با پایان سلطنت بی چون و چرای بوگاتی ویرون بر دنیای ابر خودرو ها کم کم نوبت به آغاز سلطنت جانشین او یعنی بوگاتی شیرون رسیده است. شیرون که با پیشرانه W16 هشت لیتری به همراه چهار توربو شارژ و در نهایت با 1500 اسب بخار خودرویی بسیار قوی تر از ویرون است به سرعت طرفداران بسیار زیادی در سر تا سر جهان پیدا کرده است و پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک تمامی رکورد های سرعت ویرون را شکسته و برای رقبا خط و نشان های بسیار جدی بکشد.
چهار توربو شارژر
یکی از دلایل مشخصات خارق العاده پیشرانه بوگاتی شیرون توربو شارژر های آن است. شیرون همانند ویرون از چهار توربو شارژر بهره می برد اما توربو شارژر های شیرون 69 در صد حجم بیشتری دارند و حجم بیشتر آنها برابر است با نیروی اینرسی بیشتر که نیروی اینرسی زیاد در توربو شارژر ها به معنی لَگ بیشتر هنگام فعال شدن آنهاست. برای مقابله با لَگ توربو شارژر ها مهندسان بوگاتی برنامه ای دو مرحله ای برای وارد مدار شدن آنها طراحی کردند. ابتدا در 1900 rpm دو توربو وارد مدار می شوند و خروجی گاز های پیشرانه که مستقیما به فلاپ فعلا کننده توربو های دوم متصل هستند در 3800 rpm آنها را فعال خواهند کرد و به این ترتیب با برنامه ای دو مرحله این توربو شارژر ها و پیشرانه قادرند 1180 فوت-پوند گشتاور تولید کنند.
چهار توربو شارژر
یکی از دلایل مشخصات خارق العاده پیشرانه بوگاتی شیرون توربو شارژر های آن است. شیرون همانند ویرون از چهار توربو شارژر بهره می برد اما توربو شارژر های شیرون 69 در صد حجم بیشتری دارند و حجم بیشتر آنها برابر است با نیروی اینرسی بیشتر که نیروی اینرسی زیاد در توربو شارژر ها به معنی لَگ بیشتر هنگام فعال شدن آنهاست. برای مقابله با لَگ توربو شارژر ها مهندسان بوگاتی برنامه ای دو مرحله ای برای وارد مدار شدن آنها طراحی کردند. ابتدا در 1900 rpm دو توربو وارد مدار می شوند و خروجی گاز های پیشرانه که مستقیما به فلاپ فعلا کننده توربو های دوم متصل هستند در 3800 rpm آنها را فعال خواهند کرد و به این ترتیب با برنامه ای دو مرحله این توربو شارژر ها و پیشرانه قادرند 1180 فوت-پوند گشتاور تولید کنند.