ELHAM.KY
کاربر اخراجی
کونگفو توآ یک هنررزمی ایرانی و یکی از سبکهای ورزش کونگفو است که بر تن و روان سالمتر تأکید میکند. این ورزش توسط ابراهیم میرزایی و با بهرهگیری از تجربه وی در زمینههای رشتههای مختلف رزمی و جنگهای چریکی، در سال ۱۳۵۱ بنیانگذاری گردید.
کونگفو توآ پس از گذراندن مراحل آزمایشی در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود.
کونگفو توآ دارای هفت مایگاه (بخش) است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیتهای بدنی میپردازد، بقیه به جنبههای علمی، عرفانی وپزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد.
اصول اساسی، کونگفو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن و فیلمی به نام یم می انتشار یافتهاست.
هماکنون هزاران کونگفو توآ کار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، هندوستان،بلژیک ،آلمان و فرانسه فعالیت مینمایند.
مایگاه یکم
علم فیزیولوژی (فعالیت بدنی انسانی). جسم پایگاه تن که خاصیت جذب و درک آن بر اسرار هندسی و تولید انرژی و لمس امواج در آزمایشگاه عظیم بدن انسان است. فرهنگستان تن (کونگ فو توآ) متکی بر ۷۳۰۰۰ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسانی بر معادلات ریاضی و توان سازی تا مرز جنگاوری به کشت این دنیای ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذرهای پیش رفته و درک اسرار فیزیک انسانی در کاوشیم و در جهان بودها به زیباترین توان تن به ره آیین مهر بقاء بکوشیم.
مایگاه دوم
انشاء پزشکی درکی بر احوال موجودات زنده و تفکری بر ارزیابی تن از طریق طب سوزنی علم الحصاب فیزیولوژی (ماده و انرژی) خاصیت فیزیکی و شیمیایی متکی بر محاسبات ریاضی بر بنیان کاوشی نو و ره گرایی در بازتاب جهان ماده (خاصیت جرمی) و روانگرایی (سرعت تا بی جرمی) بر روند آموزشی و اساس دانشکده ره نمودن است.
مایگاه سوم
روانشناسی تکنولوژی رهنوردان اندیشه با کشفیات و فرضیات و ایجاد تحولات انسان را در امواج حیات حیران و سرنوشت و نابسامانی او را فرمان دادهاند این مایگاه رهنمونی بمردی هیجان زده و حل مشکل حال و آینده نوجوانان، جوانان، زنان و مردان و اندیشه انسان را نهایت سرعت تصویر جسم بدرک فکر نگهبان نمودن است.
مایگاه چهارم
فلسفه گرایی یا نگرش تفکر آینده و پژوهشی در ورای شک و افکار شک و افکار ورسیدن به فراسوی مرزی که شک منطقی ما را با قاطعیت راهبر شود و آیت تفکریست در جهان و در لحظات بینش زمان فاصله ایست از اندیشه انسان با طبیعت کیهان این بیان انسان را در جهان بر آگاهی زیست پنهان، یکسان در درست اندیشدن ورزی تفکر فرو رفتن و ترسیم دریافت و درک را به نفس کشیدن تا به آرامش و روشن بینی در جهان رسیدن است.
مایگاه پنجم
انشاء علوم، اندیشدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولید تا اندیشهها از طریق دانش زمان بدرک حیاط رسیدن است. درمایگاه پنجم از زبان علم بر محور فیزیک شیمی ریاضیات اندیشه انسان را پروریدن و وی را بطور بارور بجهان اسرار آمیز رهنمون کردن است.
مایگاه ششم
روح روان، روح فریاد اندیشه و در نتیجه گرد هم نمایی تن و روان به ایجاد تفکر و تمرکز و گونهای تبدیل ماده بر حرکت جرم و تبدیل خاصیت انرژی از ماهیت به ذات و سلسله مجهولات راه پیمودن است روح روان در نمودار اندیشه انسان و انسان شاهکار جهان و اندیشه جهان بینی انسان . . . . پس انسان در برترین تاوانایان علوم کیهان و هر انسان در زمان پس انسان بدرک راز جهان و نمود بودن وی در بی پایان و این راز دانایان به دریافت بی زمان است.
مایگاه هفتم
جهان مجهولات، فراتر از خویشتن پختگی فکر زمان در تفکری بی زمان. (فراتر از خویشتن) = به عالم پنهان و جهان معنا و به نیای تفکرها رسیدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان آفرینش را پوشیدن و راز هستی بخش را جوییدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان تابش امواج و رابـ ـطه آن با سلسله اعصاب و بهرهگیری از منبع انرژی حیات و در نهایت سرعت و اندیشه و خاصیت اندیشه در ماده به کنکاش کردن است. (فراتر از خویشتن) = به انشاء اسرار فیزیکی تن به رهآورد حالات و حرکات متکی بر ریاضیات و روانشناسی تکنولوژی علم گرایی، فلسفه گرایی فیزیولوژی (پزشکی) و به روح روان رسیدن است
در اصل لباس کونگفو توآ، تفاوت ساختاری خاصی با لباس کونگفو ندارد ولی در مجموع لباسی که در این هنر بهکار میرود از شرایط خاصی برخوردار است. از استحکام و دوام زیادی برخوردار بوده و تأمین کننده میدان حرکتی دست، پا و تنه میباشد.
پیراهن ساده و معمولی که تمام قسمتهای بدن را میپوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری میکند، معمولاً از جنس نخی و الیاف طبیعی است تاعرق بدن را جذب کند. کمرشلوار کونگفو چنان طراحی شده که مهرههای قوس کمری ستون مهره را محافظت میکند (درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهرهها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری میکند) و در قسمت مچ پا نیز شلوار کونگفو عضلات و زردپیهای مچ پا را محکم نگه میدارد و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری میکند.
رنگ لباس
لباس کونگفو سیاه رنگ میباشد.
از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذب کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند. در کونگفو سیاهی رنگ مقدسی میباشد؛ بدین منظور که رنگ سیاه در مقابل رنگهای دیگر مقاومت میکند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بیاثر است. از نظر علمی رنگ سیاه نمیگذارد انرژی بدن که در اثر سوخت و ساز تولید میشود از دست برود و آن را در خود نگه میدارد و از پیری زودرس و خستگی و کوفتگی عضلات جلوگیری میکند.[۹]
لباس قرمز
بعد از دریافت شالبند سبز که همراه به درجه راجور میرسد لباس او به قرمز تغییر مییابد اما شلوار همیشه مشکی میماند.
لباس سفید
بعد از دریافت شالبند قهوهای که همراه به درجه راهدان میرسد لباس او از قرمز به سفید تغییر مییابد.
پس از دریافت شالبند مشکی که فرد به درجه راهبان میرسد دوباره پیراهن او به سیاه تغییر مییابد و برای همیشه این رنگ باقی میماند.
و بعد به درجهٔ جهانبان میرسد.
شالبند[
شالبند سفید
اولین شال کونگ فو توآ شال سفید به نشانه آمادگی و ورود به معبد انشاء برای خودسازی.
شالبند سبز
دومین شال کونگ فو توآ شال سفید خط سبز یا روییدن در فضای فیزیکی.
شالبند قهوهای
سومین شال کونگ فو توا شالبند قهوهای است که به معنی سوختن و کسب تجربه است.
شالبند مشکی
چهارمین شال کونگ فو توآ شال مشکی یعنی عبور از مرز تاریکیها و ابداع و تکامل تکنیکهای کونگ فو توآ
شالبند سرخ
پنجمین شال کونگ فو توآ شال سرخ ای یعنی سوختن در ورای نیروهای فیزیکی و رؤیایی در میدانهای مبارزه؛ که در ردهٔ جهانبان وحتی استاد است.[۱۰]
خطها
خط یک (آناتوآ)
آناتوآ به معنای تو به معنای من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنای شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیتهای هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است.
خط دو (آتادو)
تادو به معنای اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت یا هستی است و یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیتهای خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.
خط سه (سوتو)
سوتو به معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است.
خط چهار (سامسامائه)
سامسامائه به معنای کاوش است، به معنی آدمی چیست؟ انسان چیست؟ از چیست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستی است یا نیستی و یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین بوده است یا فرهنگ توآ پذیری است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی با رسیدگی به تن و روان است. به لحاظ فیزیکی تأکید این فرم بر توسعه ضربات و دفاعهای دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنایی و تسلط طراح فرم بر سیستمهای گوناگون کونگ فو دارد. دورانها و پیچشهای متعدد چه در مسیر حرکت و چه در تغییر محورها زیبایی خاصی به این فرم طولانی و پیچیده میدهد. اصرار بر اجرای قرینه محورها موجب توانمندی هر دو دست در اجرا حمله و دفاع میگردد. بخش مرکزی سامسائه که معمولاً به نام لانه زنبوری معروف است به تنهایی مشتمل بر ترکیبات همزمان دفاع و حمله در زوایای متعددی است. کسب مهارت در سامسائه علاوه بر تکرار و تمرین مستمر، نیازمند شناخت صحیح از مکانیزم ضربات دست در سیستم کونگ فو است. از دیگر نکات قابل توجه دیگر در این فرم اختصاص بخشی مجزا و طولانی به تکنیکهای دفاع شخصی است که در واقع مهارت لازم برای درگیریهای نزدیک و رهایی از انواع قفلها را به همراه آموزش میدهد.
خط پنج (مایانه)
مایانه به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تمرکز این خط بر توسعه قابلیتهای ضربات پای همراهان میباشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژیها و ترکیبات ضربات پا موجب شده تا مایانه را بتوان یکی از منحصربه فردترین فرمهای ورزشهای رزمی به شمار آورد. چنانچه آموزش همراه در این مرحله به درستی و با پرهیز از شتابزدگی انجام شود، تسلط و مهارت کاملی بر ضربات پای پیچیده و کاربردی حاصل میشود.
خط شش (کوانا و وست مایانه)
کوانا (خط شش) کوانا به معنای تضاد است به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاریهای روانی، عدم آشنایی بر پزشکی عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکر آمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیک انسانی، عدم توجه به علوم بنیانی و نا آگاهی به اساس روانی و ترسان بر اسرار مجهول یگانی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.
وست مایانه (خط شش) وست مایانه به معنای انهدام اختلالات بیمعنی و نابود کردن ناهنجاریهای مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست. کوانه و وست مایانه مجموعاً با ۸۷۶۵ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی میباشد.
خط هفت (وای ما با تو یا پنجهٔ مرگ)[ویرایش]
وای ماباتو به معنی پنجه مرگ است این معنی در کونگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشهها و دادرسی انسانها به شناخت و بررسیهای زیربناها و ایجاد انسان به بینشها و دانش هاست. وای ماباتو با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی است. پنجهٔ مرگ ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگریهاست.
کونگ فو توآ دارای هفت خط
خط هشت (کوگوی ما - آناتوای قهوهای)
مفهوم آن بیان گردیده اما در دست برخی از همراهان است
خط تا۲۱
فقط تعداد اندکی از راهدانان از آن برخوردارند.[۱۱]
مراسم خون
مراسم خون نام مراسم ویژهای در کونگفو توآ میباشد که طی آن همراهان شایسته، خون خود را به پاس احترام به خون شهیدان راه حق و تداوم بخشیدن به آن روی اوتایمی میریزند. توآکاران معتقدند اگر کسی برای اوتایمی معبدش خون دهد، برای وطنش جان خواهد داد.
کونگفو توآ پس از گذراندن مراحل آزمایشی در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود.
کونگفو توآ دارای هفت مایگاه (بخش) است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیتهای بدنی میپردازد، بقیه به جنبههای علمی، عرفانی وپزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد.
اصول اساسی، کونگفو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن و فیلمی به نام یم می انتشار یافتهاست.
هماکنون هزاران کونگفو توآ کار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، هندوستان،بلژیک ،آلمان و فرانسه فعالیت مینمایند.
مایگاه یکم
علم فیزیولوژی (فعالیت بدنی انسانی). جسم پایگاه تن که خاصیت جذب و درک آن بر اسرار هندسی و تولید انرژی و لمس امواج در آزمایشگاه عظیم بدن انسان است. فرهنگستان تن (کونگ فو توآ) متکی بر ۷۳۰۰۰ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسانی بر معادلات ریاضی و توان سازی تا مرز جنگاوری به کشت این دنیای ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذرهای پیش رفته و درک اسرار فیزیک انسانی در کاوشیم و در جهان بودها به زیباترین توان تن به ره آیین مهر بقاء بکوشیم.
مایگاه دوم
انشاء پزشکی درکی بر احوال موجودات زنده و تفکری بر ارزیابی تن از طریق طب سوزنی علم الحصاب فیزیولوژی (ماده و انرژی) خاصیت فیزیکی و شیمیایی متکی بر محاسبات ریاضی بر بنیان کاوشی نو و ره گرایی در بازتاب جهان ماده (خاصیت جرمی) و روانگرایی (سرعت تا بی جرمی) بر روند آموزشی و اساس دانشکده ره نمودن است.
مایگاه سوم
روانشناسی تکنولوژی رهنوردان اندیشه با کشفیات و فرضیات و ایجاد تحولات انسان را در امواج حیات حیران و سرنوشت و نابسامانی او را فرمان دادهاند این مایگاه رهنمونی بمردی هیجان زده و حل مشکل حال و آینده نوجوانان، جوانان، زنان و مردان و اندیشه انسان را نهایت سرعت تصویر جسم بدرک فکر نگهبان نمودن است.
مایگاه چهارم
فلسفه گرایی یا نگرش تفکر آینده و پژوهشی در ورای شک و افکار شک و افکار ورسیدن به فراسوی مرزی که شک منطقی ما را با قاطعیت راهبر شود و آیت تفکریست در جهان و در لحظات بینش زمان فاصله ایست از اندیشه انسان با طبیعت کیهان این بیان انسان را در جهان بر آگاهی زیست پنهان، یکسان در درست اندیشدن ورزی تفکر فرو رفتن و ترسیم دریافت و درک را به نفس کشیدن تا به آرامش و روشن بینی در جهان رسیدن است.
مایگاه پنجم
انشاء علوم، اندیشدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولید تا اندیشهها از طریق دانش زمان بدرک حیاط رسیدن است. درمایگاه پنجم از زبان علم بر محور فیزیک شیمی ریاضیات اندیشه انسان را پروریدن و وی را بطور بارور بجهان اسرار آمیز رهنمون کردن است.
مایگاه ششم
روح روان، روح فریاد اندیشه و در نتیجه گرد هم نمایی تن و روان به ایجاد تفکر و تمرکز و گونهای تبدیل ماده بر حرکت جرم و تبدیل خاصیت انرژی از ماهیت به ذات و سلسله مجهولات راه پیمودن است روح روان در نمودار اندیشه انسان و انسان شاهکار جهان و اندیشه جهان بینی انسان . . . . پس انسان در برترین تاوانایان علوم کیهان و هر انسان در زمان پس انسان بدرک راز جهان و نمود بودن وی در بی پایان و این راز دانایان به دریافت بی زمان است.
مایگاه هفتم
جهان مجهولات، فراتر از خویشتن پختگی فکر زمان در تفکری بی زمان. (فراتر از خویشتن) = به عالم پنهان و جهان معنا و به نیای تفکرها رسیدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان آفرینش را پوشیدن و راز هستی بخش را جوییدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان تابش امواج و رابـ ـطه آن با سلسله اعصاب و بهرهگیری از منبع انرژی حیات و در نهایت سرعت و اندیشه و خاصیت اندیشه در ماده به کنکاش کردن است. (فراتر از خویشتن) = به انشاء اسرار فیزیکی تن به رهآورد حالات و حرکات متکی بر ریاضیات و روانشناسی تکنولوژی علم گرایی، فلسفه گرایی فیزیولوژی (پزشکی) و به روح روان رسیدن است
در اصل لباس کونگفو توآ، تفاوت ساختاری خاصی با لباس کونگفو ندارد ولی در مجموع لباسی که در این هنر بهکار میرود از شرایط خاصی برخوردار است. از استحکام و دوام زیادی برخوردار بوده و تأمین کننده میدان حرکتی دست، پا و تنه میباشد.
پیراهن ساده و معمولی که تمام قسمتهای بدن را میپوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری میکند، معمولاً از جنس نخی و الیاف طبیعی است تاعرق بدن را جذب کند. کمرشلوار کونگفو چنان طراحی شده که مهرههای قوس کمری ستون مهره را محافظت میکند (درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهرهها به روی هم وآسیب دیده گی آنها جلوگیری میکند) و در قسمت مچ پا نیز شلوار کونگفو عضلات و زردپیهای مچ پا را محکم نگه میدارد و از آسیب دیدگی آنها جلوگیری میکند.
رنگ لباس
لباس کونگفو سیاه رنگ میباشد.
از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذب کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند. در کونگفو سیاهی رنگ مقدسی میباشد؛ بدین منظور که رنگ سیاه در مقابل رنگهای دیگر مقاومت میکند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بیاثر است. از نظر علمی رنگ سیاه نمیگذارد انرژی بدن که در اثر سوخت و ساز تولید میشود از دست برود و آن را در خود نگه میدارد و از پیری زودرس و خستگی و کوفتگی عضلات جلوگیری میکند.[۹]
لباس قرمز
بعد از دریافت شالبند سبز که همراه به درجه راجور میرسد لباس او به قرمز تغییر مییابد اما شلوار همیشه مشکی میماند.
لباس سفید
بعد از دریافت شالبند قهوهای که همراه به درجه راهدان میرسد لباس او از قرمز به سفید تغییر مییابد.
پس از دریافت شالبند مشکی که فرد به درجه راهبان میرسد دوباره پیراهن او به سیاه تغییر مییابد و برای همیشه این رنگ باقی میماند.
و بعد به درجهٔ جهانبان میرسد.
شالبند[
شالبند سفید
اولین شال کونگ فو توآ شال سفید به نشانه آمادگی و ورود به معبد انشاء برای خودسازی.
شالبند سبز
دومین شال کونگ فو توآ شال سفید خط سبز یا روییدن در فضای فیزیکی.
شالبند قهوهای
سومین شال کونگ فو توا شالبند قهوهای است که به معنی سوختن و کسب تجربه است.
شالبند مشکی
چهارمین شال کونگ فو توآ شال مشکی یعنی عبور از مرز تاریکیها و ابداع و تکامل تکنیکهای کونگ فو توآ
شالبند سرخ
پنجمین شال کونگ فو توآ شال سرخ ای یعنی سوختن در ورای نیروهای فیزیکی و رؤیایی در میدانهای مبارزه؛ که در ردهٔ جهانبان وحتی استاد است.[۱۰]
خطها
خط یک (آناتوآ)
آناتوآ به معنای تو به معنای من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنای شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیتهای هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است.
خط دو (آتادو)
تادو به معنای اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت یا هستی است و یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی و خاصیتهای خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.
خط سه (سوتو)
سوتو به معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است.
خط چهار (سامسامائه)
سامسامائه به معنای کاوش است، به معنی آدمی چیست؟ انسان چیست؟ از چیست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستی است یا نیستی و یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین بوده است یا فرهنگ توآ پذیری است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تکنیک و ترکیب و عکس العمل سازی با رسیدگی به تن و روان است. به لحاظ فیزیکی تأکید این فرم بر توسعه ضربات و دفاعهای دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنایی و تسلط طراح فرم بر سیستمهای گوناگون کونگ فو دارد. دورانها و پیچشهای متعدد چه در مسیر حرکت و چه در تغییر محورها زیبایی خاصی به این فرم طولانی و پیچیده میدهد. اصرار بر اجرای قرینه محورها موجب توانمندی هر دو دست در اجرا حمله و دفاع میگردد. بخش مرکزی سامسائه که معمولاً به نام لانه زنبوری معروف است به تنهایی مشتمل بر ترکیبات همزمان دفاع و حمله در زوایای متعددی است. کسب مهارت در سامسائه علاوه بر تکرار و تمرین مستمر، نیازمند شناخت صحیح از مکانیزم ضربات دست در سیستم کونگ فو است. از دیگر نکات قابل توجه دیگر در این فرم اختصاص بخشی مجزا و طولانی به تکنیکهای دفاع شخصی است که در واقع مهارت لازم برای درگیریهای نزدیک و رهایی از انواع قفلها را به همراه آموزش میدهد.
خط پنج (مایانه)
مایانه به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تمرکز این خط بر توسعه قابلیتهای ضربات پای همراهان میباشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژیها و ترکیبات ضربات پا موجب شده تا مایانه را بتوان یکی از منحصربه فردترین فرمهای ورزشهای رزمی به شمار آورد. چنانچه آموزش همراه در این مرحله به درستی و با پرهیز از شتابزدگی انجام شود، تسلط و مهارت کاملی بر ضربات پای پیچیده و کاربردی حاصل میشود.
خط شش (کوانا و وست مایانه)
کوانا (خط شش) کوانا به معنای تضاد است به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاریهای روانی، عدم آشنایی بر پزشکی عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکر آمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیک انسانی، عدم توجه به علوم بنیانی و نا آگاهی به اساس روانی و ترسان بر اسرار مجهول یگانی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.
وست مایانه (خط شش) وست مایانه به معنای انهدام اختلالات بیمعنی و نابود کردن ناهنجاریهای مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست. کوانه و وست مایانه مجموعاً با ۸۷۶۵ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی میباشد.
خط هفت (وای ما با تو یا پنجهٔ مرگ)[ویرایش]
وای ماباتو به معنی پنجه مرگ است این معنی در کونگ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشهها و دادرسی انسانها به شناخت و بررسیهای زیربناها و ایجاد انسان به بینشها و دانش هاست. وای ماباتو با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی است. پنجهٔ مرگ ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگریهاست.
کونگ فو توآ دارای هفت خط
خط هشت (کوگوی ما - آناتوای قهوهای)
مفهوم آن بیان گردیده اما در دست برخی از همراهان است
خط تا۲۱
فقط تعداد اندکی از راهدانان از آن برخوردارند.[۱۱]
مراسم خون
مراسم خون نام مراسم ویژهای در کونگفو توآ میباشد که طی آن همراهان شایسته، خون خود را به پاس احترام به خون شهیدان راه حق و تداوم بخشیدن به آن روی اوتایمی میریزند. توآکاران معتقدند اگر کسی برای اوتایمی معبدش خون دهد، برای وطنش جان خواهد داد.
آخرین ویرایش توسط مدیر: