هتل‌ بررسی درجه بندی هتل ها

ATENA_A

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2018/02/17
ارسالی ها
23,992
امتیاز واکنش
29,350
امتیاز
1,104
خدمات عمومی اتاق (Room Service)
* خدمات با کیفیت خوبی برای غذا خوردن در اتاق وجود دارد.

* در صورت نیاز غذا بر روی چرخ دستی به صورت رسمی برای مهمانان در اتاق آورده می شود.

* خدمات بیدار کردن مهمان توسط تلفن در هتل وجود دارد.

* دستگاه تمیز کردن کفش در فضای عمومی هتل فراهم است و معمولا در نزدیک آسانسور ها قرار داده می شود.

* وجود خدمات لباس شویی و خشک شویی در هتل های ۴ ستاره الزامی است.

اتاق خواب ها و آسایش میهمان

* کیفیت خوب و بسیار عالی در وسایل اتاق دیده می شود. اتاق ها از تزیینات خوبی نیز برخوردارند.

* دیوار ها داری پوشش و تزیینات خوبی هستند.

* کیفیت وسایل یکی از عامل های تمایز هتل های ۴ ستاره از ۳ ستاره می باشند.

* نظافت با تمام جزییات در هتل های ۴ ستاره صورت می پذیرد و هنگام نظافت از خشبوکننده ها نیز استفاده می گردد.

* در صورت درخواست مهمان نظافت مجدد روزانه صورت می پذیرد.

* در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

* اتاق ها باید وسیع بوده و حرکت در اتاق ها باید به راحتی صورت بپذیرد.

* در هتل های ۴ ستاره امکان استفاده از تشک هایی با اندازه بزرگ مانند سایزهای کینگ و کوئین وجود دارد.

* بالش ها و دیگر وسایل خواب همه از کیفیت بالا برخوردارند و وجود تاج بالای تخت به شکل ایمن و زیبا دارای اهمیت می باشد.

* دمای اتاق باید همزمان با ورود مهمان تنظیم شود.

* نورپردازی اتاق ها در این سطح از هتل مهم می باشد و معمولا ۲ چراغ بالای سر هر تخت وجود دارد و از قسمت تخت خواب قابل کنترل است.

* کف پوش های اتاق باید باکیفیت و هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد.

* حتما باید صندلی راحتی در این اتاق این هتل ه وجود داشته باشد.

* یخچال هایی با کیفیت و تزیین مناسب باید در اتاق ها وجود داشته باشد و در آن اقلام مختلف همچون انواع آب میوه ها و . . . وجود داشته باشد. در صورت پولی بودن خوراکی های درون یخچال باید از قبل به مهمان اطلاع داده شود.

* اندازه تلویزیون اتاق باید مناسب باشد (بیش از ۱۴ اینچ) و از روی تخت و صندلی راحتی قابل مشاهده باشد.

* علاوه بر کانال های معمولی کانال های ماهواره ای در صورت دریافت مجوز باید دردسترس باشد.

* وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

* سشوار باید در اتاق موجود باشد.

* حداقل ۱۰% از اتاق های هتل ۴ ستاره باید سوئیت های خصوصی را تشکیل دهد.

* در اتاق ها لیوان ها باید از جنس بلور باشد.

%DB%8C%D8%BA%D9%82%D8%BA%D8%AB4.jpg
 
  • پیشنهادات
  • ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    دانشنامه گردشگری
    بررسی درجه بندی هتل ها | هتل های پنج ستاره
    در ادامه ی بررسی انواع هتل ها قصد داریم، استاندارد های هتل های یک الی پنج ستاره را بررسی کرده و آن ها را به شما معرفی کنیم.

    این استاندارد ها از طرف سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اعلام شده است.

    با کارناوال در بررسی هتل های پنج ستاره همراه شوید.

    5-%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87.jpg

    نحوه تعیین ستاره های یک هتل
    برای ارزیابی هتل ها و تعیین درجه آن ها موارد بسیاری از جمله، خدمات، تجهیزات، فضا های موجود، نیروی انسانی و . . .را مورد بررسی قرار می دهند.

    در فرآیند ارزیابی و امتیازدهی برای هر یک از موارد امتیازی بین ۰ الی ۱۰ داده می شود.

    طبق قوانین درجه بندی سازمان میراث فرهنگی، در هتل های پنج ستاره حداقل کسب امتیاز ۹ برای تمامی موارد الزامی است.

    در ادامه با مواردی که در چهارچوب قانون سازمان میراث فرهنگی برای هتل ها آمده و ارزیابی ها از روی این قوانین صورت می گیرد آشنا خواهید شد.

    egagasg5.jpg

    شرایط کلی
    * این مراکز اقامتی دارای تاسیسات لوکس، بزرگ و با استاندارد های بین المللی هستند.

    * در این هتل ها موارد خدماتی بهتر از حتی هتل های ۴ ستاره رعایت می شود.

    * این گونه هتل ها تسهیلات اضافه تری نسبت به سایر هتل ها به مهمانان عرضه می کنند.

    * کارکنان هتل های ۵ ستاره به صورت ویژه ای آموزش دیده اند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خدمات و توجه به میهمان
    * در بخش های مختلف کارکنان مجرب و آموزش دیده را مشاهده خواهید کرد.

    * در این هتل ها هریک از کارکنان وظیفه مشخصی دارند و چند وظیفه وکار را یک فرد انجام نمی دهد.

    * نظم فوق العاده ای را در این هتل ها مشاهده می کنید.

    * کارکنان بخش پذیرش کاملا آموزش دیده و آشنا به مهارت های ارتباط اجتماعی و کارشان هستند.

    * در بخش پذیرش کارکنانی مسلط به زبان های مختلف وجود دارد.

    * بخش ویژه ای برای رزرواسیون با کارکنانی مسلط به زبان های مختلف وجود دارد.

    * صورت حساب با جزییات ریز و کامل در پاکتی دربسته به مهمانان تحویل داده می شود.

    * خدمات باربری به وسیله کارکنانی با لباس و یونیفرم های خاص و رسمی صورت می پذیرد.

    * خدمات باربری بدون تاخیر باید صورت پذیرد.

    * در درب ورود خوش آمد گویی توسط دربان گفته می شود.

    * در این هتل ها پیغام به سرعت به مهمانان انتقال داده شده.

    * مهمانان می توانند از هتل درخواست روزنامه کنند.

    * در هتل های ۵ ستاره شرایطی همچون رزرو بلیط تئاتر، گردش ها و بازدید از اماکن دیدنی و . . . وجود دارد.

    egagasg4.jpg

    رستوران
    * حداقل یک رستوران برای مهمانان و مشتریان هتل برای تمامی وعده های غذا دایر می باشد.

    * در این گونه هتل ها یک رستوران دیگر با غذاهای ویژه نیز باید وجود داشته باشد.

    * در این هتل ها باید انتظار خدمات کاملا رسمی را داشته باشید.

    * کارکنان رستوران در این هتل ها شناخت و آشنایی کاملی به غذا ها و نوشیدنی ها دارند.

    * آشنایی کارکنان می تواند به حدی نیز باشد که نوشیدنی ها به وسیله آن ها تهیه گردد.

    * خدمات صبحانه به صورت سلف سرویس موجود است و اگر مهمانی سرویس صبحانه، سرمیز را بخواهد این نوع از خدمات برایش فراهم می گردد.

    * ناهار به صورت کامل و کیفیت بالا در رستوران باید ارائه گردد. غذا ها باید از تنوع خوبی برخوردار باشند.

    * برای شام باید منوی کاملی از غذا ها با کیفیت و استاندارد بین المللی وجود داشته باشد.

    * باید مجموعه ای از غذاهای سبک و نوشیدنی ها برای مهمان در طول روز و شب فراهم باشد و پذیرایی عصرانه به صورت کامل وجود دارد.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    خدمات عمومی اتاق (Room Service)
    * خدمات غذا در اتاق مهمان به صورت فوری و با کیفیت و استاندارد بالای جهانی صورت می پذیرد و کارکنانی که این خدمات را ارائه می دهند در زمینه کاری خود حرفه ای می باشند.

    * خدمات بیدار کردن مهمان توسط تلفن در هتل وجود دارد.

    * در این هتل ها علاوه بر وجود دستگاه تمیزکننده کفش، خدمات واکس هم صورت می پذیرد.

    * وجود خدمات لباس شویی و خشک شویی در هتل های ۵ ستاره فراهم می باشد. خدمات تحویل لباس مهمان ها به صورت روزانه صورت می پذیرد.

    egagasg6.jpg

    اتاق خواب ها و آسایش میهمان

    * کیفیت بسیار عالی در وسایل اتاق ها دیده می شود و تزیین و چیدمان اتاق های به صورت حرفه ای صورت می پذیرد.

    * شیشه های اتاق های ۵ ستاره اکثرا دو دجداره بوده تا سر و صدای داخل اتاق به حداقل برسد.

    * نظافت با تمام جزییات و دقت در هتل های ۵ ستاره صورت می پذیرد و هنگام نظافت از خشبوکننده ها نیز استفاده می گردد.

    * در صورت درخواست مهمان نظافت مجدد علاوه بر روز در شب نیز صورت می پذیرد.

    * در کلیه اتاق ها باید جهت قبله، سجاده، مهر، تسبیح و یک قرآن، وجود داشته باشد.

    * اتاق های هتل ۵ ستاره بزرگ بوده، آسایش و راحتی را برای مهمانان فراهم می کند.
     

    ATENA_A

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2018/02/17
    ارسالی ها
    23,992
    امتیاز واکنش
    29,350
    امتیاز
    1,104
    * برخی از اتاق های هتل ۵ ستاره دارای تراس و بالکن می باشد که در امتیازگیری هتل ها بسیار اثرگذار است.

    * در هتل های ۵ ستاره کوچکترین نقص در وسایل خواب، راحتی و کیفت آن ها قابل قبول نمی باشد.

    * وجود هوای مطبوع و دمای مناسب و کنترل آن توسط مهمان مهم می باشد.

    * نورپردازی در داخل اتاق ها به شکل عالی انجام می پذیرد و نورپردازی های اضافه می تواند برای کمد ها، میز مطالعه، میز آرایش و . . . وجود داشته باشد.

    * کف پوش های اتاق باید باکیفیت و هماهنگ با دیگر وسایل اتاق باشد و باید از موکت ها و فرش های هتلی با کیفیت مناسب استفاده کرد.

    * وجود صندلی راحتی و میزتحریر ضروری می باشد.

    * یخچال هایی با کیفیت و تزیین مناسب باید در اتاق ها وجود داشته باشد و در آن اقلام مختلف همچون انواع آب میوه ها و . . . وجود داشته باشد. در صورت پولی بودن خوراکی های درون یخچال باید از قبل به مهمان اطلاع داده شود.

    * علاوه بر کانال های معمولی کانال های ماهواره ای در صورت دریافت مجوز باید دردسترس باشد.

    * وجود تلفن با قابلیت تماس با خارج از هتل در اتاق ها اجباری است. کاغذ و مداد یاداشت باید در کنار تلفن باشد. لیست تلفن های ضروری نیز باید وجود داشته باشد.

    * سشوار باید در اتاق موجود باشد.

    * همواره در این هتل ها باید سوئیت های لوکسی با ۳ بخش جداگانه اتاق خواب، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی وجود داشته باشد.

    * در اتاق ها لیوان ها باید از جنس بلور باشد.

    * وسایل ساده دوخت و دوز باید در اتاق موجود باشد.

    سرویس های بهداشتی، زیردوشی ها تسهیلات متصل به اتاق خواب ها
    * همه حمام ها باید از وسایل و ابزار باکیفیت، عالی و لوکس تشکیل شده باشد.

    * در حمام باید از نور و تهویه هوای مناسب استفاده گردد.

    * تمامی اتاق ها باید دارای سرویس بهداشتی و دوش باشند. دوش باید دستی و منعطف باشد.
    کیفیت غذا

    * تمامی غذا ها باید ترکیبی از غذاهای گرم و سرد با کیفیت مناسب و مواد اولیه تازه باشد.

    * دسر ها در این سطح از هتل ها از اهمیت بالای برخوردار است.

    * منو صبحانه در هتل های ۵ ستاره باید بسیار متنوع باشد.

    فضاهای عمومی
    * محوطه عمومی دارای تزیینات زیبا و لوکس می باشد

    * تسهیلات اضافه برای تفریح، ملاقات های رسمی و تجاری، آرایشگاه های زنانه و مردانه، غرفه فروش کتاب و مجله و . . . موجود می باشد.

    * امکان تبدیل پول برای مشتریان در هتل ضروری می باشد.

    * محوطه پذیرش با تزییات زیبا و لوکس باید نزدیک درب ورودی وجود داشته باشد.
     
    بالا