- عضویت
- 2016/06/23
- ارسالی ها
- 126
- امتیاز واکنش
- 221
- امتیاز
- 0
وقتی صحبت از به میان می آید همه ی ما در انتظار اثری منحصر به فرد هستیم. اصولا در اکثر ساخت و سازهای ویلایی به لحاظ بزرگ بودن متراژ زمین قدرت مانور بیشتری در طراحی های خود دارند که همین امر سبب ساخت بناهایی بی نظیر با نماهای بیرونی خیره کننده و منحصر به فرد می کند. امروز در می خواهیم با ۱۰ دکوراسیون داخلی جذاب از ویلا های ایرانی آشنا شویم با ما همراه باشید.
۱. ویلا مدرن آنا و سعید
در طراحی ویلا مدرن آنا و سعید سعی شده است تا با طراحی فضاهای باز به عنوان بستر اصلی شکل گیری رفتارهای جمعی و جاری کردن آن در ترازهای مختلف و سپس تعریف دسترسی ها و فضاهای ارتباطی به مانند حلقه های اتصالی و فضاهای بازی پویا، ویلا را به مانند درختی درآورند که می توان از ان بالا رفت!
احجام پر پروژه با شکل گیری در اطراف فضاهای باز ،آنها را در برمی گیرند و ضمن ایجاد درونگرایی و محرمیت، ارتباط فضاهای بسته، باز و نیم باز را به حداکثر می رسانند. فضاهای بسته پروژه همگی رو به خالی میانی کرده، از خلال آن با بیرون ارتباط بر قرار می نمایند و اینگونه الگوی فضاهای آشنای معماری ایرانی (حیاط مرکزی، مهتابی و گودال باغچه) را در زنده می کنند. اگر دوست دارید با قسمت های بیشتری از این ویلا آشنا شوید مطلب را از دست ندهید.
۲. ویلا افشاریه
ایده ی اصلی در شکل گیری طرح کلی ویلا افشاریه با الهام از نظام کالبدی باغ ایرانی و استفاده از عناصری همانند آب، نظام کاشت، استفاده از آجری، نحوه استقرار بنا، هندسه شفاف، گرفته شده است. که توانسته با این ایده ترکیبی از و را درغالب فضای کلی و حتی محوطه ایجاد نماید.استفاده از یک متریال برای محوطه، نمای خارجی و همان چیزی است که می تواند به سادگی یک پارچگی را در کل بنا ایجاد کند. و بنا را از هر نظر متمایز کند. این یک پارچگی بصری و استفاده از ساده ترین و اصیل ترین متریال یعنی آجر در فضاهای داخلی و ترکیب آن با دیوار ها و ایجاد بافت غیر شفاف و شفاف به لحاظ استفاده از دو عنصر آجر و در کنار هم یکی دیگر از نقاط قوت پروژه محسوب می شود.توضیحات بیشتر این بنا را در مطلببخوانید.
۳. ویلا مدرن ظهوری
در طراحی داخلی ویلای مدرن ظهوری سعی در به کارگیری فضاهایی نیمه باز و باز در درون پروژه و کشیدن محیط اطراف به درون فضای زندگی بود که این امر توسط فضاهای نیمه باز و کاملا باز انجام شد. فضای نیمه باز در این پروژه به صورت یک فضای خالی از مکعب حجمی ساختمان در طبقه اول دیده شد که ارتباط بصری را رو به دریاچه فراهم کرده و همچنین امکان دسترسی به فضای باز رو به دریاچه و خصوصی و اتاق اصلی ویلا را فراهم نماید. فضای دیگری که در این ویلا تعریف شده است یک سطح کاملا باز رو به دریاچه بود که از طریق یک پل به فضای نیمه باز داخل حجم متصل شده است که را در جهت استفاده از دید مستقیم دریاچه تعریف گردیده است.سلسله مراتب فضای نیمه باز داخلی ساختمان و فضای باز به گونه ای است که هر دو دید رو به دریاچه داخلی محوطه سایت را دارند و درختان وضع موجود، مابین این دو فضا نگه داشته شده تا دور تا دور این فضا ما بین درختان قرارگیرد و کیفیت نوری آنها بر اساس سایه های درختان و زوایای خورشید در ساعات مختلف تغییر نماید. اتاق اصلی این ویلا نیز در لایه بعدی دید رو به دریاچه را دارد. جزییات بیشتر این ویلا منحصر به فرد را می توانید در مطلب بخوانید.
۴. ویلا مشا
در طراحی ویلا مشا شیب تند و محدوده ی بین کوه ها با چشم انداز به دشت مسطح مشا، طراحان پروژه را بر آن داشت تا حس تعلیق و چشم اندازی وسیع برای همه ی فضاها به وجود آورند.برای داشتن یک چشم انداز بی نهایت، وجوهی از جعبه ها که رو به دشت هستند در نظر گرفته شد که همگی دارای پنجره های تمام قد با دیدهای پانارومایی می باشند. در این پروژه پنجره ها نقشی بیش از بازشو یا عنصر ساختاری دارند، آن ها مانند یک پرده ی شفاف بین درون و بیرون هستند که فضاهای داخلی را لبریز از چشم اندازهای طبیعی می کنند. جرییات بیشتر ویلا مشا را مطلب بخوانید.
۵. خانه گلستانه
در طراحی خانه گلستانه معماران پروژه نقل کرده اند که : همیشه دلمان میخواست فضایی برای خودمان بسازیمتا بتوانیم آخر هفتههایمان را به دور از مشغلههای کاری و فکری در آن سپری کنیم و یا بعد از تحویل هر پروژه، قدری در آن بیاساییم.جایی برای افکارمان، قوایمان و مکانی برای عاشقی کردن و با هم زیستن. جایی با مختصات متفاوت از فضای آتلیه و یا حتی آپارتمانمان. اما مثل خودمان و مان ساده و منطقی. فضایی آشنا، فضایی صمیمی، فضایی راحت، فضاییسپید.
به این ترتیب برای تقویت حس مکان فضا، خلوص، سادگی و خوانایی در تقویت شد. کمینهگرایی، وضوح در طراحی پلان، سیالیت فضایی، انعطافپذیری عملکردی و پیوستگی و تداوم بصری، بدون هرگونه بیان پیچیده، ای یکپارچه اما خیالانگیز به وجود آورد. را از دست ندهید.
۶. ویلا شماره یک
در طراحی ویلا شماره یک شهرک البرز برونگرایی طرح در جهت ایجاد تهویه مطلوب و برقراری ارتباط بصری مطلوب با محیط و منظره ی بی نظیر اطراف در اولیت قرار گرفت .با توجه به نوع اقلیم و آب های مرطوب و بارانی استفاده از الگوی چهار خانه با ساختار و پوشش چوبی برای مسقف نمودن بنا در نظر گرفته شد همچنین استفاده از شیب و اختلاف سطح زمین با خیابان که منجر به قرارگیری فضاهای عمومی و خصوصی در دو نیم طبقه مجزا نسبت به خیابان شده است، یکی از نقاط قوت این پروژه بوده که توانسته نمای منحصر به فردی چه در و چه در بخش خارجی ایجاد نماید. جزییات بیشتر این پروژه را در بخوانید.
۷. باغ دماوند
هدف از مرمت باغ دماوند حفظ عناصر با ارزش موجود، منطبق بر الگوی پیشینه خود بوده است. .بنایی دو طبقه با پی سنگی و جرزهایی از خشت و گل و تیرهای چوبی که با کاهگل اندود شده و رویه ی نهایی آن نیز از گچ می باشد. پوشش اکثر فضاها نیز طاق ضربی با تیرچوبی بود. خرپایی از جنس چوب تبریزی با روکشی حلبی نیز نهایی ساختمان را تشکیل می دهد . قرینه کردن های شرقی و غربی، هم راستا کردن ضلع جنوبی ساختمان، متعادل کردن ارتفاع پلکان سنگی و از طرفی، حفظ جرز ها، جزئیات های گچی ایوان، پلکان سنگی و جانمایی درست فضاها از جمله نکات قابل توجه برای بوده است.جزییات بیشتر این بنا را بخوانید.
۸. ویلای برادر کوچکتر
ویلای برادر کوچکتر در زمینی قرار می گرفت که از سمتآن زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود. در مطالعه بر روی انواع سقف های شیبدار و کلیشه زدایی از تیپ های شناخته شده ای مثل "شله" و ترکیب آن باو های منحنی شکل داخل پروژه از چالش های این پروژه محسوب می شد که فضای های متنوع و پر از انقباض و انبساط را برای پروژه به ارمغان آورد. جزییات را از دست ندهید.
۹. ویلا کوهسار
در طراحی ویلا کوهسار توجه به محدودیت های ساختاری، استراتژی طراحی، دنبال کننده مسیری بود که از طریق آن اسکلت اولیه می توانست به یک حجم خالص مکعبی که آن را در محدوده خود متمایز می کند تبدیل شود. کشش نما به سمت فضاهای باز و ستون ها نه تنها به نیازهای ساختاری پاسخ داده است بلکه به نماهای داخلی و خارجی کیفیت های فضایی نیز بخشیده است.نکته بسیار حائز اهمیت این است که در حالی انجام شد که اسکلت و دیوار های باربر پروژه در گذشته ساخته شده بودند.با تقویت سازه، کنسول جنوبی به تراس ساختمان اضافه شد تا با حذف اضافات دیگری مثل ورودی کناری و کلاه فرنگی روی سقف، پروژه به صورت یک مکعب درآید و ضلع جنوبی آن به داخل ساختمان کشیده شود و با چرخیدن دور فضای خالی، هم ستونها را در خود حل کند، هم ارتباط پیوستهای بین درون و بیرون برقرار سازد. جزییات بیشتر در چیدانه بخوانید.
۱۰. ویلا ناز دلکده
ویلا ناز دلکده در یک طبقه استوار شده است، مگر بخش هایی از خانه اصلی که خواب اصلی و نیز فضاهای سرگرمی مرتبط با ایوان را شامل می شود، این ایوان که بام خانه بال دوم آن است ، از یک سو به دریا رومی کند و از سوی دیگر به باغ مجموعه. در تمامی قسمت های این مجموعه سعی شده است تا از تمام المان های استفاده شده در طراحی نمای ساختمان استفاده شود. این کار باعث ایجاد هماهنگی میان و شده است. ارتفاع فضاهای داخلی به گونه ای است که فراهم آوردن امکان سرمایش و گرمایش ، تمهیدات ویژه ای را طلب می کند.از همین رو کانالهای دمنده هوا از پیرامون ساختمان عبور کرده اند و دریچه هایی ار کف که پوشش آنها هم جنس با پوشش کف است ، دمای ساختمان را تأمین می کنند.
به ما بگویید: آیا قسمتی از خانه یا ویلای شما هم به طراحی شده است؟! لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره، و و ویلای خود را در قسمت با و در میان بگذارید.
نویسنده: | گردآوری شده تحریریه
۱. ویلا مدرن آنا و سعید
در طراحی ویلا مدرن آنا و سعید سعی شده است تا با طراحی فضاهای باز به عنوان بستر اصلی شکل گیری رفتارهای جمعی و جاری کردن آن در ترازهای مختلف و سپس تعریف دسترسی ها و فضاهای ارتباطی به مانند حلقه های اتصالی و فضاهای بازی پویا، ویلا را به مانند درختی درآورند که می توان از ان بالا رفت!
احجام پر پروژه با شکل گیری در اطراف فضاهای باز ،آنها را در برمی گیرند و ضمن ایجاد درونگرایی و محرمیت، ارتباط فضاهای بسته، باز و نیم باز را به حداکثر می رسانند. فضاهای بسته پروژه همگی رو به خالی میانی کرده، از خلال آن با بیرون ارتباط بر قرار می نمایند و اینگونه الگوی فضاهای آشنای معماری ایرانی (حیاط مرکزی، مهتابی و گودال باغچه) را در زنده می کنند. اگر دوست دارید با قسمت های بیشتری از این ویلا آشنا شوید مطلب را از دست ندهید.
۲. ویلا افشاریه
ایده ی اصلی در شکل گیری طرح کلی ویلا افشاریه با الهام از نظام کالبدی باغ ایرانی و استفاده از عناصری همانند آب، نظام کاشت، استفاده از آجری، نحوه استقرار بنا، هندسه شفاف، گرفته شده است. که توانسته با این ایده ترکیبی از و را درغالب فضای کلی و حتی محوطه ایجاد نماید.استفاده از یک متریال برای محوطه، نمای خارجی و همان چیزی است که می تواند به سادگی یک پارچگی را در کل بنا ایجاد کند. و بنا را از هر نظر متمایز کند. این یک پارچگی بصری و استفاده از ساده ترین و اصیل ترین متریال یعنی آجر در فضاهای داخلی و ترکیب آن با دیوار ها و ایجاد بافت غیر شفاف و شفاف به لحاظ استفاده از دو عنصر آجر و در کنار هم یکی دیگر از نقاط قوت پروژه محسوب می شود.توضیحات بیشتر این بنا را در مطلببخوانید.
۳. ویلا مدرن ظهوری
در طراحی داخلی ویلای مدرن ظهوری سعی در به کارگیری فضاهایی نیمه باز و باز در درون پروژه و کشیدن محیط اطراف به درون فضای زندگی بود که این امر توسط فضاهای نیمه باز و کاملا باز انجام شد. فضای نیمه باز در این پروژه به صورت یک فضای خالی از مکعب حجمی ساختمان در طبقه اول دیده شد که ارتباط بصری را رو به دریاچه فراهم کرده و همچنین امکان دسترسی به فضای باز رو به دریاچه و خصوصی و اتاق اصلی ویلا را فراهم نماید. فضای دیگری که در این ویلا تعریف شده است یک سطح کاملا باز رو به دریاچه بود که از طریق یک پل به فضای نیمه باز داخل حجم متصل شده است که را در جهت استفاده از دید مستقیم دریاچه تعریف گردیده است.سلسله مراتب فضای نیمه باز داخلی ساختمان و فضای باز به گونه ای است که هر دو دید رو به دریاچه داخلی محوطه سایت را دارند و درختان وضع موجود، مابین این دو فضا نگه داشته شده تا دور تا دور این فضا ما بین درختان قرارگیرد و کیفیت نوری آنها بر اساس سایه های درختان و زوایای خورشید در ساعات مختلف تغییر نماید. اتاق اصلی این ویلا نیز در لایه بعدی دید رو به دریاچه را دارد. جزییات بیشتر این ویلا منحصر به فرد را می توانید در مطلب بخوانید.
۴. ویلا مشا
در طراحی ویلا مشا شیب تند و محدوده ی بین کوه ها با چشم انداز به دشت مسطح مشا، طراحان پروژه را بر آن داشت تا حس تعلیق و چشم اندازی وسیع برای همه ی فضاها به وجود آورند.برای داشتن یک چشم انداز بی نهایت، وجوهی از جعبه ها که رو به دشت هستند در نظر گرفته شد که همگی دارای پنجره های تمام قد با دیدهای پانارومایی می باشند. در این پروژه پنجره ها نقشی بیش از بازشو یا عنصر ساختاری دارند، آن ها مانند یک پرده ی شفاف بین درون و بیرون هستند که فضاهای داخلی را لبریز از چشم اندازهای طبیعی می کنند. جرییات بیشتر ویلا مشا را مطلب بخوانید.
۵. خانه گلستانه
در طراحی خانه گلستانه معماران پروژه نقل کرده اند که : همیشه دلمان میخواست فضایی برای خودمان بسازیمتا بتوانیم آخر هفتههایمان را به دور از مشغلههای کاری و فکری در آن سپری کنیم و یا بعد از تحویل هر پروژه، قدری در آن بیاساییم.جایی برای افکارمان، قوایمان و مکانی برای عاشقی کردن و با هم زیستن. جایی با مختصات متفاوت از فضای آتلیه و یا حتی آپارتمانمان. اما مثل خودمان و مان ساده و منطقی. فضایی آشنا، فضایی صمیمی، فضایی راحت، فضاییسپید.
به این ترتیب برای تقویت حس مکان فضا، خلوص، سادگی و خوانایی در تقویت شد. کمینهگرایی، وضوح در طراحی پلان، سیالیت فضایی، انعطافپذیری عملکردی و پیوستگی و تداوم بصری، بدون هرگونه بیان پیچیده، ای یکپارچه اما خیالانگیز به وجود آورد. را از دست ندهید.
۶. ویلا شماره یک
در طراحی ویلا شماره یک شهرک البرز برونگرایی طرح در جهت ایجاد تهویه مطلوب و برقراری ارتباط بصری مطلوب با محیط و منظره ی بی نظیر اطراف در اولیت قرار گرفت .با توجه به نوع اقلیم و آب های مرطوب و بارانی استفاده از الگوی چهار خانه با ساختار و پوشش چوبی برای مسقف نمودن بنا در نظر گرفته شد همچنین استفاده از شیب و اختلاف سطح زمین با خیابان که منجر به قرارگیری فضاهای عمومی و خصوصی در دو نیم طبقه مجزا نسبت به خیابان شده است، یکی از نقاط قوت این پروژه بوده که توانسته نمای منحصر به فردی چه در و چه در بخش خارجی ایجاد نماید. جزییات بیشتر این پروژه را در بخوانید.
۷. باغ دماوند
هدف از مرمت باغ دماوند حفظ عناصر با ارزش موجود، منطبق بر الگوی پیشینه خود بوده است. .بنایی دو طبقه با پی سنگی و جرزهایی از خشت و گل و تیرهای چوبی که با کاهگل اندود شده و رویه ی نهایی آن نیز از گچ می باشد. پوشش اکثر فضاها نیز طاق ضربی با تیرچوبی بود. خرپایی از جنس چوب تبریزی با روکشی حلبی نیز نهایی ساختمان را تشکیل می دهد . قرینه کردن های شرقی و غربی، هم راستا کردن ضلع جنوبی ساختمان، متعادل کردن ارتفاع پلکان سنگی و از طرفی، حفظ جرز ها، جزئیات های گچی ایوان، پلکان سنگی و جانمایی درست فضاها از جمله نکات قابل توجه برای بوده است.جزییات بیشتر این بنا را بخوانید.
۸. ویلای برادر کوچکتر
ویلای برادر کوچکتر در زمینی قرار می گرفت که از سمتآن زمینی تودلی به حساب می آمد و در گودی می نشست اما از سمت پشت به محوطه گسترده که قبلا بستر رودخانه بود مشرف بود. در مطالعه بر روی انواع سقف های شیبدار و کلیشه زدایی از تیپ های شناخته شده ای مثل "شله" و ترکیب آن باو های منحنی شکل داخل پروژه از چالش های این پروژه محسوب می شد که فضای های متنوع و پر از انقباض و انبساط را برای پروژه به ارمغان آورد. جزییات را از دست ندهید.
۹. ویلا کوهسار
در طراحی ویلا کوهسار توجه به محدودیت های ساختاری، استراتژی طراحی، دنبال کننده مسیری بود که از طریق آن اسکلت اولیه می توانست به یک حجم خالص مکعبی که آن را در محدوده خود متمایز می کند تبدیل شود. کشش نما به سمت فضاهای باز و ستون ها نه تنها به نیازهای ساختاری پاسخ داده است بلکه به نماهای داخلی و خارجی کیفیت های فضایی نیز بخشیده است.نکته بسیار حائز اهمیت این است که در حالی انجام شد که اسکلت و دیوار های باربر پروژه در گذشته ساخته شده بودند.با تقویت سازه، کنسول جنوبی به تراس ساختمان اضافه شد تا با حذف اضافات دیگری مثل ورودی کناری و کلاه فرنگی روی سقف، پروژه به صورت یک مکعب درآید و ضلع جنوبی آن به داخل ساختمان کشیده شود و با چرخیدن دور فضای خالی، هم ستونها را در خود حل کند، هم ارتباط پیوستهای بین درون و بیرون برقرار سازد. جزییات بیشتر در چیدانه بخوانید.
۱۰. ویلا ناز دلکده
ویلا ناز دلکده در یک طبقه استوار شده است، مگر بخش هایی از خانه اصلی که خواب اصلی و نیز فضاهای سرگرمی مرتبط با ایوان را شامل می شود، این ایوان که بام خانه بال دوم آن است ، از یک سو به دریا رومی کند و از سوی دیگر به باغ مجموعه. در تمامی قسمت های این مجموعه سعی شده است تا از تمام المان های استفاده شده در طراحی نمای ساختمان استفاده شود. این کار باعث ایجاد هماهنگی میان و شده است. ارتفاع فضاهای داخلی به گونه ای است که فراهم آوردن امکان سرمایش و گرمایش ، تمهیدات ویژه ای را طلب می کند.از همین رو کانالهای دمنده هوا از پیرامون ساختمان عبور کرده اند و دریچه هایی ار کف که پوشش آنها هم جنس با پوشش کف است ، دمای ساختمان را تأمین می کنند.
به ما بگویید: آیا قسمتی از خانه یا ویلای شما هم به طراحی شده است؟! لطفا عکس آن را در بخش مشاوره دکوراسیون با ما به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید سوالات خود درباره، و و ویلای خود را در قسمت با و در میان بگذارید.
نویسنده: | گردآوری شده تحریریه