VIP ۞ تـاریــخ بـاســتان۞

☾♔TALAYEH_A♔☽

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/05/18
ارسالی ها
35,488
امتیاز واکنش
104,218
امتیاز
1,376
ارواح هشتگانه لائوتسه ؛


این ((سه گوهر طاهر)) تبدیل به ((هشت روان جاوید)) شد و در اساطیر ملى چین محبوبیتى فراوان پیدا کرد:
((این هشت روان جاوید)) در ابتدا مردمى بودند که زهد و ریاضت را پیشه ساخته و بر اثر عبادت و اعمال صالحه ، ب ابدیت رسیدند. آنان با جسد و پیکر مادى خود با روحى شاداب و روانى جوان زندگى مى کنند و در زیر درخت کاج منزل دارند؛ یکى نوشید*نی مى سازد، دو نفر دیگر نوشید*نی مى نوشند، چهارمى نى مى نوازد و آن چهار نفر دیگر در گوشه اى آرمیده و از این چهار نفر جدا زندگى مى کنند. آنان در آغاز هر سال مورد احترام و تکریم قرار مى گیرند. تصاویر خیالى آنان بر روى کاغذ ترسیم مى شود و بر دوازده شهرها آویزان مى گردد. در آئین ((تائو)) هر فرقه اى براى خود خدائى جداگانه دارد. برخى از پهلوانان مقام خدائى دارند. خدایان دیگر عبارتنداز: خداى تندرستى ، خداى نیک بختى ، خداى حیوانات ، خداى نباتان ، خداى اژدها، خداى کرگدن ، و…
این مذهب در چین رو به انحطاط گذاشته مى توان گفت که مرده است . دولت کنونى جمهورى خلق چین این مذهب را تا حدودى از دور خارج کرده ؛ ولى در عین حال افراد زیادى هنوز از مبادى سحر و جادوى آن مذهب بهره مى گیرند و على رغم ممنوعیت رسمى حزب کمونیست چین در پیروى از این آئین ، برخى از دولت مردان حزب مخفیانه به این آئین ایمان دارند و براى آموختن سحر و جادو مى کوشند.

Please, ورود or عضویت to view URLs content!
 
  • پیشنهادات
  • ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    ((لائوتسه )) در لغت چینى به معناى ((حکیم سالخورده )) است . او اشراف زاده اى است که در دستگاه دولتى ، سمت ریاست بایگانى و حفاظت اسناد کشور را داشته و بعدها به عرفان و فردیت گرائى مى گرود و به تزکیه نفس و انقلاب روحى دست مى یازد و روحیه انزواگرائى را در مردم چین رواج مى دهد. این اشراف زاده ، عنوان اشرافیت خود را به شکل عرفان گرائى متجلى مى کند. اندیشه او یک فکر بسیار قدیمى است ، لذا دانشمندان او را مبتکر اندیشه عرفان چینى نمى دانند. ((لائوتسه )) اصول عرفان و انزواگرائى را تدوین نموده ، جزء اصلى آئین خود در آورد. امروز در چین جدید حدود پنجاه میلیون نفر از آئین او پیروى مى کنند.
    ((لائوتسه )) در قرن ششم پیش از میلاد زندگى مى کرده ، هر چند که اطلاعات زیادى از او در دست نیست و آنچه از او در دست است ، با احتمال زیاد همراه است . لائوتسه معاصر ((کنفوسیوس )) در چین ، ((بودا و مهاویرا)) در هند،((افلاطون و سقراط)) در یونان ، ((اشعیاى دوم )) در میان قوم یهود و شاید ((زردتشت )) در ایران ، ظهور کرد. لائوتسه فیلسوف بزرگ چین اندکى قبل از کنفوسیوس به دنیا آمده و با او نیز روابطى داشته است .
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    بنا به یکى از افسانه ها، نام اصلى او ((وین لى )) بوده که در سال ۶۰۴ ق .م . متولد شده و در سال ۵۲۴ ق .م . وفات کرده است . کتاب مقدس این آئین ((تا او ته کینگ )) که شامل ۸۱ قطعه کلمات قصار است ، مى باشد. کتاب دیگرى به نام چوانگ تزه به وسیله یکى از پیروان لائوتسه نوشته شده و مورد تکریم و تقدیس پیروان این مذهب است . قعطات کتاب ((تا اوته کینگ )) بسیار مبهم و پیچیده و غیر قابل فهم است و تفاسیر فراوانى بر این کتاب نوشته شده است . چون مطالب این کتاب رنگ عرفانى دارد، موجب به وجود آمدن فرقه هاى زیادى شده است . پیروان این آئین در چین و کره و منچورى فراوان دیده مى شوند. که تعدادشان در حدود ۱۳ میلیون نفر است . طرفداران لائوتسه اجازه دارند که از دیگر ادیان (مانند کنفوسیوس یا بودا) پیروى نمایند. حتى از حزب کمونیست چین هم مى توانند دستوراتى را فرا گیرند، زیرا این مذهب با دیگر مذاهب مانعه الجمع نیست . عده اى از دوران ((لائوتسه )) تا امروز نوه هاى او را مى پرستند و براى انان عنوان ((امپراطورى )) قائل اند. آنان را ملقب به ((امپراطور مروارید)) کرده اند. این ((امپراطور)) در کوهستان ((ببراژدها)) همچون سلطانى بر پیروان خود حکمرانى مى کند

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    فلسفه و تعالیم تائو؛


    در آئین تائو عنوان ((تقواى سه گانه )) شهرت فراوان دارد:
    ۱ اقتصاد. ۲ سادگى در زندگى . ۳ اخلاق و نیکى حتى با افرادى که با ما بدى کرده اند. این سه عنوان ، از اهم دستوران لائوتسه بشمار آمده است . آئین تائو با جنگ و خون ریزى مخالف است .
    در این آئین ، قتل ، فریب ، دزدى غارتگرى نافرمانى پدر و مادر، بدرفتارى زن با شوهر و… عدم معالجه امراض ، لاابالى گرى عدم تعلیم و تربیت فرزندان ، عدم توجه به خانواده ، به خاک نسپردن مرده سگ و گریه و… گـ ـناه محسوب مى شود و مجازات دارد.
    آئین تائو ((عقیده به بهشت و جهنم )) و کیفر و پاداش را از آئین ((ماهایانا)) ى ژاپنى اقتباس کرده و در چین رواج داده است و عقاید تناسخ ارواح را از آئین بودائى گرفته است .
    در نظر ((لائوتسه )) علم و دانش ، معرفت و فضیلت نیست ، بلکه هر چه دامنه آموزش و علوم گسترش یابد، بر تعداد اراذل افزوده مى شود. ((لائوتسه )) مخالف وجود حکومت بوده و مى گفت : مردم بدون حکومت بهتر مى توانند زندگى کنند، زیرا ستمکارى وقتى دامنه دار مى شود که دولت قدرتمندى بر ملت چیره شود
    از نظر پیروان لائوتسه )) ارواج بدون دخالت خدایان کار خود را انجام مى دهند و نیکوکاران را پاداش و بدکاران را کیفر مى نمایند. اگر پادشاه در انجام مراسم مذهبى کوشا باشد و آنها را نیکو انجام دهد، محصولات کشاورزى فراوان مى شود؛ نوامیس طبیعت با قوانین اخلاقى و اجتماعى متحدا عمل نموده ، اساس نظام اجتماعى را به بهترین صورت تدارک مى بیند. طبق افسانه هاى باستانى ((وویى )) یکى از خدایان ((شانگ ))، خدانشناس و گمراه بوده ک با خدایان چین به مبارزه برخاست و به روح جهان بالا ناسزا گفت و دستور داد تا یکى از درباریان به جاى روح عالم بالا با وى شطرنج بازى کند و چون در این بازى برنماینده روج جهان بالا پیروز شد ک آن روح را به استهزاء گرفت . بر اثر این اهانت صاعقه اى از آسمان آمدو او را هلاک نمود
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    یی سون شین یادداشت های دقیقی را از اتفاقات روزمره در دفتر خاطرات خود ثبت کرده است. این مجموعه در زمان تکمیلش حاوی ۲۵۳۹ مدخل می شد که مباحث خصوصی و رسمی را به همراه شرحی در مورد زندگی وی در پایگاه ها در خلال جنگ ایمجین در بر می گرفت. مدخل اول در یکم ژانویه ۱۵۹۲ یک روز قبل از انتصاب وی به سمت دریاسالار منطقه چپ جولا نوشته شده و مدخل پایانی نیز در هفدهم نوامبر ۱۵۹۸ دو روز قبل از وفاتش در نبرد نوریانگ به رشته تحریر درآمده است.

    این اثر در فهرست یادبود جهانی یونسکو به ثبت رسیده و به عنوان شرح های میدانی یک فرمانده در تاریخ جهان بدون همتا است.

    همچنین دفترچه خاطرات شامل تعدادی اشعار است که حتی امروزه نیز توسط کره ای ها از حفظ خوانده می شود. این اشعار به خاطر ارزش ادبی خویش و اینکه به سختی در دیگر منابع باقی مانده تاریخی یافت می شوند دارای اهمیت وافری می باشند. فنون جنگی و استراتژی های پر جزئیاتی که در طراحی گوبوکسون (کشتی لاک پشتی) توسط شخص دریاسالار به کار رفته بود نیز در آنجا یافت می شود و این مسئله سبب جلب توجه بیشتر محققین به این اثر شده است.

    05230440-350x184.jpg

    نانجونگ ایلگی
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مضامین:
    نانجونگ ایلگی اصلی در برگیرنده ۲۰۵ برگه کاغذ بوده که به ۷ جلد تقسیم شده است. مدخل ها جزئیات زندگی روزمره دریاسالار در یک کمپ نظامی، استراتژی هایش، نبرد های دریایی اش، نام و خصوصیات افسران نظامی و مقامات مدنی مختلفی که دریاسالار یی با آنها تعامل داشت، جزئیات جغرافیایی و جوی، و مشاهدات و نظرات شخصیش در مورد وقایع و فرماندهی نظامی او را آورده اند.

    این مدخل ها پیوسته نیستند: شکاف هایی در روایت گری در دفترچه خاطرات وجود دارد که نشان از دورانی می دهد که در آن دریاسالار یی نمی توانست مدخل های روزمره را ادامه دهد. همچنین برخی از همپوشانی ها بین فصول ۵ و ۶ وجود دارد در جایی که ظاهرا دریاسالار یی بعدا مدخل های اولیه را اصلاح کرده است.
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    شرح کلی:
    دو رونوشت از این دفترچه خاطرات به دست ما رسیده است: یکی از آنها دفترچه خاطرات اصلی (که به عنوان گنج ملی شماره ۷۶ ثبت گردیده است) می باشد و در زیارتگاه یادبودی آسان نگهداری می شود، و دومی در آثار کامل یی سون شین اثری که با دستور سلطنتی در نوزدهمین سال سلطنت پادشاه جونگجو در سال ۱۷۹۵ توسط یون هنگ ایم ویرایش و منتشر شد قابل مشاهده است. دریاسالار یی عنوان رسمی به دفترچه خاطراتش نداده بود ولی آن با نام دفترچه خاطرات جنگی (کره ای: نانجونگ ایلگی) شناخته می شود زیرا یون در زمان تدوین آثار کامل خود به این نتیجه رسیده بود که آن اسم راحتی می باشد.

    دفترچه خاطرات جنگی منبعی با بیشترین اهمیت تاریخی است زیرا صفحات پر جزئیات آن قابل اتکاترین اطلاعات را در مورد جریان وقایع در خلال جنگ ایمجین در اختیار ما می گذارد. نه تنها این مورد، بلکه از لابلای مدخل های آن است که ما بیشتر چیزهایی که امروزه در مورد اندیشه و شخصیت قهرمانی که تقریبا پانصد سال پیش زندگی می کرده است را یاد گرفته ایم.

    دفترچه خاطرات جنگی توصیف روشنی را در مورد زندگی روزمره دریاسالار یی، امورات نظامی، ملاقات های مخفی استراتژیک، از ملاقات های اجتماعی با دوستان، خانواده، هم قطاران و افراد مشهور، از پاداش ها و مجازات ها، مکاتبات، انعکاس شخصی بر وضعیت کشور و …. ارائه می دهد.

    دفترچه خاطرات جنگی به مانند دست نوشته های یک جنگجو با زبانی ساده و در عین حال صادقانه نوشته شده است و ضربات جسورانه قلمو حاکی از روحیه دلیرانه نویسنده داشته و خاطرات جنگی را به یک اثر هنری واقعی تبدیل نموده است.

    korea_nanjung_ilgi_war_diary_of_admiral_yi_sun-sin-350x221.jpg

    نانجونگ ایلگی
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    Green_Pine_Taoist_Temple_in_Deagon_Brisbane_Australia_4-592c99aa3df78cbe7eefd2dc-350x263.jpg




    لائوتسه و آئین او


    در قرن ۵ یا ۶ ق . م . لائوتسه یکى از فلاسفه چین باستان این آئین را بنیاد گذاشت .بنا به تعریف لائوتسه : تائو قابل توصیف نیست ، غیرقابل شناخت است . در ادبیان منظوم چین آمده است که : این درخت را نگاه کنید؛ چرا هرگز دچاراضطراب نمى شود، دچار غم نمى گردد. در آغاز بهار با شکوفه هاى قشنگ و رنگارنگ ،زنده بودن خود را نشان مى دهد؛ سبز مى شود، جوان مى گردد، برگ و بار مى دهد و… درابتدائ پائیز به زردى مى گراید، عـریـان مى شود و آرام و آرام به خواب زمستانى فرومى رود. و باز در اول بهار با شادى از خواب بیدار مى شود و با چهره اى خندان به جهانو مردم جهان نگاه مى کند و… چرا این درخت اضطراب ندارد؟ چرا به یاءس ‍ فلسفى دچارنمى گردد؟ چون اینها از قانون طبیعت یعنى از تائو پیروى مى کنند. یاءس ، پلیدىبدى زشتى ، غم و رنج ، پریشانى ، بیمارى جنگ ، خــ ـیانـت ، جنایت و اضطراب چرا در آدمىاین همه حکومت مى کند/ زیرا انسان در برابر نظامى که برکل جهان حکومت مى کند ( تائو)، ضعیف و ناتوان است و باعقل کوچک و جزئى خود راه دیگرى انتخاب کرده و مى کند و از طریق تائو که حاکم برکل جهان است ، قدم به بیرون مى گذارد

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    مکتب لائوتسه مبتنى بر وحدت وجود از نگاه عرفان و تصوف چینى است ، وحدت وجود بر کل هستى . مصادیق کثرت ، جلوه اى ظاهرى از وحدت وجود است و تضادهاى ظاهرى در جهان هستى ، به وحدت وجود که لایه زیرین و زیربناى وجود است ، خللى نمى رساند؛ و عدالت و بى عدالتى روبناى وحدت است به گفته ((لائوتسه )): ((تائو)) آغاز تمام اشیاء و موجودات جهان هستى است . خواهان رستگارى و هدایت باید از ((تائو)) پیروى کند. ماهیت ((تائو)) را مى شناسند، خاموش اند؛ آنان که درباره او (تائو) سخن مى گویند، چیزى از او نمى دانند. ((تائو)) مانند یک ظرف خالى که در عین حال مى توان از آن آب برداشت ، بى نهایت عمیق و با محتوائى بى پایان ک بحرى است عمیق که هیچگاه خشک نمى شود. انسان مى کوشد تا با ((تائو)) یکى شود، اما نمى تواند. ((تائو)) همه چیز است و هیچ چیز نیست . ((تائو)) همه علت است و هم معلول ، تمام اشیاء از ((تائو)) پدید مى آیند و با ((تائو)) زندگى مى کنند و به ((تائو)) باز مى گردند. ((تائو)) طریق ابدى است که همه مخلوقات از این راه عبور مى کنند
    فلیسین شاله مى گوید: اگر چه اطلاعات ما در رابـ ـطه با شناخت ((تائو)) بسیار ناقص است ، ولى باید دانست که تائو قبل از این که عنوان دین و مذهب داشته باشد، یک فلسفه متافیزیک بشمار مى رود. ((تائو)) یعنى قاعده و انتظام جهان ؛ تائو یعنى نظم و ترتیب عالم و اصل جاویدان که همه پدیده ها از آن نشاءت گرفته اند. در ((تائو))، وحدت بر کثرت برترى دارد. جهان از اتحاد وجود ((یانگ )) و لا وجود ((یین )) به دست آمده است .
    ((تائو)) قبل از اینکه اسمان و زمین باشند، بوده و بر عالم دیگرى حکومت داشته و وجودش مسلم بوده است . تائو اصل اشیاء است ، ولى اشیاء در وجود او راه ندارند؛ چرا که او محتاج نیست و وجودش کامل و تمام عیار است

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     

    ☾♔TALAYEH_A♔☽

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/05/18
    ارسالی ها
    35,488
    امتیاز واکنش
    104,218
    امتیاز
    1,376
    پیشینه تائو؛


    اندیشه ((تائو)) همچون دیگر اندیشه ها و عقاید و مذاهب و ادیان تاریخ داراى تحولاتى بوده است . ادوار تحول این آئین به سه مرحله یا دوره تقسیم مى شود: ۱ یک فرد معتقد به ((تائو)) باید باورهاى خود را بر مبناى عرفان و وحدت وجود خاصى شکل مى داد و براى رسیدن به وحدت باید از بازى با الفاظ و کتب دانش دورى مى جست و به زندگى مادى بطور کلى پشت پا مى زد. باید عقل را از خود دور مى جست و به زندگى مادى بطور کلى پشت پا مى زد. باید عقل را از خود دور مى ساخت و با مکاشفات قلبى و عرفانى در خود فرو مى رفت . نسبت به حوادث بى اعتنا و بى تفاوت مى شد و بى هدف و بى اندیشه و بى خبر از همه چیز و همه کس مى بود. با رقـ*ـص و موسیقى و مستى باید در عالم خلسه راه مى یافت . این نخستین گام در مذهب لا توتسه بود
    ۲ تلاش براى زندگى ابدى و کسب حیات جاویدان در تمام عمر دنیوى این کار با پرهیز از عوامل فسادانگیز در جسم و روان صورت مى گرفت . این تلاش دائم با استمداد از سحر و جادو تقویت مى شد. ((چوانگ تزو)) در فلسفه خود مى گوید: هر کس به کنه تائو دست یابد، به زندگى ابدى نائل مى گردد. همان گونه که ((فوهتى )) که یکى از خواقین بزرگ چین بودک به تائو دست یافت و به بقائ عمر جاوید رسید؛ برابرها سوار شد و به آسمان صعود کرد .این نشانه اى است از افکار نظرى و تجربى راه یافته در اندیشه و آئین تائو که با سحر و جادو و امور اسرارآمیزى تواءم شد.
    ((سوماچین )) مورخ معروف خاقان مذکور در تاریخ خود مى گوید: فال گیرى به نام ((لى . شو. چن .)) خاقان را تشویق کرد تا به کمک ارواح علوى اقدام به فن کیمیاگرى کند. او جامى ساخت که با آشامیدن آب در آن جام ، براى همیشه از مرگ رهائى یافته به حیات ابدى مى رسید. این اقدام باعث شد که در همان قرن اول پیدایش ((تائوئیسم ))، ساحرى و جادوگرى در این مذهب راه یابد. با رواج دانش کیمیاگرى در چین ، فردى از شرق چین به نام ((چانگ نائو بنگ )) به پاى تخت مسافرت کرد و انجمن سرى تشکیل داد. او به کیمیاگر پذداخت و عضوگیرى مى کرد. هر عضو انجمن باید پنج پیمانه برنج به مرشد خود مى داد. این گروه به ((فرقه پنج پیمانه )) مشهور شدند.
    پس از او فرزندان و اخلاف این شخص ، کار او را دنبال کردند و پیروان فراوانى یافتند. به تدریج ک این گروه ، صاحب قدرت و نفوذ سیاسى شدند.
    ((چانگ تائولینگ )) را معلم آسمان لقب دادند. چینیان معتقدند که این مرد پس از ۱۲۲ سال عمر از فراز کوهى بر ببرى سوار شد و زنده به آسمان بالا رفت . این صعود را بر اثر فن کیمیاگرى به دست آورد و حیات ابدى یافت . جادوگرى نیز او را در این راه کمک فراوانى کرد.

    Please, ورود or عضویت to view URLs content!
     
    بالا