![d591262ab34de287321a8270569a6682_XL.jpg](http://www.zoomit.ir/media/k2/items/cache/d591262ab34de287321a8270569a6682_XL.jpg)
جدیدترین تحقیقات جامعه شناسی نشان از آن دارد که اثرات مثبت ورود به شبکه های اجتماعی بیشتر از اثرات منفی آن است. این تحقیق نشان میدهد که از سپتامبر سال ۲۰۱۴ میلادی محتوای منفی در شبکه های اجتماعی سریع تر نشر مییابد اما محتوای مثبت با این که در ابتدا با سرعت کمتری نشر پیدا میکند اما تعداد به اشتراک گذاری آنها بیشتر بوده و در انتها مخاطب بیشتری را به سمت خود جلب میکنند. امیلیو فررا، استاد دانشگاه ایندیانا در این باره میگوید:
نتایج نشان میدهند که مردم در طولانی مدت محتوای مثبت را ترجیح داده و برمی گزینند. فررا و همکارانش از الگوریتمی استفاده میکنند که با توجه به شکلک های مورد استفاده محتوای منفی را از مثبت متمایز میکند. سپس آنها سرعت و تعداد انتشار این محتوا را تحت نظر می گرفتند.
یافته های آنها نشان میدهد که کاربران شبکه های اجتماعی شادی و محتوای مثبت را بسیار بیشتر از نکات منفی نشر می دهند.
از نتایج این تحقیق بنگاه های تبلیغاتی نیز برای تبلیغات هدفمند میتوانند بهره ببرند.
نظر شما چیست؟ آیا شما نیز تاثیرات مثبت شبکه های اجتماعی را بیشتر از تاثیرات منفی آن میدانید؟
منبعquartz
زومیت