اتومبیل و موتور برترین کراس اورهای شاسی بلند کامپکت 2015

  • شروع کننده موضوع CAPRICORN
  • بازدیدها 221
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

CAPRICORN

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2014/11/24
ارسالی ها
12,639
امتیاز واکنش
28,246
امتیاز
1,051
محل سکونت
بندر انزلی
کراس اورها خودروهایی هستند که از ترکیب ژنتیکی با یک شاسی بلند به وجود آمده اند و ضمن کاربردیبودن، اندکی قابلیت آفرود نیز در خود دارند. در حال حاضر، بازار خودرو پر از وسایل نقلیهای است که ارائه یک لیست کامل از آنها کار چندان آسانی نیست. با این حال، در ادامه یک لیست از کراس اورها آماده شده که بازیگران حاضر در این عرصه را رتبه بندی کرده است.

برای بزرگنمایی روی تصاویر کلیک کنید...

Please, ورود or عضویت to view URLs content!


۱۶) میتسوبیشی اوتلندر اسپورت یا ASX
اوتلندر اسپورت یا همان ASX ظاهر متفاوتی دارد و همین امر آن را از دیگران متمایز می کند. برای پیشرانه این مدل از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۴۸ اسببخار استفاده شده است که با یک دیفرانسیل جلو و ی ک گیربکس دستی ۵ دنده همراه است. در همین حال، یک سیستم انتقال قدرت CVT در کنار یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۸ اسببخار به صورت یک آپشن در دسترس قرار دارد. سیستم دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و برای دیفرانسیل تمامچرخ متحرک باید هزینه اضافی پرداخت کرد. برخی موارد مانند قیمت پایه کم و یک گارانتی ۱۰ ساله یا ۱۰۰ هزار مایل از جمله مزیّت های این مدل به شمار میروند؛ خودرویی که نتوانسته جای خود را در دل علاقه مندان باز کند.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Mitsubishi outlander sport ASX

۱۵) جی ام سی تِرین
جی ام سی ترین (Terrain) به عنوان یک کراساور ۵ سرنشینه، خودرویی راحت، مجهز و بزرگتر از سایر رقبا است. با این حال، این مدل از مشکل اضافه وزن معمول امریکایی ها رنج میبرد و مصرف سوخت، عملکرد ترمزها و هندلینگ از نقاط ضعف آن به شمار میروند. در این مدل، یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار در کنار یک دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد استفاده میشود. در همین حال، از یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۱ اسببخار نیز میتوان استفاده کرد. یک سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک نیز به صورت آپشن در کنار هر کدام از موتورها در دسترس قرار دارد. «ترین» یک گزینه معقول برای خریدران در این کلاس است ولی از رده های بالای کلاس، فاصله زیادی دارد. البته خبر خوب این است که یک مدل بازنگری شده در پاییز ۲۰۱۵ در راه است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



GMC Terrain Denali

۱۴) شورولت اکوایناکس
مدل اکوایناکس که پا به سن گذاشته، خودرویی جادار و مجهز است؛ ولی در عین حال، به راحتی توسط خودروهای جدید و با هیجان بیشتر به عقب رانده میشود. در این مدل، از دو گزینه برای پیشرانه میتوان استفاده کرد. یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار و همینطور یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۳۰۱ اسببخار. همچنین یک سیستم گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میتواند انتقال قدرت را برای چرخ های جلو یا تمام چرخ ها انجام دهد. تکنولوژی هایی مانند 4G LTE و هاتاسپات وایفای داخلی، هشدار برخورد از جلو و دستیار پارکینگ عقب از جمله آپشن های جالب در این مدل هستند. ولی هنوز هم راه زیادی تا نزدیکشدن به صدر جدول این کلاس خودرویی باقی مانده است. در همین حال، پاییز امسال باید منتظر رونمایی یک مدل ۲۰۱۶ از اکوایناکس باشیم که در طراحی آن تجدیدنظر صورت گرفته است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Chevrolet Equinox

۱۳) نیسان روگ
نام «روگ» به معنای «چموش و سرکش» و ظاهر سرزنده اش ممکن است شمار را به این اشتباه بیندازد که با خودرویی با هیجان رانندگی بالا روبرو هستید. ولی به جای آن، یک خودروی خانوادگی باوقار دارید که طبیعت بسیار آرامی نیز دارد. در این مدل، قدرت یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر از طریق یک سیستم CVT میتواند به چرخهای جلو یا تمام چرخ ها منتقل شود. سواری در نیسان روگ کیفیت مناسبی دارد و سیستم تعلیق حرکات بدنه را به خوبی کنترل میکند. ولی سیستم فرمان به نوعی «بیحس» است و ارتباط لازم را ندارد. در همین حال، در داخل کابین روگ، شرایط لوکس و سطح بالایی برای قرار گرفتن ۷ سرنشین آماده شده که این موضوع، بیشتر از همه در سطح تریم های بالای آن مشهود است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Nissan Rogue

۱۲) هیوندای توسان
توسان با فضای مناسب در صندلیهای عقب، کنترله ای مناسب و تنظیمات بهینه سیستم تعلیق، پتانسیل های زیادی در خود دارد. با این حال، مواردی مانند فضای حمل وسایل کوچک و نقاط کور بزرگ، آن را در سطوح پایینتر کلاس خود نگه میدارند. در این مدل، از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۶۴ اسب بخار یا یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار میتوان استفاده کرد و یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته میتواند با یک دیفرانسیل جلو یا تمامچرخ متحرک همراه گردد. همچنین یک توسان با سوخت هیدروژنی، دارای دامنه مسافتی در حدود ۴۸۰ کیلومتر است که البته باید فقط در کالیفرنیای امریکا به دنبال آن باشید. زمان درنظرگرفته شده برای ورود توسان به بازار، ماه جولای سال جاری میلادی است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Hyundai Tucson2015

۱۱) کیا اسپورتیج
اسپورتیج با ترکیب قابلیت های کاربردی و دینامیک رانندگی درگیر کننده، شرایط را در خور نامش ایجاد کرده است. برای این مدل، دو گزینه پیشرانه در دسترس هستند؛ یک موتور پایه ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۲ اسببخار و یک موتور آپشن ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۶۰ اسببخار. هر دوی اینها از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میتوانند قدرت خود را به چرخ های جلو (استاندارد) یا تمام چرخ ها (آپشن) منتقل کنند. مدل توربو، چابکی بسیار خوبی دارد، ولی سیستم تعلیق تیونشده اسپورتی، شرایط سواری چندان مناسبی بر روی سطوح جاده ناهموار ایجاد نمیکند. شاید نکته جالب در مورد کیا اسپورتیج، ترکیبی متعادل از شرایط اسپورت، استایل و کاربردیبودن باشد.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Kia Sportage 2015

۱۰) سوبارو اوتبک
اوتبک جدید اندکی بزرگتر شده و فضای بازتری در داخل کابین پیدا کرده است؛ ولی هنوز نمیتواند به سؤال قدیمی «استیشن واگن بزرگ یا کراس اور کوچک؟» پاسخ مناسبی بدهد. البته شاید این موضوع چندان هم اهمیتی نداشته باشد؛ چرا که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. ای خودرو هنوز هم فاصله ۲۲۱ میلیمتری خود را با سطح زمین حفظ کرده است و برای پیشرانه آن میتوان از بین گزینه های ۲/۵ لیتری چهار سیلندر تخت یا ۳/۶ لیتری شش سیلندر تخت انتخاب کرد. در همین حال، در مدل امسال، سیستم انتقال قدرت متغیر پیوسته (CVT) به صورت استاندارد در اوتبک استفاده شده است. سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز برای همه مدل ها به صورت استاندارد است که شرایط هندلینگ و چسبندگی بسیار خوبی را در تمام شرایط آب و هوایی ایجاد میکند.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!




Subaru Outback 2015

۹) سوبارو فارستر
فارستر یک کراس اور مفید و کاربردی به تمام معناست و در عین جادار بودن، دید مناسبی را نیز از داخل فراهم میکند. اولین گزینه پیشرانه در این مدل، یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۰ اسببخار است که میتواند با یک گیربکس ۶ دنده دستی یا یک سیستم CVT همراه شود. دومین گزینه، یک موتور ۲ لیتری توربو با قدرت ۲۵۰ اسببخار است که با سیستم CVT همراه میشود. فارستر، در عین داشتن یک سیستم تعلیق راحت و نرم، با یک سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک استاندارد، عملکردی خارق العاده در زمینه آفرود دارد که آن را از سایر خودروهای موجود در این کلاس متمایز میکند.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Subaru forester

۸) تویوتا راو فور
قابلیت های بالا و کاربردیبودن، چیزهایی که علاقه مندان «راو فور» را به آن میشناسند. راو فور با پیشرانه بنزینی از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۷۶ اسببخار استفاده میکند که با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه است. البته یک پیشرانه هیبرید نیز به زودی در سال ۲۰۱۵ در دسترس قرار خواهد گرفت. تویوتا در این مدل سعی کرده نسبت به مدلهای همتای آن، مصرف سوخت بهتر و قدرت بیشتری فراهم کند. در مدل با پیشرانه بنزینی، دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن ارائه میشود. این در حالی است که در مدل هیبریدی، قدرت به صورت استاندارد به تمام چرخ ها منتقل میشود. در همین حال، کف پایینتر در عقب و گنجایش حمل وسایل بیشتر، راو فور را تبدیل به یکی از وسایل نقلیه کاربردی در صنعت اتومبیل کرده است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Toyota RAV4 2015​

۷) فولکس واگن تیگوآن
تیگوآن یک گزینه «آلمانی» در یک کلاس خودرویی است که از «امریکایی ها» و «آسیایی ها» انباشته شده است. تیگوآن که بیشتر یک گلف است که در ارتفاعی بالاتر ایستاده، تنها یک گزینه پیشرانه دارد و آن یک موتور ۲ لیتری توربوی چهار سیلندر است. در همین حال، سطوح تریم در آن از مدل پایه S با گیربکس ۶ دنده دستی تا مدل اسپورت R-Line با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک گسترده شده اند. دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن است. هندلینگ، ترمزها و سیستم فرمان در این مدل از شرایط مناسبی برخوردارند. با این حال، نبود گزینه پیشرانه توربودیزل فولکس واگن در کنار گیربکس دستی اندکی در ذوق میزند. همچنین شاید اندکی از دوران طراحی این مدل گذشته باشد.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Volkswagen Tiguan

۶) هیوندای سانتا فه اسپورت
سانتافه اسپورت در سری «سانتافه» یک کراس اور پنج سرنشینه با جثه ای کوچکتر است که طراحی زیبایی در آن به کار گرفته شده است. برای پیشرانه این مدل میتوان از هریک از گزینه های ۲/۴ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۹۰ اسببخار یا ۲ لیتر توربوی چهار سیلندر با قدرت ۲۶۴ اسببخار استفاده کرد که هر دوی آن ها با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه میشوند. همچنین دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمامچرخ متحرک به صورت آپشن ارائه میشود. از دیگرهای آپشن های ارائه شده برای این مدل، درب عقب خودکار است که میتواند به صورت اتوماتیک در حالی که پشت در ایستادهاید و کلیدها در جیبتان است، باز شود. هندلینگ سانتافه اسپورت قابل قبول است، ولی در حد نام یک «اسپورت» نیست. با این حال، کیفیت ساخت کابین، آن را تبدیل به یکی از گزینه های محبوب در این کلاس کرده است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Hyundai Santa Fe

۵) جیپ رنگلر
قبل از این که اعتراضی شنیده شود، باید اعتراف کرد که این خودرو یک «کراس اور» نیست. ولی سؤال اینجاست که دیگر کجای دنیای اتومبیل میتوان این مدل را رتبه بندی کرد؟ اگر به دنبال بهترین ویژگی های آفرود در یک وسیله نقلیه هستید، چه چیزی بهتر از جیپ رنگلر «افسانه ای» میتواند باشد؟ آن هم با دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، فاصله زیاد از سطح زمین و سیستم تعلیق مناسب. یک موتور ۳/۶ لیتری V-6 با قدرت ۲۸۵ اسببخار، پیشرانه رنگلر را تأمین میکند که میتواند با یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا ۵ سرعته اتوماتیک همراه شود. برای بالاترین سطح از رنگلر، باید به سراغ مدل «روبیکون» رفت که سرسختترین آنها به شمار میرود. در هر صورت، رنگلر شاید مانند سایر خودروهای موجود در این لیست برای استفاده های روزمزه کاربرد نداشته باشد، ولی شاید از همه آنها، دوست داشتنی تر است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!




Jeep Wrangler rubicon hard rock 2015

۴) جیپ چروکی
چروکی بهترین شرایط رانندگی را به عنوان یک «جیپ کوچک» دارد؛ قدرتمند، نه چندان سبک و با دینامیک مناسب در جاده. در چروکی از هر کدام از موتورهای ۲/۴ لیتری چهار سیلندر یا ۳/۲ لیتری V-6 میتوان استفاده کرد. امّا در عین حال، استفاده از موتور V-6 شاید برای دیفرانسیل تمام چرخ متحرک و یدک کشی مناسبت ر باشد. برای انتقال قدرت نیز از یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته استفاده میشود. تکنولوژیهای داخل کابین و مواد به کار رفته با «گرند چروکی» برابری میکنند. با این حال، ظرفیت حمل وسایل در بهترین حالت، شرایطی متوسط دارد.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Jeep Cherokee

۳) فورد اسکیپ
ظاهر اسپورتی و سطح بالای اسکیپ، شرایط بسیار خوبی برای آن رقم زده است و این در حالی است که طراحی داخلی نیز از همین سبک پیروی کرده است. اسکیپ برای آن که بتواند حضور مؤثری در مقابل رقبا داشته باشد، امکانات پرمیوم زیادی در اختیار قرار میدهد و در آن میتوان از سه نوع موتور چهار سیلندر برای پیشرانه استفاده کرد که دو موتور توربوشارژر در بین آنها حضور دارند. یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته به صورت استاندارد در تمام مدل های اسکیپ ارائه میشود و در همین حال، شرایط شاسی و سواری آن، یک تجربه رانندگی درگیرکننده و شگفت انگیز را در اختیار قرار میدهد.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Ford Escape

۲) هوندا CR-V
هوندا از هر لحاظ بر روی ارتقای مدل CR-V کار کرده است؛ طراحی تازه بدنه باعث شده تا ظاهری مدرن و منحصر به فرد برای آن ایجاد شود و در همین حال، داخل کابین، محیطی آرامتر و با مواد مناسبتر فراهم شده است. همچنین با استفاده از تیونینگ سیستم تعلیق و سیستم ترمز، هندلینگ در CR-V بهبود یافته است. برای پیشرانه، یک موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر همان ۱۸۴ اسببخار قبلی را تولید میکند؛ ولی در حال حاضر، از یک سیستم CVT برای انتقال قدرت استفاده میشود. دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد ارائه شده است و در همین حال، امکان استفاده از آپشن دیفرانسیل تمامچرخ متحرک نیز وجود دارد. طرفداران CR-V قبلی حتماً از آمدن مدل جدید نیز استقبال خواهند کرد.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!




Honda CR-V Touring AWD 2015

۱) مزدا CX-5
مدل دوست داشتنی CX-5 با حال و هوای ورزشکاری که برای باور به آن فقط باید تجربه رانندگی با این مدل را داشت، به عنوان «خودروی اسپورت» کراس اورها شناخته میشود. گزینه اول پیشرانه در CX-5، یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۵ اسببخار است که تنها با گیربکس ۶ دنده دستی و دیفرانسیل جلو ارائه میشود. در این حالت، نمیتوان از دیفرانسیل تمام چرخ متحرک استفاده کرد. در عین حال، میتوان از موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۴ اسب بخار نیز استفاده کرد. در این حالت، دیفرانسیل به صورت استاندارد است و دیفرانسیل تمام چرخ متحرک را به صورت یک آپشن میتوان در اختیار داشت. در CX-5 تکنولوژی های هوشمند زیادی به کار رفته و همینطور فضای حمل وسایل بسیار خوبی تدارک دیده شده است؛ ولی نقطه قوتش بیشتر در وقار و متانتش در رانندگی در جاده است.


Please, ورود or عضویت to view URLs content!



Mazda CX-5 Grand Touring AWD

منبع: caranddriver
پدال
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
287
پاسخ ها
0
بازدیدها
172
پاسخ ها
3
بازدیدها
283
پاسخ ها
10
بازدیدها
1,121
بالا