همگانی *متفرقه زبــان*|کاربران نگاه

  • شروع کننده موضوع hiva-shz
  • بازدیدها 17,489
  • پاسخ ها 466
  • تاریخ شروع

MASUME_Z

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2016/04/18
ارسالی ها
4,852
امتیاز واکنش
29,849
امتیاز
1,120
بسیاری از کاناداییها فاصله خود را با همسایگانشان نگاه داشته و به راحتی رابـ ـطه صمیمانه برقرار نمی کنند، هرچند که بچه ها از این امر مستثنا بوده و اگر شما فرزند داشته باشید، مطمئنا فرزندان شما به راحتی با دیگر بچه های محل و والدین آنها آشنا خواهند شد. این فرصت بسیار مناسبی برای آشنا شدن فرزندان شما با فرهنگ و آداب کانادایی می باشد. بسیاری از کاناداییها انتظار ندارند که مردم بدون دعوت به دیدن آنها بروند، اما در شرایط اظطراری همسایگان معمولا به سرعت به کمک همدیگر می روند. در صورتیکه با همسایه خود، صاحبخانه و یا در صورت زندگی در آپارتمان با شخص مسوول نگهداری از آپارتمان دچار مشکلی شدید، قبل از رفتن به سراغ مقامات، بهتر است که مشکل را از طریق گفتگو حل کنید. کاناداییها به طور کلی سعی می کنند تا مشکلات را بین خود و از راه گفتگو حل نمایند. حل و فصل اختلافات از طریق نظام حقوقی به طور کلی آخرین راه چاره به حساب می آید.

واقعیت زندگی در کانادا، به خصوص در شهرهای بزرگ کمبود زمان است. بسیاری از شهرهای کانادا از لحاظ جغرافیایی بسیار وسیع بوده و افراد برای سر کار رفتن و برگشتن از محیط کار از ماشین شخصی و یا وسیله حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. این رفت و آمد زمان زیادی از وقت آدمها را صرف کرده و به همین مناسبت بیشتر کاناداییها فرصت زیادی برای گذراندن با دوستان، خانواده و همسایگان خود ندارند. این موضوع شیوه زندگی را به حدی تغییر داده، که بسیاری از تازه واردین تصور می کنند که کاناداییها تمایل زیادی به خوشگذرانی ندارند. بسیاری از تازه واردین به کانادا این سیستم را متفاوت با کشور مبدا خود می بینند، خصوصا در فرهنگهایی که تاکید بر تعاملات فردی و اجتماعی بسیار زیاد بود. زمانی که به دنبال محل مناسب برای زندگی می گردید بهتر است که به مسافت ها و فشار زمانی نیز دقت کنید
 
  • پیشنهادات
  • MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    Failure-to-learn.jpg


    ناکامی در یادگرفتن
    كتابها، فيلمهاي صوتي – تصويري، كلاسهاي آموزشي رسمي و غير رسمي، نرم افزارها و پهنه گسترده اينترنت در كارند تا امر فراگيري يك زبان خارجي تحقق يابد. آيا اشكال در بهره هوشي ما دانش آموزان و دانشجويان ايراني است كه با گذراندن بيش از ده سال از دوران راهنمائي تا دانشگاه هنوز نتوانسته‌ايم در حد قابل قبولي زبان بياموزيم؟ چرا ما دانش آموزان و دانشجويان ايراني با گذراندن بيش از ده سال، از دوران دبيرستان تا دانشگاه، هنوزنتوانسته‌ايم در حد قابل قبولي زبان بياموزيم. بدون شك اشكال در بهره هوشي و توانائي‌هاي ما نيست بلكه مشكل در …


    روشها و تكنولوژي‌هایي است كه ما با استفاده از آنها زمان بزرگي از زندگي خويش را از دست داده‌ايم

    .

    عمده‌ترين دلايل نا‌كامي در فراگيري زبان در كشور ما بقرار زير است
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    ترس
    ما هميشه زبان را درس مشكلي تصور مي كرديم كه بايد آنرا امتحان دهيم و بدين دليل هرگز فرصت استفاه از آنرا بصورتي نيافتيم كه از آن لـ*ـذت ببريم.


    تكيه بر محيط مبتني بر متن

    دنياي واقعي زبان، يك دنياي صوتي است. در حالي كه سيستم آموزشي ما، دنيايي مبتني بر متن بوده است و اين باعث مي‌شد كه مشكل تلفظ نيز بر مشكلات بيشمار ما افزوده شود. بدليل عدم زيستن در يك محيط واقعي صوتي با آن احساس بيگانگي مي‌كنيم. نتيجه اين سيستم آموزشي در آرماني ترين شرايط تربيت مترجم بود، نه كسي كه با زبان بتواند ارتباط برقرار كند.


    تكيه بر گرامر

    كاش ما زبان را با روش كودكان ياد مي‌گرفتيم كه كمترين اهميتي براي دستورات پيچيده زبان نمي‌دهند. راستي ما، خود چقدر با گرامر زبان مادري خود آشنا هستيم؟ دستوات گرامري در تمامي زبانها يك موضوع كاملاً تخصصي و انتزاعي از زبان است و اگر نه اينست، پس اينهمه رشته‌هاي دانشگاهي سطح بالا در رابـ ـطه با دستور زبان چه معني مي‌دهند؟ حرف زدن با رعايت دستورات گرامري زباني پر از استثناء، مانند انگليسي، تقريباً غير ممكن است.
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    تأكيد بر يادگيري لغات
    آموزش ما، حفظ كردن فرهنگهاي لغت بود، هر معلمي براي خود ديكشنري كوچكي مي‌ساخت كه مجبور به حفظ کردن آن بوديم. و متأسفانه هنوز هم كار به همين منوال است. در يك فرهنگ انگليسي نگاهي به لغت GET يا TAKE بيندازيد. دو صفحه معني مختلف و گاه متضاد براي يك لغت، سردرگمي آدمي را در آموزش صد چندان مي‌كند. فرق عمده زبان انگليسي با زبان فارسي در اين است كه لغات در زبان انگليسي عمدتاً وقتي معنی واقعي دارند كه در كنار ساير لغات قرار مي‌گيرند. مثلاً لغت Take معني واضحي ندارد، در حالي كه معني عبارت Take off كاملا مشخص است.


    اهميت دادن به امر خواندن

    در هر زباني چهار عنصر عمده خواندن، نوشتن، صحبت كردن و گوش دادن وجود دارد. آنچه در سيستم آموزش رسمي ما بيش از همه به آن پرداخته شده است امر خواندن مي‌باشد. در برخي از كلاسهاي غير رسمي نيز صحبت از هم زماني چهار عنصر رفته است. اما وقتي ما در محيط واقعي زبان قرار مي‌گيريم در مي‌يابيم كه اگر هدف فراگيري زبان باشد، عنصر خواندن و نوشتن اهميت درجه چندم دارند، به اين دليل ساده كه در تمامي زبانها افراد بي سواد آن جامعه نيز قادر با تكلم زبان مادري خود هستند.
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    toeic.jpg


    توئیک (TOEIC) مخفف آزمون زبان انگلیسی برای ارتباطات بین المللی (Test of English for International Communication) می باشد که به سنجش توانایی افراد غیر انگلیسی زبان در .استفاده از انگلیسی برای فعالیت های کاری روزمره در محیط های بین المللی می پردازد.

    TOEIC آزمونی چهار گزینه ای است که جهت سنجش مهارت افراد در دریافت [BCOLOR=rgb(252, 252, 255)]زبان انگلیسی[/BCOLOR] طراحی شده و به طور فزاینده ای به عنوان سنجش گری معقول در این مهارت ها تبدیل می شود. توئیک توسط خدمات آزمون سازی آموزشی در پرینستون، نیو جرسی، به وجود آمد، ولی امروزه مالکیت و راهبری آن به طور کامل در اختیار دفتر ژاپنی توئیک در توکیو می باشد. ساختار توئیک خیلی متفاوت از ساختار تافل نمی باشد. اما، موضوعاتی که در این دو آزمون هدف قرار می گیرد، متفاوت اند.
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    خش خوانش و شنیدار آزمون توئیک، آزمونی چند گزینه ای و دو ساعته می باشد که متشکل از ۲۰۰سوال است که به طور مساوی به درک خواندن و درک شنیدار تبدیل می شوند. هر یک از شرکت کنندگان نمراتی مجزا برای درک خواندن و درک شنیدار دریافت می کنند که میزان آن از ۵ تا ۴۹۵ امتیاز می باشد. میزان نمره نهایی بین ۱۰ تا ۹۹۰ امتیاز می باشد. مدرک آزمون توئیک در پنج رنگ می باشد که متناسب با نتایج بدست آمده می باشد:

    نارنجی (10-215)، قهوه ای (220-465)، سبز (470-725)، آبی (730-885) و طلایی (860-990)

    بخش گفتار و نوشتار آزمون توئیک در سال ۲۰۰۶ بوجود آمد. داوطلبان نمراتی مجزا برای هر یک از دو آزمون دریافت می کنند و یا می توانند بخش گفتار را بدون گذراندن بخش نوشتار امتحان دهند. بخش گفتار به ارزیابی تلفظ، واژگان، گرامر، و سلاست گفتار می پردازد و بخش نوشتار واژگان، گرامر و سازماندهی و انسجام را مورد توجه قرار می دهد. سوالات به گونه ای طراحی شده اند که منعکس کننده ی به کار گیری انگلیسی در محیط کاری باشد، با این حال الزامی به دانستن اصطلاحات تخصصی تجاری وجود ندارد. بخش گفتار آزمون توئیک حدوداً بیست دقیقه و بخش نوشتار نیز در حدود ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. میزان نمره ی هر یک از این دو بخش بین ۰ تا ۲۰۰ است که تسلط داوطلبان به ۸ سطح تقسیم بندی می شود.
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    gmat.jpg


    GMATکه مخففGraduate Management Admission Test است امروزه به یکی از مهم‌ترین ابزارهای سنجش بخشی از توانایی‌های متقاضیان شرکت در دوره‌های MBA (Master of Business Administration) و دوره‌های نزدیک و مشابه آن نظیر MPA (Master of Public Administration)شناخته شده است و تقریباً هیچ مدرسه، کالج یا دانشگاه معتبر برگزار کننده این دوره‌ها نیست که ارائه نمرهGMAT را به عنوان یکی از شروط بررسی پرونده متقاضی اعلام نکند. همچنین تعداد زیادی از دانشگاه‌هایی که دروس Businessدر دوره دکترا (PhD) آنها نظیر امور مالی، حسابداری و اقتصاد حوزه اصلی محسوب می‌شود نمره این آزمون را شرط پذیرش فرد می‌دانند.


    این آزمون به طور مستقل هیچ توانایی خاصی را در فرد محاسبه نمی‌کند بلکه ترکیبی از توانایی‌ها و مهارت‌های متنوع که برای یک دانشجوی فعال در حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی لازم است را بررسی می‌کند. به همین دلیل دارای هیچ میزانی به عنوان نمره رد یا قبول نیست و این مراکز آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها هستند که هر یک به فراخور برنامه‌های آموزشی خود حداقل نمره قابل قبول را اعلام کنند لذا ممکن است فردی با داشتن یک نمره متوسط بتواند برای برخی از این مراکز تقاضای ثبت‌نام دهد و برای برخی دیگر خیر. واضح است که هر مدرسه‌ای که دوره معتبرتری را ارائه می‌دهد نمره بالاتری را هم طلب می‌کند
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    آزمون از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

    این آزمون از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از ارزیابی نگارش تحلیلی Analytical Writing Assessment(که به اختصار AWA خوانده می‌شود)، Verbal و Quantitative Sections.متقاضی باید در بخش نگارش بر روی دو متن essay کار کند که یکی برای تحلیل یک استدلالargumentو دومی بررسی یک موضوع است. متقاضی برای هر یک ۳۰دقیقه زمان دارد و اینکه کدامیک اول ارائه شود مشخص نیست اما این بخش از آزمون همیشه اولین بخش آن است.

    اگر بخواهیم این بخش از آزمون را با نمونه‌های مشابه‌ای چون بخش نگارش در آزمون‌های استانداردی چون TOFEL یا ILETS مقایسه کنیم تفاوت‌ها در چند نکته است. اول در پرسش خود متون که به مراتب پیچیده‌تر از آزمون‌های عادی زبان است و تحلیل آنها صرف نظر از چگونگی نگارششان یک مسئله است و عموماً نگارش بحث به زبان مادری هم ساده نیست.

    مورد بعدی در حجم آن است. مثلاً در آزمون تافل نگارش حجمی بین ۳۵۰تا ۵۰۰کلمه کفایت می‌کند در حالیکه در این آزمون حجمی کمتر از ۵۰۰کلمه چندان مقبول نیست و بهتر است بالای ۶۰۰کلمه باشد.

    هر متن توسط دو ممتحن ارزیابی می‌شود که اولی در واقع یک برنامه نرم‌افزاری خیلی پیشرفته است که به تحلیل نگارش خلاقانهو ارزیابی خطاهای دستوری و املایی می‌پردازد. ممتحن دوم که انسان است توانایی متقاضی را در نحوه دسته‌بندی و پرورش و نظم دادن به دیدگاه‌ها و چگونگی عرضه آنها می‌سنجد. هر دو ممتحن بر اساس یک درجه‌بندی بین ۰تا ۶که می‌تواند تا نیم تقسیم شود نمره می‌دهند. اگر این دو نمره بیش از یک امتیاز فاصله داشتند یک انسان دیگر به عنوان ممتحن سوم نیز به کار نمره می‌دهد و سپس متوسط این نمرات به عنوان نمره نهایی این نگارش و متوسط دو متن مختلف به عنوان نمره نهایی این بخش اعلام می‌شود.

    بعد از پایان زمان این بخش و یک وقت تنفس کوتاه اختیاری (۵تا ۱۰دقیقه) یکی از دو بخش دیگر آغاز می‌شود که هر دو به صورت پاسخ‌گویی به سوالات چند گزینه‌ای است. آزمون Verbalیا شفاهی دارای ۴۱سوال است و ۷۵دقیقه برای پاسخ به آن زمان وجود دارد. این بخش از سه گونه سوالSentence Correction، Critical Reasoningو Reading Comprehension تشکیل شده و وظیفه آن در مجموع ارزیابی سطح دانش متقاضی در حوزه‌های مرتبط با فهم عمیق‌تر زبان انگلیسی نظیر مبحث دستور زبان، ارزیابی یک استدلال و درک مطلب است.

    بخش Quantitative که در آن دو گروه از پرسش‌های مرتبط با Problem Solvingو Data Sufficiencyارائه می‌شود مجموعاً ۳۷پرسش و ۷۵دقیقه زمان دارد. این آزمون همانطور که از نام آن و دو گونه سوالاتش پیداست به ارزیابی کیفی شیوه اندیشه و استدلال متقاضی می‌پردازد. نکته جالب، پرسش‌های گونه دوم Data Sufficiency (کفایت کردن داده‌ها) است که کاملا مختص این آزمون طراحی شده و مشابه ندارد. در این گونه پرسش‌ها بعد از هر پرسش دو عبارت اخباری حاوی اطلاعات آمده و آنگاه در یک ترکیب ۵گزینه‌ای از حالات مختلفی از ارتباط بین این داده‌ها و پرسش مربوطه پرسیده می‌شود تا مشخص شود که آیا هر یک از آنها یا هر دو با هم یا هیچکدام برای پاسخ دادن به پرسش کفایت می‌کنند یا نه. در پست بعدی منبعی که نمونه سوالات را ارائه خواهیم کرد تا با انواع آنها بیشتر آشنا شوید.
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    این جدول به صورت خلاصه معرف بخش‌های مختلف آزمون است:


    Analytical Writing Assessment
    Present your perspective on an issue.
    Analysis of an argument.

    ۲essays

    ۳۰min for each essay

    Quantitative (Multiple-Choice)
    Problem Solving
    Data Sufficiency

    Total 37

    ۷۵min

    Verbal (Multiple-Choice)
    Sentence Correction
    Critical Reasoning
    Reading Comprehension

    Total 41

    ۷۵min
     

    MASUME_Z

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2016/04/18
    ارسالی ها
    4,852
    امتیاز واکنش
    29,849
    امتیاز
    1,120
    شیوه ارزیابی و امتیازدهی به آزمون چگونه است؟

    نمره این آزمون به صورت یک نمره تفکیکی برای سه بخش مجزا و یک نمره نهایی که در واقع ترکیب دو بخش غیرنگارشی آن است ارائه می‌شود که حداکثر می‌تواند ۸۰۰باشد. بر اساس نتایج ۳سال اخیر میانه آن عدد ۵۳۵.۲بوده است. حدود دو سوم نمرات عددی بین ۲۰۰تا ۶۰۰است و شیوه پیچیده محاسبه نمره به گونه‌ای طراحی شده که حدود ۶۸درصد شرکت کنندگان نمره‌ای در این محدوده داشته باشند. همین نکته روشن می‌سازد که برای اخذ پذیرش در یک دوره خوب و معتبرMBA شما باید نمره‌ای به مراتب بالاتر از این و حداقل حدود ۷۰۰داشته باشید که بتوانید از دیگران فاصله بگیرید و این ساده نیست.

    نمره آزمون نگارش که در واقع متوسط نمره دو نگارش مستقل شماست عددی بین ۰تا ۶خواهد بود.

    هر دو بخش دیگر نمره‌ای بین ۰تا ۶۰دارند که پس از محاسباتی به نمره نهایی تبدیل می‌شود. در این بین آزمونVerbal سخت‌تر به نظر می‌رسد چرا که میانه ۳ساله آن ۲۷.۸ از ۶۰بوده و نمرات بالای ۴۴ و زیر ۹ در آن به ندرت اتفاق افتاده در حالیکه در بخشQuantitative میانه ۳۵.۶ از ۶۰ بوده و نمرات بالای ۵۰و یا زیر ۷ ندرتاً اتفاق افتاده است.

    هر دو بخش چند-گزینه‌ای آزمون به صورت ارزیابی نتیجه پاسخ قبلی داوطلب عمل می‌کنند یعنی پرسش اول در حد متوسط است و سوال بعدی بر اساس نتیجه سوال اول انتخاب می‌شود. اگر به سوال اول پاسخ درست داده شود، سوال دوم مشکل‌تر خواهد بود و اگر پاسخ نادرست داده شود سوال ساده‌تری ارائه می‌شود. بدیهی است که در این سیستم ارزیابی، امتیاز سوالات یکسان نیست و هرچقدر فرد بتواند در مدت زمان آزمون سوالات درست بیشتری بزند (چون سوالات مرتباً مشکل‌تر شده و لاجرم امتیاز آنها افزایش می‌یابد) امتیاز کلی وی هم بیشتر می‌شود. یک دلیل تفاوت زیاد امتیازات هم در همین نکته است.

    تفاوت دیگر این آزمون با اکثر آزمون‌های دیگر کاهش امتیاز در صورت بی‌پاسخ گذاشتن سوالات است. در واقع، برخلاف اکثر آزمون‌ها که در آنها پاسخ نادرست جنبه منفی زیادی دارد اینجا پاسخ ندادن مشکل‌ساز است. همچنین اگر داوطلب تعداد زیادی پاسخ نادرست پست سر هم داشته باشد (که معنای آن می‌تواند اجتناب از خالی گذاشتن پرسشنامه از طریق پاسخ دادن تصادفی به سوالات است) امتیاز وی باز هم کاهش می‌یابد.
     
    بالا