5 چیزی که No Man's Sky را به عنوان خیلی بهتری تبدیل می‌کند

  • شروع کننده موضوع Maedeh.z
  • بازدیدها 257
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

Maedeh.z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/13
ارسالی ها
605
امتیاز واکنش
1,150
امتیاز
391
محل سکونت
تهران
5 چیزی که No Man's Sky را به عنوان خیلی بهتری تبدیلمی‌کند

"به قلم Chris White از وبسایت God is a Geek"

عنوان No Man's Sky با انتقاد های تندی مواجه شده است که خیلی از آنها از کم بودن کارهای قابل انجام در چنین جهان بزرگی، گله می‌کنند. کاملا لـ*ـذت بخش است که در منظومه های شمسی پرواز کنی و در کوچکترین ذره‌ی این ۱۸ کوانتیلیون سیاره‌ی قابل دسترس، گشت و گذار کنی اما هر چقدر هم که سعی در انکار آن داشته باشی، دنیای بازی خالی و پوچ است. من لیستی از تعدادی قابلیت درست کرده ام که می تواند No Man's Sky را به بازی خیلی بهتری تبدیل کند. در ماه های آتی DLC‌ها و آپدیت هایی برای بازی منتشر خواهند شد و این دل‍پسند خواهد بود اگر حداقل برخی از موارد این لیست در این آپدیت ها حضور داشته باشند.

1- زیستگاه‌ها

در چیزی شبیه به 4 Fallout، خیلی جالب خواهد بود که بتوان یک زیستگاه کوچک یا یک پایگاه عملیاتی در یکی از اکتشافات محبوب خود ساخت. من یک مکانی پیدا کرده‌ام که سکونت در آن ایده آل خواهد بود و خیلی خوب می‌شود اگر بتوانم آن را خانه بنامم. نه تنها این یک پیشرفت لـ*ـذت بخش خواهد بود بلکه از آن می‌توان برای ذخیره‌ی همه‌ی عناصر و اقلامی که در طول سفر برمی‌داریم استفاده کرد. همه ما می‌دانیم که فضای خیلی کمی در سفینه برای ذخیره‌سازی وجود دارد پس داشتن یک مکانی که بتوان همه چیز را در آن خالی کرد قابلیتی خوشایند خواهد بود.

22526147424055539865_2.jpg


2- Fast Travel

اساسا، داشتن قابلیت سفر سریع بین سیاره ها عالی خواهد بود. فکر کنید که شما گونه‌های عجیبی از حیوانات را که شبیه به بچه‌ای از یک میمون و تمساح هستند را کشف کرده‌اید. آيا نمی‌خواهید که بعدا سری به آنها بزنید؟ نمی‌خواهید که به دورگه‌های عجیبی که نام گذاریشان کرده‌اید سلامی بکنید؟ کار پرزحمتی است که برای داد و ستد به ایستگاه های فضایی مختلف سفر کنید یا سفر به سیاره هایی که می‌دانید مقدار زیادی از عناصری که به آن نیاز دارید را دارا هستند. بازی تا حدی قابلیت‌هایی برای سفر بین سیستم‌های ستاره‌ای را تدارک دیده است اما چیزی که ما می‌خواهیم فراتر از این است. سفر به شکل دستی و طی کردن مسیری طولانی با سفینه پس از مدتی آزاردهنده می‌شود و اضافه شدن قابلیت Fast Travel از آزاردهنده بودن آن به شدت می‌کاهد.

3- سفینه های بزرگتر

اگر مجبور به سفر در کهکشان آن هم به مدت طولانی باشید، خیلی عالی می‌شود که در سفینه خود گشت وگذار کنید و فکر کنید که شما کاپیتان سفینه‌ی Normandy (در عنوان Mass Effect) یا سفینه Millennium Falcon (در دنیای Star Wars) هستید! خلبان اتوماتیک را فعال کنید و بروید در سالن استراحت سفینه خود استراحت کنید. یک خوراکی را تصور کنید؟ بروید در فِر فضایی خود نان فانتزی درست کنید. چنین چیزی می‌تواند مسیر‌های طولانی و گاها ملال‌آور بین سیارات را به یک بخش جذاب تبدیل کند. در حال حاضر سفینه ها کوچک و قابل اداره هستند اما من به این فکر می‌کنم که اگر خلبان می‌توانست کنترل سفینه‌ی بزرگتری را به دست بگیرد و اجازه انجام کارهای بیشتری از فقط نشستن در اتاقک خلبان داده می‌شد، خیلی بهتر بود.

4- سکونت بیگانه ها

هرچقدر هم که در بازی برای گشت و گذار، جنگیدن، بقا و دادوستد آزاد باشیم بازهم در بازی کمی احساس پوچی و تنهایی به ما دست می‌دهد. هر موجود فضایی‌ای که در بازی شاهد آن هستیم در یک مکان مشخص رفت وآمد می‌کند؛ مهم نیست که در کدام سیاره یا منظومه باشیم. چرا نمی‌شود آنها را در حال گردش در سیاره دید؟ چرا آنها نمی‌توانند انیمیشن های مختلفی داشته باشند؟ من خیلی دوست دارم که قابلیت تعامل با آنها را در ایستگاه های فضایی یا حتی در یک سیاره با زیست بوم نسبتا امنی داشته باشم. چه می‌شود اگر نگهبان ها تنها دشمن ما نبودند؟ و صدها فرضیه جذاب دیگر ...

14018147424055512970_4.jpg


5- بخش چند‌نفره

خب، در روزهای منتهی به عرضه No Man's Sky کمی ابهام در مورد بودن یا نبودن عناصر آنلاین در بازی وجود داشت. در حال حاضر به غیر از قابلیت آپلود کردن اکتشافات خودتان، هیچ بخش چندنفره یا ویژگی آنلاینی در بازی وجود ندارد و این مشکل بزرگی است. Hello Games لطفا! آقای "شان موری" کارگردان محترم بازی لطفا! این کار را انجام دهید! من می‌دانم که این جهان بزرگ است و همچنین می‌دانم "شان" گفته است که امکان اینکه دو بازیکن در طول بازی با یکدیگر برخورد کنند خیلی کم است اما من قبل از این، سیاره‌هایی که توسط بازیکن های دیگر نام‌گذاری شده‌اند را دیده ام و نمونه ای از اینکه دو بازیکن سعی کنند همدیگر را در یک سیاره ببینند، وجود دارد. من فکر می‌کنم که قادر بودن به گشت و گذار در این جهان با یک دوست یا مبارزه با یک غریبه یا حتی دیدن اینکه این کهکشان بزرگ با افراد واقعی پر شود، باعث می‌شود احساسی که از بازی به بازیکن منتقل می‌شود خیلی زنده تر باشد. من عاشق گشت و گذار بصورت تک نفره هستم اما داشتن این قابلیت ها می‌تواند خیلی چیزها را عوض کند.

در اینجا به پایان مقاله رسیدیم. اما دیدگاه شما در مورد این مقاله چیست؟ از دید شما در طی آپدیت‌های آینده No Mans Sky، چطور می‌توان از پتانسیل‌های بازی به شکل بهتری استفاده کرد؟

ترجمه: علیرضا رزمجویی
 

برخی موضوعات مشابه

بالا