مطمئن شوید که تصاویرتان شارپ هستند
یکی دیگر از نکاتی که خریداران در هنگام خرید عکس توجه زیادی به آن دارند، مبحث شارپنس است. معمولا عکسهایی که بیشتر شارپ هستند فروش بهتری نیز دارند. واضح بودن سوژه برای کاربران بسیار مهم است. شاید تصاویری با عمق میدان کم در هنر عکاسی جایگاه بسیار بالایی داشته باشند، اما در عکاسی آرشیوی عکسهایی بیشتر استقبال میشوند که وضوح کامل برای تمام بخشها را دارا هستند.
اما اگر میخواهید بسته به سوژه مورد نظر از عمق میدان کم استفاده کنید، حتما دقت داشته باشید که فوکوس به درستی بر روی سوژه انجام شده باشد. عکسهای شما باید سوژههای مشخصی داشته باشند که هم از لحاظ نور، هم از لحاظ ترکیب بندی و هم از لحاظ شارپنس در بهترین وضعیت ممکن باشند.
دقت داشته باشید که ایجاد شارپنس بیشتر در مرحله پس پردازش ممکن است بخشی از کیفیت عکس را از بین بـرده یا به عکس نویز بدهد. پس به مرحله پس پردازش اکتفا نکنید و سعی کنید با تغییر فوکوس و عمق میدان، شارپنس سوژه را بالا ببرید.
یکی دیگر از نکاتی که خریداران در هنگام خرید عکس توجه زیادی به آن دارند، مبحث شارپنس است. معمولا عکسهایی که بیشتر شارپ هستند فروش بهتری نیز دارند. واضح بودن سوژه برای کاربران بسیار مهم است. شاید تصاویری با عمق میدان کم در هنر عکاسی جایگاه بسیار بالایی داشته باشند، اما در عکاسی آرشیوی عکسهایی بیشتر استقبال میشوند که وضوح کامل برای تمام بخشها را دارا هستند.
اما اگر میخواهید بسته به سوژه مورد نظر از عمق میدان کم استفاده کنید، حتما دقت داشته باشید که فوکوس به درستی بر روی سوژه انجام شده باشد. عکسهای شما باید سوژههای مشخصی داشته باشند که هم از لحاظ نور، هم از لحاظ ترکیب بندی و هم از لحاظ شارپنس در بهترین وضعیت ممکن باشند.
دقت داشته باشید که ایجاد شارپنس بیشتر در مرحله پس پردازش ممکن است بخشی از کیفیت عکس را از بین بـرده یا به عکس نویز بدهد. پس به مرحله پس پردازش اکتفا نکنید و سعی کنید با تغییر فوکوس و عمق میدان، شارپنس سوژه را بالا ببرید.
![6LJ4986-800x532.jpg](https://cdn.didnegar.com/uploads/2019/07/6LJ4986-800x532.jpg)