معماری و دکوراسیون داخلی

*بانو بهار*

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/08/15
ارسالی ها
3,937
امتیاز واکنش
10,965
امتیاز
804
محل سکونت
میان شکوفه‌ها
معماری و دکوراسیون داخلی

شامل : طراحی و اجرای ساختمان ها و فضاهای مسکونی ، تجاری و اداری و ....

عدم شناخت از کارایی و عملکرد یک مجری و طراح و یا یک گروه اجرایی و انتخابی غلط ، ممکن است هزینه های بسیاری را برای شما کارفرمای محترم به دنبال داشته باشد و یا در مقابل عملی قرار بگیرید که نه تنها رضایت شما را جلب نکند ، بلکه مجبور شوید به دوباره کاری و دوباره سازی فضای خود اقدام نمایید .

dekorasion.jpg

به طور مثال شرکت ها و دوایر دولتی بسیاری این تجربه تلخ را در کارنامه بازسازی فضای تجاری و اداری خود داشته اند ...

برای موضوع طراحی و اجرای محیط مسکونی و یا تجاری و اداری خود از طریق سایت هایی با موضوع دکوراسیون داخلی ....
با شرکت هایی آشنا و وارد گفتمان شده اند که این شرکت ها بیش از آن که دیزاینر باشند و از گروه حرفه ایی طراحی و اجرایی جهت همکاری استفاده کنند ، فروشنده و یا تولید کننده یک یا دو سه مورد از متریالهای دکوراسیون داخلی می باشند.
مثل دیوارکوب ها ، لمینت ، انواع چوب و ... ، طبیعتا سود این شرکت ها و یا کارخانه جات در کاربرد متراژ و حجم وسیعی از متریالهای تولیدی خود می باشد ...


نتیجه ... در و دیوار و تمامی فضای شما را مملو از دیوار کوب و لمینت و چوب های روکشی پوشش خواهند کرد تا در یک جمع از فروش تولیدات خود و نصب آنها به عددی سنگین و رنگین و قابل توجه برسند .
بر این عملکرد ، نمی توان عنوان طراحی و اجرای تخصصی دکوراسیون داخلی گذاشت !
طراحی دکوراسیون داخلی تشکیل یافته از مجموعه ایی از متریال های کاملا مورد نیاز که بصورت علمی و تخصصی در اختیار فضای مکان مورد نظر کارفرما قرار می گیرد .
هر فضایی با عنوان و موضوعی خاص ، با توجه به روح کار و نیاز آن و بررسی و تحقیق و آنالیز آن برند و یا موضوع خدماتی خواست و نیاز مشتری ، طراحی و اجراء و نورپردازی و چیمدمان آن صورت می پذیرد .


بطور مثال : طراحی فضای کاری یک مطب چشم پزشکی که بیمارانی دارد که از موضوع بینایی رنج می برند و یا یک محیط آرام بخش دفتر یک روانپزشک در قیاس با فضای یک فست فود و یا فضای یک برند لباس ، بسیار متفاوت می باشد .
نورپردازی ، رنگ ، چیدمان ، متریال ، خلاقیت موضوعی ، روان شناسی و شناخت کامل مخاطب ( مشتری ) همه و همه چیزهایی است که بصورت علمی و تخصصی ، عملکرد یک دیزاینر به حساب می آیند .
سود و منفعت شخصی یک مرکز تولیدی که بخواهد در قبال فروش دو سه رقم کالای خود ، آنهم در حجم بسیار بالا و غیر منطقی ، فاکتورهای بلند و بالایی به کارفرمای خود ارائه دهد در کوتاه مدت سبب خواهد شد که کارفرما ، مجددا با پرداخت هزینه های بسیار بالا دست به تغییر و تخریب فضای بازسازی شده خود بزند .
 

برخی موضوعات مشابه

بالا