- عضویت
- 2016/01/09
- ارسالی ها
- 30,107
- امتیاز واکنش
- 64,738
- امتیاز
- 1,304
در طول ۲۵ سال گذشته، رسیدن به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.868 کیلومتر بر ساعت) آسانتر و ارزانتر از قبل شده است. شکاف عملکردی بین خودروهای با عملکرد مناسب و خودروهای عجیبوغریب به سرعت با نمونههای با عملکرد بالا در خودروهای روزمره پُر شده است. مواد سبکتر، آئرودینامیکهای هوشمند و قدرت نامتناهی موتورها باعث شده تا مدلهای خودرویی فوقالعاده قدرتمند در گذشته، تبدیل به سدانهای نهچندان خاص شوند و خودروهای معمولی بیشتری بتوانند سریعتر از سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت حرکت کنند.
دراین مطلب به مدلهایی در صنعت خودرو میپردازیم که در زمانی پیش از این به این سطح از سرعت دست یافتهاند.
آستونمارتین One-77 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
سرعت حداکثر:۲۲۰ مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت)
آستونمارتین ونتیج V8 V600 لمانز مدلهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
شاید گاهی فراموش کنید که یک آستونمارتین میتواند ظاهری زشت داشته باشد؛ ولی درست در همین زمان است که به یاد مدل ونتیج V8 لمانز میافتید. پس از ارائه در سال ۱۹۹۹، تنها ۴۰ نمونه از این کوپههای دماغخوکی ساخته شده است. موتور V-8 با دو توربوشارژر که در پکیج آپشن V600 به این خودرو اضافه میشد، به آن اجازه میداد که به سرعت حداکثری برابر ۲۰۰ مایل بر ساعت دست یابد. ونتیج V8 V600 لمانز تا زمانی که One-77 ارائه نشده بود، قدرتمندترین مدل استونمارتین محسوب میشد.
آستونمارتین ونکوئیش S مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
انتخاب مدل S با اضافه شدن ۱۹ هزار دلار دیگر به ۲۳۶ هزار دلار مدل معمولی این مزیّت را داشت که قدرت را برای شما از ۴۶۰ اسببخار به ۵۲۰ اسببخار میرساند. انژکتورهای بزرگتر، میلههای رابط بهتر و محفظه احتراق بهینهسازی شده و همینطور گیربکس متفاوت در این موضوع نقش داشتهاند.
بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور اسپید مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
بنتلی از بودن در زیر پرچم فولکسواگن نهایت استفاده را بـرده است. کانتیننتال فلایینگ اسپور اسپید شاید ظاهر نامتناسب فولکسواگن پائتون را نداشته باشد، ولی شرایط رانندگی مانند یک «لامبورگینی» دارد. این سدان ۶۰۰ اسببخاری قدرتمندترین مدل چهار دری است که بنتلی ساخته است.
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورتس مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۲- ۲۰۵ مایل بر ساعت (325 تا 329.9 کیلومتر بر ساعت)
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورتس سریعترین و قدرتمندترین خودروی تولیدی بنتلی تاکنون است. با اینکه ظاهر آن چندان با مدل پایه کانتیننتال تفاوتی ندارد، ولی در زیر کاپوت، موتور دو توربوشارژر W-12 با قدرت ۶۲۱ اسببخار آن را از سایر خودروهای بنتلی متمایز میکند.
بوگاتی EB110 مدلهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵
سرعت حداکثر: ۲۱۳ مایل بر ساعت (342.8 کیلومتر بر ساعت)
وقتی به مشخصات این مدل نگاه میکنیم، باور کردن اینکه این خودرو از دورهای میآید که هنوز مدلهای آکورا جذابیت خود را داشتند و تراکهای متوسط هنوز کوچک بودند، مشکل است. فقط کافی است که این موارد را مرور کنیم: ساختار یکپارچه فیبرکربنی، بدنه تمامآلومینیومی، سیستم تعلیق pushrod، دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و یک موتور چهار توربوشارژر V-12 که میتوانست قدرتی به اندازه ۵۶۱ اسببخار تولید کند. تنها ۱۳۹ نمونه از این بوگاتیها ساخته شده است.
بوگاتی ویرون (گرند اسپورت 16.4، گرند اسپورت ویتسه، سوپر اسپورت) مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵
سرعت حداکثر: ۲۱۷- ۲۶۸ مایل بر ساعت (349.2 تا 431.3 کیلومتر بر ساعت)
یکی از جذابترین خودروها برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت. پس از فراری F40، هیچ سوپرماشین دیگری نمیتوانست هم از لحاظ عملکرد و هم از لحاظ جذابیت نظر یک نسل از علاقهمندان خودرو را به خود جلب کند؛ تا اینکه «ویرون»، درست ۶ سال بعد از اینکه فولکسواگن امتیاز بوگاتی را خرید، به دنیای خودرو وارد شد. ضمن اینکه مدل جایگزین آن، یعنی «شیرون» در راه است.
شورولت کوروت ZR1 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۵ مایل بر ساعت (329.9 کیلومتر بر ساعت)
«شیطان آبی»؛ این نامی است که نسل ششم کوروت پس از رفتن به زیر تیغ جراحی کارخانه شورولت در بولینگ گرین، کنتاکی و تبدیل شدن به یک ZR1، به آن مشهور شد. این خودرو با یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 همراه بود که به لطف سوپرشارژر بالای آن، قدرتی به اندازه ۶۳۸ اسببخار تولید میکرد.
دوج وایپر SRT10 کوپه مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
سرعت حداکثر: ۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
وایپر SRT10 در زیر دماغه بزرگ خود، یک موتور V-10 داشت. نسل چهارم وایپر برای ۲۰۰۸ معرفی شد و در حالی که گنجایش موتور آن افرایش اندکی داشته و از ۸/۳ به ۸/۴ لیتر تغییر یافته بود، در پیشرانه جهشی فوقالعاده داشت و از ۵۱۰ اسببخار و ۶۷۸ نیوتنمتر به ۶۰۰ اسببخار و ۷۵۹ نیوتنمتر رسیده بود.
فراری 575M مارانلو مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶
سرعت حداکثر: ۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
فراریهای موتور جلوی V-12 همیشه در صحنه حاضر بوده و هر کدام از آنها در باشگاه ۲۰۰ مایل بر ساعتیها قرار میگیرد. فراری 575M مارانلو رکورد ۲۰۰ مایل بر ساعت را رد کرد و از آن پس، فراری هیچ قدمی به عقب برنداشت. نسخههای مختلفی از 575M عرضه شد و به فروش رسید و مسیر را برای یک فراری موتور جلوی V12 دیگر باز کرد.
فراری 599 GTB/GTO مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲
سرعت حداکثر: ۲۰۵- ۲۰۸ مایل بر ساعت (329.9 تا 334.7 کیلومتر بر ساعت)
منظور از فراری موتور جلوی V12 در توضیح قبلی، این مدل بود. 599 که ظرافتهای بیشتری نسبت به مدل قبلی داشت، از یک موتور ۶ لیتری V12 بهره میبرد که قدرتی به اندازه ۶۱۲ اسببخار برای آن تولید میکرد. البته این قدرت برای موتور به اصطلاح «پایه» GTB بود. مدل GTO که یک نسخه جادهای از خودروی مسابقه 599XX به شمار میرفت، قدرتی به اندازه ۶۶۱ اسببخار داشت. این مدل در پیست «فیورانو» حتی از «انزو» نیز سریعتر بود.
فراری انزو مدلهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳
سرعت حداکثر: ۲۱۷ مایل بر ساعت (349.2 کیلومتر بر ساعت)
هیچکس فراری انزو را با نام بدو تولدش یعنی «انزو فراری» خطاب نکرده است و ما هم قصد نداریم این کار را انجام دهیم. فراری انزو، چندان حالت یک خودروی مسابقه در لباس یک خودروی جادهای را ندارد، ولی یک خودروی مسابقهای است که اندکی در آن بهینهسازی به کار رفته است. البته لازم به ذکر است که همه این بهینهسازیها کاربردی هستند. نیروی «رو به پایین» انزو در سرعت ۲۹۷/۷ کیلومتر بر ساعت برابر ۷۷۱ کیلوگرم است که در سرعتهای بالاتر ۵۸۹/۷ کیلوگرم کاهش پیدا میکند تا خودرو بتواند به حداکثر سرعتش برسد.
فراری F40 مدلهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲
سرعت حداکثر: ۲۰۱ مایل بر ساعت (323.5 کیلومتر بر ساعت)
فراری F40 اولین خودروی تولیدی با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت که نظر تمام علاقهمندان خودروی زمان خودش را جلب کرد. شاید تنها دو یا سه خودروی دیگر از لحاظ جذابیت و هیجانانگیز بودن در سطح این فراری قرار داشته باشند.
فراری F50 مدلهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷
سرعت حداکثر:۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
F50 نسبت به F40، دو توربوشارژر کمتر، چهار سیلندر بیشتر داشت و در همین حال، بسیار متینتر و استوارتر از آن بود. F50 اعتماد به نفس بیشتری برای رانندگانش به همراه داشت و با این حال، هنوز هم میتوانست سطح حداکثر سرعت فراری را بالا ببرد. این خودرو، نسبت به مدل قبل از خودش، از ظاهری گردگوشهتر برخوردار بود و موتور ۴/۷ لیتری V-12 با قدرت ۵۱۳ اسببخار زندگی خود را از یک موتور ۳/۵ لیتری V-12 در فرمول یک آغاز کرده بود.
فورد GT مدلهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶
سرعت حداکثر: ۲۰۵ مایل بر ساعت (329.9 کیلومتر بر ساعت)
فورد شلبی GT500 مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
دراین مطلب به مدلهایی در صنعت خودرو میپردازیم که در زمانی پیش از این به این سطح از سرعت دست یافتهاند.
آستونمارتین One-77 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲
سرعت حداکثر:۲۲۰ مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت)
![512208_980.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512208_980.jpg)
One-77 نمایش خیرهکنندهای در مارس ۲۰۰۹ در ژنو داشت. با وجود استفاده از پنلهای آلومینیومی طراحیشده با دست بر روی یک شاسی یکپارچه فیبرکربنی و همینطور یک موتور میانی ۷/۳ لیتری V12 با قدرت ۷۵۰ اسببخار در کنار یک گیربکس ۶ سرعته AMT، تعجبی نداشت که One-77 در قیمتگذاریاش، رقمی برابر «یک میلیون پوند» داشته باشد. تولید ۷۷ نمونه از سریعترین خودرویی که آستونمارتین تاکنون تولید کرده، در سال ۲۰۱۲ به اتمام رسیده است.آستونمارتین ونتیج V8 V600 لمانز مدلهای ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
![512209_574.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512209_574.jpg)
شاید گاهی فراموش کنید که یک آستونمارتین میتواند ظاهری زشت داشته باشد؛ ولی درست در همین زمان است که به یاد مدل ونتیج V8 لمانز میافتید. پس از ارائه در سال ۱۹۹۹، تنها ۴۰ نمونه از این کوپههای دماغخوکی ساخته شده است. موتور V-8 با دو توربوشارژر که در پکیج آپشن V600 به این خودرو اضافه میشد، به آن اجازه میداد که به سرعت حداکثری برابر ۲۰۰ مایل بر ساعت دست یابد. ونتیج V8 V600 لمانز تا زمانی که One-77 ارائه نشده بود، قدرتمندترین مدل استونمارتین محسوب میشد.
آستونمارتین ونکوئیش S مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
![512210_223.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512210_223.jpg)
انتخاب مدل S با اضافه شدن ۱۹ هزار دلار دیگر به ۲۳۶ هزار دلار مدل معمولی این مزیّت را داشت که قدرت را برای شما از ۴۶۰ اسببخار به ۵۲۰ اسببخار میرساند. انژکتورهای بزرگتر، میلههای رابط بهتر و محفظه احتراق بهینهسازی شده و همینطور گیربکس متفاوت در این موضوع نقش داشتهاند.
بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپور اسپید مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
![512211_546.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512211_546.jpg)
بنتلی از بودن در زیر پرچم فولکسواگن نهایت استفاده را بـرده است. کانتیننتال فلایینگ اسپور اسپید شاید ظاهر نامتناسب فولکسواگن پائتون را نداشته باشد، ولی شرایط رانندگی مانند یک «لامبورگینی» دارد. این سدان ۶۰۰ اسببخاری قدرتمندترین مدل چهار دری است که بنتلی ساخته است.
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورتس مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۲- ۲۰۵ مایل بر ساعت (325 تا 329.9 کیلومتر بر ساعت)
![512212_782.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512212_782.jpg)
بنتلی کانتیننتال سوپراسپورتس سریعترین و قدرتمندترین خودروی تولیدی بنتلی تاکنون است. با اینکه ظاهر آن چندان با مدل پایه کانتیننتال تفاوتی ندارد، ولی در زیر کاپوت، موتور دو توربوشارژر W-12 با قدرت ۶۲۱ اسببخار آن را از سایر خودروهای بنتلی متمایز میکند.
بوگاتی EB110 مدلهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵
سرعت حداکثر: ۲۱۳ مایل بر ساعت (342.8 کیلومتر بر ساعت)
![512213_185.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512213_185.jpg)
وقتی به مشخصات این مدل نگاه میکنیم، باور کردن اینکه این خودرو از دورهای میآید که هنوز مدلهای آکورا جذابیت خود را داشتند و تراکهای متوسط هنوز کوچک بودند، مشکل است. فقط کافی است که این موارد را مرور کنیم: ساختار یکپارچه فیبرکربنی، بدنه تمامآلومینیومی، سیستم تعلیق pushrod، دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و یک موتور چهار توربوشارژر V-12 که میتوانست قدرتی به اندازه ۵۶۱ اسببخار تولید کند. تنها ۱۳۹ نمونه از این بوگاتیها ساخته شده است.
بوگاتی ویرون (گرند اسپورت 16.4، گرند اسپورت ویتسه، سوپر اسپورت) مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵
سرعت حداکثر: ۲۱۷- ۲۶۸ مایل بر ساعت (349.2 تا 431.3 کیلومتر بر ساعت)
![512214_544.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512214_544.jpg)
یکی از جذابترین خودروها برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت. پس از فراری F40، هیچ سوپرماشین دیگری نمیتوانست هم از لحاظ عملکرد و هم از لحاظ جذابیت نظر یک نسل از علاقهمندان خودرو را به خود جلب کند؛ تا اینکه «ویرون»، درست ۶ سال بعد از اینکه فولکسواگن امتیاز بوگاتی را خرید، به دنیای خودرو وارد شد. ضمن اینکه مدل جایگزین آن، یعنی «شیرون» در راه است.
شورولت کوروت ZR1 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
سرعت حداکثر: ۲۰۵ مایل بر ساعت (329.9 کیلومتر بر ساعت)
![512215_187.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512215_187.jpg)
«شیطان آبی»؛ این نامی است که نسل ششم کوروت پس از رفتن به زیر تیغ جراحی کارخانه شورولت در بولینگ گرین، کنتاکی و تبدیل شدن به یک ZR1، به آن مشهور شد. این خودرو با یک موتور ۶/۲ لیتری V-8 همراه بود که به لطف سوپرشارژر بالای آن، قدرتی به اندازه ۶۳۸ اسببخار تولید میکرد.
دوج وایپر SRT10 کوپه مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰
سرعت حداکثر: ۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
![512216_212.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512216_212.jpg)
وایپر SRT10 در زیر دماغه بزرگ خود، یک موتور V-10 داشت. نسل چهارم وایپر برای ۲۰۰۸ معرفی شد و در حالی که گنجایش موتور آن افرایش اندکی داشته و از ۸/۳ به ۸/۴ لیتر تغییر یافته بود، در پیشرانه جهشی فوقالعاده داشت و از ۵۱۰ اسببخار و ۶۷۸ نیوتنمتر به ۶۰۰ اسببخار و ۷۵۹ نیوتنمتر رسیده بود.
فراری 575M مارانلو مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶
سرعت حداکثر: ۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
![512217_579.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512217_579.jpg)
فراریهای موتور جلوی V-12 همیشه در صحنه حاضر بوده و هر کدام از آنها در باشگاه ۲۰۰ مایل بر ساعتیها قرار میگیرد. فراری 575M مارانلو رکورد ۲۰۰ مایل بر ساعت را رد کرد و از آن پس، فراری هیچ قدمی به عقب برنداشت. نسخههای مختلفی از 575M عرضه شد و به فروش رسید و مسیر را برای یک فراری موتور جلوی V12 دیگر باز کرد.
فراری 599 GTB/GTO مدلهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲
سرعت حداکثر: ۲۰۵- ۲۰۸ مایل بر ساعت (329.9 تا 334.7 کیلومتر بر ساعت)
![512218_728.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512218_728.jpg)
منظور از فراری موتور جلوی V12 در توضیح قبلی، این مدل بود. 599 که ظرافتهای بیشتری نسبت به مدل قبلی داشت، از یک موتور ۶ لیتری V12 بهره میبرد که قدرتی به اندازه ۶۱۲ اسببخار برای آن تولید میکرد. البته این قدرت برای موتور به اصطلاح «پایه» GTB بود. مدل GTO که یک نسخه جادهای از خودروی مسابقه 599XX به شمار میرفت، قدرتی به اندازه ۶۶۱ اسببخار داشت. این مدل در پیست «فیورانو» حتی از «انزو» نیز سریعتر بود.
فراری انزو مدلهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳
سرعت حداکثر: ۲۱۷ مایل بر ساعت (349.2 کیلومتر بر ساعت)
![512219_820.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512219_820.jpg)
هیچکس فراری انزو را با نام بدو تولدش یعنی «انزو فراری» خطاب نکرده است و ما هم قصد نداریم این کار را انجام دهیم. فراری انزو، چندان حالت یک خودروی مسابقه در لباس یک خودروی جادهای را ندارد، ولی یک خودروی مسابقهای است که اندکی در آن بهینهسازی به کار رفته است. البته لازم به ذکر است که همه این بهینهسازیها کاربردی هستند. نیروی «رو به پایین» انزو در سرعت ۲۹۷/۷ کیلومتر بر ساعت برابر ۷۷۱ کیلوگرم است که در سرعتهای بالاتر ۵۸۹/۷ کیلوگرم کاهش پیدا میکند تا خودرو بتواند به حداکثر سرعتش برسد.
فراری F40 مدلهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲
سرعت حداکثر: ۲۰۱ مایل بر ساعت (323.5 کیلومتر بر ساعت)
![512220_657.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512220_657.jpg)
فراری F40 اولین خودروی تولیدی با سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت که نظر تمام علاقهمندان خودروی زمان خودش را جلب کرد. شاید تنها دو یا سه خودروی دیگر از لحاظ جذابیت و هیجانانگیز بودن در سطح این فراری قرار داشته باشند.
فراری F50 مدلهای ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۷
سرعت حداکثر:۲۰۲ مایل بر ساعت (325 کیلومتر بر ساعت)
![512221_496.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512221_496.jpg)
F50 نسبت به F40، دو توربوشارژر کمتر، چهار سیلندر بیشتر داشت و در همین حال، بسیار متینتر و استوارتر از آن بود. F50 اعتماد به نفس بیشتری برای رانندگانش به همراه داشت و با این حال، هنوز هم میتوانست سطح حداکثر سرعت فراری را بالا ببرد. این خودرو، نسبت به مدل قبل از خودش، از ظاهری گردگوشهتر برخوردار بود و موتور ۴/۷ لیتری V-12 با قدرت ۵۱۳ اسببخار زندگی خود را از یک موتور ۳/۵ لیتری V-12 در فرمول یک آغاز کرده بود.
فورد GT مدلهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶
سرعت حداکثر: ۲۰۵ مایل بر ساعت (329.9 کیلومتر بر ساعت)
![512222_495.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512222_495.jpg)
همزمان با احیای دوباره جنگهای دهه ۱۹۶۰ میلادی بین فورد و فراری، FoMoCo نتوانسته بود سوپرماشینی ارائه کند که بتواند مانند سالهای گذشته، با مارانلو دست و پنجه نرم کند. تا این مدل جدید فورد GT با عملکرد بالای خود، توان ایستادگی در مقابل ایتالیاییهای زمان خود را پیدا کرد. یک موتور ۵/۴ لیتری V8 با قدرت ۵۵۰ اسببخار که در وسط قرار گرفته بود، در این راه فورد GT را همراهی میکرد.فورد شلبی GT500 مدلهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
سرعت حداکثر: ۲۰۰ مایل بر ساعت (321.8 کیلومتر بر ساعت)
![512223_527.jpg](http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1394/2/1/512223_527.jpg)
GT500 از نسبت دنده بالایی استفاده میکرد. فورد از نسبت 3.55:1 موستانگ به 3.31:1 در عقب GT500 حرکت کرده و پاهای دراز و باریکی برای شلبی ایجاد کرده بود. این خودرو به راحتی در دنده نخست به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسید و بنابراین، گفته فورد را در ارائه سرعت حداکثر ۲۰۰ مایل بر ساعت تصدیق میکرد. هر چند GT500 در چند نمایشی که داشته، مشکلات زیادی برای رسیدن به این سرعت نشان داده است.