- عضویت
- 2017/01/01
- ارسالی ها
- 6,626
- امتیاز واکنش
- 24,157
- امتیاز
- 891
مدیر شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی از برطرف شدن موانع ورود هواداران به ورزشگاه آزادی سخن گفته است.
به گزارش "ورش سه"، یکی از بزرگ ترین مشکلات ورزشگاه آزادی برای هواداران ورود به این ورزشگاه بزرگ و البته قدیمی است، که به هیچ وجه مطابق با استانداردهای روز دنیا نیست؛ جایی که آنها برای تهیه بلیت و ورود به ورزشگاه باید از داربست هایی که به هیچ وجه در شان هواداران نیست به شکلی دشوار که همیشه با ازدحام هم روبرو است، عبور کنند.
معمولا در دیدارهایی که با استقبال هواداران روبرو می شود، این فرآیند بسیار سخت پیش می رود و گاها هواداران در سن های مختلف باید دقایقی طولانی تا رسیدن به گیتهای فروش بلیت یا رسیدن به مامورین نیروی انتظامی برای بازرسی بدنی، منتظر بمانند و هیچ راه برگشتی هم ندارند.
حالا پس از مدت ها یکی از مسئولین در مورد این وضعیت صحبت کرده. حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قول داده، این مشکل به زودی برطرف خواهد شد. او در صحبت های خود با باشگاه خبرنگاران جوان درباره این مشکل می گوید: « یک مشکل اساسی که خودمان داشتیم و از اسفند سال گذشته پیگیرش بودیم و حال نیز AFC به آن ایراد گرفته است، نحوه فروش بلیت و نحوه حضور مردم در استادیوم است. ما به شکل داربست فضایی را آماده کردیم تا بتوانیم تماشاگران را بازرسی بدنی کنیم که این شرایط نه در شان مردم ایران است و نه بزرگترین استادیوم کشورمان. از اسفند سال گذشته شروع به طراحی یکسری گیتهای پیشرفته کرده ایم و آنها را ساخته ایم و در همین روزها نصب میکنیم. سیستم فروش بلیتمان به شکل کامل الکترونیکی خواهد شد و هرکس هر کجا که باشد میتواند بلیت بازیها را به راحتی تهیه کند و به استادیوم بیاید و سر جای خودش بنشیند.»
البته این پایان مشکل هواداران نیست و آنها باید پس از تهیه بلیت دنبال مکانی برای نشستن بگردند؛ این در حالی است که در استادیوم های دنیا معمولا بلیت حاوی شماره ای است که تکلیف هوادار را برای پیدا کردن جایگاه خود به وضوح مشخص می کند.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این مورد هم صحبت کرده و ابراز امیدواری کرده تا هرچه سریعتر شرایط برای شماره دار کردن صندلی ها فراهم شود. او همکاری با نیروی انتظامی را دلیل تاخیر این موضوع دانسته و دراین باره گفته :« صندلیها شماره دارند، اما کمی نیاز به اصلاح وجود دارد. تلاش ما این بود که در همین بازی بتوانیم به شکلی بلیت فروشی را انجام دهیم که هر نفر سر جای خودش بنشیند، اما شاید در این بازی به علت یکسری مسائل که مربوط به نیروهای انتظامی و نیروهای اجرایی میشود نتوان این کار را با دقت کامل انجام دهد. اما ما تمام سعی خودمان را میکنیم که در ادامه مسابقات این کار را انجام دهیم و شاهد نظم خوبی در استادیوم باشیم. شروع این کار شاید کمی سخت باشد و نیاز به کار فرهنگسازی دارد، اما به مرور زمان قطعا شرایط را بهبود خواهیم بخشید. در بازی فینالی که در ورزشگاه آزادی در پیش داریم تا قسمتی از این گیتها و امکانات جدید نصب و رونمایی میشود و کامل شدن این فرایند را در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.»
طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای پایان دادن به خشونت هواداران در ورزشگاه ها انجام شده ولی بی شک ساده ترین راه برای شروع این کار، فراهم کردن امکانات ابتدایی برای فوتبالدوستان است تا با اعصابی به هم ریخته و ناراحت وارد ورزشگاه نشوند.
به گزارش "ورش سه"، یکی از بزرگ ترین مشکلات ورزشگاه آزادی برای هواداران ورود به این ورزشگاه بزرگ و البته قدیمی است، که به هیچ وجه مطابق با استانداردهای روز دنیا نیست؛ جایی که آنها برای تهیه بلیت و ورود به ورزشگاه باید از داربست هایی که به هیچ وجه در شان هواداران نیست به شکلی دشوار که همیشه با ازدحام هم روبرو است، عبور کنند.
معمولا در دیدارهایی که با استقبال هواداران روبرو می شود، این فرآیند بسیار سخت پیش می رود و گاها هواداران در سن های مختلف باید دقایقی طولانی تا رسیدن به گیتهای فروش بلیت یا رسیدن به مامورین نیروی انتظامی برای بازرسی بدنی، منتظر بمانند و هیچ راه برگشتی هم ندارند.
حالا پس از مدت ها یکی از مسئولین در مورد این وضعیت صحبت کرده. حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قول داده، این مشکل به زودی برطرف خواهد شد. او در صحبت های خود با باشگاه خبرنگاران جوان درباره این مشکل می گوید: « یک مشکل اساسی که خودمان داشتیم و از اسفند سال گذشته پیگیرش بودیم و حال نیز AFC به آن ایراد گرفته است، نحوه فروش بلیت و نحوه حضور مردم در استادیوم است. ما به شکل داربست فضایی را آماده کردیم تا بتوانیم تماشاگران را بازرسی بدنی کنیم که این شرایط نه در شان مردم ایران است و نه بزرگترین استادیوم کشورمان. از اسفند سال گذشته شروع به طراحی یکسری گیتهای پیشرفته کرده ایم و آنها را ساخته ایم و در همین روزها نصب میکنیم. سیستم فروش بلیتمان به شکل کامل الکترونیکی خواهد شد و هرکس هر کجا که باشد میتواند بلیت بازیها را به راحتی تهیه کند و به استادیوم بیاید و سر جای خودش بنشیند.»
البته این پایان مشکل هواداران نیست و آنها باید پس از تهیه بلیت دنبال مکانی برای نشستن بگردند؛ این در حالی است که در استادیوم های دنیا معمولا بلیت حاوی شماره ای است که تکلیف هوادار را برای پیدا کردن جایگاه خود به وضوح مشخص می کند.
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در این مورد هم صحبت کرده و ابراز امیدواری کرده تا هرچه سریعتر شرایط برای شماره دار کردن صندلی ها فراهم شود. او همکاری با نیروی انتظامی را دلیل تاخیر این موضوع دانسته و دراین باره گفته :« صندلیها شماره دارند، اما کمی نیاز به اصلاح وجود دارد. تلاش ما این بود که در همین بازی بتوانیم به شکلی بلیت فروشی را انجام دهیم که هر نفر سر جای خودش بنشیند، اما شاید در این بازی به علت یکسری مسائل که مربوط به نیروهای انتظامی و نیروهای اجرایی میشود نتوان این کار را با دقت کامل انجام دهد. اما ما تمام سعی خودمان را میکنیم که در ادامه مسابقات این کار را انجام دهیم و شاهد نظم خوبی در استادیوم باشیم. شروع این کار شاید کمی سخت باشد و نیاز به کار فرهنگسازی دارد، اما به مرور زمان قطعا شرایط را بهبود خواهیم بخشید. در بازی فینالی که در ورزشگاه آزادی در پیش داریم تا قسمتی از این گیتها و امکانات جدید نصب و رونمایی میشود و کامل شدن این فرایند را در آینده نزدیک انجام خواهیم داد.»
طی ماه های اخیر تلاش های زیادی برای پایان دادن به خشونت هواداران در ورزشگاه ها انجام شده ولی بی شک ساده ترین راه برای شروع این کار، فراهم کردن امکانات ابتدایی برای فوتبالدوستان است تا با اعصابی به هم ریخته و ناراحت وارد ورزشگاه نشوند.