[h=1][/h]ارسال شده توسط: عرفان انبار ۲۳ تیر ۹۳ ساعت ۰۰:۲۸ ۰
ترغیب مردم برای استفاده از فناوری های جدید همیشه کار بسیار مشکلی است و مردم برای استفاده از آن فناوری دارای نگرانی های زیادی هستند. اما این بار شرکت های BMW و Daimler برای کاهش نگرانی مردم از خرید خودرو های الکتریکی گامی جدید برداشته اند.
خودروسازان آلمانی اخیراً تلاش هایی جهت توسعه و گسترش شارژر بی سیم برای خودروهای الکتریکی داشته اند. اما این تلاش ها به صورت کامل به نتیجه ننشست.EV ها یا همان خودروهای الکتریکی (Electric Vehicles) نیازی به تعویض روغن، جایگزینی فیـلتـ*ـر و یا حتی معاینه فنی ندارند. به همین دلیل خرید و استفاده از آنها به شدت وسوسه کننده است. اگر فناوری شارژ بی سیم این ماشین ها هم رشد کند آن گاه صاحبان این خودروها دیگر لازم نیست نسبت به سوخت گیری مجدد نگرانی داشته باشند.
شارژر بی سیمی که BMW و Daimler طراحی کرده اند به مانند سیستم های شارژ بی سیم گوشی های تلفن همراه کار می کند با این تفاوت که این سیستم در ابعاد بزرگتری طراحی و ساخته می شود. در کل فناوری به کار بـرده شده در هردو یکسان است. یک میدان مغناطیسی متناوب انرژی الکتریکی را بین دو سیم پیچ انتقال می دهد. دو سیم پیچی که یکی از آن ها روی ماشین و دیگری درون پارکینگ نصب شده است.
این دستگاه می تواند انرژی الکتریکی را با نرخ 3.6 کیلو وات انتقال دهد. انرژی که به گفته BMW می تواند یک خودرو الکتریکی را در 2 ساعت شارژ کند. مهندسان آلمانی طراح این سیستم معتقدند که در آینده می توانند این نرخ را تا 7 کیلو وات هم افزایش دهند. ساختار حلقوی سیم پیچ های به کار بـرده شده سبب می شود که این سیستم به صورت فشرده و سبک ساخته شود. با فشردن پدال فولادی درون پارکینگ عمل شارژ به صورت خودکار شروع می شود. این پدال حتی اگر در معرض باران و برف هم باشد عمل می کند.
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
این سیستم به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار و با تشخیص یک عامل خارجی جریان الکتریکی را قطع می کند. BMW به کاربران این سیستم اجازه می دهد که عملیات شارژ را توسط برنامه ای در گوشی هوشمند خود دنبال کنند و هر لحظه از میزان باتری شارژ شده آگاه شوند.BMW مثل همیشه برای نو آوری در این گونه از فناوری ها کوشش بسیاری کرده است. این سیستم در حالی توسط BMW معرفی شد که در ماه گذشته این شرکت از یک سیستم خورشیدی برای شارژ باتری خودرو های الکتریکی نیز رونمایی کرد.
![wireless-charging-for-evs.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/04/22/wireless-charging-for-evs.jpg)
خودروسازان آلمانی اخیراً تلاش هایی جهت توسعه و گسترش شارژر بی سیم برای خودروهای الکتریکی داشته اند. اما این تلاش ها به صورت کامل به نتیجه ننشست.EV ها یا همان خودروهای الکتریکی (Electric Vehicles) نیازی به تعویض روغن، جایگزینی فیـلتـ*ـر و یا حتی معاینه فنی ندارند. به همین دلیل خرید و استفاده از آنها به شدت وسوسه کننده است. اگر فناوری شارژ بی سیم این ماشین ها هم رشد کند آن گاه صاحبان این خودروها دیگر لازم نیست نسبت به سوخت گیری مجدد نگرانی داشته باشند.
شارژر بی سیمی که BMW و Daimler طراحی کرده اند به مانند سیستم های شارژ بی سیم گوشی های تلفن همراه کار می کند با این تفاوت که این سیستم در ابعاد بزرگتری طراحی و ساخته می شود. در کل فناوری به کار بـرده شده در هردو یکسان است. یک میدان مغناطیسی متناوب انرژی الکتریکی را بین دو سیم پیچ انتقال می دهد. دو سیم پیچی که یکی از آن ها روی ماشین و دیگری درون پارکینگ نصب شده است.
این دستگاه می تواند انرژی الکتریکی را با نرخ 3.6 کیلو وات انتقال دهد. انرژی که به گفته BMW می تواند یک خودرو الکتریکی را در 2 ساعت شارژ کند. مهندسان آلمانی طراح این سیستم معتقدند که در آینده می توانند این نرخ را تا 7 کیلو وات هم افزایش دهند. ساختار حلقوی سیم پیچ های به کار بـرده شده سبب می شود که این سیستم به صورت فشرده و سبک ساخته شود. با فشردن پدال فولادی درون پارکینگ عمل شارژ به صورت خودکار شروع می شود. این پدال حتی اگر در معرض باران و برف هم باشد عمل می کند.
![1.jpg](http://gadgetnews.ir/images/uploads/Image/93/04/22/wireless-charging-for-evs/1.jpg)
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
کلیک کنید
View the embedded image gallery online at:
gadgetnews.ir#sigProGalleriaef531831ac
این سیستم به گونه ای طراحی شده است که به صورت خودکار و با تشخیص یک عامل خارجی جریان الکتریکی را قطع می کند. BMW به کاربران این سیستم اجازه می دهد که عملیات شارژ را توسط برنامه ای در گوشی هوشمند خود دنبال کنند و هر لحظه از میزان باتری شارژ شده آگاه شوند.BMW مثل همیشه برای نو آوری در این گونه از فناوری ها کوشش بسیاری کرده است. این سیستم در حالی توسط BMW معرفی شد که در ماه گذشته این شرکت از یک سیستم خورشیدی برای شارژ باتری خودرو های الکتریکی نیز رونمایی کرد.