تاریخچە و ادوار دین یاری در یک نگاه

  • شروع کننده موضوع Elka Shine
  • بازدیدها 326
  • پاسخ ها 2
  • تاریخ شروع

Elka Shine

مدیر بازنشسته
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/07/11
ارسالی ها
4,853
امتیاز واکنش
14,480
امتیاز
791
به باور یارسان خداوند ابتدا دو ملکه به نام رمز و رضا را آفرید ، سپس چهار ملکه به نامهای داود، پیر بنیامین، پیر موسی و مصطفی دودان را آفرید. در این زمان حق در درون درّ در ته دریا بوده است سپس یکی از آن چهار ملکه که سرگردان بودند به نام پیر بنیامین ، حضرت حق را در درون درّ پیدا میکند، و به درون درّ میروند .



1912-image-jpg


حالا مجموعه ۴ ملکه و آن ۲ ملکه دیگر با خود حق میشوند هفت تن که 70 هزار سال، با حق در درون درّ بوده اند.
 
  • پیشنهادات
  • Elka Shine

    مدیر بازنشسته
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/07/11
    ارسالی ها
    4,853
    امتیاز واکنش
    14,480
    امتیاز
    791
    بعد از مدتی حضرت حق از وجود هفت تن که خود نیز یکی از آنهاست 40 تن را آفرید که در واقع همگی یکی هستند. در یک دوره تنها حق است در دوره دیگر هفت تن و در دوره ای چهل تن در وجود هستند و تفاوتی ندارند.
    در همانجا است که مراسم سر سپردگی را با یک عدد جوز حقیقی به جا می آورند. داود دلیل و رهبر میشود و پیر بنیامین پیر همگی در حضور سلطان حقیقت . خود حق قبل از همه سر سپرده میشود.
    سپس ازدرّ بیرون می آیند و بنای آسمان و زمین و خورشید و ستارگان و نباتات را میگذارند و بعدا چهار فصل را و سپس هر فصلی را به یکی از چهار ملکه سپرد برای محافظت دنیا که سقام داشته باشد.
    پس از آن چهار عنصر خاک و باد و آب و آتش را از وجود چهار ملکه آفرید و هر گوشه ای از چهار گوشه جهان را به یکی از آنها سپرد.
    بعد ازاینکه جهان درست شد به مدت هزار سال در جهان خود حق با غلامان(٦ ملکە) در عالم روحانی و ذرات بودند سپس تصمیم به خلقت بشر گرفتند و بابا آدم را از چهار عنصر بوجود آوردند و سپس حوا را از وجود بابا آدم.
    سپس هفت شخص دیگر بنام هفتوانه برای ادامه نسل بشر و محول کردن کارهای روزمره به ایشان ؛ در وجود بشر آفرید .
    توضیح اینکه ظلماتی که هست در وجود بشر است و این وجود بشری مثل شهری می ماند که همیشه خوب و بد دنیا در آن باشد.
    گروه اول هفت تن نام داشتند که از نور و دارای ذات هستند ، گروه دوم هفتوانه نام داشت که فقط دارای صفات هستند .
    در زمان خلقت بشر، داود به حق میگوید که بشر را درست نکن، چونکه این دنیا میشود جای قضا و بلا و خونریزی. حق ناراحت میشود ولی پیر بنیامین از حق استدعا میکند که داود را عفو کند.
    بعد از بجود آمدن هابیل و قابیل، بعد از گذشت چند سالی قابیل، هابیل را به قتل میرسند و اولین خون ریخته میشود.
    هابیل هفت تن است و دون بابایادگار که به دست برادرش قابیل کە نماد صفات است کشتە میشود.
    از روز ازل تاکنون این دو گروه در دوره های مختلف با اسامی و شکل مختلف وجود داشته اند.
    کیومرث هفتوانه است تاجش هفت تن. جمشید وجام جم و نقشی که در جام جهان نمای او است هفت تن هستند، -
    ضحاک صفات است. فریدون و ایرج پسرش هفتن هستند و سلم و طور هفتوانه هستند .
    در دوره کیکاوس هفتن در وجود بشری تماما ظاهر بودند و نیز چند شخص از هفتوانه در این دوره معلوم بودند اول کیکاوس، دوم افراسیاب ، سوم گرشیوز و چهارم شیده.
    افراسیاب از هفتوانه بعد از کشتن سیاوش (سیاوخش در کردی) ذات او به وجود کیخسروآمد .
    بعد از کیخسرو کیانی ذات حق در میان بت ظاهر گردید( بت و بت خانه خدام نیایی = پوسه مواچان بتی خدایی )
    سپس در دوره ابراهیم و اسماعیل ظهور نمود. ابراهیم از هفتوانه و اسماعیل هفتن بود.
    سپس در دوره یعقوب ظهور نمود یعقوب دون ذال است که حضرت پیر بنیامین باشد و یوسف دون رضا ی ازل که بابایادگار باشد. برادران یوسف هفتوانه هستند .
    پس از آن در دوره سلیمان خود حضرت حق و سه شخص از هفت تن ظاهر میگردنند. تاج حق است، نگین بنیامین است. خود سلیمان داود است و میهون نیز پیر موسی است.
    سپس در دوره فرعون و موسی ظاهر گردید.
    موسی و عصایش هفت تن هستند. حضرت موسی همان داود است و عصایش نیز مصطفی باشد .
    فرعون و سامری صفاتی هستند.
    بعد از حضرت موسی در دوره حضرت عیسی ظاهر گردید که حضرت عیسی همان پیر بنیامین می باشد.
    در دوره اسلام حضرت امیر( مرتضی علی) حق بوده، سلمان، قنبر، نصیر، ذوالفقار،امام حسین و فاطمه بنت اسد هفت تن می باشند.
    بعد از دوره حضرات محمد و علی، حق در دون شاه فضل با غلامان ظاهر گردید. شاه فضل حق است، بنیامین منصور حلاج است ، داود نسیمی (نسیم) است، پیرموسی زکریا است و مصطفی دودان ترکه است.
    سپس حق در دون بهلول در عهد خلیفه هارون الرشید ظاهر گردید چهار ملکه هم در خدمت بهلول بودند.
    رجب داود است، حاتم (رمز رمزبار) است ، نجوم پیر موسی است، بابالره بنیامین است.
    سپس در لرستان به اسم شاه خوشین ظهور نمود.

    1913-image-jpg


    کاکا ریا پیر بنیامین است ، چلپی دون داود است ، شهریار دون پیر موسی است ، ریحانه دون مصطفی است ، میزرد دون رمزبار است و ستون رضا یا همان بابایادگار و حق نیز که شاه خوشین است .
    سپس در دون بابا ناعوث ظهور فرمود در سرگت کردستان و از آن به بعد تا 500 سال ذات در هورامان بود.
    در دوره بابا ناعوث ، احمد دون بنیامین است، حمزه دون داود کوسووار، صالح دون پیر موسی است و قاضی دون مصطفی دودان است.
     

    Elka Shine

    مدیر بازنشسته
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/07/11
    ارسالی ها
    4,853
    امتیاز واکنش
    14,480
    امتیاز
    791
    سپس در دون بابا جلیل ظاهر گردید. کلامات این دوره به عظمت شیطان گواهی میدهد که داود در این دوره بگتر باشد گواهی میدهد که شیطان فرشته ای مقدس است و نادانایان شیطان را لعنت میفرستند نه دانایان.

    سپس حق در دون بابا سرهنگ ظهور نمود . باباسرهنگ دون خود حق است، یرنج دون پیربنیامین، قیصر دون پیرموسی، گرچک دون داود، تبریز دون امام حسین که یادگار باشد، و رمز هم در این دوره اسمش تغیری نکرد .
    توضیح اینکه با لباس درویشی در این دوره آشکار گردید.

    تا این دوره دین یاری به صورت سرّ بوده است ، باباسرهنگ به یارانش وعده ی ظهور در جسم سلطان صحاک را میدهد ، در دوره سلطان صحاک دین یاری آشکار میشود و از حالت سرّ بیرون می آید.

    در این دوره هفت تن در وجود بوده ند . سلطان صحاک خود حق است. پیر موسی و داود و پیر بنیامین و مصطفی دودان به همراه رمز( رمزبار) و رضا ( بابایادگار) در وجود بوده اند. هفتوانه هم کامل در وجود بشری بودەاند.
    در پردیور دوباره قول و قرارهایی که حق بعد از خلقت خورشید و آسمان و زمین با حضور هفت تن و در روی خورشید که به بیاوبس ساجناری معروف است را دوباره همان شرط و اقرارها را با یاران بازگو میکند و به آن جامه عمل می پوشانند.

    دین یاری آشکار میشود و اساس و ارکان دین یاری و سرسپردگی و تشکیل خاندان، روزه و …. و مکتوب نمودن دوره های حقیقت در دفتر یاری و ادامه مسیر یاری که از ازل بوده را به سوی جاودان سرا یعنی دالهو تشریح و بازگو میکنند .



    1914-image-jpg



    بعد از گذار از دوره پردیور ذات که بابایادگار باشد به سرانه یعنی دالهو می آید سپس میرەبگ به همراه سید خاموش و بعد عالی قلندرو خان احمد کرکوکی و …… این راه را ادمه میدهند . به فاصله بعد از دوره های عالی قلندر و خان احمد کرکوکی تا ظهور دوره حضرت حیدری یعنی آسید براکه گوران پنج دوره دیگر همچون دورە شاه حیاث، خان آتش،ضرون، سی فرضی و شیخ امیر همچنین دورە سید یعقوب گوران اتفاق می افتد .
    توضیح اینکە باباحیدر در همان دورە پردیور بودە است.

    اما در دوره آسید براکه گوران که گواهی آن در دفتر دیوان گوره دوره سلطان صحاک آمده است جمع هفتن و چهل تن و هفتوانه در خدمت حضرت آسید براکه هر کدام با دفتر گواهی کلام حقیقت جمع شده اند. این دوره بشری ظاهر آقای حقیقی، دوره ختم بوده است و بعد از آن در دوره بشری ظاهر نمیگردد و حضرت وعده فرموده است که مردم منتظرظهور باشند, با دلیل و یک سری علامات.

    مردم یارسان حالیا منتظر این دستور مبارک هستند .
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا