- عضویت
- 2017/11/10
- ارسالی ها
- 2,744
- امتیاز واکنش
- 44,960
- امتیاز
- 1,055
در بخش مسابقه زنده هفتمین جشنواره فجر از رنگ زیتونی در پارچه ها استفاده کرده اند. بر اساس نظرات کارشناسان، زیتونی یکی از رنگ هایی است که به بخش هایی از اقلیم ایران نزدیک است و می توان از آن برای نمونه های عمومی استفاده کرد. از طرفی زیتونی قابلیت ترکیب و تلفیق با بسیاری از رنگ ها در حوزه مد و لباس را دارد.
ایران در دنیا به برخی از رنگ ها شهرت دارد، در دو سال گذشته از های آبی فیروزه ای و طیف رنگ های زرد و خانواده کویری استفاده کرده اند. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم می شناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیه هایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونه های مختلفی به این دو رنگ دیده می شود.
در دوره های قبل بحث های گسترده ای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچه های پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.
در حال حاضر نیز از رنگ جهانی پیروی نکردیم، گرچه ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازه ها لباس هایی با رنگ های خردلی و اُخرایی عرضه می شود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنواره هاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگ ها را برای کار آنها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.
به عقیده کارشناسان، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه می تواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان،کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.
ایران در دنیا به برخی از رنگ ها شهرت دارد، در دو سال گذشته از های آبی فیروزه ای و طیف رنگ های زرد و خانواده کویری استفاده کرده اند. اصولا در دنیا، ایران را به این دو رنگ مهم می شناسند و بسیاری از طراحان دنیا توصیه هایشان در طراحی با مخاطب ایرانی استفاده از این دو رنگ است. در معماری و کویر ایران نیز گونه های مختلفی به این دو رنگ دیده می شود.
در دوره های قبل بحث های گسترده ای درباره رنگ و نوع پارچه صورت گرفت. ضمن اینکه این بار، پارچه های پیشنهادی مورد استفاده در جشنواره مد و لباس تولید ایران بودند و قابلیت تولید در سطح عمومی را نیز دارند.
در حال حاضر نیز از رنگ جهانی پیروی نکردیم، گرچه ممنوعیت و مخالفتی در این حوزه نیز نداریم. زمانی که در ویترین مغازه ها لباس هایی با رنگ های خردلی و اُخرایی عرضه می شود حاصل کار کارشناسان، فعالان و طراحان مد و لباس در جشنواره هاست. ما طراحان را محدود به یک رنگ نکردیم بلکه طیفی از رنگ ها را برای کار آنها در نظر گرفتیم. اما این طور نیست که رنگ خاصی را مد نظر بگیریم و بگوییم همه از آن پیروی کنند.
به عقیده کارشناسان، تولید کنندگان و فعالان این حوزه، جهت دادن در این زمینه می تواند در مسیر طراحی و تولید لباس آقایان، بانوان،کودکان و نوجوانان موثر و کمک کننده باشد.