن ها، امتیازات ویژه ‌ای همچون پرواز رایگان یا ارزان ‌تر تعلق می‌ گیرد و این در حالی است که فقط تعداد معدودی از به طور مثال خلبانان باری علاوه بر هواپیمای حمل و نقل، خلبانی شرکت‌ های مسافربری مختلفی همچون لوفتهانزا و امارات را نیز برعهده داشته باشد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    سفر هوایی بیماران
    بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای سفرهای طولانی خود از هواپیما استفاده نمایند. سازمان های هواپیمایی نیز برای سفر هوایی بیماران قوانینی را در نظر می گیرند تا بتوانند موجب حفظ سلامت افراد و آرامش سایر مسافران گردد. اما ممکن است که پرسنل پرواز نتوانند متوجه بسیاری از بیماری ها شده و مانع حضور فرد به هواپیما شوند. به عنوان مثال تشخیص یک خانم باردار که در ماه های آخر بارداری خود می باشد راحت تر از شخصی است که به تازگی سکته قلبی کرده است. بنابراین ما در این مطلب قصد داریم تا در خصوص سفر هوایی بیماران با هواپیما صحبت نماییم که بهتر است این افراد از این کار اجتناب نمایند و در صورت شرایط خاص همراه خود مجوز داشته باشند. پس با الی گشت همراه شوید.

    موارد منع سفر هوایی بیماران قلبی و عروقی
    مطالب مرتبط:
    چگونه یک هواپیما بخریم؟
    تصاویر باورنکردنی از هواپیماهای شخصی افراد معروف
    آشنایی با انواع هواپیماهای جنگی
    بعد از سکته قلبی

    دلیل اینکه گفته می شود بیمارانی که سکته قلبی داشته اند تا هفته ها و ماه ها پس از آن نباید با هواپیما سفر کنند این است که اختلاف فشار ایجاد شده و همچنین ارتفاع بالا ممکن است باعث ایجاد اختلالاتی در افرادی که سکته کرده اند شود. از طرف دیگر سفر هوایی بیماران با هواپیما در برخی افراد موجب ایجاد هیجان و استرس شده که به نوبه خود ممکن است بر ریتم قلب اثر منفی داشته باشد. بنابراین این افراد می بایست از اینگونه سفرها اجتناب کرده و در صورت نیاز احتیاط نمایند.

    نارسایی قلبی

    افرادی که دارای نارسایی قلبی بوده و دچار تنگی نفس ناشی از آن و در اصطلاح آسیت می باشند نباید از پله های هواپیما استفاده کرده و در صورت لزوم می بایست از ویلچر کمک بگیرند. این بیماران بهتر است مدتی قبل از انجام سفر هوایی خود از داروی ادرارآور و قرص های مقوی قلب استفاده نمایند.

    01-87.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    آنژیوپلاستی

    آنژیوگرافی یک فرایند تشخیصی بوده و فرد ۲ روز پس از انجام آن می تواند با هواپیما سفر کند. اما در آنژیوپلاستی رگ های مسدود قلب را با کمک بالون باز نموده و استنت یا فنر گذاشته می شود که برای این کار معمولا از سرخرگ پا استفاده می گردد. این افراد تا زمانی که تکلیف بهبودی آن ها مشخص نشده است بهتر است از سفرهای هوایی اجتناب نمایند.

    جراحی قلب باز

    در جراحی قلب باز که یک عمل وسیع به شمار می رود نیز به دلیل اینکه استخوان جناق از وسط بریده شده و نیازمند زمان برای ترمیم آن است پیشنهاد می شود تا از سفر هوایی بیماران این چنینی حداقل تا ۲ هفته اجتناب شود.

    03-47.jpg

    موارد منع سفر هوایی بیماران خونی
    افت هموگلوبین

    با اینکه فشار داخل کابین هواپیما تنظیم شده است اما این یک موضوع صد در صد نمی باشد. بنابراین افرادی که دارای هموگلوبین پایینی می باشند ممکن است در این شرایط دچار درد قفسه سـ*ـینه و حتی سکته قلبی شوند. بنابراین قبل از سفر هوایی بیماران از این دست می بایست آن ها مشکلشان را درمان نموده و در صورت شرایط اضطراری زیر نظر پزشک خود خون تزریق نمایند.

    بیماری سلول داسی شکل

    بیماری سلول داسی شکل یک نوع بیماری ژنتیکی است که تحت تاثیر فشار پایین اکسیژن گلوبول های قرمز به صورت داسی شکل درامده و موجب انسداد عروق می شود. این افراد می بایست با مجوز از پزشک خود قبل از سفرهای هوایی خون تزریق کرده و در طول زمان زمان حتما اکسیژن کمکی همراه داشته باشند.

    04-45.jpg

    موارد منع سفر هوایی بیماران اعصاب و روان
    سایکوز یا جنون حاد مجموعه علایمی از توهم بینایی یا شنوایی است. این افراد برخی از صداهایی که می شنوند یا چیزهایی که می بینند واقعیت ندارد. این افراد همچنین دچار بیماری هذیان نیز بوده که نسبت به چیزی باور غلطی دارند که در واقعیت برخلاف آن می باشد مثلا احساس می کنند سایرین با آن ها دشمن هستند. رفتارهای آشفته و به هم ریخته از جمله دیگر موارد سایکوز می باشد که بدون علت روی می دهد. آن ها ناگهان عصبانی شده و سایرین را متعجب خواهند کرد. این افراد می بایست در بیماستان روانی بستری شده و تحت نظارت و کنترل باشند.

    نشست و برخاست هواپیما ممکن است روی افراد با جنون حاد تاثیر بدی داشته باشد
    اغلب کشورها برای اینگونه افراد قوانین خاصی داشته تا بتواند در کنار مراقبت از فرد بیمار از آسیب رساندن او به سایر افراد جامعه جلوگیری نمایند. توهم ها و هذیان های افراد سایکوز می تواند موجب آسیب رساندن به افراد گردد. از جمله قوانینی که در مورد این افراد وجود دارد ممنوعیت بیماران سایکوز در سوار شدن به هواپیما می باشد. اگر در هنگام برخاستن هواپیما جنون او عود نموده و یا توضیحات مهمانداران برای شرایط اضطراری را به شکلی هذیانی نگاه کند ممکن است باعث ایجاد اختلال در نظم کابین و آرامش سایرین گردد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    موارد منع سفر هوایی بیماران زنان و زایمان
    خانم های بارداری که در هفته های آخر بارداری خود قرار دارند بهتر است از انجام سفرهای هوایی اجتناب نمایند. این افراد به دلیل اینکه ممکن است دچار زایمان زودرس شوند نیاز دارند تا کمی احتیاط نمایند. این موضوع در مورد خانم هایی که سابقه زایمان زودرس، مرده زایی، خونریزی، بارداری دوقولوی و … را داشته اند جدی تر می باشد. البته که سایر خانم های باردار نیز بهتر است قبل از سفر هوایی خود مجوز لازم را از پزشک معالج دریافت نمایند. این افراد می بایست از بلند کردن چمدان های بزرگ و وسایل سنگین نیز خودداری نموده و در صورت نیاز به سوار شدن به هواپیما دچار استرس و ترس نشوند.

    08-22.jpg

    موارد منع سفر هوایی بیماران مغز و اعصاب
    صرع

    کسانی که دارای این بیماری می باشند احتمال اینکه تشنج های آن ها تکرار شود وجود دارد. به همین دلیل به این افراد حتی اجازه رانندگی هم داده نمی شود. بهتر است این افراد قبل از سوار شدن به هواپیما مجوز لازم را از پزشک معالج خود دریافت نمایند. در صورت ایجاد تشنج در داخل کابین می بایست همان فعالیت هایی که روی زمین برای این افراد می باشد را انجام داد. راه تنفسی آن ها باید باز شده و سر و گردن به یک سمت چرخانده شود تا از ورود مواد استفراغی یا جسم خارجی به داخل حلق جلوگیری گردد. همچنین باید مراقب بود تا سر بیمار به جایی برخورد نکند.

    حمله‌ مغزی ایسکمیک‌ و گذرا

    بیماران TIA که دچار حمله‌ ایسکمیک‌ گذرا در مغز شده اند امکان داشته در مدت ۴۸ ساعت پس از آن نیز مجددا این حمله به آن ها دست بدهد. افرادی که دچار سکته مغزی شده اند نیز شرایط مشابهی داشته و تاحد امکان نباید سفر هوایی بیماران این چنینی خطرناک می باشد.

    بعد از جراحی مخچه

    در طول مدت ۲۴ ساعته پس از این عمل جراحی به دلیل احتمال وجود خونریزی بهتر است از سفر هوایی بیماران جلوگیری شود. اختلاف فشار هوای کابین ممکن است سیستم مغز بیماران تاثیر گذاشته و ایجاد مشکل نماید.

    عفونت‌های مغزی

    در صورتی که بیماری وجود داشته که مبتلا به بیماری های عفونت مغزی مانند مننژیت می باشد می بایست حداقل تا یک هفته پس از بهبودی از سفر با هواپیما خودداری نماید و در غیر این صورت مجوز لازم را از پزشک خود دریافت کند.

    06-32.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    موارد منع سفر بیماران گوش، حلق و بینی
    اوتیت مدیا و سینوزیت

    در مواردی که فردی دارای بیماری سینوزیت یا عفونت گوش میانی است بهتر است از سفر با هواپیما خودداری نماید. اختلاف فشاری که در دو طرف پرده گوش در هنگام برخاستن و نشستن هواپیما ایجاد می شود امکان داشته تا عرضه های این بیماری را افزایش دهد. این مشکل در کودکان زیر ۶ سال و به خصوص نوزادان زیر ۲ سال بسیار شایع تر بوده زیرا پرده گوشی آن ها هنوز به خوبی تکامل پیدا نکرده است. بنابراین پزشکان توصیه می کنند که در سفر هوایی بیماران از این نوع، والدین در هنگان نشستن و برخاستن هواپیما به کودکان خود چیزی برای جویدن بدهند.

    باروتروما

    دهانه سینوس ها نسبتا کوچک بوده و هنگامی که فرد دچار اختلال فشار هوا می گردد ممکن است این سینوس ها ناگهان پر و بسته شوند که به این حالت باروتروما می گویند. در موارد شدید این حالت که سفر هوایی بیماران آن را دچار مشکل می نماید امکان دارد این گیر افتادگی هوا به مغز نیز گسترش یافته و باعث ایجاد هوا درون جمجمه و قسمت های مختلف مغر گردد.

    09-20.jpg

    جراحی گوش میانی

    در فرایند جراحی گوش میانی در اغلب موارد پرده گوش پیوند می خورد. برای اینکه این پیوند جوش خورده و سوراخ ایجاد شده در آن ترمیم شود می بایست تعادل فشاری دو سرف پرده گوش برقرار باشد. بنابراین در هنگام سوار شدن به هواپیما که باعث ایجاد اختلال فشار هوا در دو طرف پرده گوش می شود ممکن است به جراحی انجام شده آسیب برساند. بنابراین پیشنهاد می شود تا سفر هوایی بیماران این چنینی حداقل ۱۰ روز تا ۲ هفته پس از ترمیم کامل انجام شود.

    جراحی لوزه‌ها

    در هفته اول پس از اینکه جراحی لوزه ها انجام می شود بهتر است از سوار شدن به هواپیما خودداری نمایید. در طول این مدت احتمال خون ریزی وجود داشته که در صورت وقوع آن می بایست جراحی اورژانسی بر روی فرد صورت گیرد که در هواپیما به دلیل نبود امکانات درمانی می تواند خطرناک باشد.

    10-19.jpg

    جراحی فک با سیم‌کشی

    افرادی که جراحی فک را انجام می دهند بر اساس میزان آسیب وارد شده ممکن است بین ۲ تا ۶ هفته دندان هایشان روی هم ثابت شود. او در این شرایط نمی تواند دهان خود را باز نماید بنابراین در صورتی که با سوار شدن به هواپیما دچار تهوع و استفراغ گردد امکان دارد محتویات معده وارد ریه او شده و دچار خفگی گردد. بنابراین بهتر است از سفر هوایی بیماران در این مدت خودداری شود. در صورت وجود این شرایط می بایست سیم های بسته شده به سرعت باز شوند تا فرد دچار خفگی نگردد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خرید هواپیما
    افراد به دلایل مختلفی اقدام به خرید هواپیما می کنند. منطق و احساس هر دو می توانند در تصمیم گیری برای خرید بزرگی مانند این نقش داشته باشند. اما همانند سرمایه گذاری های عمده دیگر، خرید هواپیمای خصوصی نیز می بایست از چند زاویه به خوبی بررسی شود. ما با تعدادی از متخصصان این صنعت صحبت کرده تا بتوانیم مراحل و روند خرید هواپیما را مرور نماییم. پس با الی گشت همراه شوید. برای اکثر مردم که قصد چنین خریدی دارند نیاز به یک تیم متخصص می باشد. یک کارگزار یا مشاور برای هدایت کل پروسه، وکیل برای تمام قراردادها و فعالیت های قانونی، حسابدار برای مشاوره های مالی و مالیاتی و مکانیک واجد شرایط بررسی و بازرسی از جمله اعضای این تیم می باشند. در این مقاله می خواهیم شما را راهنمایی کنیم که از کجا شروع کرده و همچنین مشکلات رایج برایتان چه خواهد بود. به طور کلی یک خرید معمولی ممکن است بین چند هفته تا چند ماه بسته به عوامل مختلف در مراحل زیر باقی بماند.

    تحلیل و بررسی برای خرید هواپیما
    مطالب مرتبط:
    تصاویر باورنکردنی از هواپیماهای شخصی افراد معروف
    آشنایی با انواع هواپیماهای جنگی
    حقایقی مرموز درباره ی جعبه ی سیاه هواپیما!
    قبل از اینکه شما شروع به تحقیق در لیست های واقعی نموده و مبتلا به زرق و برق های هواپیماهای موجود شوید، ضروری است که یک تجزیه و تحلیل کامل و صادقانه داشته باشید. به گفته دیوید وندام (David Wyndham) یک مشاوره با کنکلین و دکر نشان می دهد که از جمله رایج ترین اشتباهات خریداران بالقوه هنگام جستجو برای خرید هواپیما این است که آن ها وقت لازم را برای درک نیازهای فردی خود نمی گذارند. مشاور شما می بایست ابزارهای مختلفی برای ارزیابی نیازهای شمنا داشته باشد. علاوه بر این گزینه های ارزیایبی آنلاین هزینه های هواپیما نیز وجود دارند. وبسایت کنکلین (Conklin) می تواند در این خصوص به شما کمک نماید. عوامل مختلفی هستند که می بایست در نظر گرفته شوند.

    01-82.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    نیازهای سفر خود را در نظر بگیرید

    در نقطه شروع می بایست به سفرهای ۱۲ ماه گذشته خود نگاهی بیاندازید. اینکه چقدر پرواز کرده اید؟ چه تعداد مسافر همراه شما بوده است؟ آیا در داخل و خارج از فرودگاه های بزرگ پرواز کرده اید؟ آیا مقصدی کوچکتر از فرودگاه های منطقه ای داشته اید؟ خرید هواپیما را برای سفرهای کاری خود می خواهد یا سفرهای تفریحی و یا هر دو آن ها؟ آیا چمدان های زیادی دارید؟ در حال حاضر این نیازها در آینده نزدیک چگونه تامین خواهند شد؟ اگر الزامات خاصی برای هواپیما و توانایی و عملکرد آن در نظر دارید می بایست مورد توجه قرار دهید. مهم است که اجازه ندهیم یک نظر به دیگری غلبه نماید. ریچارد هادکینسون معاون فروش هواپیما در شرکت هواپیمایی کلی لیسی (Clay Lacy Aviation) می گوید که مشتریان اغلب بیش از حد به یکی از نیازهایشان دقت کرده در حالی که دیگر نیازهای خود را نادیده می گیرند. به عنوان مثال یکبار در سال می خواهند با ده ها نفر از اعضای خانواده به تعطیلات طولانی مدت بروند اما مابقی سال نهایتا یک نفر دیگر همراه او خواهد بود. بنابراین اوئ توصیه می کند که هواپیمای خود را برای ۹۹ درصد از زمان ها خریداری کنید نه برای یک درصد باقی مانده.

    03-43.jpg

    می خواهید هواپیمای نو بخرید یا دست دوم

    هواپیماهای جدید قیمت بالاتری دارند. آن ها همراه با ضمانت نامه ها و گارانتی ها عرضه شده و همچنین جذابیت های حسی یک محصول جدید را به نمایش می گذارند. از طرف دیگر هواپیماهای قدیمی ارزان تر می باشند اما با افزایش سن آن ها نیز هزینه های حفظ و نگهداری نیز متناسبا افزایش خواهد یافت. همچنین برای هواپیماهایی که بیش از ۲۵ سال است از عمر آن ها می گذرد قطعات جایگزین به سختی پیدا خواهند شد. تجزیه و تحلیل دوره زندگی هواپیما می تواند هزینه کل آن را در طول دوره ای که برای آن برنامه ریزی کرده اید شامل هزینه های خرید هواپیما و هزینه های نگهداری مقایسه کنید.

    04-41.jpg

    بودجه ای که در نظر گرفتید

    گمراه نشوید که یک هواپیمای ۴ میلیون دلاری حتما گزینه بهتری نسبت به یک هواپیمای ۸ میلیون دلاری می باشد. هزینه های اضفی دیگری وجود دارند که گریبان مالک هواپیما را خواهند گرفت. انجام سفرها و ماموریت ها، تعمیر و نگهداری سالانه و نگهداری آن ها و همچنین خدمه از جمله این موارد هستند. صاحبان هواپیماهایی که قیمت های پایین تری دارند معمولا خودشان از هزینه های برنامه ریزی شده برای مالکیت بیشتر هواپیما اطلاع دارند. حتما دقت کنید که هواپیما یک دارای پر هزینه بوده که برای شما کار خواهد کرد پس می بایست دید با این هزینه ها چه چیزی عاید شما خواهد شد. ملاحظات دیگری که در بودجه می بایست در نظر بگیرید این است که می خواهید مستقیما خرید کرده و یا اجاره نمایید، همچنین شما به دنبال تامین کننده مالی بوده و یا تمام خرید را به خود اختصاص خواهید داد.

    مقایسه مدل ها

    حال با توجه به این موارد و طبقه بندی های انجام شده می توانید مدل های مختلف را با یکدیگر مقایسه نمایید.
     
    بالا