در سالهای اخیر استودیوهای نوپای بسیاری دست به کار ساخت عناوین مستقل خود شدهاند. این استودیوها اکثرا توسط افرادی تشکیل میشوند که خود سابقه کار در استودیوهای بزرگ و روی عناوین «تریپل ای» AAA را داشته و حالا با تشکیل تیمی کوچک ولی کارکشته عناوین قابل ذکری را روانه بازار میکنند. یکی از رویکردهای اصلی که استراتژی قالب بسیاری از این استودیوها است، رویکردی هنری برای ارائهی دستاوردی جدید در این حیطه از بازیها است. در بسیاری موارد هنرمندانی که شاخهی اصلی فعالیتشان خارج از صنعت بازی است نیز وسوسه میشوند تا این هنر تعاملی را آزموده و خود را در این عرصه نیز بسنجند. کم نیستند بازیهای مستقلی که به دنبال ارائه یک فرم هنری خاص و شیوهی هنری منحصر به فرد خود در بازی هستند. بدون شک هدف اصلی آنها بالا بردن وجه هنری بازیها وبه نوعی ایجاد امکان تعامل مخاطب با یک اثر هنری به عنوان یک بازی ویدیویی است. اما بازی «گریس» (GRIS) که یکی از جدیدترین نمونههای این گونه بازیها است، ساختهی استودیو تازه تاسیس «نومدا» (Nomada) در شهر رویایی «بارسلونا» (Barcelona) است. این تیم که اولین تجربهی بازی مستقل خود را با این بازی داشته سه عضو اصلی دارد. دو دوست قدیمی که پیشینهی ساخت بازی در استودیوهای بزرگ را دارند، «آدرین کوئواس» (Adrian Cuevas) و |«راجر مندوزا» (Roger Mendoza). و نفر سوم اضلاع این مثلث «کنراد راسِت» (Conrad Roset) است که گرافیستی با تجربه در صنعت تبلیغات است. این سبک خاص خود او است که با سخاوت تمام به بازی گریس نیز روح بخشیده است.