عکاسی ۲۱ نکته برای عکاسی آرشیوی (عکاسی استوک)

https://negahdll3.ir/forums/%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C.461/

@nicedavil

کاربر نگاه دانلود
کاربر نگاه دانلود
عضویت
2017/08/30
ارسالی ها
9,967
امتیاز واکنش
30,539
امتیاز
941
سن
20
محل سکونت
بآبُل
مطمئن شوید که تصاویرتان شارپ هستند
یکی دیگر از نکاتی که خریداران در هنگام خرید عکس توجه زیادی به آن دارند، مبحث شارپنس است. معمولا عکس‌هایی که بیشتر شارپ هستند فروش بهتری نیز دارند. واضح بودن سوژه برای کاربران بسیار مهم است. شاید تصاویری با عمق میدان کم در هنر عکاسی جایگاه بسیار بالایی داشته باشند، اما در عکاسی آرشیوی عکس‌هایی بیشتر استقبال می‌شوند که وضوح کامل برای تمام بخش‌ها را دارا هستند.

اما اگر می‌خواهید بسته به سوژه مورد نظر از عمق میدان کم استفاده کنید، حتما دقت داشته باشید که فوکوس به درستی بر روی سوژه انجام شده باشد. عکس‌های شما باید سوژه‌های مشخصی داشته باشند که هم از لحاظ نور، هم از لحاظ ترکیب بندی و هم از لحاظ شارپنس در بهترین وضعیت ممکن باشند.

دقت داشته باشید که ایجاد شارپنس بیشتر در مرحله پس پردازش ممکن است بخشی از کیفیت عکس را از بین بـرده یا به عکس نویز بدهد. پس به مرحله پس پردازش اکتفا نکنید و سعی کنید با تغییر فوکوس و عمق میدان، شارپنس سوژه را بالا ببرید.

6LJ4986-800x532.jpg
 
  • پیشنهادات
  • @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    10- فضای خالی در عکستان ایجاد کنید
    عکس‌های آرشیوی یا استوک معمولا در آگهی‌ها یا جاهایی استفاده می‌شوند که نوشته دارند و کمتر از آنها به صورت یک عکس مستقل استفاده می‌شود. ایجاد بعضی فضاهای خالی یا منفی در عکس می‌تواند آن را برای کار طراحان و گرافیستان مناسب‌تر سازد.
    با ترکیب‌بندی‌های مختلف امتحان کنید، شاید ترکیبی را یافتید که فضای خالی بیشتری را در اطراف سوژه شما به وجود می‌آورد. طراحان استقبال بیشتری از این عکس‌ها دارند و بی شک عکستان فروش بهتری را تجربه خواهد کرد.

    7LJ8361-800x532.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    11
    یک مجموعه عکس ثبت کنید
    هر گاه به دنبال ثبت تصاویر آرشیوی از سوژه‌های مختلف بودید، سعی کنید آن را از زوایای مختلف و به شکل‌های مختلف ثبت کنید و به جای ارائه یک عکس مستقل، یک مجموعه عکس از آن سوژه را ارائه دهید. در واقع هر سوژه‌ای ممکن است در زوایای مختلف کاربردهای متفاوتی داشته باشد و این برای فروش بیشتر بهتر است. چرا که طیف گسترده‌تری از نیاز طراحان در زمینه‌های مختلف را در بر می‌گیرد.

    نه تنها زاویه، بلکه به تمامی جنبه‌های یک سوژه نگاه کنید. حتی در مورد چگونگی و نحوه ثبت آن. این باعث می‌شود گزینه‌های استفاده بیشتری داشته باشد و مورد استقبال بهتری قرار بگیرد.

    KL56647_2-800x529.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    12
    تعداد کارهایتان را افزایش دهید
    بهتر است عکس‌های بیشتری را ثبت کرده و آپلود کنید. در واقع تعداد عکس‌های بیشتر برابر با پوشش طیف گسترده‌تری از نیازهای کاربران و در نهایت فروش بیشتر عکس‌ها است.

    می‌توانید بر روی مفاهیم یا مضامین مختلف کار کنید و از یک موضوع، یک مجموعه عکس کامل تهیه کنید. یا حتی مجموعه‌ای از عکس‌ها که با هم ارتباط موضوعی دارند را گردآوری کرده و در قالب یک آلبوم آن را آپلود کنید. در واقع هر چه نیازهای بیشتری را پوشش دهید، فروش بیشتری نیز خواهید داشت.

    Thai-Model-and-Elephant-21a-800x721.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
    ۱۳- خودتان وارد عمل شوید !
    اگر اجازه دسترسی به یک مکان مشخص مثل یک بیمارستان را ندارید، به فکر عکاسی از آن نیز نباشید. سعی کنید از مکان‌هایی برای عکاسی استفاده کنید که به طور عمومی برای همه قابل استفاده است. همچنین توجه کنید که ممنوعیت عکاسی نیز برای آن محل اعمال نشده باشد.

    اما بهترین ایده این است که از لوازم مختلف در استودیوی خانگی خودتان عکاسی کنید. برای اینکار به یک استروب نیاز دارید و یک جعبه مخصوص عکاسی از محصولات که خودتان نیز می‌توانید به سادگی بسازید. این سبک از عکاسی آرشیوی هیچ مشکلی ندارد و به آسانی قابل اجرا است. همچنین توجه داشته باشید که از سوژه‌هایی عکاسی کنید که هزینه کمتری برایتان داشته و سود حاصل از فروش آن بیشتر باشد.

    6LJ2187-800x532.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    ۱۴- سبک خود را توسعه دهید
    به طور کلی طول می‌کشد تا یک سبک را به طور کامل و فنی توسعه دهید. اگر یک فکر یا ایده خوب و یک هدف منظم داشته باشید، مسیر برایتان هموارتر خواهد شد و می‌توانید پیشرفت بهتری را تجربه کنید. در نهایت بهتر است یک سبک اختصاصی داشته باشید یا یک سبک مشخص را ارتقا دهید.

    خودتان را به یک سبک مشخص محدود نکنید و سعی کنید کاری کنید که آثارتان از آثار باقی عکاسان متمایز باشد. فراموش نکنید که کاربران به دنبال آثار متفاوت و عالی هستند، واگرنه از آثار تکراری نمونه‌های زیادی وجود دارد که قطعا هیچکدام فروش خوبی ندارند. پس بهتر است به خواسته کاربران توجه کنید و با توجه به آن، سبک خود را داشته باشید و بهترین عکس‌های ممکن را ثبت کنید.

    KL52629-800x533.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
    ۱۵- فرآیند پس پردازش
    یکی از مواردی که در عکاسی آرشیوی و به طور کلی در تمام ژانرهای عکاسی مهم است، مرحله پس پردازش یا ویرایش تصویر است. یکی از مواردی که می‌توانید در مرحله پس پردازش به عکس خود اضافه کنید، احساسات و عمق است. ویرایش همچنین به توسعه یک سبک نیز کمک شایانی خواهد کرد.
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    -
    16 سایت‌هایی را برای آپلود عکسهایتان مشخص کنید
    اگر وقت دارید، ایده بسیار خوبی است که تصاویر خود را به بیش از یک یا دو وبسایت فروش عکس بفرستید. در واقع هر چه تعداد فروشنده‌های عکس شما بیشتر باشند، فروش بهتری را تجربه خواهید کرد.

    وقتی به تازگی عکاسی آرشیوی را شروع می‌کنید، این می‌تواند زمان زیادی را صرف کند. با آپلود کردن عکستان روی بیش از یک وبسایت، می‌توانید آمار را نیز بهتر کنترل کنید و ببینید که کدام عکس‌ها در کدام وبسایت‌ها فروش بهتری دارند. به آمار عکس‌های خود نه تنها برای فروش، بلکه برای آنالیز کارهای خودتان نیز نگاه کنید. به این صورت که ببینید کدام سبک کاریتان را مردم بیشتر دوست دارند.

    با تشخیص سلیقه مردم، می‌توانید ببینید که کدام عکس‌هایتان از نظر اقتصادی صرفه بیشتری دارند و کدام یک ارزش چندانی ندارند. می‌توانید این عکس‌ها را در سایت‌های کمتری آپلود کنید یا به طور کلی آن‌ها را فراموش کنید.

    5LJ8537-800x532.jpg
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    ۱۷- برای صرفه جویی در وقت، با یک وبسایت قرارداد امضا کنید
    اگر زمان شما محدود است یا حوصله گشت و گذار برای آپلود عکس‌هایتان در تمام سایت‌ها را ندارید، بهتر است با یک وبسایت مشخص قراردادی امضا کنید و کارهایتان را تنها در آنجا آپلود کنید.

    برخی از وبسایت‌ها از اینکه درصدی از سود شما به آنها تعلق می‌گیرد، انگیزه خواهند گرفت و ممکن است بیشتر از قبل از شما استقبال کنند. در واقع با این کار شما درصدی از فروش خود را به آن وبسایت خواهید داد، در عوض تضمین فروش بیشتری را خواهید گرفت و مسئولیت تبلیغ کارهای شما به عهده آن وبسایت خواهد بود.


    7LJ3720-800x532.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    18
    درباره مسائل مربوط به قانون کپی رایت اطلاعات بیشتری کسب کنید
    درک کپی رایت به شما کمک خواهد کرد که چه عکسی را بگیرید و از ثبت چه عکس‌هایی اجتناب کنید. به طور کلی دو قانون یا دو مجوز برای عکاسی آرشیوی وضع شده است که البته ممکن است در ایران خیلی کمتر به آنها اهمیت داده بشود، اما این قوانین جهانی هستند و باید آنها را رعایت کنید.

    دسته اول مجوز‌های تجاری هستند که حق نسخه‌برداری از عکس را محدود می‌کنند و اجازه استفاده از آثار به هر کسی داده نمی‌شود. دسته دوم مجوزهای تحریریه هستند که محدودیتی در استفاده از آثار وضع نمی‌کنند، اما شرایط استفاده محدودتری دارند.

    اما هر عکس باید دارای یک نشانه یا نماد باشد،

    • یک علامت تجاری،
    • طراحی شده توسط شخص دیگری،
    • یک نام تجاری ثبت شده،
    • شناخته شده بین مردم.
    این در واقع به این معنی است که برای فروش عکستان در هر وبسایت یا آزانس فروش عکسی، می‌بایست یکی از نمادهای بالا را داشته باشید تا عکستان مورد تایید باشد. هر کدام از این علائم تجاری به شما اجازه نسخه‌برداری خواهند داد و این بخاطر قانون کپی رایت است.

    5LJ5759-800x532.jpg
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    ۱۹- استفاده از فرم‌های انتشار مدل
    می‌توانید از فرم‌های آزمایشی انتشار مدل استفاده کنید تا اجازه نسخه برداری داشته باشید. در واقع این نیز برای مجوز فروش عکستان است و یک نوع مجوز تجاری محسوب می‌شود. در واقع داشتن این فرم خیال کاربران را نیز از بابت خرید یک اثر راحت می‌کند.
    این فرم‌ها در بیشتر سایت‌های فروش عکس‌های آرشیوی وجود دارد و می‌توانید هنگام آپلود آثارتان از آن استفاده کنید.

    KL45895-800x534.jpg

    © Kevin Landwer-Johan
    ۲۰- انتخاب یک کلیدواژه مناسب ضروری‌ترین کار است !
    انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب و خوب برای عکس شما کاملا ضروری است. اگر کلمات کلیدی مناسبی را برای عکستان اضافه نکنید، هیچ نقطه‌ای برای آپلود کردن عکس‌ها وجود ندارد. بدون آن‌ها، عکس‌ها هرگز دیده نخواهند شد و به این صورت فروش شما به صفر خواهد رسید.

    مهمترین کار در آپلود یک عکس برای فروش همین است و باید وقت زیادی را برای تحقیق در مورد چگونگی انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب برای عکستان صرف کنید. عکس‌های خود را بیش از حد زیاد نکنید، فقط اطلاعات کافی در مورد آن‌ها داشته باشید
     

    @nicedavil

    کاربر نگاه دانلود
    کاربر نگاه دانلود
    عضویت
    2017/08/30
    ارسالی ها
    9,967
    امتیاز واکنش
    30,539
    امتیاز
    941
    سن
    20
    محل سکونت
    بآبُل
    21آهسته اما به صورت مداوم عکس‌هایتان را آپلود کنید
    آپلود چند عکس در روز به شما کمک می‌کند تا به روز بمانید و کارهایتان دیده شود. معمولا وبسایت‌های فروش عکس‌های آرشیوی، بیشتر آثار عکاسانی را نمایش می‌دهند که به صورت مداوم عکس آپلود می‌کنند و این به تعداد عکس در هر بار آپلود ربطی ندارد. معمولا آثار این عکاسان بالاتر از سایر نتایج دیده می‌شوند.

    اگر فقط گاهی آپلود کنید، مطمئن باشید که بسیاری از آن‌ها را نخواهید فروخت. اگر یک جلسه عکاسی طولانی و بزرگ داشته‌اید و تصاویر زیادی ثبت کرده‌اید، وقتی آن‌ها را آپلود می‌کنید، در نتایج جستجو بیشتر پخش می‌شوند. هنگامی که شما شروع به پردازش آن‌ها می‌کنید، آن‌ها را در دسته‌های مختلف آپلود کنید تا اینکه تمام پروژه کامل شود.

    7LJ7043-Edit-800x532.jpg

    نتیجه‌گیری
    آزمایش برای فهمیدن اینکه کدام یک از عکس‌های شما بهترین را می‌فروشد، ضروری است. رویکردهای مختلفی را با استفاده از نکاتی که در اینجا ذکر کردم، امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما کارساز است.

    عکاسی آرشیوی یا عکاسی استوک یک برنامه اقتصادی با سود بسیار زیاد و فوق‌العاده سریع نیست! هم زمان‌بر است و هم کارهای سخت زیادی را می‌طلبد تا مسیر موفقیت را طی کنید. هر چه بیشتر بر اساس سلیقه و نیازهای مردم کار کنید و در مرحله پس پردازش و همچنین آنالیز عکس عملکرد بهتری داشته باشید، و همچنین هر چه بهتر عکستان را در سایت‌های مختلف به فروش بگذارید، فروش بهتری را تجربه خواهید کرد.

    آیا تا بحال تجربه عکاسی آرشیوی را داشته‌اید؟ آیا عکس‌هایتان را برای فروش در این سایت‌ها قرار داده‌اید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت وجود پرسش، آن را در بخش نظرات اعلام کنید تا پاسخ دهم.
     

    برخی موضوعات مشابه

    بالا