مدیریت خشم

  • شروع کننده موضوع *REIHANEH*
  • بازدیدها 196
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

*REIHANEH*

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2015/11/20
ارسالی ها
2,399
امتیاز واکنش
24,204
امتیاز
706
مديريت خشم :



هدف از مديريت خشم كاهش احساسات هيجانی و برانگيختگی فيزيولوژيكی ناشی از خشم است .
شما نه می توانيد از چيزها يا افرادی كه شما را عصبانی می كنند ، رها شويد يا اجتناب كنيد و نه می توانيد آن ها را تغيير دهيد ولی می توانيد ياد بگيريد واكنش های خود را كنترل كنيد .


هدف مديريت خشم :

هدف بلند مدت آموزش مديريت خشم كسب مجموعه ای از راهبردها است كه شما می توانيد متناسب با رويدادهای خشم برانگيز خاص از آن ها استفاده نماييد .


اتخاذ نگرش مقابله ای :

" من احساس .... می كنم ، اين به نفع من نيست ، چگونه می توانم به شيوه ای مفيد با اين احساسات مقابله كنم . "

• در اغلب موارد واكنش فوری شما به احساس خشم بهترين پاسخ ممكن نيست ، پس اندكی تامل كنيد و با استفاده از مهارت های مسئله گشايی خود يک روش مقابله ای انطباقی پيدا كنيد . اجازه ندهيد هيجان شما را كنترل كند ، بلكه از هيجان خود به عنوان فرصتی برای رسيدن به تجارب خلاق و جديد استفاده كنيد .


نگرش مقابله ای به خشم :

١ - اين واقعيت را بپذيريد كه عصبانی هستيد .
٢ - تصميم بگيريد كه چه كاری می توانيد درباره آن انجام دهيد .
٣ - بدانيد كه حق انتخاب و مسئوليت يک شيوه پاسخ دهی مناسب در هنگام عصبانيت با شماست .
۴ - نبايد به بهانه عصبانيت دست به اعمال پرخاشگرانه بزنيد . زيرا اين كار شيوه نامعقولی برای فرار از مسئوليت است .
۵ - به ياد داشته بايد اين خشم نيست كه موجب می شود به شيوه خاصی عمل كنيم ، بلكه اين ما هستيم كه عصبی می شويم و تصميم مي گيريم كه يا به شيوه اجتماع پسند يا به شيوه غير اجتماعی واكنش نشان دهيم .


راهبردهای كنترل خشم :

راهبردهای فوری :

– ترک موقعيت
– تمرين تنفس عميق
– توقف فكر
 

برخی موضوعات مشابه

بالا