- عضویت
- 2018/02/17
- ارسالی ها
- 23,992
- امتیاز واکنش
- 29,350
- امتیاز
- 1,104
در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.
این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.
با کارناوال در بررسی هتل های یک ستاره همراه شوید.
نحوه تعیین ستاره های یک هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.
در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.
طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های یک ستاره حداقل کسب امتیاز ۱ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۲ کمتر باشد.
در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.
شرایط کلی
* این واحد های اقامتی می توانند بین ۸ الی ۱۰ اتاق داشته باشند.
* در این واحد ها ممکن است خدمات به صورت غیر رسمی ارائه شود و اغلب به صورت خانوادگی اداره می شوند.
* دکور و وسایل ، به نسبت هتل هایی با درجه بالاتر ، بیشتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .
خدمات و توجه به میهمان
* صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.
* در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.
* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.
* جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.
* در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.
* باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.
* امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.
این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.
با کارناوال در بررسی هتل های یک ستاره همراه شوید.
نحوه تعیین ستاره های یک هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.
در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.
طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های یک ستاره حداقل کسب امتیاز ۱ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۲ کمتر باشد.
در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.
شرایط کلی
* این واحد های اقامتی می توانند بین ۸ الی ۱۰ اتاق داشته باشند.
* در این واحد ها ممکن است خدمات به صورت غیر رسمی ارائه شود و اغلب به صورت خانوادگی اداره می شوند.
* دکور و وسایل ، به نسبت هتل هایی با درجه بالاتر ، بیشتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .
خدمات و توجه به میهمان
* صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.
* در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.
* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.
* جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.
* در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.
* باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.
* امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.