- عضویت
- 2016/12/22
- ارسالی ها
- 2,377
- امتیاز واکنش
- 12,176
- امتیاز
- 838
رقابت میان «شبکه اجتماعی» و «سخنرانی پادشاه» در هشتاد و سومن دوره مراسم اسکار بسیار شبیه به رقابت «مورد عجیب بنجامین باتن» و «میلیونر زاغه نشین» در هشتاد و یکمین دوره اسکار بود. رقابتی که یک سوی آن کارگردان محبوب بسیاری از مخاطبان یعنی دیوید فینچر قرار داشت و برتری محسوس هر دو فیلم فینچر یعنی هم «شبکه اجتماعی» و هم «مورد عجیب بنجامین باتن» در اکران رسمی این نوید را میداد تا اسکار بهترین فیلم سال هم به این فیلمها برسد.
اما دقیقا همان اتفاقی که در دوره هشتاد و یکم رخ داد، امسال هم روی داد یعنی درست در لحظهای که همگان منتظر بودند تا نام دیوید فینچر به عنوان بهترین کارگردان سال و یا نام «شبکه اجتماعی» به عنوان بهترین فیلم سال اعلام شود این «تام هوپر» انگلیسی تبار بود که توانست با درام زندگینامهای «سخنرانی پادشاه» هم اسکار بهترین فیلم را دریافت کرده و هم فیلمش به عنوان بهترین اثر اسکار ۲۰۱۱ معرفی شود.
جالب اینجاست که تا پیش از اعلام جوایز اصلی، رقابتی شدید میان «سخنرانی پادشاه» و «شبکه اجتماعی» وجود داشت تا جایی که فیلم نخست اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی و دیگری، اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی را از آن خود کرد اما در حالی که جوایز جنبی یعنی؛ اسکار بهترین تدوین و بهترین موسیقی متن به «شبکه اجتماعی» رسیده بود به ناگاه نام «تام هوپر» به عنوان بهترین کارگردان و «سخنرانی پادشاه» به عنوان بهترین فیلم اعلام شد.
اسکار هشتاد و سوم هم برای مرد خاطرهساز سینما که جاودانههایی نظیر «هفت»، «زودیاک» و «باشگاه مشتزنی» را ساخته است، خاطرهای خوش نبود تا او باز هم به انتظار بنشیند؛ به انتظار اکران فیلم تازهاش «دختری با خالکوبی اژدها» که شاید این یکی اسکار بهترین کارگردانی را به دیوید فینچر برساند.
منبع : inn.ir