هتل‌ بررسی درجه بندی هتل ها

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

با کارناوال در بررسی هتل های یک ستاره همراه شوید.

%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B50-18.jpg

نحوه تعیین ستاره های یک هتل
برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های یک ستاره حداقل کسب امتیاز ۱ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۲ کمتر باشد.

در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.

qweq0.jpg

شرایط کلی
* این واحد های اقامتی می توانند بین ۸ الی ۱۰ اتاق داشته باشند.

* در این واحد ها ممکن است خدمات به صورت غیر رسمی ارائه شود و اغلب به صورت خانوادگی اداره می شوند.

* دکور و وسایل ، به نسبت هتل هایی با درجه بالاتر ، بیشتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .

خدمات و توجه به میهمان
* صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.

* در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.

* خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

* جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.

* در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.

* باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.

* امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    رستوران
    * حداقل یک محوطه ی غذا خوری هرروز برای خوردن صبحانه به روی مسافران باز شود.

    * باید امکان سرو نوشیدنی سرد و گرم برای مسافر وجود داشته باشد.

    * باید صبحانه سبکی در رستوران یا محل غذاخوری وجود داشته باشد و در صورت هزینه ی اضافی بابت صبحانه باید شرح قیمت ها دقیقا به مشتری داده شود.

    * صبحانه در ساعتی منطقی باید برای مسافران ارائه شود.

    * خدمات ناهار و شام اختیاری و در صورت وجود ، رعایت حداقل استاندارد ها الزمی است.

    * نوشیدنی های سرد و گرم باید در فضای هتل از حداقل ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای مسافر قابل دسترس باشد.

    etwete0.jpg

    خدمات عمومی اتاق (Room Service)
    * ارائه ی غذا در اتاق بستگی به خود هتل دارد و معمولا تنها برای بیمارانی که مجبورند در اتاق بمانند این خدمات ارائه می شود.

    * باید وسایل تمیز کردن کفش از جمله واکس در هتل وجود داشته باشد.

    * هتل می تواند لباس شویی داشته و یا نداشته باشد.

    qweq3-1.jpg

    اتاق خواب ها و آسایش میهمان
    * کیفیت وسایل و خدمات رفاهی اتاق باید در حد قابل قبول باشد.

    * اتاق ها باید هرروز نظافت شده و تلاش شود استاندارد بالایی از بهداشت رعایت شود!

    * در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

    * اتاق ها نمی توانند از ۹ مترمربع کوچکتر باشند.

    * اندازه ی تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد.

    * ملحفه ها و وسایل خواب باید به تعداد و تمیز باشند.

    * باید درجه حرارت مناسب و کنترل آن توسط مهمان وجود داشته باشد. وسایل سرمایشی و گرمایشی بسته به شرایط هتل، کولر آبی، پنکه سقفی و . . را شامل می شود.

    * اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد.

    * باید حداقل یک پنجره برای ورود نور وجود داشته باشد.

    * کف پوش های مناسب وجود داشته باشد. استفاده از قالیچه و یا موکت قابل قبول است.

    * وجود تلویزیون در اتاق هتل های یک ستاره الزامی نیست اما در لابی هتل اجباری می باشد.

    * وجود یخچال ، تلفن ، لوازم تحریر و سشوار در اتاق هتل های یک ستاره الزامی نیست.

    * وجود سوئیت خصوصی در هتل های ۱ ستاره الزامی نیست.

    سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
    * همه حمام های عمومی و یا خصوصی هتل های یک ستاره باید وسایل کامل نظافتی همچون صابون، شامپو، قلاب برای آویزان کردن لباس و . . . را داشته باشد.

    * سرویس های بهداشتی و حمام ها در این گونه هتل ها معمولا به صورت عمومی هستند و اتاق ها به تنهایی این سرویس ها را ندارند.

    * حداقل یک توالت به ازای هر ۸ نفر باید وجود داشته باشد.

    * فضای توالت و دوش زنان و مردان جدا از هم تعبیه می شود.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    کیفیت غذا
    * در صورت وجود صبحانه باید از منوی ساده همچون نان، کره، پنیر و مربا تشکیل شده باشد. تمامی مواد اولیه صبحانه باید تازه باشد!

    * داشتن شیر و کره و نان داغ در هر درجه ای الزامی است.

    * در همه ی وعده ها غذاها باید با دقت تهیه شوند.

    فضاهای عمومی
    * هتل های یک ستاره فضاهای محدودی دارند.

    * وجود فروشگاه در هتل های یک الی سه ستاره الزامی نمی باشد.

    * فضای پذیریش این هتل ها یک فضای کوچک یا به صورت یک میز است.

    * این هتل ها خدماتی همچون فضاهای ورزشی، سالن های همایش را ندارند.

    * نمازخانه باید در تمامی درجات هتل وجود داشته باشد.

    * ممکن است فضای کوچکی به عنوان لابی برای نشستن داشته باشند.

    * این هتل ها راهرو ها و پله های ساده و بدون آلایشی دارند.

    * اگر ساختمان این هتل ها بیش از ۲ طبقه به جر همکف داشته باشد باید آسانسور داشته باشند مگر زمانی که از نظر معماری و فضا مشکلاتی وجود داشته باشد.

    * تسهیلات توالت باید در فضای عمومی وجود داشته باشد.

    * اکثر هتل های یک ستاره، پارکینگ ندارند.
    بررسی درجه بندی هتل ها | هتل های دو ستاره
    در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

    این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است .

    با کارناوال در بررسی هتل های دو ستاره همراه شوید.

    %D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B50-22.jpg

    نحوه تعیین ستاره های دو هتل
    برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

    در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

    طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های دو ستاره حداقل کسب امتیاز ۳ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۴ کمتر باشد.

    در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    شرایط کلی
    * ممکن است هتل کوچک و یا متوسط باشد. مثالا با ۲۰ اتاق خواب و فضای عمومی محدود، اما با اتاق خواب های بهتر و راحت تر از هتل یک ستاره.

    * این هتل ها اغلب توسط خانواده ها اداره می شود.

    * دکور و وسایل ، به نسبت هتل های یک ستاره ، کمتر کیفیت لوازم خانگی را دارند .

    خدمات و توجه به میهمان
    * در این سطح باید رفتار حرفه ای تر نسبت به هتل های یک ستاره در برخوردها وجود داشته باشد.

    * خدمات می تواند با تعداد محدودی از کارکنان انجام شود.

    * صاحب هتل یا کارکنان از صبح زود تا دیر وقت شب آماده ی پذیرش مهمان هستند.

    * در حداقل زمان باید مهمان ها به اتاق هایشان هدایت شوند و یا پاسخ مناسب به مهمان ها داده شود.

    * خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

    * جزییات هزینه های مسافر به صورت چاپی یا به صورت نوشته خوانا به مسافر تحویل داده می شود.

    * در صورت لزوم کمک به مسافر در جابه جایی وسایل انجام می شود.

    * باید صندوق امانات در قسمت پذیرش وجود داشته باشد.

    * امکان گرفتن پیغام وجود دارد و به صورت غیر رسمی انجام می شود.

    رستوران
    * محوطه غذا در این هتل ها می تواند شامل: رستوران، نهارخوری، بوفه و اغذیه فروشی شود.

    * در صورت وجود امکانات مناسب، ارائه خدمات غذا و نوشابه در اتاق قابل قبول است.

    * کارکنان رستوران آشنایی معقولی از غذاها و نوشیدنی ها دارند.

    * باید صبحانه سبکی در رستوران یا محل غذاخوری وجود داشته باشد و در صورت هزینه ی اضافی بابت صبحانه باید شرح قیمت ها دقیقا به مشتری داده شود.

    * صبحانه در ساعتی منطقی باید برای مسافران ارائه شود.

    * خدمات ناهار اختیاری و در صورت وجود ، رعایت حداقل استاندارد ها الزمی است.

    * خدمات شام می تواند مجموعه از غذا های سرد و گرم باشد که به صورت منو باید به مشتری داده شود.

    * نوشیدنی های سرد و گرم باید در فضای هتل از حداقل ساعت ۱۰ صبح الی ۱۰ شب برای مسافر قابل دسترس باشد.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خدمات عمومی اتاق (Room Service)
    * ارائه ی غذا در اتاق بستگی به خود هتل دارد و معمولا تنها برای بیمارانی که مجبورند در اتاق بمانند این خدمات ارائه می شود.

    * باید وسایل تمیز کردن کفش از جمله واکس در هتل وجود داشته باشد

    * هتل می تواند لباس شویی داشته و یا نداشته باشد.

    اتاق خواب ها و آسایش میهمان
    * برای اتاق خواب ها وسایل ساده و هماهنگ قابل قبول است.

    * هتل می تواند بر روی دیوارهای اتاق از تابلوهای نقاشی استفاده کند.

    * اتاق ها باید هرروز نظافت شده و تلاش شود استاندارد بالایی از بهداشت رعایت شود!

    * در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

    * ابعاد اتاق باید طوری باشد که استفاده عملی از تمام وسایل به راحتی انجام بپذیرد.

    * اندازه ی تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد.

    * ملحفه ها و وسایل خواب باید به تعداد و تمیز باشند.

    * چیدمان وسایل خواب باید دارای هماهنگی و نظم باشد.

    * باید درجه حرارت مناسب و کنترل آن توسط مهمان وجود داشته باشد. وسایل سرمایشی و گرمایشی بسته به شرایط هتل، کولر آبی، پنکه سقفی و . . را شامل می شود.

    * اتاق باید از نور کافی برخوردار باشد.

    * باید حداقل یک پنجره برای ورود نور وجود داشته باشد.

    * اگر در کف پوش ها از قالیچه استفاده می شود باید هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد.

    * در اتاق های هتل ۲ ستاره علاوه بر صندلی، میز تحریر و میز آرایش هم باید وجود داشته باشد.

    * وجود یخچال ، تلفن ، لوازم تحریر و سشوار در اتاق هتل های دو ستاره الزامی نیست.

    * وجود سوئیت خصوصی در هتل های دو ستاره الزامی نیست

    سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
    * همه دوش ها و دیگر وسایل سرویس بهداشی باید از کیفیت بالا و هماهنگی برخوردار باشد.

    * همه حمام های عمومی و یا خصوصی هتل های دو ستاره باید وسایل کامل نظافتی همچون صابون، شامپو، قلاب برای آویزان کردن لباس و . . . را داشته باشد.

    * تمامی اتاق ها باید دارای سرویش بهداشتی و دوش باشند.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    کیفیت غذا
    * باید نشانه هایی برتر از تکنیک بهتر آشپزی در غذاها نسبت به هتل یک ستاره دیده شود.

    * داشتن شیر و کره و نان داغ در صبحانه ی هر درجه الزامی است.

    * همه ی وعده ها غذاها باید با دقت تهیه شوند.

    فضاهای عمومی
    * فضاهای عمومی نسبت به هتل های یک ستاره کیفیت بهتری دارد و تلاش می شود فضای خوشایندی برای مهمان فراهم شود و تزیینات خوبی وجود داشته باشد.

    * باید فضای وسیع تری برای پذیرش نسبت به هتل یک ستاره فراهم گردد.

    * این هتل ها خدماتی همچون فضاهای ورزشی، سالن های همایش را ندارند.

    * نمازخانه باید در تمامی درجات هتل وجود داشته باشد.

    * در فضای رستوران های هتل های دو ستاره باید صندلی کودک وجود داشته باشد.

    * فضای مناسبی باید برای ایجاد لابی و نشستن ایجاد گردد.

    * این هتل ها راهرو ها و پله های ساده و بدون آلایشی دارند.

    * اگر ساختمان این هتل ها بیش از ۲ طبقه به جر همکف داشته باشد باید آسانسور داشته باشند مگر زمانی که از نظر معماری و فضا مشکلاتی وجود داشته باشد.

    * تسهیلات توالت باید در فضای عمومی وجود داشته باشد.

    * می تواند پارکینگی با فضای مناسب و متناسب با هتل وجود داشته باشد.
    بررسی درجه بندی هتل ها | هتل های سه ستاره
    در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

    این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است .

    با کارناوال در بررسی هتل های سه ستاره همراه شوید.

    %D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B50-23.jpg

    نحوه تعیین هتل های دوستاره
    برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

    در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

    طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های سه ستاره حداقل کسب امتیاز ۵ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۶ متر باشد.

    در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    شرایط کلی
    * هتل با اندازه ی متوسط است، با ۳۰ اتاق خواب و خدمات و تسهیلات با کیفیت تر از هتل های یک و دو ستاره.

    * دسترسی های عمومی بهتری در فضای داخلی هتل وجود دارد.

    * مدیریت و کارکنان ظاهری مرتب و رسمی دارند و آموزش های لازم را در حیطه کار خود دیده اند.

    * مسئول پذیرش حداقل به یک زبان زنده دنیا مسلط است.

    خدمات و توجه به میهمان
    * یک نفر یه عنوان مسئول پذیرش وجود دارد و هیچ گونه تاخیری در پاسخگویی مورد قبول نیست.

    * تسهیلات هتل برای مهمان ها توضیح داده شده و به صورت مستقیم به اتاق ها هدایت می شوند.

    * صورت حساب مهمان باید به صورت مداوم به روز شود.

    * خدمات رزواسیون به صورت ساده انجام می پذیرد.

    * مکانی باید برای وسایل اضافی مهمان تعبیه شود.

    * وجود صندوق امانات در هتل های ۳ ستاره اجباری نبوده و در صورت وجود در قسمت پذیرش باید صندوق امانات وجود داشته باشد.

    * گرفتن و رساندن پیغام ها به صورت رسمی و به وسیله فرم هایی که برای این کار طراحی شده اند، صورت می پذیرد.

    رستوران
    * باید رستوارن و ناهارخوری برای صرف صبحانه و غذا برای مهمانان دایر باشد.

    * فضای رستوران باید با تعداد مشتریان متناسب باشد و محل آماده سازی غذا مهم می باشد.

    * دیزی سرا، کبابی یا غذاخوری سنتی به جای رستوران قابل قبول است.

    * کارکنان اطلاعات مناسبی از غذا ها باید داشته باشند و خدمات کارآمدی را عرضه کنند.

    * خدمات صبحانه اگر سلف سرویس نیست باید فهرست غذا تهیه شود.

    * صبحانه برای مشتریان غیرساکن هم باید فراهم باشد، البته در صورت وجود محدودیت الویت با مسافران هتل می باشد.

    * برای ناهار باید غذاهای سبک و ساندویچ برای مسافران در دسترس باشد. کیفیت ارائه این خدمات به مشتریان مهم می باشد.

    * خدمات کامل شام باید فراهم باشد. مهمان ها باید بتوانند بدون اینکه به سمت پیشخوان بروند غذا ها و نوشیدنی هایشان را سفارش دهند.

    * به عنوان میان وعده باید حداقل ساندویچ، بیسکویت و نوشیدنی برای مسافران در دسترس باشد.

    خدمات عمومی اتاق (Room Service)
    * در صورت وجود ارائه ی خدمات غذا و نوشیدنی در اتاق باید قیمت ها در فولدرهایی در اتاق وجود داشته باشد.

    * در صورت درخواست صبح ها برای بیدار شدن با تلفن اتاق تماس گرفته می شود.

    * باید وسایل و خدمات تمیز کردن کفش و واکس در هتل وجود داشته باشد. دستگاه های تمیز کردن کفش باید در معرض دید مهمانان باشد.

    * خدمات لباس شویی باید حتما در هتل ارائه شود.
    aserrwet0.jpg
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    اتاق خواب ها و آسایش میهمان
    * وسایل اتاق باید از کیفیت خوب و چیدمان زیبا و متناسب برخوردار باشد.

    * نظافت با تمام جزییات و دقت باید انجام شود.

    * در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

    * همه اتاق ها باید متراژ و فضای مناسبی را برای راحتی مسافر داشته باشند.

    * اندازه تشک ها باید در حد استاندارد های یک نفره و دو نفره باشد. تشک ها باید جنس مرغوب تری نسبت به تشک های هتل های یک و دو ستاره داشته باشند.

    * وسایل خواب باید از کیفیت خوبی برخوردار بوده با وسایل و تزیین اتاق همخوانی داشته باشد.

    * دمای اتاق باید همزمان با ورود مهمان تنظیم شود.

    * استفاده از کولر گازی و سیستم تهویه مطبوع برای هتل های سه ستاره و بالاتر الزامی است.

    * اتاق ها باید نورپردازی مناسب داشته و میز آرایش و تحریر باید کاملا توسط لامپ روشن شود. در هتل های سه ستاره و بالاتر برق اضطراری به صورت خودکار عمل می کند.

    * اتاق ها باید داری کف پوش مناسب و با کیفیت بالا باشد.

    * هتل های ۳ ستاره باید یخچال با کیفیت مناسب داشته باشند.

    * وجود تلویزیون در اتاق ها اجباری است و راحتی در نگاه کردن به تلویزیون مهم می باشد.

    * وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

    * لوازم تحریر باید برای همه اتاق ها فراهم باشد.

    * سشوار در اتاق ها موجود می باشد.

    * وجود سوئیت خصوصی در هتل های ۳ ستاره الزامی نیست.

    سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
    * حمام ها باید از وسایل کامل نظافتی برخوردار باشند و دارای تهویه مناسب باشند.

    * هر اتاق سرویس بهداشتی و دوش مخصوص خود را دارد.

    aserrwet3.jpg

    کیفیت غذا
    صبحانه باید ترکیبی از غذاهای گرم و سرد با کیفیت مناسب و مواد اولیه تازه باشد.

    حداقل یک غذای گیاهی باید در هر وعده وجود داشته باشد.

    فضاهای عمومی
    * فضای عمومی بزرگتری نسبت به هتل های یک و دو ستاره دارند.

    * چیدمان وسایل با تناسب صورت می گیرد.

    * برخی از هتل های ۳ ستاره فضایی برای تبدیل ارز خارجی به ریال دارند.

    * فضای محل پذیرش باید شیک و با دکور مناسب باشد.

    * در هتل های ۳ ستاره فضایی به عنوان لابی برای نشستن وجود دارد.

    * راهرو ها و پله ها باید تزیئنات مناسبی داشته باشند.

    * اگر ۳ طبقه و بیشتر بر روی همکف وجود داشته باشد باید آسانسور داشته باشند.

    * باید پارکینگ متناسب با ظرفیت هتل وجود داشته باشد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

    این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

    با کارناوال در بررسی هتل های چهار ستاره همراه شوید.

    %D9%87%D8%AA%D9%84-4.jpg

    نحوه تعیین ستاره های یک هتل
    برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

    در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

    طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های چهار ستاره حداقل کسب امتیاز ۷ برای هریک از موارد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات نباید از ۸ کمتر باشد.

    در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.

    %DB%8C%D8%BA%D9%82%D8%BA%D8%AB2.jpg

    شرایط کلی
    * در این هتل ها خدمات با کیفیت بالاتر و تسهیلات بیشتری به مهمانان عرضه می گردد. این هتل ها معمولا دارای فضای بزرگی هستند. اما هتل های کوچکتر هم می توانند با لوکس تر کردن هتل انتظارات یک هتل ۴ ستاره رو برآورده کنند.

    * این هتل ها فضای عمومی خوبی دارند.

    * اتاق خواب ها آسایش و کیفیت بیشتری نسبت به هتل ها با درجه پایین تر دارند.

    * فضاهای دیگر به جز رستوران برای غذاخوردن وجود دارد.

    * فضاهایی همچون مرکز تجاری، فضای کنفرانس، فضای ورزشی و ... را دارا می باشد.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خدمات و توجه به میهمان
    * کارکنان دارای لباس های رسمی هستند و مدیر مسئول بر آن ها به صورت کامل نظارت دارد.

    * مهارت های فنی و اجتماعی با استاندارد بسیار بالا پاسخگوی نیاز ها و درخواست های مهمانان می باشد.

    * در این هتل ها بخش پذیریش به صورت ۲۴ ساعت فعال می باشد.

    * کارکنان قسمت پذیرش لباس های رسمی و شبیه به هم دارند.

    * تسویه حساب بدون اتلاف وقت پس از درخواست مهمان صورت می پذیرد.

    * ممکن است بخش ویژه ای برای رزواسیون وجود داشته باشد و انجام این خدمات به صورت و روند رسمی می باشد.

    * صورت حساب مهمان باید به صورت مداوم به روز می شود.

    * نصب صندوق در اتاق ها ضروری می باشد و در ابتدا آموزش نحوه استفاده از صندوق ها به مهمانان داده می شود.

    * خدمات باربری برای ورود و خروج وجود دارد. در شب ها هم حتی باربر وجود دارد.

    * در این هتل ها دربان به صورت ۲۴ ساعت حضور دارد.

    * در این هتل ها پیغام به سرعت به مهمانان انتقال داده می شود

    * مهمانان می توانند از هتل درخواست روزنامه کنند.

    رستوران
    * باید حداقل یک رستوران در هتل وجود داشته باشد و محل غذاخوری کارکنان از رستوران جدا باشد.

    * خدمات و سرویس ها در رستوران با دقت به جزییات صورت می پذیرد.

    * کارکنان رستوران آموزش دیده، مودب و آشنا به کار خود هستند.

    * صبحانه به صورت سلف سرویس ارائه می گردد.

    * صبحانه باید در مدت زمان ۲ ساعت فراهم باشد.

    * نهار در رستوران و یا بوفه باید فراهم گردد. کیفیت و تنوع غذاها باید این هتل را از هتل های ۳ ستاره و کمتر متمایز کند.

    * هنگام شام باید فهرستی از غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی ها برای مشتریان فراهم باشد.

    * باید مجموعه ای از غذاهای سبک و نوشیدنی ها برای مهمان در طول روز و شب فراهم باشد.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    بالا