*معمــاری داخلـــی*

ღ motahareh ღ

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/03/18
ارسالی ها
14,789
امتیاز واکنش
46,711
امتیاز
1,286
محل سکونت
تهــــران
«بسم الله الرحمن الرحیم»
در این تاپیک به دیدن عکس ها، مدل ها و خواندن مطالب معماری داخلی می پردازیم.
 
  • پیشنهادات
  • ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    دوره دکوراسیون داخلی به همراه کارگاه های عملی و بازدید از انواع پروژه های اجرایی :

    پیش از هر تصمیم گیری جهت ثبت نام ، و برای انتخاب بهترین مرکز آموزشی با مدیریت گروه دکوراسیون داخلی و اساتید ما مشاوره ای داشته باشید.

    در فضای آموزشی تصویرگران پویااندیش قراربگیرید. با اساتید ما و تجربه های گرانقدر آموزشی آنها در طول سالیان سال از نزدیک آشنا شوید ، نحوه ی آموزش این اساتید را که با متد روز و با بهترین امکانات آموزشی سمعی و بصری آموزشگاه برگزار می گردد ، ارزیابی کنید.



    dekorasion_dakheli.jpg


    مدارک و عکسهای بسیار زیادی که از پروژه های اجرائیشان در آرشیو آموزشگاه موجود می باشد را ببینید.

    در جمع خانواده بهترین و با تجربه ترین اساتید دانشگاهی و مهندسین متخصص معماری و معماری داخلی ما قرار بگیرید ، عضو این مجموعه شوید و از امکانات عضویت خود در این مرکز آموزشی جهت حضور در کارگاههای اجرایی و همایش ها و ورک شاپ ها ی خاص هنری که در این مرکز هنری با دعوت از اساتید بنام و مطرح در جامعه هنری برگزار می گردد بهره مند شوید.

    تصویرگران پویا اندیش از شما دانشجویان و هنرجویان محترم دعوت بعمل می آورد تا در جلسات حضوری آشنایی با اساتید این مرکز آموزشی و ارزیابی و آشنایی کامل از نحوه ی تدریس و برنامه های کارگاهی شان شرکت نمائید.

    هدف ما خروجی و نتیجه مطلوب پایان دوره آموزشی شما عزیزان است.موفقیت شما ، تضمین موفقیت این مرکز آموزش دیزاین خواهد بود.

    گواهی پایان دوره ی آموزشی رشته دکوراسیون داخلی تصویرگران پویا اندیش به دو زبان فارسی و یک زبان منتخب از طرف هنرجویان این مرکز به نسبت کشور مورد نظرشان جهت تحصیل یا کار صادر می گردد ، که این گواهی ترجمه شده به تایید قوه قضائیه می رسد و به همراه گواهی پایان دوره داخلی آموزشگاه در اختیار هنرجویان محترم قرار می گیرد.




    سرفصل های آموزشی دوره های ویژه دکوراسیون داخلی همراه با کارگاه های عملی و بازدید های اجرایی معماری و دکورسیون داخلی

    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی فضاهای داخلی ، دکوراسیون منزل :

    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آشپزخانه

    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی اتاق خواب مستر ، دکوراسیون اتاق مهمان ، دکوراسیون اتاق نوزاد .

    UF_Infinity_tik1.png
    دکوراسیون نشیمن خصوصی .
    UF_Infinity_tik1.png
    دکوراسیون نشیمن پذیرایی .

    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی دکوراسیون سرویس ها .
    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی لابی و پارکینگ .

    UF_Infinity_tik1.png
    آموزش جانمایی کردن فضاهای معماری مختلف در پلان .

    UF_Infinity_tik1.png
    آموزش رنگ در معماری داخلی
    UF_Infinity_tik1.png
    سبک شناسی در معماری داخلی .

    UF_Infinity_tik1.png
    نور پردازی حرفه ایی .
    UF_Infinity_tik1.png
    چیدمان در دکوراسیون داخلی

    UF_Infinity_tik1.png
    طراحی نماهای ساختمان .
    UF_Infinity_tik1.png
    آشنایی با سبک های مختلف نما .

    UF_Infinity_tik1.png
    نحوه صورت وضعیت نوشتن در معماری داخلی.

    UF_Infinity_tik1.png
    حضور در کارگاه های اجرایی دکوراسیون داخلی به همراه بازدید از پروژه های مختلف اجرایی معماری و دکوراسیون داخلی


    UF_Infinity_tik1.png
    آموزش
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    و خارجی با انجام انواع پروژه های دکوراسیون داخلی و خارجی . ( از مجموعه نمایشگاه دائمی کارهای هنرجویان ما در مجموعه دیزاین بازدید کنید ) .



    UF_Infinity_tik1.png
    دعوت از هنرجویان دکوراسیون و معماری داخلی به همراه اساتید مربوطه جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی صنعت ساختمان ، معماری و معماری داخلی .


    UF_Infinity_tik1.png
    استفاده از امکانات سمعی و بصری و نشان دادن فیلم های آموزشی ، هنری و طراحی داخلی در جهت بالا بردن سطح علمی و تجربی هنرجویان


    UF_Infinity_tik1.png
    برگزاری همایش های دکوراسیون داخلی با حضور و سخنرانی اساتید دانشگاهی .


    UF_Infinity_tik1.png
    برگزاری بیش از پنجاه ورک شاپ هنری و دیزاین داخلی با حضور هنرجویان آموزشگاه و با اجراء و مدیریت اساتید دانشگاهی .


    UF_Infinity_tik1.png
    برگزاری نمایشگاه های گروهی هنرجویان دیزاین و طراحی داخلی در آتلیه پویا اندیش و دیگر مراکز نمایشگاهی .


    گروه دکوراسیون و معماری داخلی و هنرمندان مجرب تصویرگران پویا اندیش با سابقه 20 ساله ، همیشه حرف تازه ایی برای گفتن دارند . صدها پروژه اجرا شده توسط تصویرگران پویا اندیش در سطح شهرهای مختلف ایران خود گواه و گویای این واقعیت است.
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    پرسپکتیو یک نقطه ای

    boghcheh-perspective-one-piont.jpg


    اگر دوربين عکاسي را کاملا عمود بر زمين و موازي با ضلع روبرويي يک ساختمان قرار دهيم و يک عکس بگيريم . نتيجه بدست آ مده يک تصوير با پرسپکتيو يک نقطه اي ميشود يعني همه ديوارها و ضلع هاي ساختمان به سمت يک نقطه حرکت ميکنند
    و به معنای ديگر محور ايکسX ساختمان موازي با صفحه دوربين عکاسي و محور Z که همان ارتفاع ساختمان است نيز موازي با صفحه دوربين عکاسي هستند وتنها محوري که صفحه دوربين را قطع ميکند و به سمت ما مي آيد يا به اصطلاح از ما دور ميشود و به سمت نقطه گريز ميرود محور Y است

    images.jpg



    از اين جهت به اين نوع پرسپکتيو ، پرسپکتيو يک نقطه اي ميگويند زيرا همه اجزاي در راستاي محور Y به سمت يک نقطه مي روند

    ابتدا به تعریف چند موضوع می پردازیم
    خط p.p ……………………….. پرده تصویر
    خط HL ……………………….. خط افق
    خط GL ……………………….. خط زمین
    نقطه sp ……………………… چشم ناظر
    نقطه vp ……………………. نقطه گریز



    000.gif




    P.P پرده تصوير است که شکل بر روي آن ترسيم يا بوجود ميآيد که در انسان همان چشم ميشود و در مثال بالا همان لنز يا صفحه دوربين عکاسي مي باشد

    خط افق H.L: خطي است که در راستاي ديد ماست و هميشه vp ( نقطه گريز ) بر روي آن قرار دارد و در پرسپکتيو يک نقطه اي در راستاي sp (ناظر‌) قرار دارد. خط افق به ميزان قد ناظر بستگي دارد بعنوان مثال خط افق ديد يک پسر بچه از خط افق ديد يک فرد قد بلند در سطح بالاتري قرار دارد

    خط زمينG.L : همان زمين زير پاي ناظر است که شي بر روي آن قرار دارد

    نکته: هر چقدر قد ناظر بلند تر باشد فاصله بين خط افق و خط زمين از ديد او بيشتر است و بلعکس

    براي ترسيم يک شي در نماي پرسپکتيو ابتدا بايد پلان شکل را ترسيم کنيم و سپس ارتفاع آن را
    بدين منظور مانند شکل زير خطوط مورد نياز را ترسيم و پلان شي مورد نظر را در پشت پرده تصوير قرار ميدهيم و با حروف لاتين براي سهولت کار نامگذاري ميکنيم ( توجه شي ما ميتواند از پرده تصوير فاصله بگيرد که ما پيش فرض شکل را چسبيده به پرده تصويير قرار ميدهيم )

    001.jpg




    فاصله خط افق H.L با خط زمين G.L برابر است با قد ناظر که معمولا آن را ۲ متر تصور ميکنيم و بخاطر بزرگي اعداد کليه واحد ها را به نسبت مساوي ( مثلا یک صدم ) کوچک ميکنيم
    فاصله ناظر S.p با شکل را هم به طور پيش فرض ۳ متر لحاظ ميکنيم و بر روي کاغذ آن را بافاصله ۳ سانتي مشخص ميکنيم

    اولين مرحله بدست آوردن نقطه گريز است که طبق شکل زير از ناظر خطي عمود ميکنيم به خط افق و هر کجا خط افق را قطع کرد آن نقطه را نقطه گريز V.P نامگذاري ميکنيم

    vp.gif


    مرحله بعدي بدست آوردن پاره خط هاي AC و BC است که ابتدا بايد نقاط A وB را که روي پرده تصوير قرار دارند بدست بياوريم ،
    به طوري کلي براي بدست آوردن تصوير يک نقطه (نقطه ای که بر روی پرده تصویر است ) ابتدا از نقطه مورد نظر وصل ميکنيم به نقطه ناظر S.P تا پرده تصوير را قطع کند، سپس از همان نقطه طلاقي با پرده تصوير خطي عمود ميکنيم به خط زمين و نقطه بدست آمده بر روي خط زمين تصوير همان نقطه در نماي پرسپکتيو ميشود

    نکته : کلیه نقاط موجود در شکل که بر روی پرده تصویر قرار نگرفته اند را به روش بالا بدست می آوریم با این تفاوت که عمود نمیکنیم بر خط زمین بلکه عمود میکنیم بر پاره خطهای که میدانیم نقاط روی آن قرار میگیرند
    چون نقاط A و B چسبيده به پرده تصوير هستند محل برخورد خط اتصال آن به ناظر با پرده تصوير دقيقا همان نقاطAو B ميشود پس ميتوان به صورت قراردادي زين پس برای بدست آوردن تصویر نقاطی که بر روی پرده تصویر هستند از خود همان نقاط مستقیم عمود کنیم بر روی خط زمین …

    حال از نقطه A به نقطه گريز V.Pوصل ميکنيم و همين کار را براي نقطه B انجام ميدهيم زيرا هر دو نقطه امتدادشان به سمت نقطه گريز ميرود…. هم اکنون ميدانيم که پاره خط AC بر روي خط سمت راست و پاره خط BD بر روي خط سمت چپ قرار دارند



    Ab.gif


    مرحله بعدي مشخص کردن جاي نقاط D و C بر روي دو خط ذکر شده در بالا( B V.P و A V.P) است تا اندازه اين دو پاره خط بدست بيايد
    طبق قسمت گفته شده در مرحله قبل نقطه D را بدست مي آوريم با اين تفاوت که هر کجا خط عمود شده پاره خط B V.P را قطع کرد آن نقطه ميشود نقطه D چون نقطه D شکل ما بر روي اين پاره خط قرار دارد نه خط زمين
    نقطه C را نيز ميتوان از همين روش بدست آورد ولي چون نقطه C با D در يک راستا و موازي خط افق H.L هستند ميتوانيم براي سريعتر رسم کردن از نقطه D که بدست آورده ايم خطي به موازات خط افق رسم کنيم و هر کجا که پاره خط A V.P را قطع کرد نقطه C شکل ما بدست آيد مانند شکل

    BC.gif




    در اين مرحله تقريبا کار کشيدن پلان شکل تمام شده و فقط کافيست نقاط بدست آمده را به همديگر وصل کنيم تا پلان شکل در نماي پرسپکتيو مشخص شود مانند شکل

    final.gif


    مرحله آخر ارتفاع دادن به شکل است در نماي پرسپکتيو فقط بر روي پرده تصوير ارتفاع به اندازه واقعي ديده ميشود
    بعنوان مثال اگر شکلي ۲ سانتيمتر ارتفاع داشته باشد فقط مجازيم نقاطي که بر روي پرده تصوير قرار گرفته اند را ارتفاع ۲ سانتيمتري به آنها بدهيم براي بدست آوردن ارتفاع نقاط ديگر مانند C ابتدا از نقطهA که بر روی پرده تصویر قرار گرفته، بر فرض اينکه ارتفاع شکل ۲ سانتیمتر باشد به صورت عمود به اندازه ۲ سانتيمتر ارتفاع ميدهيم و سپس آن را به نقطه گريزV.P وصل ميکنيم ( طبق شکل )حال ميدانيم کليه نقاط موجود بر روي پاره خط AC ارتفاعشان از خط وصل شده بالاتر نيست و براي بدست آوردن ارتفاع نقطه C کافيست از نقطه C به صورت عمود ارتفاعي تا خط ذکر شده ترسيم کنيم طبق شکل زیر

    ertefa.jpg
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    پرسپکتیو دو نقطه ای
    2-point-boghcheh.jpg


    دوستان عزیز قبل از خواندن این مطلب
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    را مطاله کنید!!

    اگر دوربین عکاسی را کمی بچرخانیم ( لنز دوربین موازی با نمای روبرو نباشد) محور y پرده تصویر را قطع میکند مانند محور Xو در این حالت نوع پرسپکتیو ما دو نقطه ای میشود و دو نقطه گریز پیدا میکند مانند شکل بالا که میتوان پیاده رو سمت راست را محورX و پیاده روی سمت چپ را محور y در نظر گرفت که هر کدام به سمتی میروند (هرکدام به یک نقطه گریز مجزا).اگر دوربین عکاسی را کمی بچرخانیم ( لنز دوربین موازی با نمای روبرو نباشد) محور y پرده تصویر را قطع میکند مانند محور Xو در این حالت نوع پرسپکتیو ما دو نقطه ای میشود و دو نقطه گریز پیدا میکند مانند شکل بالا که میتوان پیاده رو سمت راست را محورX و پیاده روی سمت چپ را محور y در نظر گرفت که هر کدام به سمتی میروند (هرکدام به یک نقطه گریز مجزا)….تفاوت قرار گرفتن پلان شکل نسبت به پرده تصویر را میتوانید در شکل زیر ببینید:



    2-point.jpg

    همانطور که مشاهده میکنید در پرسپکتیو دو نقطه ای دو محور هستند که پرده تصویر را قطع میکنند و هر گاه شکلی داده شد که مانند شکل سمت راست بود باید بدانید که پرسپکتیو آن دو نقطه ای است طریقه رسم پلان شکل و ارتفاع در دو نقطه ای دقیقا شبیه به یک نقطه ای است با این تفاوت که در دو نقطه ای بعضی از پاره خطها به نقطه گریز دیگری میروند…….دو نکته مهم در رسم دو نقطه ای است که ما در این آموزش بیشتر به آنها میپردازیم:

    001.gif


    ۱ – بدست آوردن نقطه های گریز شکل ( که دو نقطه بر روی خط افق هستند)

    ۲- تفکیک یال ها یا همان اضلاع و یا پاره خط های شکل به دو دسته: که دسته اول به نقطه گریز یک میروند و دسته دوم به نقطه گریز دوم.

    *************************************************************
    ۱ – بدست آوردن نقاط گریز:از نقطه ناظر S.P خطی به موازات محور y شکل یا همان اضلاعی که به سمت چپ متمایل هستند( در شکل زیر محور به رنگ سبز نشان داده شده) رسم میکنیم، هر گجا پرده تصویر را قطع کرد از همان جا عمود میکنیم بر خط افق H.L و آنجا را نقطه دید چپ (RV.P) مینامیم….حال برای محور X واضلاعی که به سمت راست متمایل هستند نیز همین کار را انجام داده و نام نقطه دید را (LV.P) مینامیم مانند شکل زیر:

    002.gif

    حال ما دو نقطه گریز که بر روی خط افق هستند را بدست آوردیم و باید به مرحله دوم یعنی مشخص کردن اضلاع است که به سمت کدام نقطه گریز میروند که در شکل زیر توضیح لازم داده شده.

    ۲- تفکیک یال ها یا همان اضلاع و یا پاره خط های شکل به دو دسته: که دسته اول به نقطه گریز یک میروند و دسته دوم به نقطه گریز دوم.

    005.gif


    اکنون مانند روش های پرسپکتیو یک نقطه ای نقطه A را بدست می آوریم

    003.gif

    چون پاره خط AC به سمت چپ متمایل است از نقطه A وصل میکنیم به نقطه گریز LV.P و همچنین بخاطر متمایل بودن پاره خط AB به سمت راست , و رفتن آن به نقطه گریز RV.P یک خط وصل میکنیم به نقطه گریز سمت راست…..هم اکنون مشخص است که نقطه C روی خط A LV.P قرار دارد و نقطه B بر روی خط A RV.P مانند شکل بالاحال باید باز طبق روش پرسپکتیو یک نقطه ای نقاط C و B را بدست بیاوریم (مطابق شکل زیر)

    004.gif

    نقطه D در محل طلاقی دو پاره خط BD و CD قرار دارد پس برای بدست آوردن آن باید این دو پاره خط را در نمای پرسپکتیو ترسیم کنیمکه طبق شکل و تفکیک یال ها یا اضلاع که در بالا به آن اشاره شد مشخص است که پاره خط BD به سمت چپ متمایل است و به سمت نقطه گریز چپ LV.P میرود ، پس از نقطه B به LV.P وصل میکنیم … پاره خط CD متمایل به سمت راست است و به سمت نقطه گریز راست یعنی RV.P گریزان است پس از نقطه C به RV.P وصل میکنیم در نتیجه محل طلاقی آنها بدست می آید که همان نقطه D پلان شکل میشود.

    006.gif


    تبریک عرض میکنم پلان شکل شما کامل شدارتفاع دادن به پلاننقاطی که بر روی پرده تصویر قرار دارن ارتفاع آنها برابر با ارتفاع واقعی است ( مثال ۲ سانتیمتر) ولی نقاطی مانند C و B که بر روی پرده تصویر نیستند مانند روش گفته شده در پرسپکتیو یک نقطه ای بدست می آید با این تفاوت که هر کدام به سمت نقطه گریز خود میروندحال باید ارتفاع نقطه C را بدست بیاوریم …. برای رسیدن به این هدف طبق روش زیر عمل کنیددر شکل زیر میخواهیم ارتفاع نقطه D را بدست بیاوریم .. ابتدا پاره خط های DB و DC را امتداد میدهیم تا به پرده تصویر برسند و نقاط فرضی B” و C” را بدست بیاوریم ، هم اکنون میدانیم که در شکل ما نقاط A و B” و C” هر سه ارتفاعشان واقعی است.

    ertef1.gif


    و هر سه را به اندازه ارتفاع واقعی شکل بالا میاوریم و سپس آنها را به نقطه گریز خودشان وصل میکنیم ( خطوط سبز رنگ)

    ertef2.gif


    حال از نقاط B و C و D عمود میکنیم به سمت بالا تا جایی که خط سبز رنگ را قطع کنند طبق شکل و در مرحله آخر نقاط ایجاد شده در بالا را بهم وصل میکنیم.

    ertef3.gif


    مثال :در شکل زیر میخواهیم ارتفاع نقطه F را بدست بیاوریم:

    ertef4.gif


    ابتدا امتداد پاره خطهای EF و DF را تا پرده تصویر ترسیم میکنیم تا به دونقطه فرضی (که ارتفاعشان واقعی است و مبنای سنجش ما میباشند) روی پرده تصویر برسیم.

    ertef5.gif
    حال طبق آموزش قبل و مانند شکل زیر ارتفاع های واقعی را رسم و از محل طلاقی دو خط سبز رنگ محل نقطه F در وجه بالایی شکل را بدست می آوریم.
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    دوستان عزیز برای فهمیدن هر چه بهتر این آموزش تکمیلی حتما باید آموزشهای قبلی رو کامل درک کرده باشید

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای

    اگه یادتون باشه ما شکل هایی رو در پرسپکتیو دو نقطه ای رسم میکردیم که چسبیده به پرده تصویر بودند.

    001.jpg




    حال اگه شکل مورد نظر از پرده تصویر عقب تر باشه تکلیف چیست ؟ که ما سعی بر اون داریم که با روشی خلاقانه و ساده

    این مشکل رو حل کنیم و شما با آموزش این روش میتونید موقعیت هر نقطه ای در هر شکل عجیب رو در مختصات دو نقطه ای بدست بیارید

    002.jpg




    بسیار ساده و با زبان عامیانه کافیست شکل را تا پرده تصویر ادامه بدهیم و پس از طراحی کامل قسمت اضافه رو حذف کنیم

    بعنوان مثال در شکل بالا مانند شکل زیر عمل میکنیم و برای بدست آوردن مختصات نقطه A اونو ادامه میدیدم از هر دو طرف تا پرده تصویر

    و نقاط a1 , a2 رو بدست میاریم

    003.jpg




    حال مشخص است که نقطه A از محل طلاقی امتداد این دو نقطه بدست می آید و طبق آنچه که گفتیم ما پلان شکل زیر که چسبیده به پرده تصویر هست رو رسم میکنیم

    حال تکرار مکررات برای یادآوری

    نقاط گریز رو بدست میاریم

    006.jpg






    نقاط a1 و a2 که بر روی پرده تصویر هستند رو خیلی راحت مختصاتشون رو که بر روی خط زمین هست رو میکشیم

    و با امتداد هر کدام به سمت نقطه گریزشان از محل طلاقی آنها نقطه A رو بدست میاریم

    007.jpg






    و طبق دستور العملهایی که بلدید نقاط دیگر ….



    008.jpg




    و پس از اون ارتفاع که در شکل زیر فرضی ۲ سانتیمتر گرفتیم

    ( فراموش نکنید فقط نقاط چسبیده به پرده ارتفاعشون کامل و تمام می باشد )

    009.jpg




    اینم از ارتفاع و شکل که در تصویر مشخصه که عقب تر از خط زمین می باشد چون عقب تر از پرده تصویر …..



    010.jpg






    دوستان گلم برای نمونه و تکمیل کردن آموزش و یاد دهی یک تکنیک خوب برای رسم سریع شکل ها

    قصد داریم شکل زیر رو در پرسپکتیو دو نقطه ای رسم کنیم دوستان شکل زیر منتظم بوده یعنی اینکه تمام نقاط روی یک یال در راستای همدیگه هستند و در یک امتداد هستند ….اینو گفتم که بدونید اگه منتظم نباشه صورت مسئله فرق و حل اون کاملا متفاوته ( یعنی پر کارتره )

    011.jpg




    برای شکل بالا ما کافیست ۱۲ نقطه موجود در شکل رو بدست بیاریم … که اینجا لازمه نکته ای رو بگم که اصل همون تکنیکه

    در یک شکل هندسی یک راس از طلاقی دو امتداد یا همون یال یا همون ضلع بوجود میاد یا به عبارت دیگه یک نقطه از برخورد

    امتداد دو خط بوجود میاد که خود این دوخط از یک نقطهای شروع شده اند ( شکل زیر)

    012.jpg




    در شکل بالا نقطه A از برخورد امتداد دو نقطه C و B تشکیل شده که ما دو نقطه ی C و B رو نقاط مادر می نامیم

    در ترسیم پرسپکتیو نیازی نیست مختصات نقطه ی A بدست بیاریم ! کافیست دو نقطه ی مادر رسم و اونها رو

    به نقاط گریزشون ببریم و واضح و مبرهن است بر همگان ( بیاد دوست عزیزم علی درخشی) که محل برخوردشون نقطه A ست

    در شکل بالا میتوان نقاط رو تقسیم بندی کرد ، نقاط مادر که مختصاتشون رو بدست میاریم( آبی رنگ ها ) و نقاط بچه (قرمز رنگ ها )

    که نیازی به بدست آوردن مختصاتشون نیست ….( شکل زیر )

    13.jpg




    کمی دقت کنید خواهید دید که در یک چهار ضلهی منتظم همیشه یک نقطه بچه است ( شکل زیر )



    014.jpg




    همونطور که در شکل زیر می بینید من نقاط مادر رو فقط بدست آوردم و بقیه نقاط مشخص هستند

    015.jpg




    حال برای ارتفاع دادن ما باید ارتفاع نقاط مادر رو داشته باشیم تا از امتداد اونها و عمود کردن نقاط دیگر به آنها

    ارتفاع ها بدست بیاد که طبق شکل تمام نقاط رو تا پرده تصویر امتداد میدم ( چون فقط روی پرده ارتفاع مشخص و تمام است)

    016.jpg




    در شکل زیر تمام میله های قرمز یک اندازه هستند و اونها رو میتونیم امتداد بدیم تا نقاط گریزشون

    017.jpg




    اینم از ارتفاع ها



    018.jpg




    و در پایان شکل نهایی



    019.jpg
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    8391CB5hF-75368.pic
    ♣آموزش پرس پکتیو♣


    خوب،براي شروع يه مربع رو در نظر بگيريد. ما قطرهاي اون رو رسم ميكنيم و بعد اون رو از هر طرف به دو قسمت مساوي تقسيم مي كنيم . اين كار به ما اين قدرت رو ميده كه بتونيم خيلي بهتر اون رو توي فضا جابجا كنيم و بچرخونيم.
    8391CB5hF-75369.pic




    ما هميشه پيش چشمامون خط افقي وجود داره ،كه گاهي اون رو مشاهده مي كنيم و گاهي هم نه . ولي هميشه بايد اون رو هميشه فرض كنيم .
    نقاطي هم وجود دارن كه به نقاط گريز معروف هستند . تمام خطوط به غير از خطوط عمودي در راستاي يكي از اين نقاط گريز هستند ،كه نسبت به جايي كه اجسام نسبت به ما دارن تغيير ميكنند .....
    حالا سعي كنيد اين تمرين رو انجام بديد..

    8391CB5hF-75370.pic




    و براي ترسيم استوانه ها كافيه كه به داخل مربع يه دايره اضافه كنيم /
    8391CB5hF-75371.pic


    8391CB5hF-75372.pic


    آموزش پرسپكتيو 2 /.............
    خوب شايد بردن اجسام پيچيده به پرسپكتيو كار سختي به نظر بياد.. ....
    .
    قطعا همينطور. البته اين كار با تمرين بسيار ساده و حتي لـ*ـذت بخش هم ميشه /.....
    .
    به خاطر داريد كه براي بردن مكعب به پرسپكتيو سطح يك وجه اون يعني مربع رو قسمت بندي كرديم /....

    8391CB5hF-75371.pic



    حالا براي رسيدن به حجمهاي پيچيده تر بيشتر تلاش كنيد../ سطح هايي كه مبناي درست كردن حجم بودن رو تغيير بدين / اندازه و فاصله اونها رو دستكاري كنيد / به نتيجه هاي خوبي مي رسيد /...............
    شروع مي كنيم /....................
    8391CB5hF-75382.pic



    براي كشيدن يك كره ،كه هميشه بهش نياز داريم كافيه از سطوح مختلف استفاده كنيم /
    اونها رو به ترتيبي كه نوشتم كنار هم بزاريد /..........

    8391CB5hF-75383.pic



    حالا با تغيير اندازه در سطوح ميتونين اندازه كره رو عوض كنيد يا حتي اون رو به بيضي تبديل كنيد /.......
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    بنا به درخواست گروه مایکروسافت، فضای داخلی با هدف جذب افراد جوان و خلاق طراحی شده از این رو بهره گیری از رنگ های جسورانه در این فضا حرف اول را می زند.
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    این مجموعه با هدف ایجاد ظرفیت برای 2000 کارمند شکل گرفته و زبان طراحی آن، مفهومی پر انرژی و دعوت کننده را به افراد انتقال می دهد. مجموعه علاوه بر بخش های کاری شامل فضا های برگزاری سمینار ها و رویداد های همگانی، فضا های ورزشی در داخل و خارج مجموعه و همچنین اتاق های فکر و طوفان ذهنی می باشد.

    وُید مرکزی و بخش های اتصال دهنده حسی متنوع و متفاوت را به هنگام عبور ایجاد می کنند و رنگ هایی که به شکل گرادیانت به کار بـرده شده اند انعطاف و لطافت فضای داخلی را افزایش داده است، نکته ی جالب توجه در طراحی این بخش استفاده از رنگ اخرایی و تبدیل شدن تدریجی رنگ به سبز و پس از آن آبی است که این نوع رنگ آمیزی از باغ های مشهور چین الهام گرفته است.
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    معماری: PDM International

    موقعیت: Suzhou، China

    سال: 2016

    1069938_259.jpg


    1069939_808.jpg


    1069940_385.jpg


    1069941_546.jpg


    1069942_932.jpg


    1069943_707.jpg


    1069944_771.jpg


    1069945_855.jpg


    1069946_505.jpg


    1069947_491.jpg


    1069948_926.jpg


    1069949_949.jpg


    1069950_502.jpg


    1069951_719.jpg
     

    ღ motahareh ღ

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/03/18
    ارسالی ها
    14,789
    امتیاز واکنش
    46,711
    امتیاز
    1,286
    محل سکونت
    تهــــران
    معمار: شرکت معماری الشتر
    موقعیت پروژه: اصفهان، ایران
    معمار پروژه: حامد مرادی الشتر
    متراژ پروژه: 1500 متر مربع
    سال طراحی: 2016
    Thirty%20pin%20villa%20(2).jpg

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    ، بازسازی یک پروژه مسکونی در حومه شهر اصفهان می باشد که به عنوان چشم اندازی برای اجرای پروژه های کوچک در دست طراحی قرار گرفته است. انتخاب این نام برای پروژه به این علت بوده که سی درخت کاج 30 ساله در محوطه این ساختمان وجود داشته است. مسیر ورودی از
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    به ساختمان به بدترین شکل ممکن از زیر درختان کاج می گذشت و به همین علت درختان را در خطر نابودی قرار داده بود. گذر از کنار ریشه اکثر درختان جزء نکته های منفی
    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
    به شمار می رفته که با نگرش معمار به تغییر طرح محوطه و باغ تغییر پیدا کرده است. همراه آرل باشید تا با کانسپت طراحی باغ ویلا سی کاج بیشتر آشنا شوید.
    Thirty%20pin%20villa%20(3).jpg

    معماری ویلا باغ سی کاج به شکلی است که ساختمان ویلا در تطابق با چشم انداز باغ دارای ابعاد و مناظر بصری بوده و خواسته کارفرما برای مهمان نوازی، برگزاری مراسم‌ و سمپوزیوم‌ها را برآورده کرده است. استراتژی اصلی طراحی ایجاد چشم اندازی زیبا برای ساختمان بوده تا طراحی محوطه و باغ بیشتر به نمایش گذاشته شود. دلیل تأکید معمار بر روی محوطه مهم جلوه دادن زیست بوم طبیعی و حفظ منابع طبیعی بوده است.
    Thirty%20pin%20villa%20(4).jpg

    شماره 30 عدد قابل توجه و مهمی در ادبیات اساطیری فارسی به شمار می رود. از این رو عارفان و شاعران معروف ایرانی افسانه های زیادی را بر اساس این عدد نقل کرده اند. در این مورد می توان به شاعر مشهور پارسی، عطار نیشابوری اشاره کرد که در داستان سیمرغ، جلب اعتماد 30 موجود زنده بقای او را تضمین کرده اند. همانطور که در این پروژه هر یک از درخت کاج به عنوان یک موجود زنده در نظر گرفته شده اند.
    Thirty%20pin%20villa%20(5).jpg

    از این رو بهترین متریال ساختمانی برای پوشش سطح محوطه و باغ در نظر گرفته شده تا سیرکولاسیون مورد نظر بهترین ارتباط را بین خانه و محوطه برقرار کند. به همین دلیل مناسب ترین مسیر برای گذر از محوطه و ورود به ویلا ایجاد شده است. اسطوره سیمرغ به عنوان موجودی تجدیدپذیر و فلسفه عطار نیشابوری از داستان سیمرغ باعث شده تا این پروژه بهترین نمونه هنری را برای ادامه حیاط 30 درخت کاج این پروژه اقتباس کند.
    Thirty%20pin%20villa%20(6).jpg

    Thirty%20pin%20villa%20(7).jpg

    Thirty%20pin%20villa%20(8).jpg

    Thirty%20pin%20villa%20(10).jpg

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    بالا