انیمیشن های پیکسار – از بدترین تا بهترین!

همـــرآز

ماه دلها
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2019/08/06
ارسالی ها
814
امتیاز واکنش
5,810
امتیاز
685
W-Pixar-Movies.jpg


وقتی می‌خوای بین انیمیشن های پیکسار رتبه‌بندی کنی، مثل این میمونه که بخوای بین بچه‌هات بگی کدوم رو بیشتر دوست داری! خوب معلومه، همه‌ی پدر و مادرها به یک اندازه عاشق بچه‌هاشون هستن.
استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار تا حالا 19 انیمیشن جذاب ساخته که همه‌ از تماشای اونها لـ*ـذت بردیم. تازه دو تا انیمیشن دیگه (شگفت‌انگیزهای 2 و داستان اسباب‌بازی 4) هم تو راه هستن و به زودی اکران میشن. وقتی درباره‌ی انیمیشن های پیکسار حرف می‌زنیم، ناخودآگاه یاد شخصیت‌های فراموش‌نشدنی و احساسات پیچیده‌ی میان اونها می‌افتیم که باهاشون زندگی کردیم.
واقعا شاید اونهایی که با انیمیشن های پیکسار زندگی کردن نتونن هیچ وقت به محصولات این استودیو لقب بد یا بدترین بدن ولی به هر حال بین این 19 تا انیمیشن، بعضی‌ها فوق‌العاده بودن و بعضی‌ها کمتر خوب. بنابراین رتبه‌بندی این انیمیشن‌ها به معنی بد بودن اون‌ها نیست و فقط یه لیست بین محصولات خود استودیوی پیکسار هست.
هر کدوم از انیمیشن های پیکسار، در 20 سال گذشته، تاثیر ویژه‌ای روی تماشاگران داشته‌اند و از بچه‌ها گرفته تا بزرگترها، با لحظه به لحظه این انیمیشن‌ها زندگی کردن. مگه میشه مک‌کوئین رو دوست نداشت، مگه میشه در جستجوی نمو نبود یا عاشق وال ای نشد؟!
اما ظاهرا چاره‌ای نیست. بالاخره باید انتخاب‌های خودمون رو اعلام کنیم، در ادامه هر 19 انیمیشن رو از ضعیف‌ترین به قوی‌ترین بررسی می‌کنیم:
19) دایناسور خوب
دایناسور خوب شاید نسبت به بقیه‌ انیمیشن های پیکسار در آخر لیست ما قرار بگیره، اما بدترین انیمیشن پیکسار، هنوز هم یکی از بهترین‌هاست. اما این بار قرعه به نام دایناسور خوب ما افتاده که حتی با وجود فروش 322 میلیون دلاری در سراسر دنیا، فروش کمی داشته. آرلو، آپاتوساروس (گونه ای اژدها) داستان ماست که با اسپات 6 ، 7 ساله به دنبال خانواده‌ی خودش می‌ره.
انیمیشن دایناسور خوب از نظر جلوه‌های بصری واقعا عالیه ولی داستانش میتونست بهتر از این باشه و پرداخت بهتری داشته باشه. بهتر بود نقش بیشتری برای آرلو در نظر میگرفتن و همه‌ کارها روی دوش اسپات بیچاره نبود! شاید این فیلم چند لحظه‌ جذاب داشته باشه، ولی تقریبا یک مسیر خطی و مشخص رو دنبال می‌کنه! پس همین جایگاه نوزدهم براش خوبه. البته جالبه بدونید همین انیمیشن، برای یک جایزه گلدن گلوب نامزد شده، 7 تا جایزه مختلف بـرده و 39 بار در جشنواره‌های دیگه در رشته های مختلف نامزد شده.
18) زندگی یک مورچه
شاید تو نگاه اول کسی باور نکنه انیمیشن زندگی یک مورچه، بین انیمیشن های پیکسار باشه. البته زندگی یک مورچه، خیلی هم فیلم بدی نیست ولی یه چیزی تو مایه‌های داستان 7 سامورایی میمونه. شاید اگه استودیوی دیگه‌ای به جز پیکسار زندگی یک مورچه رو ساخته بود، همه قبولش میکردن و حتی براش بیشتر از این کف میزدن. اما وقتی اسم پیکسار میاد، انتظارات خیلی بالا میره.
شخصیت‌های منحصربه‌فرد و جالب این انیمیشن، به جذابیت‌های داستان اضافه کرده ولی این طوری نیست که وقتی انیمیشن زندگی یک مورچه رو تماشا کردی مثل وال ای، بعدها هم بخوای باهاش زندگی کنی یا درگیری ذهنی داشته باشی. چیزی که تو این انیمیشن گم شده، سحر و جادوی پیکسار هست که انتظار داشتیم روح و جسم ما را مجذوب خودش کنه.
البته این انیمیشن سال 1998 اکران شده و تونسته در باکس آفیس موفقیت‌هایی داشته باشه. فروش 363 میلیون دلاری انیمیشن زندگی یک مورچه خیلی هم بد نیست و نشون میده تماشاچی‌ها فلیک، هوپر، ملکه آتا، دات و بقیه‌ی مورچه‌ها رو دوست داشتن. اما ناچاریم در بین انیمیشن های پیکسار، زندگی یک مورچه رو در رتبه‌ی هجدهم بذاریم.
17) ماشین‌ها 2
قسمت دوم انیمیشن ماشین‌ها، نتونست نظر خیلی‌ها رو نسبت به جادوی انیمیشن های پیکسار جلب کنه. شاید بعد از نمایش جذاب انیمیشن ماشین‌ها، انتظارات برای سری دوم این فیلم خیلی بالا رفته بود. مک‌کوئینی که در نقش یک ماشین دوست داشتنی در قسمت اول، دل و جان کوچک و بزرگ را ربوده بود، در سری دوم درگیر یک داستان جاسوسی شد که شاید خیلی‌ها را خسته می‌کرد. البته پسر من همین انیمیشن را 50 بار تماشا و با آن زندگی کرده!
شخصیت‌های ماشینی انیمیشن ماشین‌ها 2 خیلی خوبن، ولی ماجرای فیلم مثل دایناسور خوب و زندگی یک مورچه چیزی که بخواهد قلب شما رو تسخیر کنه نداره. البته ناگفته نمونه که صحنه‌های اکشن و تصادف ماشین‌ها یا داستان جاسوسی اون خودش به تنهایی جذابیت‌های زیادی داره. فروش 652 میلیون دلاری ماشین‌ها 2 در بین دیگر انیمیشن های پیکسار شاید زیاد نباشه، ولی بد هم نیست.
یکی از بهترین هنرنمایی‌های اوون ویلسون، بازیگر مشهور هالیوودی، صداپیشگی‌ نقش مک‌کوییئنه که باعث شد همچنان داستان ماشین‌ها دوست داشتنی بمونه. اما اگه بخوایم جمع‌بندی کنیم، باید بگیم انیمیشن ماشین‌ها 2، مثل یه برنامه‌ی تلویزیونی درباره‌ی خودرو میمونه که صحنه‌های اکشن و جذاب داره!
16) شجاع
قراردادن انیمیشن شجاع در جایگاه شانزدهم انیمیشن های پیکسار شاید یکی از سخت‌ترین کارها باشه. نمیدونی باید بین نیمه‌ اول فیلم یا نیمه‌ی دوم اون تصمیم بگیری. واقعا اگه کل انیمیشن فقط نیمی از اون بود، می‌تونستیم بگیم انیمیشن شجاع جزو بهترین انیمیشن های پیکسار قرار می‌گیره. حیف شد! ماجرای انیمیشن شجاع درباره‌ی مریدا، ملکه قهرمان مو قرمزی هست که اصلا دلش نمی‌خواد یه آدم معمولی باشه و می‌خواد قدرتی داشته باشه که لرزه به اندام هر کسی بیندازه.
اما می‌دونید مشکل کجاست؟ مشکل اینه که پیکسار نتونسته خیلی خوب به این موضوع بپردازه. در واقع در انیمیشن شجاع بیشتر شاهد مهر و محبت میان مریدا و مادرش هستیم که حالا به یک خرس تبدیل شده! اگه اون قسمت‌های مربوط به خرس میتونست تمام ماجرای فیلم باشه، بی‌شک این انیمیشن جزو بهترین انیمیشن‌ها پیکسار بود. سکانس‌های خیره‌کننده، تکان‌دهنده و رویارویی مریدا با خرس فوق‌العاده هستن، اما هرچه نیمه‌ اول فیلم عالیه، با نزدیک شدن به پایان آن نظر شما هم مثل ما تغییر میکنه.
15) ماشین‌ها 3
دوباره به مک‌کوئین و دوستانش می‌رسیم. سری سوم انیمیشن جذاب ماشین‌ها سال 2017 منتشر شده ولی نسبت به قسمت‌های قبلی تفاوت عجیبی به چشم نمی‌خوره! شاید همین بدترین نکته‌ی فیلم و نقطه‌ی ضعف اون باشه. البته موضوع فیلم هم خودش یک موضوع برجسته‌ ست که شاید باعث شده انیمیشن ماشین‌ها 3 در بین انیمیشن های پیکسار به رتبه‌ پانزدهم برسه.
استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار به دنبال این بوده که با اکران انیمیشن ماشین‌ها 3 بتونه به نوعی یاد و خاطره‌ی تلخ سری دوم این مجموعه را از ذهن کودکان و بزرگترها پاک کنه. اما به نظر می‌رسه حتی نتونسته یه گام خوب در این زمینه برداره و فیلم صرفا به دلیل پیشینه قبلی این مجموعه در بین انیمیشن های پیکسار، تونسته به فروش نسبتا خوبی برسه. ماشین‌ها 3 واقعا با نمونه‌های مثل شگفت‌انگیزها فاصله‌ی زیاده داره!
ماشین‌ها 3 روایت‌کننده‌ این داستانه: مک‌کویین از ترس اینکه جای اون رو ماشین‌های جوان‌تر بگیرن، باید سخت بجنگه و موضوع دراماتیک اون رو شاید بیشتر بزرگترها بفهمن. در واقع میشه گفت این انیمیشن موضوعی درباره‌ی ترس از پیری در پوسته‌ای کودکانه داره و همچنان ما را نسبت به استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار شگفت‌زده نمی‌کنه، ولی نسبت به کار ضعیف جان لستر در سری دوم خیلی بهتره.
14) ماشین‌ها
بهتره که داستان ماشین‌های دوست داشتنی خیلی با قسمت‌های دیگه‌ش فاصله نداشته باشه. ماشین‌ها اولین سری از ماجراهای مک‌کوئین و دوستانش بود که اتفاقا خیلی از قسمت دوم و سوم بهتره. شاید موضوع فیلم کلیشه‌ای و همان تم ورزشی رو داشته باشه که تو خیلی از فیلم‌های ماشینی دیدیم، ولی در نهایت این انیمیشن خیلی خوب تونست موفق بشه.
چیزی که باعث شده تا داستان سری اول انیمیشن ماشین‌ها همچنان مثل یه نوستالژی تو ذهن ما بمونه اینه که نه تنها صحنه‌های اکشن زیاد و جذابی داشت، بلکه راوی یه زندگی واقعی در دنیای سرعت و مکانیک بود! شاید در بین تمامی انیمیشن های پیکسار، مجبور باشیم در مجموع سری ماشین‌ها رو جزو بدها بدونیم! ولی هنوز هم تماشای این انیمیشن می‌تونه جالب و جذاب باشه و تو هر سنی که باشید باهاش زندگی کنید!
13) دانشگاه هیولاها
نحسی سیزده این بار یقه‌ هیولاهای بامزه‌ی دانشگاهی رو میگیره که بعضی‌ها دوستشون دارن و بعضی‌ها هم نه! استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار استاد اینه که از هر ماجرایی چیزهای جالبی بیرون بکشه که بچه‌ها از اونها لـ*ـذت ببرن. انیمیشن دانشگاه هیولاها هم از این ویژگی جدا نیست، ولی یه مشکل مهم داره. مشکل دانشگاه هیولاها اینه که خیلی شبیه کمدی‌های دانشگاهی دهه‌ی 80 و 90 شده و تو ورطه‌ کلیشه گیر کرده!
البته می‌تونیم پیام‌هایی از دنیای واقعی را در انیمیشن دانشگاه هیولاها ببینیم که بتونیم با اون ارتباط برقرار کنیم. اما اگه بخوایم بگیم این انیمیشن جزو بهترین انیمیشن های پیکسار قرار می‌گیره، شاید در حق بقیه‌ محصولات این استودیو ظلم کرده باشیم. ولی نمی‌تونیم بگیم این هیولاهای بامزه رو با قیافه‌های جالبشون، نمی‌تونیم دوست نداشته باشیم!
12) در جستجوی دوری
انیمیشن در جستجوی نمو آنقدر خوب بود که مجبور می‌شیم در مقایسه با اون، در جستجوی دوری رو در رتبه‌ی 12 لیست مون قرار بدیم. البته در جستجوی دوری یک ویژگی خیلی مهم داره و اینه که هر چیزی که پیکسار در اون‌ها خوب عمل می‌کنه تو این انیمیشن دیده می‌شه. از ماجراجویی‌های بزرگ و لحظاتی که با آن گریه می‌کنید گرفته تا سورپرایز‌های ویژه، همه و همه در این انیمیشن وجود داره.
زمانی که ببننده‌ کوچک و بزرگ انیمیشن در جستجوی دوری پای تماشای آن می‌نشینه، می‌دونه از انیمیشن های پیکسار چی می‌خواد و دنبال هر چیزی می‌گرده که ممکنه در این انیمیشن رخ بده. شاید کار این انیمیشن در مقابل نمونه‌ موفقی چون در جستجوی نمو خیلی سخت باشه، ولی می‌تونه در سطح متوسطی از محصولات پیکسار قرار داشته باشه.
11) کوکو
انیمیشن کوکو جدیدترین تلاش استودیو انیمیشن‌سازی پیکسار به شمار می‌ره که شاید الان تو رتبه‌ی یازدهم باشه ولی با کمی ارفاق می‌تونه بین 10 تای برتر هم باشه. برخلاف در جستجوی دوری که عملکرد خوب پیکسار در بخش‌های مختلف اون از قبل قابل پیش‌بینی بوده، انیمیشن کوکو روایتگر داستان پسربچه‌ نوازنده‌ای است که سر از سرزمین مردگان در میاره. دنیایی تاریک و از نظر فرهنگی کاملا متفاوت!
انیمیشن کوکو از جنبه‌های مختلفی می‌تونه فیلم جذابی باشه و از جنبه‌های دیگه عجیب و غریب و دور از ذهن به نظر می‌رسه. شاید همین تضاد باعث شده با یه انیمیشن متفاوت روبه‌رو باشیم. یه وقتایی هست صحنه‌های انیمیشن در کنار موسیقی جذاب اون باعث می‌شه تا واقعا فکر کنیم ما به جای میگوئل ریورا، نوازنده‌ی 12 ساله‌ی فیلم در دنیای مردگان گرفتار شدیم و در کنار هکتور و دیگران نفس می‌کشیم!
انیمیشن کوکو اواخر سال 2017 اکران شده و فروش نزدیک به 800 میلیون دلاری اون نشون میده این انیمیشن که یه جورایی با احترام به فرهنگ مکزیکی‌ها ساخته شده، تونسته به خوبی نظر مخاطبان رو به خودش جلب کنه.
10) پشت و رو
از این جا به بعد دیگه ماجرای انتخاب بدترین و بهترین انیمشین‌های پیکسار وارد مرحله‌ی تازه‌ای میشه و به 10 گزینه برتر می‌رسیم. رتبه‌ دهم لیست ما به ماجرایی در ذهن و تخیل یک دختر 11 به نام رایلی اندرسون می‌رسه که در مینسوتای آمریکا به دنیا اومده و تو ذهن خودش پنج شخصیت داره. اسم این شخصیت ها که در ذهن رایلی مجسم میشن، لـ*ـذت، ناراحتی، ترس، تنفر و عصبانیت هست که به شکل زیبایی در انیمیشن پشت و رو به نمایش در اومده.
استودیوی انیمیشن پیکسار تلاش کرده داستانی از دنیای کشف، کمال و همدردی را به نمایش در بیاره. این انیمیشن به شکل قابل توجهی جذاب و فوق شگفت‌انگیزه که بارها و بارها اشک شما رو در میاره. یکی از بهترین انیمیشن های پیکسار که به خوبی به یک ذهن فعال و خلاق می‌پردازه همین انیمیشن پشت و رو هست؛ چرا که تقریبا تمام انیمیشن های پیکسار از یک دنیای یکسان بیرون میان.
9) داستان اسباب‌ بازی‌ها 2
انتخاب بین انیمیشن های پیکسار خیلی سخته و انتخاب بین سری داستان اسباب بازی هم دست کمی از اون نداره. هر گروه از مخاطبان یک قسمت از این سری رو دوست دارن. شاید وقتی 23 سال پیش قسمت اول این انیمیشن پخش شد همه عاشق اون شدن و با وودی، باز، رکس، آقای کله سیب‌زمینی، اندی، سید و دوستانشون زندگی کردن، ولی تقسیم‌بندی طرفداران داستان اسباب بازی تازه از قسمت دوم مشخص می‌شه.
مهمترین نکته‌ای که باعث برجسته شدن انیمیشن داستان اسباب بازی 2 در زمان خودش شد، موضوع جالب فیلمه. به جای اینکه ماجرای انیمیشن در مورد یک سری اسباب‌بازی و صاحب اون‌ها باشه، درباره‌ خود اسباب‌بازی‌ها و اتفاقاتی است که برای اونها میفته. زمانی که قابلیت انتخاب شدن پیدا می‌کنن، لحظاتی شکل می‌گیره که ارتباط میان شخصیت‌های دوست‌داشتنی و خاص فیلم جذاب‌تر و واقعی‌ترمی‌شه.
البته شاید همچنان محبوبیت سری اول انیمیشن داستان اسباب بازی روی نسخه‌ی دوم هم موثره ولی در بین انیمیشن های پیکسار، داستان اسباب بازی 2 جایگاه خودش رو داره.
8) بالا (آپ)
بی‌تردید انیمیشن آپ یکی از کارهای منحصربه‌فرد و متفاوت در بین انیمیشن پیکسار هست که شباهت‌های زیادی با انیمیشن شجاع داره. در حالی که انیمیشن شجاع 50 50 جالب و کسل‌کننده است، انیمیشن آپ این وضعیت را در دقایق ابتدایی خودش داره. به اعتقاد خیلی‌ها همون 15 دقیقه‌ی اول انیمیشن آپ شاید بهترین کاری است که استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار انجام داده.
یکی از دلگرم‌کننده‌ترین و غم‌انگیزترین بخش‌های داستان جایی است که سرگذشت کارل و همسر اون از کودکی با هم گره می‌خورد، عاشق همدیگه می‌شن و در کنار هم زندگی میکنن تا همسر کارل از دنیا میره و همه‌ این ماجرا هنوز تا زمانی است که داستان اصلی فیلم شروع نشده.
ماجرای اصلی فیلم از جایی شروع میشه که کارل به همراه راسل خونه‌ی کارل فردریکسن رو به سمت آمریکای جنوبی به پرواز در میارن تا یک گونه‌ی در حال انقراض رو نجات بدن. پایان انیمیشن بسیار زیبا و خاطره‌انگیزه ولی شاید مهمترین بخش انیمیشن آپ همان دقایق ابتدایی باشه که شاهکار پیکسار به شمار می‌ره.
7) راتاتوئیل (موش سرآشپز)
موش سرآشپز یا همون راتاتوئیل در واقعی موشی است که علاقه‌ی زیادی به آشپزی دارد و می‌خواهد با دست‌نشاندگی یک انسان، بهترین آشپز فرانسه بشه. شاید در نگاه اول به نظر خیلی‌ها موضوع کلی این انیمیشن توانایی تبدیل شدن به یک انیمیشن تمام عیار را نداشته باشه، ولی وقتی پای استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار در میان باشه موضوع کمی فرق می‌کنه. نه تنها این انیمیشن به یکی از بهترین و اصیل‌ترین کارهای پیکسار تبدیل می‌شه بلکه در بین انیمیشن های پیکسار یکی از گزینه‌هایی است که هر کسی می‌تونه عاشقش باشه!
به لطف جلوه‌های بصری و موسیقی جذاب فیلم، شما هم می‌فهمید که باید تلاش کنید تا جایگاه خودتون رو در دنیا پیدا کنید، جایگاهی که شاید همیشه رویای اون رو داشتید. راتاتوئیل یا انیمیشن موش سرآشپز نقطه عطفی در بین کارهای پیکسار باشه.
6) کمپانی هیولاها
همون اندازه که دانشگاه هیولاها درگیر کلیشه شده و نمی‌توان خیلی از اون دفاع کرد، ولی شاید میلیون‌ها دلیل وجود داشته باشه که بتونیم بگیم کمپانی هیولاها فوق‌العاده از آب در اومده. شخصیت‌های عالی هستن، همه چیز به خوبی در جای خودش قرار گرفته و موسیقی و جلوه‌های بصری فراتر از انتظار هستن. اما همانند دیگر انیمیشن های پیکسار، کمپانی هیولاها هم به شدت درگیر داستانه. داستانی که از دل ترس کودکان و دنیای اونا در تاریکی بیرون میاد، دنیایی مخفی که برای خودشون می‌سازن.
شاید اگه داستان خطی انیمیشن کمپانی هیولاها در کنار اجرای هنرمندانه‌ی اون قرار نمی‌گرفت، الان باید این انیمیشن رو در یه جایی نزدیک به انتهای لیست قرار می‌دادیم. کاش داستان بهتری برای کمپانی‌ هیولاها انتخاب می‌شد تا هیولاهای بامزه‌ی ما به حق خودشون در دنیای انیمیشن می‌رسیدن.
5) داستان اسباب بازی
دوباره میایم سراغ وودی، باز و دوستان شون در قسمت اول داستان اسباب بازی که اهمیت این انیمیشن نه تنها برای پیکسار بلکه برای تاریخ سینما بر هیچ کوچک و بزرگی پوشیده نیست! اولین فیلم انیمیشن بلند کامپیوتری که حتی اگر موفق هم نمی‌شد، باز هم پیکسار به عنوان یک پیشرو در استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها برای ساخت انیمیشن های جذاب به موفقیت بزرگی رسیده بود.
داستان چند اسباب‌بازی بامزه و کار درست که خیلی راحت می‌تونیم جای هر کدوم اون‌ها باشیم. تصور کنید 23 ساله که شخصیت‌هایی چون وودی و باز بخشی از زندگی بچه‌ها شدن و همین موضوع نشان از فوق موفقیت پیکسار و انیمیشن داستان اسباب بازی داره.
4) داستان اسباب بازی 3
به همون اندازه که قسمت اول انیمیشن داستان اسباب‌بازی مهمه، داستان اسباب بازی 3 از استقبال زیادی برخوردار شد و شاید بتوان این انیمیشن را در بین سه‌گانه‌ای که از داستان اسباب بازی اکران شده، بهترین قسمت دانست. البته باید منتظر باشیم ببینیم فصل تابستان با اکران قسمت چهارم از این انیمیشن چه اتفاقی می‌افته.
همه چیز در داستان اسباب بازی 3 وجود داره که بتونه به یک ماجرای جذاب، منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز تبدیل بشه. خیلی‌ها نگران بودن شخصیت‌های داستان‌اسباب‌بازی‌ها در یک تکرار ناخواسته گرفتار بشن، اما استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار به خوبی نشان داد که می‌تونه قواعد بازی رو به نفع خودش عوض کنه.
3) در جستجوی نمو
شاید در جستجوی نمو یکی از بهترین انیمیشن های پیکسار باشه که کمترین توضیح نسبت به جذابیت و موفقیت اون لازم باشه. یه ماهی دلقک کوچولو که لحظه به لحظه با اون همراه شدیم. پنجمین فیلم استودیو پیکسار که سال 2003 و به فاصله‌ چند ماه بعد از انیمیشن موفق کمپانی هیولاها منتشر شد یکی از بهترین انیمیشن های پیکسار هست که شخصیت‌های فراموش‌نشدنی، قاب‌بندی‌های زیبا و لحظات شگفت‌انگیز و احساسی این انیمیشن هیچ وقت از یاد ما نمی‌ره.
هر آن چیزی که برای موفق شدن یک انیمیشن لازمه، استودیو پیکسار به کار گرفته ولی شاید می‌‌تونست بهتر از این باشه!
2) شگفت‌انگیزها
شاید یک کلمه به خوبی بتونه انیمیشن شگفت‌انگیزها رو توصیف کنه: «شگفت‌انگیز». یک انیمیشن پخته و جذاب از ابرقهرمان‌های دوست‌داشتنی که با نیروهای خاص خود داستانی زیبا را پیش چشمان ما قرار میدن. اولین فیلم پیکسار که برخلاف کارهای قبلی و بعدی این استودیو که به مخلوقات دوست‌داشتنی حاصل از ذهن نویسندگان می‌پرداخت، کاملا به یک خانواده‌ انسانی تعلق داره.
انیمیشنی خارق‌العاده در بین انیمیشن های پیکسار که نشان می‌ده هر خانواده‌ای با قدرت ماورایی خودش در کنار همدیگه می‌تونه هر کاری انجام بده و از هر مشکلی رد بشه! خانواده‌ی پار، شامل باب، هلن، ویاولت و داشیل، هر کدم توانایی مخصوص به خودش رو داره که می‌تونه لحظات جالب و باورنکردنی رو خلق کنه. این انیمیشن 633 میلیون دلار فروش داشته که نشان از موفقیتش داره.
1) وال ای
اما نشان بهترین انیمیشن در بین انیمیشن های پیکسار تعلق میگیره به انیمیشن بسیار جذاب و دیدنی وال ای. شاید در جستجوی نمو زیر آب بهترین انیمیشن پیکسار باشد، ولی وال ای قطعا بهترین گزینه در بین انیمیشن های پیکسار روی ماه است!
استودیوی انیمیشن‌سازی پیکسار هر کاری که برای عالی بودن یک انیمیشن از هر نظر می‌تونسته بکنه رو روی وال ای پیاده کرده. یک محصول کاملا سینمایی خارق‌العاده که ثانیه به ثانیه به آن خیره می‌شوید. فیلمی که ترسی از بزرگ شدن نداره و خودش رو به عنوان یک محصول تصویری منحصربه‌فرد عرضه می‌کنه. بیشتر لحظات دیالوگی رد و بدل نمی‌شه، اگر نام انیمیشن کودکان یا والت دیزنی به عنوان منتشر کننده‌ آن نبود، می‌توانستیم بگوییم با یک فیلمی در رده‌ سنی بزرگسال با هنرنمایی کمدینی چون چارلی چاپلین روبه‌رو هستیم.
وال ای کاملا درباره‌ انسانیت، محیط، آینده و زندگی واقعی ساخته شده که همه‌ ما مردم با اون‌ها درگیریم. تمام پیام و مفهوم داستان از دل یک ربات کوچک بیرون میاد. انقدر این انیمیشن خوب پرداخت شده که از هر کسی بپرسید، بهترین کار پیکسار را وال ای می‌دونه.
کاری که پیکسار و انیمیشن های پیکسار با دنیای انیمیشن و سینما کرده، شاید خود والت دیزنی نتونسته انجام بده!



 

برخی موضوعات مشابه

بالا