جگوار I-PACE SUV الکتریکی در کانون توجهات نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۶ بود. این برند بریتانیایی درواقع، یک رقیب برای تسلا مدل X معرفی کرده است و قول داده است که در آینده ای نزدیک این مدل را در خط تولید خود قرار دهد. ما نگاهی نزدیک تر به تکنولوژی بکار رفته زیر پوستین این کانسپت SUV داشته ایم.
I-PACE یک کراس اوور تمام الکتریکی است که از قوای ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون-متری برآمده از یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی، برخوردار است. جگوار در زمانی بالغ بر ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست می یابد. باتری لیتیوم یونی این مدل در کارخانه ی خانگی جگوار-لندروور طراحی و مهندسی گشته است و نوید سطحی جدید در عملکرد خوروهای جدید الکتریکی را داده است. جگوار ادعا کرده است که این مدل توانایی مدیریت ۳۱۰ مایل(حدود ۵۰۰ کیلومتر) بین شارژ با یک سیستم اختیاری برای شارژ سریع، به منظور یک ترقی(افزایش کارکرد) آسان ۲۲۰(۳۵۴ کیلومتر) مایلی را داراست.
یکی از مزایای خودروها با پیشرانه ی الکتریکی، جمع و جور بودن پکیج آنهاست. باتری ها در زیرِ کفِ خودرو تعبیه شده اند و موتورهای الکتریکی نیز بسیار کوچکتر از پیشرانه های سنتی هستند، I-PACE فضای اتاق بیشتری نسبت به F-PACE دارد; ۵۳۰ لیتر فضای بار در صندوق عقب، و بیش از آن زیر کاپوت این خودرو نیز قرار دارد.
اگرچه خودرویی که مشاهده می کنیم، یک کانسبت است، اما جگوار تایید کرده است که I-PACE تولیدی سال ۲۰۱۸ در جاده ها به نمایش خواهد درآمد. امیدواریم هر دو نمای بیرونی و درونی این خودرو در قیاس با مدل تولیدی نهایی، تغییر چندانی ننماید در نتیجه نمای این جگوار همانا شبیه خودروهایی از آینده است.
I-PACE یک کراس اوور تمام الکتریکی است که از قوای ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون-متری برآمده از یک باتری ۹۰ کیلووات ساعتی، برخوردار است. جگوار در زمانی بالغ بر ۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت دست می یابد. باتری لیتیوم یونی این مدل در کارخانه ی خانگی جگوار-لندروور طراحی و مهندسی گشته است و نوید سطحی جدید در عملکرد خوروهای جدید الکتریکی را داده است. جگوار ادعا کرده است که این مدل توانایی مدیریت ۳۱۰ مایل(حدود ۵۰۰ کیلومتر) بین شارژ با یک سیستم اختیاری برای شارژ سریع، به منظور یک ترقی(افزایش کارکرد) آسان ۲۲۰(۳۵۴ کیلومتر) مایلی را داراست.
یکی از مزایای خودروها با پیشرانه ی الکتریکی، جمع و جور بودن پکیج آنهاست. باتری ها در زیرِ کفِ خودرو تعبیه شده اند و موتورهای الکتریکی نیز بسیار کوچکتر از پیشرانه های سنتی هستند، I-PACE فضای اتاق بیشتری نسبت به F-PACE دارد; ۵۳۰ لیتر فضای بار در صندوق عقب، و بیش از آن زیر کاپوت این خودرو نیز قرار دارد.
اگرچه خودرویی که مشاهده می کنیم، یک کانسبت است، اما جگوار تایید کرده است که I-PACE تولیدی سال ۲۰۱۸ در جاده ها به نمایش خواهد درآمد. امیدواریم هر دو نمای بیرونی و درونی این خودرو در قیاس با مدل تولیدی نهایی، تغییر چندانی ننماید در نتیجه نمای این جگوار همانا شبیه خودروهایی از آینده است.