- عضویت
- 2016/12/22
- ارسالی ها
- 2,377
- امتیاز واکنش
- 12,176
- امتیاز
- 838
یک سال پس از افزایش نامزدهای اسکار بهترین فیلم به ۱۰ عنوان، تعداد تماشاگران تلویزیونی مراسم اهدای این جایزه با افت مواجه شد.
به گزارش خبرآنلاین، روز یکشنبه ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از شبکه ایبیسی مراسم اهدای هشتاد و سومین دوره اسکار را تماشا کردند.
این آمار در برابر ۴۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیننده سال گذشته ۱۰ درصد افت داشته است. پارسال مراسم اسکار بالاترین آمار بینندگان پنج سال اخیر را تجربه کرد. هرچند تعداد بینندگان امسال این مراسم از سال ۲۰۰۹ (۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر) و سال ۲۰۰۸ (۳۲ میلیون نفر)، بدترین رکورد سالهای اخیر بالاتر بوده است.
جدا از آمار بینندگان مسابقات فوتبال، تعداد تماشاگران مراسم اسکار بیشتر از آمار بینندگان پرمخاطبترین قسمت سریالهای «بُت آمریکایی» با ۲۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و مراسم اهدای جوایز «گرمی» از شبکه سیبیاس با ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بوده است.
هرچند انتظار بیشتری از مراسم اسکار میرفت، اما این برنامه بین مخاطبان جوان با حضور مجریان جوانی چون جیمز فرانکو و آن هاتاوی عملکرد بسیار خوبی داشته است. اسکار پنج درصد مخاطبان بزرگسال خود (۱۸ تا ۳۴ ساله) را از دست داده است. ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بزرگسال این برنامه را تماشا کردند درحالی که میانگین مخاطبان بزرگسال ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.
اگر معیار مخاطب بزرگسال افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله باشد آن وقت مخاطبان اسکار ۱۲ تا ۱۳ درصد افت داشته است. در این طبقهبندی اسکار ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مخاطب داشته است، در حالی که میانگین مخاطبان این طبقهبندی در سال گذشته ۱۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر بود.
این میزان افت در مخاطبان رده سنی ۲۵ تا ۵۴ ساله ( ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در برابر میانگین ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) و رده سنی بالای ۵۰ سال (۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در برابر میانگین ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر) هم مشاهده میشود.
امسال نامزدهای جایزه اسکار بسیار عجیب و غریب بودند، فیلمهای مستقلی چون «گفتار پادشاه» و «قوی سیاه» در کنار فیلمهای پرهزینهای چون «آغاز» و «داستان اسباببازی ۳» نامزد بودند. در کل از ۱۰ فیلم نامزد اسکار بهترین فیلم پنج عنوان فروش داخلی بالاتر از ۱۰۰ میلیون دلار را داشتند.
اما این آمار در برابر آمار فیلم «آواتار» که سال گذشته بیشترین فروش را در آمریکای شمالی داشت و رکورد فروش را زد قابل مقایسه نیست. فیلمی که نامزد اسکار هم شد و مخاطبان را پای تلویزیون کشاند.
در این میان اهالی نیویورک بیشترین مخاطبان مراسم اسکار بودند و ۳۳٫۹ درصد افرادی که به شبکه ایبیسی دسترسی داشتند مراسم را تماشا کردند، پس از این شهر شیکاگو با ۳۳ درصد، سانفرانسیسکو و اوکلند با ۳۳٫۶ درصد، کانزاس سیتی با ۳۲٫۷ درصد، بوستن با ۳۲ درصد و دنور با ۳۱٫۲ درصد پربینندهترین شهرهای اسکار بودند.
امسال شرکتهای بسیاری خواستار تبلیغ در مراسم اسکار بودند و شبکه ایبیسی دو هفته پیش از مراسم اعلام کرد تمام فضاهای تبلیغاتیاش را به فروش رسانده است. هر ۳۰ ثانیه تبلیغ در این مراسم یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار هزینه داشته است و بدین ترتیب این شبکه ۸۰ میلیون دلار سود از تبلیغات به جیب زده است.
مراسم فرش قرمز اسکار که یک ساعت و نیم پخش آن طول کشید ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مخاطب داشت که این آمار از سال ۲۰۰۷ بالاترین آمار بود. برنامه ویژه «جیمی کیمل بطور زنده» که پس از مراسم اسکار از ایبیسی پخش شد چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بیننده داشت، که این آمار در چهار سال گذشته سابقه نداشته است.
این شبکه همچنین اعلام کرد مخاطبان سایت اسکار و پشت صحنه اسکار نیز ۲۹ درصد رشد داشته است.
منبع : خبر آنلاین_ترجمه :حسین عیدیزاده