- عضویت
- 2018/11/16
- ارسالی ها
- 4,075
- امتیاز واکنش
- 70,793
- امتیاز
- 1,076
- سن
- 21
اینترنت پر از حقایق مختلف درباره ژاپن است، بنابراین چیزی درباره گجت ها، معماری و مدشان ما را متعجب نمیکند. همه ما درباره دقت، اخلاق کاری، جزایر حیوانات و هندوانههای مربعی ژاپنی ها میدانیم. اما چیزهای دیگری هم در آنجا اتفاق میافتد که شاید ندانید.
مردم ژاپن ناپدید میشوند
برای مردم ژاپن هیچ چیز بدتر از از دست دادن احترام اجتماعی نیست. عدم موفقیت در امتحان، از دست دادن شغل و طلاق تنها چند مورد از شکستهایی هستند که باعث میشود ژاپنیها خود و خانواده شان را به خاطر بی آبرویی طرد کنند. برخی افراد خودکشی میکنند و برخی برای همیشه ناپدید میشوند. سالانه حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار نفر در ژاپن ناپدید میشوند. معمولا نه پلیس و نه خانواده به دنبال این افراد گمشده نمیروند، چون فکر میکنند آنها خودکشی کرده اند. حرف زدن درباره این افراد تابو است بنابراین هیچکس درباره آنها حرف نمیزند.
کسانی که تصمیم میگیرند ناپدید شوند ۲ راه دارند. یا به شهر سانیا میروند که روی هیچ نقشهای نیست. حتی از نظر فنی وجود ندارد. یک محله شلوغ در توکیو است که نامش توسط مقامات پاک شده است. به خاطر شرایط زندگی و کاری سخت، زندگی در آنجا بسیار دشوار است. یا در خانه میمانند، شغلشان را تغییر میدهند و دوستان و خانواده را برای همیشه ترک میکنند.
اوتاکو راه دیگری برای فرار است
یکی دیگر از راههای ناپدید شدن که در بین جوانان محبوب است، زندگی کردن به عنوان یک اوتاکو است. اوتاکو کسی است که به شکل شخصیت انیمه مورد علاقه اش زندگی میکند. کسانی که تصمیم می گیرند اوتاکو شوند، گاهی ناپدید می شوند و در قالب شخصیت کارتونی مورد علاقه شان زندگی میکنند. برخی از آن ها هم ترجیح میدهند این مدت را در کلوب های آکیهابارا بگذرانند که کالاهای مختلف مخصوص اوتاکوها در آنجا فروخته میشود.
خانواده و دوستان اجارهای
شاید نتوانید با پول عشق را بخرید، اما در ژاپن میتوانید ظاهر عشق را بخرید. شما میتوانید یک بازیگر حرفهای استخدام کنید که هر نقشی میخواهید برایتان بازی کنند. حتی میتوانید برای چند روز یک بچه کرایه کنید. آژانسهایی هستند که این خدمات را ارائه میدهند. هدف اصلی این آژانسها کمک به افراد برای کنار آمدن با غم از دست دادن یا تنهایی است. اما درخواستهای دیگری هم وجود دارد. مثل نفش یک همسر عاشق یا عذرخواهی به خاطر یک اشتباه. حتی در یک مورد مشتری ۵۰ نفر را برای شرکت در یک عروسی استخدام کرد و ۱۸ میلیون دلار بابت آن پرداخت.