جالب و دانستنی راه آهن بینی شیطان؛ مشکل ترین راه آهن جهان

  • شروع کننده موضوع BARANA.R
  • بازدیدها 120
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

BARANA.R

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/10/29
ارسالی ها
2,921
امتیاز واکنش
20,204
امتیاز
746
سن
23
رئیس جمهور اکوادور در سال 1985 اعلام کرد که یک خط آهن جدید می سازد که شهر ساحلی Guayaquil را به کیتو در ارتفاعات متصل کند. در آن زمان بسیاری از مردم فکر می کردند او نمی تواند این کار را کند. باوجود تظاهرات و دلسردی ها، ژنرال آلفارو چند پیمانکار آمریکایی را استخدام کرد تا سختترین راه آهن جهان را بسازد. همکاری بین دولت و شرکت آمریکایی شکل گرفت و ساخت این خط آهن تاریخی از سال 1899 آغاز شد.

ساخت راه آهن در ارتفاعات کار آسانی نبود. فعالیت های لرزه ای مکرر، بارا شدید، پلنگ، مارهای سمی، مالاریا، اسهال خونی و تب زرد، پیشرفت را به تعویق می انداختند. فنی ترین چالشی که در ساخت این راه آهن وجود داشت یک سنگ عظیم به نام بینی شیطان بود. برای صعود از این صخره 800 متری، مهندسان پیچ و خم های شیب دار ایجاد کردند که به قطار اجازه می داد با شیب کمتری بالا برود. گفته می شود که بینی شیطان توسط شیطان نفرین شده بود زیرا او نمی خواست یک راه آهن آنجا ساخته شود و اعمالی که مخالف خواسته شیطان انجام می شد به بهای جان انسان تمام می شد.

تا پایان ساخت این راه آهن، بیش از 2000 کارگر بر اثر بیماری، کار و آب و هوا جان خود را از دست دادند. بااین وجود، اولین صعود از این صخره در سال 1902 یکی از باورنکردنی ترین شاهکارهای مهندسی راه آهن در آن زمان بود. خط به فعالیت خود ادامه داد، تا اینکه در سال 1977 رانش زمین جاده را ویران کردو به طور کلی فعالیت آن را متوقف کرد. درحال حاضر تنها 12 کیلومتر از این راه آهن باز است که گردشگران را در مناظر هیجان انگیز و دیدنی بینی شیطان حرکت می دهد.

1187439_633.jpg


1187440_613.jpg


1187441_888.jpg


1187442_850.jpg


1187443_589.jpg


1187444_431.jpg


1187445_536.jpg


1187446_348.jpg


1187447_541.jpg
 

برخی موضوعات مشابه

بالا