اخبار سینما و تلوزیون اخبارمربوط به سی و دومین جشنواره فیلم فجر(اتمام جشنواره-اخبار اختتامیه)

  • شروع کننده موضوع دلارام
  • بازدیدها 11,227
  • پاسخ ها 278
  • تاریخ شروع

☂Baran

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2013/12/16
ارسالی ها
2,966
امتیاز واکنش
225
امتیاز
286
پرواز سیمرغ های سودای سیمرغ

سیمرغهای بخش سودای سیمرغ جشنوارهی فیلم با حضور داوران این بخش اهدا شد.

20140211231243ekhtetamiefajr.jpg


به گزارش خبرنگار سینما خبر، جوایز بخش سودای سیمرغ سی و دومین جشنواره فیلم فجر به شرح زیر اعلام شد:

سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه بصری:

سیدهادی اسلامی برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین جلوههای ویژه میدانی:

حمیدرضا سلیمانی برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین چهرهپردازی:

محسن موسوی برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس:

این بخش دو سیمرغ گرفت:

مجید میرفخرایی برای فیلم «رستاخیز»

شراره سروش برای فیلم «همه چیز برای فروش»

سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم:

برای فیلم «چ» صدابردار: بهمن اردلان / صداگذار: سیدعلیرضا علویان

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مرد به میلاد کیمرام تعلق گرفت که جایزه خود را به کودکان سرطانی محک تقدیم کرد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به بابک حمیدیان برای فیلم «چ» و «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن:

دیپلم افتخار به طور مشترک به هنگامه حمیدزاده برای فیلم «اشباح» و ملیکا شریفینیا برای فیلم «اشباح» اهدا شد

شبنم مقدمی برای فیلم «امروز» سیمرغ گرفت که آن را به پدر و مادرش اهدا کرد.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن:

دیپلم افتخار این بخش به کارن همایونفر برای فیلم «همه چیز برای فروش» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن نیز به استفان واربک برای فیلم «رستاخیز» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین:

مهدی حسینیوند برای فیلم «چ»

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری:

حسین جعفریان برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد:

رضا عطاران برای فیلم «طبقه حساس»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن:

مریلا زارعی برای فیلم «شیار 143»

زارعی پس از دریافت سیمرغ خود در سخنانی گفت: تشکر میکنم از هیات داوران که بازی من به دلشان نشست. خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد که در نقشی حساس و مسئولانه ایفای نقش کنم و باز خدا را شکر می کنم که توفیقی داد تا بازی من بر دلتان بنشیند.

وی ادامه داد: از همه تشکر میکنم به ویژه ابراهیم حاتمیکیا که من در مقابل فیلمشان در چ بازی کردم و به کار متعهدانه و ارزشمندشان که شما را متوجه فیلم شیار 143 کرد.

زارعی در پایان سخنان خود از حاضران در مراسم خواست تا به احترام مادران شهدا بایستند و تشویق کنند.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه:

بهروز افخمی برای فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی:

احمدرضا درویش برای فیلم «رستاخیز»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم (به تهیهکننده):

آذر، شهدخت، پرویز و دیگران (به تهیهکنندگی بهروز افخمی و سیدجمال ساداتیان)

رستاخیز (به تهیهکنندگی تقی علیقلیزاده
 
  • پیشنهادات
  • ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    «چند متر مکعب عشق» جایزه بهترین فیلم و کارگردانی بخش نگاه نو را برد

    در بخش نگاه نو سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین فیلم و کارگردانی به جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق» رسید و همچنین در این بخش سمیرغ بلورین بهترین فیلمنامه به محمد هادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت» تعلق گرفت.

    20140211225316negaheno.jpg


    به گزارش خبرنگار سینما خبر؛ «یک تراژدی»(به تهیهکنندگی محمدحسن نجم)، ، «حقِ سکوت» (به تهیهکنندگی (سیدرضا میرکریمی)، «خانهای کنار ابرها» (به تهیهکنندگی روحاله برادری)، «سیزده» (به تهیهکنندگی سعید سعدی) و «ملبورن» (به تهیهکنندگی جواد نوروزبیگی) نامزدهای دیگر بهترین فیلم بودند.
    نیما جاویدی برای فیلم «ملبورن»، هومن سیدی برای فیلم «سیزده»، آزیتا موگویی برای فیلم «تراژدی»، محمدهادی نائیجی برای فیلم «حقِ سکوت» و برزو نیکنژاد برای فیلم «ناخواسته» نامزدهای دیگر بهترین کارگردانی بودند.
    در بخش فیلم نامه بهروز افخمی برای فیلم «پایان خدمت»، هومن سیدی برای فیلم «سیزده»، رضا کریمی، برای فیلم «یک تراژدی»، جمشید محمودی برای فیلم «چند متر مکعب عشق» نامزد دریافت سمیرغ بلورین بهترین فیلمنامه بودند.
    دیپلم افتخار این بخش به سیدجلال دهقانی اشکذری برای فیلم «خانهای کنار ابرها» اهداء شد.
    جایزه ویژه هیات داوران به هومن سیدی برای فیلم «سیزده» تعلق گرفت. او جایزه اش را به رییس جمهور به خاطر برگرداندن لبخند به سینما اهدا کرد.
    همچنین در بخش نگاه نو، امیر جدیدی برای فیلم «پایان خدمت »و« سیزده »، پانته آ پناهی برای فیلم «خانوم » دیپلم افتخار بازیگری را دریافت کردند و مسعود سلامی برای فیلم «ناخواسته »دیپلم افتخار فیلمبرداری را در این بخش از آن خود کردند.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    برگزیدگان بخش سینمای مستند معرفی شدند

    برگزیدگان بخش سینما حقیقت(آثار مستند وبلند) در چهار بخش سمیرغ بلورین گرفتند.

    20140211224241mostanad.jpg


    به گزارش خبرنگار سینما خبر؛ سمیرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران به مجتبی میرطهماسب برای فیلم «شش قرن و شش سال» تعلق گرفت.
    سمیرغ بلورین برای بهترین فیلم به خاطراتی برای تمام فصول (به تهیهکنندگی مرتضی رزاقکریمی) رسید. در این بخش دو فیلم جایی برای زندگی (به تهیهکنندگی محسن استادعلی و نسرین عبدی) وحیات در رگهای سرد (به تهیهکنندگی فتحاله امیری) نیز نامزد بودند.
    در بخش بهترین کارگردانی محسن استادعلی برای فیلم «جایی برای زندگی» سیمرغ بلورین را از آن خود کرد. در این بخش لقمان خالدی برای فیلم «کمی بالاتر»، مصطفی رزاقکریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول» مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط» نامزد دریافت سیمرغ بلورین بودند.
    در بخش بهترین پژوهش و تحقق سیدغلامرضا نعمتپور و لاله روزگرد برای فیلم «برای گونگادین بهشت نیست» سیمرغ بلورین را از آن خود کردند. در این بخش مصطفی رزاقکریمی و سام کلانتری برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»، بهزاد فتحینیا برای فیلم «حیات در رگهای سرد» نامزد بودند.
    سیدغلامرضا نعمت پور بعد از دریافت جایزه اش گفت که جایزه ام را به روح پدرم و همسرم تقدیم می کنم که همراه من بود.
    در بخش بهترین دستاورد فنی-هنری مهدی نورمحمدی برای فیلم «در پناه بلوط» سیمرغ بلورین دریافت کرد. وحید بیوته برای فیلم «لطفاً بوق بزنید»، ماکان عاشوری برای فیلم «نیمروز مَکُران» و علی لقمانی برای فیلم «باد بر باغ نظر»، مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگهای سرد» و دیگر نامزدهای این بخش بودند.
    مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم اکنون در سالن همایش های برج میلاد در حال برگزاری است.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    جشنواره فیلم فجر نیازمند نگاه اصلاحی/ سینماهای اردبیل نارسایی دارند

    سی و دومین جشنواره فیلم فجر در حالی در سینما قدس اردبیل برگزار شد که این حرکت مثبت برای نخستین بار رضایت مخاطبان را در پی داشت اما باید با نگاهی اصلاحی نگاه ضعف آن در سالهای آینده برطرف شود.


    به گزارش سینما خبر، این جشنواره هر چند برگزاری آن در ابتدای کار تعجب همگان را برانگیخت که آیا اردبیل میتواند بعد از سالها میزبان جشنواره فیلم فجر با آن ابهت و عظمت باشد یا نه، که این آرزوی دیرین در ایامالله دهه فجر امسال و 17 بهمن در سینما قدس اردبیل کلید خورد تا این رویا به حقیقت نزدیک شود.

    این حرکت مثبت و سازنده برای اولین بار مایه دلگرمی و امیدواری بیشتر برای آشتی دوباره مردم با سینماها و سالنهای خالی مانده از جذابیتهای مشاهده فیلم به صورت مستقیم شد تا در این ایام مردم با حضور خود بار دیگر سالنهای سینما را گرم کنند که انصافاً به رغم اکران نشدن تعدادی از فیلمهای مشهور در جشنواره نظیر فیلم «چه؟» و «رستاخیز» و ... فیلمهای مشهور دیگری در اردبیل و سینما قدس اکران شد که از آن جمله میتوان « شیار 143»، « آذرشهدخت، پرویز و دیگران»، « خوابزدهها»، « چند متر مکعب عشق» و ... را نام برد که قرار است در روزهای آینده نیز فیلم « معراجیها» و « آرایش غلیظ» در جشنواره 23 در اردبیل اکران شود.

    بنابرگزارش فارس، معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد استان اردبیل با اشاره به نقاط قوت و مثبت برگزاری این جشنواره در اردبیل ابراز داشت: این حرکت از چند جنبه دارای اهمیت است و میتواند هنر هفتم و سینما را در اردبیل با رونقی مضاعف روبرو کند که از آن جمله میتوان به پخش فیلمهای مشهور و جذاب جشنواره سی و دوم، دیجیتال شدن سینماهای اردبیل و رونق گرفتن سینماها به دنبال برگزاری این جشنواره اشاره کرد.

    حمدالله اسکندری تصریح کرد: تداوم و استمرار این حرکت خود میتواند به پویا شدن سینماهای ما کمک کند که قطعاً ارشاد و معاونت سینمایی یاریگر هم خواهند بود تا این خواسته و مطالبه مردم رنگ حقیقت به خود بگیرد.

    وی با یادآوری اینکه ایرادات برگزاری این جشنواره قابل رفع و برطرف شدن است و بیشتر مربوط به حوزه سختافزاری سینماهای ما است، افزود: باید با نگاه مثبت و سازنده سعی کنیم تا ضعفها و نقصها برطرف شود و از ظرفیت برگزاری این جشنواره میتوان استفاده کرد تا در سال آینده با اخذ منابع اعتباری از سازمان سینمایی مشکلات و نارساییها یکی پس از دیگری برطرف شود.

    معاون سینمایی فرهنگ و ارشاد استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این حرکت مثبت ارائه بلیط های نیم بها در سینما و اظهار تمایل سینماداران به اکران فیلمها به صورت رایگان در طول هفته یا ماهانه با حمایتهایی که دولت انجام میدهد میتواند عرصه سینما را پویاتر و تلاشگران این عرصه را رضایتمند جلوه دهد.

    به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما یکی از پیشکسوتان و فعالان عرصه تئاتر نمایش و سینما نیز در این زمینه گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر در اردبیل آن هم اکران فیلمهای مشهور و قدری همچون « معراجیها»، «آرایش غلیظ»، «چند متر مکعب» و «شیار 143» نشان داد که ظرفیت سینمای ما و اهالی آن در استقبال و دیدن این فیلمها میتواند یک ظرفیت ممتاز و شاخص باشد.

    سعید نوریان ادامه داد: بنده معتقدم در حل مشکلات فعلی سینما باید قدم اول مسئولان امر بردارند و فضای سینمایی اعم از نرمافزاری و سختافزاری شامل سالنهای سینما، نحوه پخش و اکران آنها و همچنین کیفیت تولید فیلمها را افزایش دهند که قطعاً نتیجه آن به همگرایی مردم منجر خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: البته سینماداران ما در اردبیل و پارسآباد راغب هستند که در صورت حضور مردم به اصلاح وضعیت ساختاری سینما و ظاهری آن به ویژه ترمیم صندلیها و کیفیت ارائه خدمات اقدام کنند به شرط آنکه این هزینهها و سرمایهگذاریها منابع درآمدی و سودآوری خاصی را برای آنها به همراه داشته باشد.

    پیشکسوت و فعال عرصه تئاتر نمایش و سینما ابراز داشت: جذابیتی که امروز سینما میتواند درست کند جذابیت فوقالعاده است اما به دلیل نادیده گرفتن این جذابیتها سینما جای خود را به تلویزیون داده که مخاطبان خاص خود را دارد.

    و سخن پایانی اینکه برگزاری جشنواره فیلم فجر در اردبیل با وجود برخی نارساییها، کمبودها، نقصها و کوتاهی که بیشتر به حوزه سختافزایی سالنهای سینما مربوط است از دیدگاه عموم مردم، کارشناسان و با تجربهها درحوزه سینما حرکتی مثبت، سازنده و رو به جلو تلقی میشود که نیاز است آسیبشناسیها در این زمینه صورت گیرد تا در سالهای آینده این جشنواره با رونقی مضاعف، جذابیتی متفاوتتر و فضای مناسب برای دیدن فیلمهای جدید همراه باشد.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    باید به داوران فیلم فجر احترام گذاشت/ در کارگردانی وابسته به داستانم

    بهروز افخمی کارگردان فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در نشست نقد و بررسی فیلم در دانشکه حقوق با اشاره به اینکه در کارگردانی وابسته به داستان است یادآور شد: تمام فیلمهایی که خودم نوشته و کارگردانی کردهام به نوعی به کمدی سیاه نزدیکتر هستند.


    به گزارش سينما خبر، بهروز افخمی کارگردان فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با بیان این مطلب در نشست نقد و بررسی این فیلم سینمایی که با حضور مرجان شیرمحمدی فیلمنامهنویس، جمال ساداتیان تهیه کننده و خسرو نقیبی منتقد عصر روز سهشنبه 6 اسفندماه در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: این فیلم از جمله فیلم هایی است که بر اساس قصه دیگران ساخته شده است. در واقع این فیلم بر اساس داستانی به همین نام نوشته مرجان شیرمحمدی کارگردانی شد.

    وی افزود: آنچه مسلم است توجه به این مطلب است که من در کارگردانی وابسته به داستان هستم. فکر می کنم در فیلم هایی که خودم نوشته و کارگردانی کردهام، رنگ بوی شوخی و کمدی متفاوت با این فیلم است. در واقع شوخی و کمدی در فیلمی مثل «شوکران» که نگارش فیلمنامه با خودم بوده، به نوعی به کمدی سیاه نزدیک تر است. در فیلم «شوکران» کل موقعیت تا نیم ساعت اول فیلم خنده دار و به نوعی شیطنت آمیز به نظر می رسد اما ادامه داستان جدی و تا اندازه ای ترسناک می شود.

    بهروز افخمی که سیمرغ بهترین فیلنامه را برای فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» از سی و دومین جشنواره فیلم فجر کسب کرد؛ درباره طنز در این فیلم سینمایی گفت: کمدی در این فیلم وابسته به داستان مرجان شیرمحمدی بود و من به عنوان فیلمنامه نویس کمترین دخل و تصرف در طنزپردازی این فیلم را داشتم و فقط شخصیت پرویز را کمی گرم تر کردم. بنابراین آنچه از لحن و حال و هوای شوخی در این فیلم می بینیم بر اساس رمان است.

    این کارگردان در ادامه متذکر شد: من اصولا خودم را فیلمسازی می شناسم که سعی می کند داستان های خوب از نویسندگان را به بهترین شکل به سینما تبدیل کنم.

    در ادامه نشست نقد و بررسی این فیلم سینمایی مرجان شیرمحمدی نویسنده رمان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با اشاره به داستان گفت: هیچ دغدغه ای برای نگارش «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» نداشتم و فقط می خواستم ماجرای یک خانواده ایرانی را تعریف کنم که با آمدن دخترشان دور هم جمع می شوند تا به بهانه این جمع شدن، شرایطی برای روایت یک داستان کمدی فراهم شود. از همین رو به هیچ عنوان قصد ارائه مانیفست نداشتم.

    شیرمحمدی با اشاره به این مطلب که از ابتدا می دانسته این رمان قابلیت فیلم شدن دارد، تصریح کرد: از زمانی که داشتم رمان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» را می نوشتم، می دانستم که این رمان قابلیت فیلم شدن دارد. به همین دلیل اول می خواستم خودم این فیلم را بسازم اما خوب که فکر کردم، متوجه شدم کار من نیست. در واقع به دلیل کاراکترهای زیادی که این داستان دارد از ساختن فیلم ترسیدم و درست به دلیل همین ترس تصمیم گرفتم ساخت رمان را به بهروز افخمی به عنوان کارگردان کاربلد بسپارم و در طول مدت زمان ساخت فیلم هم متوجه شدم، تصمیم خوبی گرفتم.

    در ادامه این نشست جمال ساداتیان تهیه کننده این فیلم، وجود قصه خوب را اصل سینما دانست و گفت: یک داستان خوب، اصل فیلم و سینما را تشکیل می دهد و من هم همواره دنبال سرمایه گذاری روی داستان های خوب هستم و فکر می کنم فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در درجه اول داستان خوبی داشت. قصه این فیلم حول محور خانواده است که در عین حال تلنگرهای اجتماعی را نیز به مخاطب وارد می کند. از ابتدا می دانستم تصمیم اشتباهی برای تولید این فیلم نگرفتم و اکنون منتظر واکنش مردم در اکران عمومی هستم.

    بنابرگزارش مهر، بهروز افخمی در ادامه با اشاره به جنس طنزی که در این فیلم مطرح شده است، گفت: آنچه مسلم است فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به معنی واقعی کمدی نیست بلکه تعریفی از موقعیت افراد در زمان های مختلف است.

    خسرو نقیبی منتقد این نشست در تایید صحبت های این کارگردان گفت: قرار نیست کمدی محض از این فیلم را شاهد باشیم بلکه روایتی ساده از یک خانواده می بینیم. اما نریشن و شیوه ای که داود نماینده به عنوان نریشن خوان از داستان اجرا می کند، مرا به یاد نوعی از کمدی ادبی می اندازد.

    این منتقد متذکر شد: به همین دلیل کمدی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» با کمدی فیلمی مثل «سن پترزبورگ» که از دیگر فیلم های افخمی است، متفاوت است. در واقع در فیلم «سن پترزبورگ» کمدی موقعیت روایت می شود، اما در این فیلم بیننده با خانواده ای همراه می شود که قصه «یکی بود یکی نبود» را روایت می کند.

    بهروز افخمی در پاسخ به این سوال که چرا مسیر داستان به شکل غیرمنتظره ای در این فیلم عوض می شود؟ گفت: من با این انتقاد که می گویند چرا مسیر داستان به شکل غیرمنتظره ای تغییر می کند، مشکل دارم؛ چراکه معتقدم این گونه اظهارنظرها از نقدهای کلیشه ای ناشی می شود. به نظر من این سوال باید اینگونه مطرح شود که آیا اصولا فیلم جذاب است یا خیر؟

    وی در ادامه افزود: من این تغییر مسیر را در فیلم «شوکران» هم داشتم. به همین دلیل این از شگردهای فیلمنامه نویس است که باید به فیلمنامه پیچ و تاب دهد تا هر صحنه از فیلم برای تماشاچی غیرمنتظره باشد. در واقع مهمترین وظیفه فیلمنامه نویس و فیلمساز این است که مخاطب را به گونه ای جذب فیلم کند که هر صحنه از اثر سینمایی برای او جذاب باشد و در عین حال صحنه بعد را نتواند حدس بزند و شاید یکی از دلایل موفقیت فیلمنامه این فیلم توجه به همین نکته بوده است.

    این کارگردان سینمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در بین فیلم های امسال فیلم دیگری سراغ دارد که می توانست رقیب برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه باشد؟ گفت: سال گذشته من به عنوان یکی از داوران جشنواره فیلم فجر آثار را ارزیابی کردیم. اما مساله این است که داوری ها در سال گذشته به معنای واقعی از داوری های امسال آسان تر بود؛ چراکه تنها تعداد انگشت شماری فیلم خوب داشتیم به همین دلیل تکلیف داوری مشخص بود.

    کارگردان فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در ادامه افزود: اما با این اوصاف در سال گذشته صاحبان فیلم هایی که جایزه گرفتند فکر می کردند که جوایز تعلق گرفته به فیلم هایشان کم است و آن دسته از فیلمسازانی که به آنها جایزه نداده بودیم، گمان می کردند که حقشان را خورده ایم یعنی در هر صورت راضی نبودند.

    افخمی ادامه داد: اما نکته این است که داوری در جشنواره سی و دوم بسیار سخت تر بود چون سطح و معیار خوب و بد بودن فیلم ها به یکدیگر نزدیک بود و به دلیل همین نزدیکی، انصافا داوری فیلم های جشنواره سیودوم سخت بود. به همین دلیل باید به داوری جشنواره احترام گذاشت چون این رویداد سینمایی بیش از یک رقابت جدی برای من به عنوان جشن و میهمانی است که فیلمسازان دور هم جمع می شوند.

    جمال ساداتیان در ادامه گفت: در همه جای دنیا برای انتخاب بهترین فیلم چهار فاکتور فیلمنامه، کارگردانی، طراحی صحنه و میزان علاقه تماشاگران را در نظر می گیرند و بعد بهترین فیلم را انتخاب می کنند. بنابراین با توجه به این معیار بهترین فیلم مورد قضاوت قرار می گیرد.

    کارگردان فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در پایان این نشست درباره کاربرد نریشن در اثر سینمایی گفت: در همه جای دنیا از نریشن برای روایت داستان استفاده میکنند اما من نمی دانم چرا نریشن در فیلم های ایرانی همیشه مورد سوال بوده است. من به این دلیل از نریشن استفاده کرده ام که داستان این فیلم اینگونه می طلبید. از سوی دیگر به عمد از نریشن راز بقاگونه بهره بردم تا مایه های طنز در روابط افراد را نشان دهم. در واقع طنز بکار بـرده در فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به طنزهای «چخوف» نزدیک است.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    برگزیدگان تجلی اراده ملی فیلم فجر 9 اسفند معرفی میشوند

    اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر نهم اسفند در تالار ایوان شمس برگزار می شود.

    2014022515133324.jpg


    به گزارش سينما خبر، ناصر باکیده مدیر بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر گفت: مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی روز جمعه ساعت 18 و 30 دقیقه با حضور برگزیدگان این بخش و مدیران و مسئولان سینمایی از جمله حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره و محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل سینمایی فارابی برگزار میشود.

    به گفته باکیده از اهدف کلی بخش اراده ملی حضور نمایندگان و کارشناسان فرهنگی نهادها، سازمانها، وزارتخانهها و مراکز فرهنگی کشور در جشن سینمای ایران، با هدف جلب توجه ویژه مقوله سینما در انتقالدهی انواع پیامها و فرهنگسازیهای متنوع در میان اقشار مختلف جامعه است.

    باکیده یادآور شد: تجلی اراده ملی قصدش این است که سازمان ها و ارگانها در سینما دخالت کرده و فضایی برای تولید مشترک ایجاد کند و از طرف دیگر نهادها هم با کارشناسان سینما ارتباط برقرار کنند.

    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (پژوهشکده اندیشه)، معاونت فرهنگی قوه قضاییه، روزنامه فرهیختگان، انجمن مدیران تولید سینمای ایران، جشنواره روحانی در باب سینما، جمعیت هلال احمر جمموری اسلامی ایران، فرهنگسرای انقلاب اسلامی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر، بنیاد شهید و ایثارگران، سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری، شرکت ملی پالایش فراورده های نفتی ایران، سازمان بهزیستی، سازمان تحقیقات و ترویج وزارت جهاد و کشاورزی(جشنواره روستا)، ستاد اقامه نماز، سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ستاد رسیدگی به امور بیمه و کمک به زندانیان نیازمند(ستاد دیه کشور)، سازمان بسیج دانشجویی ، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، شرکت آب و فاضلاب تهران ، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو سازمان ها و نهادهای حاضر در بخش تجلی اراده ملی جشنواره امسال هستند.

    بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنوره فیلم فجر همزمان با جشنواره در تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد و اعضای هیات داوری شامل ۱۲۰ نفر هستند که ترکیبی از ۲۴ نهاد است. این هیات داوری، فیلم ها را دیدند و جمعه آرای خود را اعلام میکنند.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    جمعه 9 اسفند زمان برگزاری مراسم تجلی اراده ملی فیلم فجر

    اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر روز جمعه نهم اسفند در تالار ایوان شمس برگزار میشود.

    20140225164019-------------------------------------------------------------.jpg


    به گزارش سینما خبر، ناصر باکیده مدیر بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر با اعلام این خبر گفت:«مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی روز جمعه ساعت 18:30 با اجرای احسان کرمی و کارگردانی بیژن میرباقری و با حضور برگزیدگان این بخش و همین طور مدیران و مسولان سینمایی از جمله حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، علیرضا رضاداد دبیر جشنواره و محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل سینمایی فارابی برگزار میشود.»

    به گفته باکیده از اهدف کلی بخش اراده ملی حضور نمایندگان و کارشناسان فرهنگی نهادها، سازمان ها، وزارتخانه ها و مراکز فرهنگی کشور در جشن سینمای ایران، با هدف جلب توجه ویژه مقوله سینما در انتقال دهی انواع پیام ها و فرهنگ سازی های متنوع در میان اقشار مختلف جامعه است.

    باکیده یادآور شد:«تجلی اراده ملی قصدش این است که سازمان ها و ارگان ها در سینما دخالت کرده و فضایی برای تولید مشترک ایجاد کند و از طرف دیگر نهادها هم با کارشناسان سینما ارتباط برقرار کنند.»

    بنابرگزارش فارس، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (پژوهشکده اندیشه)، معاونت فرهنگی قوه قضاییه، روزنامه فرهیختگان، انجمن مدیران تولید سینمای ایران، جشنواره روحانی در باب سینما، جمعیت هلال احمر جمموری اسلامی ایران، فرهنگسرای انقلاب اسلامی، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، موسسه فرهنگی هنری ناجی هنر، بنیاد شهید و ایثارگران، سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری، شرکت ملی پالایش فراورده های نفتی ایران، سازمان بهزیستی، سازمان تحقیقات و ترویج وزارت جهاد و کشاورزی(جشنواره روستا)،ستاد اقامه نماز، سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ستاد رسیدگی به امور بیمه و کمک به زندانیان نیازمند(ستاد دیه کشور)، سازمان بسیج دانشجویی ، کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، شرکت آب و فاضلاب تهران ، واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و سازمان غذا و دارو سازمان ها و نهادهای حاضر در بخش تجلی اراده ملی جشنواره امسال هستند.

    بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنوره فیلم فجر همزمان با جشنواره در تاریخ 12 تا 22 بهمن در سالن سینماتوگراف موزه سینما برگزار شد و اعضای هیات داوری شامل 120 نفر هستند که ترکیبی از 24 نهاد است. این هیات داوری، فیلم ها را دیدند و جمعه آرای خود را اعلام می کنند.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    حذف جشنواره فیلم از دهه فجر حرفی ضد انقلابی است/ رهبر انقلاب پای سینمای ایران ایستاده است

    رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه چرا برخی می گویند جشنواره فیلم فجر ربطی به دهه فجر ندارد، گفت: سینمای ایران کارنامه انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی رنسانس هنر است. این حرف ها ضد انقلابی است که می گویند سینما و هنرهای دیگر را باید از دهه فجر خارج کنیم.

    2014030109125393.jpg


    به گزارش سينما خبر، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه تجلی اراده ملی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر گفت: وقتی می شود شاد بود و می توان غم را رها کرد چرا غم را بپرستیم. من هم مانند آقای رضاداد همیشه تصمیم می گیرم در بین این جمع درد و دل کنم اما همیشه فکر می کنم ممکن است که شما از شنیدن این حرفها خسته شوید. امیدواریم تا پایان سال و یا اوایل سال آینده شرایطی پیش بیاید تا بتوانیم با هم گفتگو کنیم.

    وی افزود: از همه کسانی که در این جشنواره شرکت کردند تشکر می کنم و با برگزاری این برنامه پرونده جشنواره سی و دوم بسته می شود و به زودی پرونده جشنواره سی و سوم را باز خواهیم کرد. خوشبختانه امسال دستگاهها و نهادهای مختلف دولتی در کنار ما قرار دارند و شب خوبی را برای ما فراهم کرده اند.

    رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: سینما یک امر ملی است و آثار آن نیز جهانی و ملی است. سازمان سینمایی بدون کمک نهادها و سازمانهای دولتی کاری از دستش ساخته نیست. من نگرانم از اینکه خنده هایی که امروز بر روی لبان اهالی سینماست تبدیل به ناامیدی شود. کار من سخت است و آرزو نمی کنم جای من باشید. باید دست به دست هم دهیم و کار کنیم.

    ایوبی خاطرنشان کرد: اینکه در این مراسم شرکت کرده اید و به فیلم ها جایزه می دهید خوب است اما کافی نیست. تجلیل از کارگردانان برجسته کار خوبی است و اگر چه تجلیل و تقدیر از عوامل فیلم در جهت تشکر از زحمات آنهاست اما تقدیرهای ما نهادین است و باید کار بیشتری انجام دهیم.

    وی با اشاره به اینکه اکثرا فیلمنامه هایی که به دستش می رسد را با اشتیاق می خواند، گفت: امیدوارم خیلی زود یک فیلمنامه خوب از شمس و مولانا به دست من برسد. ایران باید اولین کشوری باشد که این دیدار افسانه ای میان شمس و مولانا را که اسرار آمیزترین ملاقات تاریخ است، بسازد. اگر هم شما این فیلمنامه را ننویسید آنقدر از شمس و مولانا حرف می زنم تا مجبور شوید فیلمی در این رابـ ـطه بسازید.

    ایوبی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان های دولتی می توانند در حمایت و توسعه سینما تاثیرگذار باشند، گفت: یکی از کارهایی که نهادهای دولتی می توانند در حمایت از سینما انجام دهند این است که کارکنان خود را به سمت سینما بکشانند. در این رابـ ـطه کارت سینما از ما و شارژ آن برای کارکنان نهادها از شما، تا کارمندان شما بتوانند در کنار خانواده های خود از سینمای ایران لـ*ـذت ببرند. متاسفانه خیلی از مردم هنوز سینما رفتن را تجربه نکرده اند. طرح سینما سلام نشان داد که مردم دوست دارند به سینما بروند و ما این طرح را ادامه می دهیم.

    رئیس سازمان سینمایی گفت: ما باید سینماروها را بیشتر کنیم و بگذاریم صنعت سینما به طور طبیعی راه افتد. در حال حاضر دخل و خرج سینما با هم نمی خواند. برای تولید یک فیلم سینمایی 100 میلیارد تومان هزینه می کنیم اما فروش آن در گیشه تنها 30 یا 40 میلیون تومان است که از این فروش 12 درصد توسط شهرداری برداشته می شود که البته قول داده اند این بخش را از ما کم نکنند. چنین فروش هایی نشان می دهد که از فروش گیشه چیزی برای تولید در سینما باقی نمی ماند.

    وی بیان کرد: امروز صد و شصت و نهمین سالن سینما دیجیتالی شد، امیدوارم این پروسه دیجیتال کردن سالن های سینما به گونه ای پیش برود که بتوانیم در آن موفق باشیم.

    ایوبی با اشاره به اینکه بسیاری از نهادها و سازمان ها هنوز جشنواره فیلم فجر به پایان نرسیده آن را رصد می کنند و بولتن های مختلفی برای آن می سازند، گفت: رصد کردن سینما کافی نیست، ما خودمان بلدیم نقد کنیم و بولتن بنویسیم اما اینها به سینما کمک نمی کند، آن هم نوشتن بولتن هایی که تنها نگرانی و اضطراب را برای سینمای ایران ایجاد و بسیاری از افراد را نسبت به سینما نگران می کنند این در حالی است که زمانی که ما با کریمان حرف می زنیم و در رابـ ـطه با مسائل سینما توضیح می دهیم آنها گوش می دهند و حرف های ما را قبول می کنند. شنیدم که در یکی از این بولتن ها آمده است که در جشنواره امسال در 23 فیلم سیگار کشیده شده است اگر شخصیت های این فیلم ها سیگار کشیده اند، شخصیت های بد داستان بوده اند و هیچ تبلیغی در سینما برای استفاده از سیگار نبوده است.

    رهبر معظم انقلاب پای سینمای ایران ایستاده است

    ایوبی توضیح داد: رهبر معظم انقلاب پای سینمای ایران ایستاده است. در دل این سینما همه جور گفتمان وجود دارد اما متاسفانه در دوره ای نگاه منحرفی شکل گرفت با این مضمون که سینما را خراب کنیم و آن را از نو بسازیم، این کار شدنی نیست. سینمای ایران شریف و نجیب است و در آن می توانیم همه نگاهها را جای دهیم.

    رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: کدام سینما در جهان است که تمام خانواده چشم بسته و بدون آنکه بدانند فیلم چگونه است در کنار هم به سینما می روند. سینمای ایران، سینمای نجیب و پاک است و ما فیلم هایی می سازیم که همه می توانند آن را ببینند. این سینما، سینمای انقلاب است و سینمای دفاع مقدس و همه برای دفاع مقدس و ارزش های انقلاب احترام قائلند.

    وی گفت: چرا برخی می گویند جشنواره فیلم فجر ربطی به دهه فجر ندارد. سینمای ایران کارنامه انقلابی اسلامی است و انقلاب اسلامی رنسانس هنر است. این حرف ها ضد انقلابی است که می گویند سینما و هنرهای دیگر را باید از دهه فجر خارج کنیم. این هنرها کارنامه انقلاب اسلامی است و امیدوارم دستگاههای مختلف باور کنند که سینما می تواند به همه اولویت های جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

    ایوبی در پایان گفت: همه کارگردانان و تهیه کنندگانی که می خواهند برای سال 93 کار کنند و به هر کارشناس حقوقی، دینی، روانشناسی و ... برای فیلم خود نیاز داشته باشند ما هزینه دستمزد آنها را پرداخت می کنیم تا بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که شما فیلم هایتان را با عمق بیشتری بسازید. رویکرد اصلی سینمای ایران حمایت از فیلم بعد از تولید در سینماست.
     

    ☂Baran

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2013/12/16
    ارسالی ها
    2,966
    امتیاز واکنش
    225
    امتیاز
    286
    معرفی برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنواره ی فیلم فجر

    مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تالار ایوان شمس برپا شد.


    به گزارش سينما خبر، عصر 9 اسفند ماه این مراسم با 45 دقیقه تاخیر راس ساعت 19:15 دقیقه آغاز شد.

    در این مراسم "شهیندخت مولاوردی" معاون امور زنان ریاستجمهوری، حجتالله ایوبی رییس سازمان سینمایی،سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا، محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و جمعی از سینماگران حضور دارند.

    اجرای این برنامه را احسان کرمی برعهده دارد.

    طبق اعلام مسوولان جشنواره، برگزیدگان بخش تجلی اراده ملی جشنوارهی فیلم فجر بدین شرح معرفی شدند:

    جایزه بهترین مدیریت تولید فیلم از سوی انجمن مدیران تولید سینمای ایران به سیدعلی قائم مقامی به خاطر مدیریت تولید فیلمها «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا و «رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش اهدا شد.

    همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران جایزه اصلی خود شامل لوح تقدیر و تندیس را به تهیهکنندگان فیلم «شیار ۱۴۳» ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی به دلیل پرداختن به ارزشهای دفاع مقدس و انتقال مفهوم انتظار مادران شهدا و شخصیت پردازی مناسب اهدا کرد.

    همچنین هیاتداوران روزنامه فرهیختگان جایزه خود را به واسطه توجه خاص به مقوله اصلاح الگوی رفتارهای اجتماعی، تبادل فرهنگی، دغدغههای نسل جوان، عشق و کرامت انسانی با فرمی روایی و ریتمی مناسب در کنار بازی گرفتن بسیار خوب، روان و یک دست از بازیگران که موجب تولید یک اثر ماندگار، جذاب و پر کشش شده است به جمشید محمودی کارگردان فیلم «چند متر مکعب عشق» اهدا کرد.

    «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار جایزه سازمان بسیج جامعه زنان کشور و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی (جشنواره روستا) را از آن خود کرد.

    هیات داوران سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی (جشنواره روستا) تندیس، دیپلم افتخار و جایزه جشنواره روستا را در بخش تجلی اراده ملی به کارگردان فیلم «شیار ۱۴۳» نرگس آبیار اهدا کرد.

    همچنین هیات داوران سازمان بسیج دانشجویی جایزه خود را به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان فیلم «چ» اهدا کرد.

    سازمان بهزیستی هم جایزه و تقدیر ویژه خود را از هومن سیدی نویسنده و کارگردان فیلم «سیزده» به خاطر نگاه و اهمیت به انسجام جایگاه خانواده و لزوم توجه به امور فرزندان آسیب پذیر در راستای حفظ و ارتقاء سلامت جامعه به عمل آورد.

    سازمان غذا و دارو هیات داوران لوح سپاس خود را به دلیل نماد سازی مصرف منطقی دارو و سلامت روانی در فیلم «میهمان داریم» به محمد مهدی عسگرپور تقدیم کرد.

    هیات داوران ستاد اقامه نماز هم ضمن اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابراهیم حاتمیکیا کارگردان فیلم «چ» جایزه اصلی خود را به نرگس آبیار کارگردان فیلم«شیار ۱۴۳» اهدا کرد.

    هیات داوران ستاد مبارزه با مواد مخـ ـدر نیز جایزه ویژه خود را به دلیل توجه به مقوله اعتیاد به مواد محرک و تاثیر آن بر حریم خانه و خانواده و اثرات سوء آن بر فرد مصرف کننده، به سعید آقاخانی کارگردان فیلم سینمایی «لامپ ۱۰۰» تقدیم کرد.

    شرکت آب و فاضلاب استان تهران لوح تقدیر خود را به خاطر تلاشهای کارگردان فیلم «چ» به ابراهیم حاتمی کیا اهدا کرد و لوح تقدیر و جایزه ویژه خود را به کارگردان فیلم «رستاخیز» احمدرضا درویش داد.

    شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران جایزه ویژه این دوره از جشنواره را به علت تلاش برای تقویت ارزشهای دینی و ملی در آثار سینمایی و توجه به برجستگیها و زیباییهای تلاش ملت ایران در ۲۷ سال گذشته بویژه دوران دفاع مقدس و نمایشی اصیل و واقعی از فداکاریها و از خودگذشتگیهای مادران بزرگوار شهدا تقدیم به فیلم «شیار ۱۴۳» و کارگردان آن نرگس آبیار تقدیم کرد.

    وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (پژوهشکده اندیشه دفاع وزارت دفاع) ضمن تقدیر از فیلم های «چ» و «مهمان داریم» که ابعاد ارزشمندی از زندگی شهدا و خانوادههای آنان را به تصویر کشیده اند، با توجه به محتوا و فرم (فنی و هنری)، فیلم «شیار ۱۴۳» را به عنوان اثری با بیشترین تطابق با معیارهای ساخت درونی قدرت ملی معرفی و جایزه خود را به کارگردان این فیلم نرگس آبیار تقدیم کرد.

    معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری ضمن تقدیر از دو فیلم «آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» ساخته بهروز افخمی و فیلم «با دیگران» ساخته ناصر ضمیری، جایزه خود را به شرح زیر اعلام کرد: تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به نرگس آبیار، بهخاطرکارگردانی فیلم «شیار ۱۴۳» و همچنین بخاطر روایت تاثیرگذاری صبوری مادری که در برخورد با خبر اسارت و شهادت فرزندش، یاد نقش و سهم تاریخی زنان در ایام دفاع مقدس را به خوبی زنده میکند و همچنین بخاطر هدایت قابل تقدیر بازیگران نقشهای اصلی فیلم.

    تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رخشان بنی اعتماد، به خاطر کارگردانی و تهیهکنندگی فیلم ارزشمند «قصهها» و همچنین سالها استمرار و موفقیت در به تصویر کشیدن مسایل ویژه زنان در عرصه اجتماع و خانواده.

    هیات داوران معاونت فرهنگ عمومی معاونت فرهنگی قوه قضائیه نیز جایزه خود را به خاطر بها دادن به مفهوم و ذات هنر متعالی به لحاظ نگاه شریف و انسانی به حامیان راستین انقلاب اسلامی و نگاه هنرمندانه و آمیخته با آموزههای اخلاقی به ساحت خانواده به منوچهر محمدی تهیه کننده فیلم «مهمان داریم» اهدا کرد.

    واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز آثار مرتبط با مقولهی اهدای عضو سی و دومین جشنوارهی فیلم فجر، جایزهی مقام برتر خود را به دلیل پرداختن دقیق و اصولی به مقولهی اهدای عضو به فیلم «ساعت صفر» به تهیهکنندگی جواد نوروز بیگی به دو کارگردان جوان این اثر، آزاده نوزادمقدم و حسین سلامت تقدیم کردند.

    کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین هیات داوری بخش فلسطین و مقاومت به نمایندگی از کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین،ضمن سپاس وتقدیر از «چ» و «شهابی از جنس نور» به لحاظ مضمون و محتوا، فیلم سینمایی «روزگاری عشق و خــ ـیانـت» اثر داوود بیدل را که به وجه مهمی از ابعاد ناپیدای فعالیتهای صهیونیستی در عرصه اقتصاد و تاریخ این مرز و بوم می پردازد، اثر برگزیده خود اعلام کرد.

    ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند (ستاد دیه کشور) ضمن تحسین از آزیتا موگویی در به تصویر کشیدن سوء استفاده برخی از افراد در اخذ حکم الهی دیه در فیلم «تراژدی»، فیلم سینمایی «حق سکوت» به تهیهکنندگی سیدرضا میرکریمی و کارگردانی محمدهادی نائیجی را به دلیل پرداختی مستند به عواقب تلخ مربوط به زندگی محکومان مالی، شایسته تقدیر و اهدای جایزه دانست.

    معاونت و سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف جلب توجه فیلمسازان به موضوع ترافیک و قدردانی از کارگردانانی که این مهم را به صورت نسبی در فیلم های خود مورد توجه قرار دادهاند ، جایزه خود را در حوزه توجه به فرهنگ ترافیک به حامد محمدی کارگردان فیلم«فرشتهها با هم می آیند» اهدا کرد و جایزه دیگر خود را در حوزه توجه به حمل و نقل عمومی به سید رضا میرکریمی کارگردان فیلم «امروز» اهدا کرد.

    جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم ضمن تقدیر از تلاش سیدرضا میرکریمی تهیهکننده و کارگردان فیلم سینمایی «امروز» جایزه خود را به او اهدا کرد.

    بخش تجلی اراده ملی هم مانند سالهای گذشته با حمایت و همکاری ۲۴ نهاد و ارگان رسمی کشور برگزار میشود و قصد دارد طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره، ارتباط بین نهادها و سازمانها را با هنرمندان محکم کند.
     

    برخی موضوعات مشابه

    پاسخ ها
    14
    بازدیدها
    1,772
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    185
    پاسخ ها
    0
    بازدیدها
    84
    بالا