فناوری و آی ‌تی نکاتی جالب در مورد نحوه صدا گذاری بازی XCOM 2

  • شروع کننده موضوع PARISA_R
  • بازدیدها 178
  • پاسخ ها 0
  • تاریخ شروع

PARISA_R

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2014/08/02
ارسالی ها
4,752
امتیاز واکنش
10,626
امتیاز
746
محل سکونت
اصفهان
مطمئناً علاقمندان بازی های استراتژی (خصوصاً سبک قدیمی و هاردکور پسند نوبتی) این روزها سخت در انتظار عرضه شدن جدید ترین نسخه از سری بازی های اکس کام یعنی بازی XCOM 2 به سر می برند. جالب است که در سبک استراتژی معمولاً گیمرها آن قدر در بحر چیدن تاکتیک های متنوع و سبک سنگین کردن تصمیمات خود برای پیشبرد اهدافشان هستند که شاید در پاره ای اوقات هیچ توجهی به جنبه های صوتی بازی نکنند. با این حال این مسئله به هیچ وجه توجیه مناسبی برای استودیو های بازی سازی به شمار نمی رود که بخواهند در این بخش از آثارشان کم کاری کنند. البته واژه ی کم کاری را شاید نتوان برای برخی سری های پر طرفدار دنیای استراتژی از جمله Total War ، Warhammer ، Civilization یا همین سری اکس کام به کار برد چون سازندگانشان همواره سعی در این داشته اند تا آثار مذکور از لحاظ تمامی جنبه ها، اثری با کیفیت و بی نقص جلوه کند. بد نیست پیش از انتشار بازی XCOM 2 سراغی از طراحان بخش صدای این بازی بگیریم تا ببینیم آن ها چه تهمیدات خاصی را برای صداگذاری بهتر و پر جلوه تر این بازی مورد انتظار اتخاذ کرده اند.


به تازگی سرپرست بخش صدای بازی XCOM 2 یعنی کریس دی امبروزیو توضیحاتی در مورد نحوه ی صدا گذاری و همچنین ایده پردازی برای بخش شنیداری این بازی ابراز داشته که شنیدنشان خالی از لطف نیست. در این میان او به مراحل طراحی صدای دو تن از دشمنان موجود در بازی اشاره کرده که یکی از آن ها هیولایی است که با نام Berserker شناخته می شود (نمونه های دیگر این هیولا در نسخه های قبلی سری نیز حاضر بودند). در این بین دی امبروزیو به این مسئله اشاره داشته که او و همکارانش برای طراحی صدای این هیولا و جیغ ناشی از خشم او، اصواتی نظیر صدای خوک، صدای فیل، صدای ببر، آوای طوفان، صدای ناشی از شلیک تفنگ شعله افکن و همچنین آوای ایجاد شده توسط گروهی که در حال جیغ کشیدن هستند را با یکدیگر ترکیب نموده اند تا به آن چه که در ذهن خود داشته اند برسند! به گفته ی امبروزیو پیش از صداگذاری برای جیغ و داد این هیولا، او مجبور شده بار ها به تماشای انیمیشن های حرکتی این موجود بنشیند تا بتواند تخمین بزند که چه جور صدایی به خوبی قادر است خصلت درنده خویی و همچنین سایز بزرگ این هیولا را به خوبی بازتاب دهد. او معتقد است که اگرچه این هیولا شخصیتی فضایی است و گیمرها تا کنون نمونه ی مشابهش را در دنیای واقعیت به چشم ندیده اند، اما او و همکارانش سعی داشته اند صدای فریادی برای این موجود هیولا صفت طراحی کنند که در عین تاثیر گذار بودن، برای گیمرها آشنا هم باشد.
XCOM-2%20berserker.jpg

تصویری از یک Berserker
گذشته از این جانور مخوف، یکی دیگر از هیولاهای جان سخت موجود در این بازی Viper نام دارد و همان گونه که از اسمش پیداست به شکل ماری غول پیکر طراحی شده است. به گفته ی دی امبروز، او و گروه تحت سرپرستی اش برای طراحی جیغ ناشی از کشته شدن این موجود توسط گیمر، از صدای گریه ی کودکان بهره جسته اند! به اعتقاد او، صدای جیغ نوزادان دارای بسامد خاصی است که موجب می شود تمام صداهای موجود در محیط تحت الشعاع قرار گرفته و توجه همه تنها به سمت گریه ی آن ها جلب شود. به همین دلیل آن ها از این ویژگی منحصر به فرد صدای نوزادان برای طراحی جیغ قبل از مرگ وایپر بهره گرفته اند تا به این صدای هولناک، جلوه و تاثیر گذاری بیشتری ببخشند. بنابراین با هر بار کشته شدن وایپرهای درون بازی، شما در واقع صدای زیر و جیغ مانند گریه ی نوزادی خردسال را به گوش تان می شنوید!
XCOM-2%20viper.jpg

تصویری از یک Viper
گفتنی است که بازی XCOM 2 در نوامبر امسال به شکل انحصاری برای پلتفرم PC منتشر خواهد شد و یکی از عناوینی است که هواداران سبک استراتژی سخت در انتظار آمدنش به سر می برند.
 

برخی موضوعات مشابه

پاسخ ها
0
بازدیدها
272
بالا